Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2019, 10:16   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard BankingApps = Frauderen makkelijk maken.

Nieuwe babkingApps maken betalen gemakkelijk en frauderen ook.
Dit wist ik echt niet: door even met je kaart te betalen kan je blijkbaar aan iemand anders de toestemming geven om geld van je rekening te halen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190220_...ald-kon-worden

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 februari 2019 om 10:17.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 19:29   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.432
Standaard

Een programma op 4 (niet gezien) waarin Pedro het beste en slechtste van het internet verkent.

Dat is kwaadwillig hacking dus gevangenis in.

Niet dat het al niet algemeen geweten is dat het kan maar het op tv nog eens even in de verf gaan zetten dat lijkt mij er zwaar over.

Vrij recent liep ik nog een warenhuis binnen war de naam met een C van begint en daar was men bezig met al de betaalkassa's te vervangen.

Dat zal wel een reden gehad hebben zeker?

De oudere types onveilig?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 maart 2019 om 19:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 19:44   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een programma op 4 (niet gezien) waarin Pedro het beste en slechtste van het internet verkent.

Dat is kwaadwillig hacking dus gevangenis in.

Niet dat het al niet algemeen geweten is dat het kan maar het op tv nog eens even in de verf gaan zetten dat lijkt mij er zwaar over.

Vrij recent liep ik nog een warenhuis binnen war de naam met een C van begint en daar was men bezig met al de betaalkassa's te vervangen.

Dat zal wel een reden gehad hebben zeker?

De oudere types onveilig?
De reden waarom ik deze draad gemaakt heb was omdat ik denk dat het in dit geval het gevolg was van een recente beslissing om banking accounts te kunnen koppelen.
Dat is iets wat ik vreselijk onveilig vind.
Ze zijn er in dit geval blijkbaar in geslaagd om met een simpele app via 1 betaling de rechten op een bankrekening te verkrijgen.
Dat zou eigenlijk niet mogen kunnen en dat moet eigenlijk bij de banking App liggen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 06:48   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De reden waarom ik deze draad gemaakt heb was omdat ik denk dat het in dit geval het gevolg was van een recente beslissing om banking accounts te kunnen koppelen.
Dat is iets wat ik vreselijk onveilig vind.
Ze zijn er in dit geval blijkbaar in geslaagd om met een simpele app via 1 betaling de rechten op een bankrekening te verkrijgen.
Dat zou eigenlijk niet mogen kunnen en dat moet eigenlijk bij de banking App liggen.
Daar kan ik u geen ongelijk bij geven want het is enorm onveilig ook.

Ik denk dat bepaalde groepen (hackers met slechte bedoelingen) zich gewoon plat lachen met dat soort van bank app's en dergelijke die men op huidig ogenblik iedereen wil opdringen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 19:39   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nieuwe babkingApps maken betalen gemakkelijk en frauderen ook.
Dit wist ik echt niet: door even met je kaart te betalen kan je blijkbaar aan iemand anders de toestemming geven om geld van je rekening te halen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190220_...ald-kon-worden
Bij een bankingapp ben ik in een paar seconden online (simpele controle via vingerafdruk), terwijl dat via pc-banking wel een stuk langer duurt (met strengere toegangscontrole).
Maar zolang de bank het hacken van uw rekening terugbetaald, is het wel de bank zelf die er wakker van moet liggen, en niet zozeer ik. Komt daarbij dat de hacker op een eenvoudige manier kan opgespoord worden, en waarschijnlijk de te hacken bedragen wel zullen gelimiteerd zijn.
Vanaf het ogenblik dat het hacken de spuigaten uitloopt zal het trouwens niet lang duren of heel het systeem zal gewijzigd worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 19:47   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bij een bankingapp ben ik in een paar seconden online (simpele controle via vingerafdruk), terwijl dat via pc-banking wel een stuk langer duurt (met strengere toegangscontrole).
Maar zolang de bank het hacken van uw rekening terugbetaald, is het wel de bank zelf die er wakker van moet liggen, en niet zozeer ik. Komt daarbij dat de hacker op een eenvoudige manier kan opgespoord worden, en waarschijnlijk de te hacken bedragen wel zullen gelimiteerd zijn.
Vanaf het ogenblik dat het hacken de spuigaten uitloopt zal het trouwens niet lang duren of heel het systeem zal gewijzigd worden.
Dat denk ik ook. Bij mijn bank zeggen ze ook: we betalen dat toch terug. Totdat het erop aankomt.
En die hackers werken met mules. Dat geld vinden ze nooit terug.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 20:13   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Bij mijn bank zeggen ze ook: we betalen dat toch terug. Totdat het erop aankomt.
En die hackers werken met mules. Dat geld vinden ze nooit terug.
De banken betalen dat niet terug omdat ze t geld recupereren
Ook niet omdat t liefdadigheidsinstellingen zijn

Wel om te doen alsof alles veilig is (MasterCard en visa idem)

En dat vergoeden is nog altijd goedkoop, want door die automatisch idd kunnen ze besparen op personeel.

Soit, zo lang ze zonder problemen terugbetalen is er geen probleem toch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be