Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2011, 22:04   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ben geen 'rebel', ik ben een 'redelijke' mens met gezond verstand. In vele van die zones waar men nog maar 30 km/h mag is al jaren geen dodelijk ongeval gewest of een ongeluk met zwaar gekwetsten, toch niet veroorzaakt door de snelheid. Een beetje betere verkeersopvoeding van onze 'zwakke weggebruikers' zou al veel onheil kunnen vermijden, nu zijn het weer enkel de automobilisten die gestraft worden. Als frequent voetganger heb ik in de stad overigens meer angst door een fietser te worden aangereden dan door een auto. Ze moeten dringend eens leren dat een voetpad dient om op te wandelen en niet om met de fiets of te rijden. Ik geef die overtreders daar nu een opmerking over, de reacties laten zich al raden (al veel opgestoken middenvingertjes gezien).
Daar geef ik je gelijk in: er zijn heel wat fietsers in de steden die de snelheidsbeperking van 20 (woonerven) of 30 dik aan hun laars lappen.

Voor de rest vind ik ook dat als iemand agressief wordt in het verkeer, door welke oorzaak dan ook, psychologisch niet voldoende ok is om een rijbewijs te mogen hebben.

(en we doen voort: studenten bachelors en masters zouden getest moeten worden op kleurenblindheid, want ze verwarren op hun studentenfietsen systematisch groen en rood)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 22:06   #42
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(en we doen voort: studenten bachelors en masters zouden getest moeten worden op kleurenblindheid, want ze verwarren op hun studentenfietsen systematisch groen en rood)
I second that motion
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 22:07   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge stelt de Antwerpenaren hier wel voor een groot probleem:

moeten ze dan tunneltjes boren of bruggetjes bouwen, tussen de huizen van die kindjes en hun speelparkjes ...??
Zijn daar dan onvoldoende woonerven ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 22:29   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zijn daar dan onvoldoende woonerven ?
Bah neen, er ligt er een voor elk rijhuisje-met-koertje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 23:03   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bah neen, er ligt er een voor elk rijhuisje-met-koertje.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 02:20   #46
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge stelt de Antwerpenaren hier wel voor een groot probleem:

moeten ze dan tunneltjes boren of bruggetjes bouwen, tussen de huizen van die kindjes en hun speelparkjes ...??
Op straat moeten die kinderen niet spelen, punt aan de lijn. By the way, tijdens de vakanties zouden die ouders hun kindjes beter op een speelterrein of op een vakantiekamp inschrijven, dan ze zo maar doelloos op straat te laten rondhangen. Daar komen vele problemen van, maar dat is dan hier weer effe off topic.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 02:23   #47
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar geef ik je gelijk in: er zijn heel wat fietsers in de steden die de snelheidsbeperking van 20 (woonerven) of 30 dik aan hun laars lappen.

[b]Voor de rest vind ik ook dat als iemand agressief wordt in het verkeer, door welke oorzaak dan ook, psychologisch niet voldoende ok is om een rijbewijs te mogen hebben)
Agressie lokt soms agressie uit. Je moet al van steen zijn om je niet af en toe aan het stedelijke verkeer te ergeren en dan vooral het gebrek van respect dat je als deelnemer aan dat verkeer ervaart. Aso's vind je overigens met alle vervoersmiddelen: autochauffeurs, De Lijn bestuurders, voetgangers, fietsers, zelfs oudjes op hun scootmobiel. Het is niet meer dan menselijk dat je je daar af en toe druk in maakt, om zoveel onkunde en onwil bij elkaar op de openbare weg te zien bewegen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 02:31   #48
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als een zone 30 bij u agressie uitlokt, dan zou ik aanraden uw rijbewijs te gaan indienen, want dan hoort ge niet thuis op de weg.
De invoering van 'zones 30' moet redelijk blijven, nu is men alle redelijkheid kwijt. Het is natuurlijk makkelijker van gewoon draconisch overal zone 30 in te voeren, dan eerst een wetenschappelijke gefundeerde studie uit te voeren waar in de stad een (temporele) zone 30 nuttig kan zijn om het verkeer veiliger te maken. Ik verwacht helaas van die (lokale) politici niet te veel wetenschappelijk en verkeersdeskundig inzicht, als populistische maatregel gaan ze gewoonweg overal de auto's laten stilstaan, om hun eigen kiesvee ter wille te zijn en te proclameren dat ze toch aan de kindertjes denken die met een voetbal op de rijweg spelen.

Ook bij De Politie zelf vinden ze die algemene zone 30 in de gehele stad redelijk absurd, een van de redenen waarom er ook nauwelijks gecontroleerd op wordt of beboet, in een stad als Antwerpen hebben de ordediensten overigens wel wat ernstigers te doen dan voor dit boetes uit te delen. Zolang als De Politie zelf vrijspel geeft, zie ik ook niet in waarom ik me aan die 30 km/h moet houden, ik blijf lekker 50 rijden, tenzij bij scholen e.d.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 07:13   #49
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De invoering van 'zones 30' moet redelijk blijven, nu is men alle redelijkheid kwijt. Het is natuurlijk makkelijker van gewoon draconisch overal zone 30 in te voeren, dan eerst een wetenschappelijke gefundeerde studie uit te voeren waar in de stad een (temporele) zone 30 nuttig kan zijn om het verkeer veiliger te maken. Ik verwacht helaas van die (lokale) politici niet te veel wetenschappelijk en verkeersdeskundig inzicht, als populistische maatregel gaan ze gewoonweg overal de auto's laten stilstaan, om hun eigen kiesvee ter wille te zijn en te proclameren dat ze toch aan de kindertjes denken die met een voetbal op de rijweg spelen.
Het gaat hier enkel over zones 30 in de steden, daar waar veel mensen wonen.
De wetenschappelijke studies hebben namelijk uitgewezen dat het daar wel degelijk effect heeft.
Het feit dat auto's stil staan heeft trouwens niets te maken met snelheidsbeperkingen, maar met het feit dat we met teveel zijn.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 07:14   #50
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Agressie lokt soms agressie uit. Je moet al van steen zijn om je niet af en toe aan het stedelijke verkeer te ergeren en dan vooral het gebrek van respect dat je als deelnemer aan dat verkeer ervaart. Aso's vind je overigens met alle vervoersmiddelen: autochauffeurs, De Lijn bestuurders, voetgangers, fietsers, zelfs oudjes op hun scootmobiel. Het is niet meer dan menselijk dat je je daar af en toe druk in maakt, om zoveel onkunde en onwil bij elkaar op de openbare weg te zien bewegen.
Verander de wereld, begin bij uzelf.

Ik zie vooral onkunde bij de jongeren, maar hoe verwacht ge dat zij zich aan de regels houden als ge het zelf niet doet.

Begin eens met het goede voorbeeld te geven.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:19   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
....
, in een stad als Antwerpen hebben de ordediensten overigens wel wat ernstigers te doen dan voor dit boetes uit te delen. Zolang als De Politie zelf vrijspel geeft, zie ik ook niet in waarom ik me aan die 30 km/h moet houden, ik blijf lekker 50 rijden, tenzij bij scholen e.d.
Wilt ge ook stoppen met niet-voorbeeldige steden als voorbeeld te nemen.

In de meeste (simpele) steden en dorpen hebben ze van die verkeersborden zone 30 die alleen maar zichtbaar zijn als het licht aangestoken wordt, dus van iets voor tot iets na de start/stop van de lesuren.


Overigens heeft de commissaris met de Gentse tongval (kan niet op zijn naam komen) eens verteld op televisie dat in straten met huizen en/of geparkeerde auto's aan twee kanten, er teveel 'weerhalm' is van de radarr, maar dat de ingenieurrs naarstih zoeken naar verbeterengen aan de apparatuurr.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 23:02   #52
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik betrap mezelf er altijd op dat ik veel minder aandachtig ben bij 30 zones dan bij 50.
Moesten ze de plaatsen waar 30 nodig is verminderen tot effectief de schoolpoorten e.d, dan zou ik het gemakkelijker vinden daarop te letten en te blijven focussen, hier is heel de gemeente 30, school of geen school.
Tjah, dan verliest het ook z'n effect he
Het verliest zijn effect als de bestuurder van een auto zich niet veilig gedraagt of zich goed genoeg waant om zich niet aan het verkeersreglement en de veiligheid te houden.

Vb: mijn vader is gemachtigd opzichter en vorige week nog verteld ie tegen iemand; pas op ze staan hier wat verder te flitsen (zone 30 dus).
Dank u zegt zij na haar kinderen te hebben afgezet en vertrekt.. en ja hoor flits! Komt ze de volgende dag klagen dat ze geflitst is.. aan 65. Tja dan noemen we dat maar zakkenvullen. Ik noem dat domheid en onbedachtzaamheid met het missen van verstandelijk vermogen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 23:12   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Daarnet op het nieuws.

Aanleg van zone 30 levert een vermindering van het aantal verkeersslachtoffers tussen de 25% en 67% en dit in diverse landen in Europa.
Ook blijkt dat 80% van de automobilisten vind dat er te snel gereden wordt in de steden zodat er wel degelijk een draagvlak is.

Europa stelt dan ook voor om in alle grote steden zone 30 in te voeren.
In New York , een stad waar de bevolkingsdensiteit toch een veelvoud is van wat in Belgie te zien is, is de speed limit 30miles. Ben je zeker dat de politiek niet vergeten is te vermenigvuldigen met 1.6

Bovendien moest je daar de regel toepassen dat vanaf een voetganger een stap op het zebrapad zet moet je stoppen, staat het verkeer daar permanent stil.

Ik stel voor dat we vanaf nu de snelheidslimiet voor gans belgie op 30km/u zetten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 23:15   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het verliest zijn effect als de bestuurder van een auto zich niet veilig gedraagt of zich goed genoeg waant om zich niet aan het verkeersreglement en de veiligheid te houden.

Vb: mijn vader is gemachtigd opzichter en vorige week nog verteld ie tegen iemand; pas op ze staan hier wat verder te flitsen (zone 30 dus).
Dank u zegt zij na haar kinderen te hebben afgezet en vertrekt.. en ja hoor flits! Komt ze de volgende dag klagen dat ze geflitst is.. aan 65. Tja dan noemen we dat maar zakkenvullen. Ik noem dat domheid en onbedachtzaamheid met het missen van verstandelijk vermogen.
Dat heb ik idd ook al gehoord. Het zijn meestal (één van) die gehaaste ouders, die hun kind met de auto naar school brengen, die zelf de zone 30 aan de schoolomgeving het minste respecteren (65 is ook té), want ze moeten nog naar´t werk ofzo. En dan durven sommige nog zeggen jamaar we kennen die schoolomgeving van ons kind(eren) dan ook heel goed hé...

En dat juist als er nog andere kinderen zich aan de school bevinden of aankomen (te voet, met de fiets, of andere die uitstappen), ttz dan als ´andere passerende bestuurders´ juist wel de 30 respecteren...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2011 om 23:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 23:19   #55
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In New York , een stad waar de bevolkingsdensiteit toch een veelvoud is van wat in Belgie te zien is, is de speed limit 30miles. Ben je zeker dat de politiek niet vergeten is te vermenigvuldigen met 1.6

Bovendien moest je daar de regel toepassen dat vanaf een voetganger een stap op het zebrapad zet moet je stoppen, staat het verkeer daar permanent stil.

Ik stel voor dat we vanaf nu de snelheidslimiet voor gans belgie op 30km/u zetten
Die ligt al vaak op bepaalde plaatsen in ons land zo, of vaak veel lager. En toch zijn er van die driftkikkers die plegen zich ook daar door te moeten wringen en het geduld of het respect niet willen opbrengen om zoals/of met zijn medemens rekening te houden of de gevolgen aanvaarden van de 1-persoonsvrijheid.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 23:46   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In New York , een stad waar de bevolkingsdensiteit toch een veelvoud is van wat in Belgie te zien is, is de speed limit 30miles. Ben je zeker dat de politiek niet vergeten is te vermenigvuldigen met 1.6
Moest Belgie 30 kmh algemeen invoeren binnen bebouwde kom, dan heeft het alweer een minimumrecord in Europa, naast de 70 op vele gewestwegen buiten de bebouwde kom. (bron Wiki)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 00:10   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moest Belgie 30 kmh algemeen invoeren binnen bebouwde kom, dan heeft het alweer een minimumrecord in Europa, naast de 70 op vele gewestwegen buiten de bebouwde kom. (bron Wiki)
goed tussen de lijnen lezen, zelfs NYC doet dat niet ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 00:38   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
goed tussen de lijnen lezen, zelfs NYC doet dat niet ???
Heb ik gelezen in NYC is het algemene 30 mph of 48 kmh (gelijk onze 50 kmh bebouwde kom), maar op snellere wegen gaat het tot 80 kmh.

Nu gaan ze overal in de state NY ook soms tot 25 mph of 40 kmh als absolute minimumlimiet (behalve temporair nog lager 15 �* 25 mph of When Children are Present bij schoolzones )

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_l...tates#New_York
...
New York City and some other urbanized areas have a default speed limit of 30 mph (48 km/h) except where otherwise posted.

The highest speed limit on expressways and parkways in New York City is 50 mph (80 km/h), with many freeways having a lower speed limit (such as the FDR Drive with its 40 mph limit) that may vary based on a section of road (like sections of the Brooklyn-Queens Expressway, having only a 35 mph speed limit).
Excepting school zones, the lowest speed limit that can be set by cities, towns, or villages is 25 mph.
- - -

In Texas en Utah hebben enkele snelwegen al enkele jaren 80 mph of ~ 129 kmh.
Texas wil zelfs 85 mph invoeren of 137 kmh op geschikte snelwegen, dat is al ruim boven het Europees gemiddelde.

Citaat:
While Texas's 80 mph limit is higher than any limit authorized by another state except Utah, it is lower than the 130 km/h recommended speed on the Autobahn and the actual 130 km/h rural expressway speed limit in thirteen other European countries.[149]

85 mph limits
As of June 17, 2011, Texas statutorily allows 85 mph limits on any part of its state highway system, provided that that part of the highway system is designed to accommodate travel at 85 mph or higher, and that 85 mph is found to be a reasonable and safe speed for that part of the highway system.[2] As of September 2011, TxDOT has not announced plans to evaluate any roads for a potential 85 mph speed limit.

Redelijk veel landen hebben al verhoogd naar 75 mph of ~ 121 kmh op hun snelwegen.

Het puriteinse USA met algemene 55 mph op snelwegen is dus al lang verleden tijd.

Wie weet wordt BE nog het oude USA van voor 1995 (definitief einde NMSL van 55 mph) http://en.wikipedia.org/wiki/National_Maximum_Speed_Law

Als je alle snelheidslimieten in de USA wil weten, die staan netjes hier opgesomd: (ook temporaire schoolzones)
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_l..._United_States
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2011 om 01:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 01:17   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

vervolg (nog een leuke foto van Wiki):

max 70 mph overdag (113 kmh) en 65 mph (105 kmh)´s nachts.


70 mph limit on Texas Farm to Market Road 50 immediately south of Texas State Highway 21

Wow, en dat in de USA/Texas op een brede 1+1 rural road.
Zelfs tot 75 mph is mogelijk op een 1+1 (rural).

Texas heeft dan de hoogste limieten in de USA.

Citaat:
State Freeway (rural) Freeway (trucks) Freeway (urban) Divided (rural) Undivided (rural) County (rural) Residential divided (urban) Residential undivided (urban) School zone
Texas 70-80 55-65 70-75 70-75 30-60 30 - 15-55
Kan Be alleen maar heel ver van dromen, zelfs Duitsland heeft zulke limieten in principe niet.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Texas
...

On May 25, 2006, the Texas Transportation Commission has approved 80 mph speed limits,[28] and signs are posted.

In a widely printed Associated Press story about the 80 mph speed limit,[29] Texas is incorrectly reported as having legalized 75 mph limits in 1999. In fact, the bill that would have done this, HB 3328[30] by Pete Gallego, died in conference committee just before the Texas Legislature's session ended. This bill would have, in effect, set 75 mph as the statutory speed limit on any rural road numbered by the state or federal government, and it would have enacted—not simply allowed—an 80 mph speed limit on I-10 and I-20 in any county with fewer than 25,000 residents.

While Texas's 80 mph limit is higher than any limit authorized by another state except Utah, it is approximately one kilometer per hour less than the 130 km/h recommended speed on the Autobahn and the actual 130 km/h rural expressway speed limit in thirteen other European countries.[31]

Because Texas law allows 75 mph speed limits on any road numbered by the state or federal government, it is the only state with 75 mph limits on two-lane roads. Several west Texas two-lane roads carry 75 mph limits, including portions of US 90.[32] No other state has a limit higher than 70 mph on any two-lane road.

A few counties (Andrews, Crane, Pecos, Ward) allow a 75 mph daytime speed limit on some farm to market roads. Other counties with low population density (for example, Hudspeth, Culberson, Reeves, and Winkler) only allow the state statutory 70 mph.

Counties mainly in the Odessa district will have speed limits of 75 mph on US, State, and even Farm Roads. Example: US 385 is set at 75 mph in Andrews County but reverts to the statutory 70 mph in Gaines County, despite the county's eligibility for a 75 mph speed limit (Gaines County has fewer than 15 people per square mile).

Texas 115 is 70 mph south of Kermit/ 75 mph north of Kermit
Texas 302 is 70 mph in Ector County, 75 mph in Winkler County
Texas 176 is 70 mph in Howard, 75 mph in Martin-Andrews County. In Martin County, only TX 176 has a speed limit over 70. TX 137 TX 349 and even I-20 remain at 70 mph.
Texas 18 is 75 mph north of Kermit for a 9 mile stretch to the New Mexico state line. Even for a stretch less than five miles 75 mph can be posted before coming to a lower speed limit or stop sign. Going north, FM 1776 is 65 mph in Coyanosa and 75 mph for 2 miles to the FM 1450 Junction.
Although Glasscock County has a low population density, speed limits remain at 70 mph on TX 158 and TX 137.
Dimmit County recently allowed speed limits of 75 on US 83 and US 277.
US 59 is 75 mph in Duval County, and TX 16 is 75 mph in Duval and McMullen County.
Before 2006, the speed limit was 75 miles (121 km) on I-10 for 417 miles and on I-20 for 48.3 miles, and on I-35 only in La Salle County.
[edit] Statewide speed limit increase to 75 mphOn April 15, 2011, the Texas House of Representatives approved a bill to eliminate night speed limits and raise the speed limit to 75 mph throughout most of the state.[6]

85 mph limits

The legislation creating the Trans-Texas Corridor allows speed limits of up to 85 mph (137 km/h)[33] on roads built under the program. The language of the statute does not prohibit the Texas Transportation Commission from raising the truck speed limit or the night speed limit on these roads.

On April 12, 2011, the Texas House of Representatives voted on a bill to increase the speed limit in western Texas to 85 mph; senate approval is still pending.[34]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2011 om 01:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 08:30   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik zeg het ook vlakaf.
Ik denk dat zulk misplaatst rebels gedrag de reden is waarom andere landen het zoveel beter doen dan wij.
alboreto: jij hebt zo blijkbaar een snelheidslimiet fetisjime. Al de problemen van belgie worden opgelost door snelheid te beperken in uw geval, wat inderdaad logisch is als je begint alleen nog 30km/u te rijden heb je nergens nog ongevallen want je rijdt zo snel als een fiets, dus de kans dat je die nog omverknalt is wel echt minimaal

alboreto: als je een rijksweg hebt waar een schooltje zit waar dan tijdens het schooljaar 200dagen per jaar 'smorgens en 'savonds een piekje ontstaat van ouders die hun kind afhalen, en als dan daar tijdelijk een zone ontstaat waar max 30km/u gereden wordt heb ik daar echt geen probleem mee. Wat doe je: een flessehals maken in uw infrastructuur. Dus normaal als er een flessehals ontstaat, het meest logische zou zijn, van die school te verplichten haar uitgang in een zijstraat te maken..; Nu voor Alboreto is de oplossing een 30km/u bordje te maken, en een doorstroomweg te versmachten naar een 30km/u situatie, liefst 365dagen per jaar dag en nacht.

Stel u voor we scheiden van zwaar verkeer en auto's > autowegen extra strook voor zwaar verkeer bvb, of ring rond brussel en antwerpen voor zwaar verkeer rond elke stad kan. Elke stad die geen ring heeft, maak je bvb zone 30 ... gebaseerd op statistische analyse, van in die stad of op die wegen gebeuren ongevallen, zeg maar zwarte wegen. Wat zal het weer op uitkomen: de wegen waar inderdaad zwaar verkeer door elkaar loopt met voetgangers en fietsers. Terug scheiden die boel. Maak dan fietspaden die langs oude kanalen/spoorwegbeddingen en die scholen-industrieterrijnen, dorpskommen en woonervern verbinden, en een expressweg rond die steden. Hoe moeilijk kan dat zijn om te stoppen met expresswegen waar het toch onaangenaam fietsen is te verbinden met elkaar, en gezellig eens een fietsplan uit te werken zoals de oktopusplannen, maar dan uitbreiden naar woon-wek woon-winkel en die planningen dan bestuderen hoe je fietsers kunt scheiden van auto's en vooral van vrachtwagens.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be