Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 16:32   #1
Peregrinus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 45
Standaard 2 maal geflitst: wettelijk?

Vraagje:


ik heb vandaag een dubbele boete binnengekregen:


ik reed uit de dorpskom en werd geflitst (ik merkte het niet op daar het klaar was), en toen ik ongeveer een kwartier later terugkeerde werd ik weerom geflitst. (En weer niet opgemerkt.)

Ik mocht 50 maar reed telkens een beetje meer: 2 x 50 euro.


Mijn vraag:


Kan dit zo maar? Is dit wettelijk geflitst te worden op het zelfde moment met de zelfde camera?


Met dank.
Peregrinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 16:43   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

normaal kun je 1 keer geflitst worden op hetzelfde traject

stel je rijdt van oostende naar brussel op de E40 en je wordt 2x geflitst heb je 1 overtreding, je kunt maar één keer beboet worden voor een bepaalde overtreding

wat jij vraagt is ik wordt geflist van oostende naar brussel, en omgekeerd van brussel naar oostende, kan dat ? Volgens mij zijn dit twee verschillende overtredingen. Alhoewel mijn hersenen ook zouden willen geloven dat het één overtreding is natuurlijk. Alhoewel, als je niet stop en niet uitstapt en gewoon in twee richtingen geflitst wordt, ben je in principe met één rit bezig... dus ja dat is zo'n discussie geval hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 augustus 2010 om 16:44.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 16:52   #3
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Dus als ik het goed versta, als je ziet dat je geflitst bent kan je maar beter gans de rest van de weg ook hard beginnen rijden? Alle flitsen tellen toch maar als 1 overtreding? En welke boete geldt dan? De zwaarste overtreding? De eerste?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 17:04   #4
Peregrinus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 45
Standaard

Het werd door dezelfde persoon en hetzelfde materiaal uitgevoerd. Het was op een heen en terugweg van een boodschap.
Peregrinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 18:43   #5
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peregrinus Bekijk bericht
Het werd door dezelfde persoon en hetzelfde materiaal uitgevoerd. Het was op een heen en terugweg van een boodschap.
Dat lijkt me twee keer geflitst op 2 verschillende momenten.

Volgens mij kunt ge zelfs 2 keer geflitst worden in dezelfde straat.

Stel: ge wordt geflitst aan 70 binnen de bebouwde kom, en even verder stopt ge aan de lichten. Als het groen wordt vertrekt ge en wordt terug geflitst aan 70.
Lijken mij twee verschillende overtredingen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 07:58   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat lijkt me twee keer geflitst op 2 verschillende momenten.

Volgens mij kunt ge zelfs 2 keer geflitst worden in dezelfde straat.

Stel: ge wordt geflitst aan 70 binnen de bebouwde kom, en even verder stopt ge aan de lichten. Als het groen wordt vertrekt ge en wordt terug geflitst aan 70.
Lijken mij twee verschillende overtredingen.
ja, dat zijn twee overtredingen, want twee verschillende wegen, maar twee keer geflitst worden op de E40, is het principe dat je maar één keer kunt veroordeeld worden voor dezelfde overtreding.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:22   #7
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, dat zijn twee overtredingen, want twee verschillende wegen, maar twee keer geflitst worden op de E40, is het principe dat je maar één keer kunt veroordeeld worden voor dezelfde overtreding.
Ik veronderstel dat je wilt zeggen dat 100mt verder geflitst worden niet mag meetellen ( terecht)
Hier gaat het blijkbaar duidelijk om 2 verschillende tijdstippen op dezelfde locatie..dus 2 maal prijs..is ook logisch

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 augustus 2010 om 08:23.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:35   #8
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Ben tijdje geleden geflitst op de dendermondse steenweg. Zag de flits in mijn spiegel en ben terug gekeerd om de politie te vragen of ze zich amuseerden (en nog een beetje van dat). 2x50 euro, eentje voor de flits, eentje voor smaad. Heb er toch deugd aan gehad om terug te keren en het was zeker die extra 50 euro waard.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:45   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ben tijdje geleden geflitst op de dendermondse steenweg. Zag de flits in mijn spiegel en ben terug gekeerd om de politie te vragen of ze zich amuseerden (en nog een beetje van dat). 2x50 euro, eentje voor de flits, eentje voor smaad. Heb er toch deugd aan gehad om terug te keren en het was zeker die extra 50 euro waard.
Dan had ik er nog een schepje bovenop gedaan.
50 Euro voor een simpele vraag als "Amuzeren jullie zich" lijkt me teveel.
Devolgende keer sterkere krachttermen gebruiken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:51   #10
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan had ik er nog een schepje bovenop gedaan.
50 Euro voor een simpele vraag als "Amuzeren jullie zich" lijkt me teveel.
Devolgende keer sterkere krachttermen gebruiken.
't Was eigenlijk wel een ietsiepietsie meer dan gewoon "amuseren jullie zich?"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:12   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

[quote=Eigenzinnig;4934271]Ik veronderstel dat je wilt zeggen dat 100mt verder geflitst worden niet mag meetellen ( terecht)
Hier gaat het blijkbaar duidelijk om 2 verschillende tijdstippen op dezelfde locatie..dus 2 maal prijs..is ook logisch[/QUOT]


stel dat je achtervolgd wordt door een politie, enje rijdt 180km/u van oostende naar luik... en je wordt geflitst in oostende, aalst, leuven en luik, en je hebt een overtreding van die achtervolgende wagen. Dan heb je 1 overtreding.

Nu hier is iemand weg en weer aan het rijden, 1 rit, en wordt hij op dezelfde plaats 2 keer geflitst heen en terug, het is inderdaad volgens mij dezelfde rit en dezelfde overtreding als je niet uitstapt, en als je uitgestapt bent is het niet dezelde rit
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:23   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

[quote=brother paul;4934374]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je wilt zeggen dat 100mt verder geflitst worden niet mag meetellen ( terecht)
Hier gaat het blijkbaar duidelijk om 2 verschillende tijdstippen op dezelfde locatie..dus 2 maal prijs..is ook logisch[/QUOT]


stel dat je achtervolgd wordt door een politie, enje rijdt 180km/u van oostende naar luik... en je wordt geflitst in oostende, aalst, leuven en luik, en je hebt een overtreding van die achtervolgende wagen. Dan heb je 1 overtreding.

Nu hier is iemand weg en weer aan het rijden, 1 rit, en wordt hij op dezelfde plaats 2 keer geflitst heen en terug, het is inderdaad volgens mij dezelfde rit en dezelfde overtreding als je niet uitstapt, en als je uitgestapt bent is het niet dezelde rit
Devolgende keer ik ergens geflitst wordt ga ik de rest van de dag heen en weer rijden tegen full speed.

Dan zal blijken of je gelijk hebt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:28   #13
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Er zijn enorme putten te vullen, dus zal elke foto tellen vrees ik.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:39   #14
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
stel dat je achtervolgd wordt door een politie, enje rijdt 180km/u van oostende naar luik... en je wordt geflitst in oostende, aalst, leuven en luik, en je hebt een overtreding van die achtervolgende wagen. Dan heb je 1 overtreding.

Nu hier is iemand weg en weer aan het rijden, 1 rit, en wordt hij op dezelfde plaats 2 keer geflitst heen en terug, het is inderdaad volgens mij dezelfde rit en dezelfde overtreding als je niet uitstapt, en als je uitgestapt bent is het niet dezelde rit
Ik denk niet dat men je gaat volgen van oostende tot luik...meestal zal men je na één overtreding aan de kant zetten..
Ik denk dat als men je toch volgt en je gedurende de rit snelheidsovertredingen pleegt in verschillende zones ( met wijzigende max snelheden, je voor elke overschrijding beboet kan worden..

In het geval van de TS maakt hij ,volgens mij, geen schijn van kans om er met één boete van af te komen.

Stel je wordt geflitst in een 70km zone en 500mt verder staat een nieuwe paal voor een 50 km zone waar je weer te snel rijdt = 2 maal boete denk ik

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 augustus 2010 om 10:41.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:11   #15
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Toen ik nog naar school ging, heb ik stage moeten doen bij de lokale politie. Ik werkte toen op de verkeersdienst.
Ik heb toen veel verhalen en excuses gehoord van mensen die vanalles hadden meegemaakt.
Er was een situatie die zeer hard lijkt op die van jou:
Een vrouw kwam klagen dat ze 3 boetes had gekregen op 30 minuten tijd, Je vraagt je wrs af: hoe kan dat nu? Wel, bleek dat ze smorgens in allerhaast naar haar werk was vertrokken. 65 gereden waar je 50 mocht. FLITS. (1)
Een beetje later op de weg, schrikt ze, want ze merkt dat ze haar handtas vergeten was, ze keert snel om en rijdt huiswaarts. Ze rijdt voorbij die plaats (waar ze langs beide kanten aan het controleren waren) en je kan al raden dat ze gehaast was, sedus FLITS (2)
Thuis snel handtas genomen, weer de wagen in, en ja hoor...de politie stond er nog, en ze reed weer te snel, dus uiteindelijk FLITS (3).

Mevrouw vraagt of de boete nu toch maar voor 1 keer telt:
Antwoord van de politieman: NEE.
Motivatie: Ze heeft 3 keer te snel gereden, en 3 keer het leven van zichzelf en van anderen in gevaar gebracht.
Resultaat: 3 * een redelijk zware boete gekregen.

maw: Ik denk dat ge ga mogen betalen
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:39   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Toen ik nog naar school ging, heb ik stage moeten doen bij de lokale politie. Ik werkte toen op de verkeersdienst.
Ik heb toen veel verhalen en excuses gehoord van mensen die vanalles hadden meegemaakt.
Er was een situatie die zeer hard lijkt op die van jou:
Een vrouw kwam klagen dat ze 3 boetes had gekregen op 30 minuten tijd, Je vraagt je wrs af: hoe kan dat nu? Wel, bleek dat ze smorgens in allerhaast naar haar werk was vertrokken. 65 gereden waar je 50 mocht. FLITS. (1)
Een beetje later op de weg, schrikt ze, want ze merkt dat ze haar handtas vergeten was, ze keert snel om en rijdt huiswaarts. Ze rijdt voorbij die plaats (waar ze langs beide kanten aan het controleren waren) en je kan al raden dat ze gehaast was, sedus FLITS (2)
Thuis snel handtas genomen, weer de wagen in, en ja hoor...de politie stond er nog, en ze reed weer te snel, dus uiteindelijk FLITS (3).

Mevrouw vraagt of de boete nu toch maar voor 1 keer telt:
Antwoord van de politieman: NEE.
Motivatie: Ze heeft 3 keer te snel gereden, en 3 keer het leven van zichzelf en van anderen in gevaar gebracht.
Resultaat: 3 * een redelijk zware boete gekregen.
Terecht ook.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:00   #17
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan had ik er nog een schepje bovenop gedaan.
50 Euro voor een simpele vraag als "Amuzeren jullie zich" lijkt me teveel.
Devolgende keer sterkere krachttermen gebruiken.
Hier mag je alleen betalen en zwijgen.
Paar maanden geleden ook boete in de bus voor te hoge snelheid. Bijgevoegd een antwoordformulier met de vraag om eventuele opmerkingen mee te delen. Ah ja, ik had wel iets te melden. Het was de zoon die met de wagen reed. Ik had dus geen fout begaan.
Zoon heeft wel 10 euro meer moeten betalen omdat hij dat antwoordformulier correct ingevuld teruggestuurd had. Zwijgen en betalen was beterkoop geweest.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 16:41   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

ha, maar mijn voor beeld van de E40 is nochthans héél juist, zoals gezegd je kunt maar één keer veroordeeld worden voor dezelfde overtreding, en een snelheidsovertreding in één rit van oostende naar luik, is maar één overtreding.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 16:45   #19
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ha, maar mijn voor beeld van de E40 is nochthans héél juist, zoals gezegd je kunt maar één keer veroordeeld worden voor dezelfde overtreding, en een snelheidsovertreding in één rit van oostende naar luik, is maar één overtreding.
Daarom zal men je al in oostende aan de kant zetten, om de collega's in luik ook de kans te geven u een boete uit te schrijven..geen rechter zal je na één boete( die is meegedeeld) een vrijgeleide geven voor een andere
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 16:49   #20
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Terecht ook.
²
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be