Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2018, 08:26   #1241
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Al dagen ondergedompeld in een dossier dat me in wezen niks aangaat.
Het ene PV na het andere vertalen van het Nederlands naar het Frans.
Mijn beste vrienden voor het vertalen van zinnen zijn Google Translate en "Mijn Woordenboek.NL", voor de vervoegingen van werkwoorden gebruik ik 'vertalen.nu' .
Als ik er echt niks zinnigs van kan brouwen dan drop ik de Nederlandstalige tekst op het juridisch forum waar een vriendelijk lid, 'Thomas Morus' me helpt met de vertaling.

Nu wegen - ik denk dat men dat wel kan begrijpen - deze dagen nogal op mijn humeur en dwalen mijn gedachten toch opnieuw af naar de gebeurtenissen , nu zo'n 10 (ja 10!) jaar geleden.

Ik vraag me vervolgens af of ik als enige - mogelijk zeer naïeve mens - misschien te hoge verwachtingen koester van ons overheidspersoneel.

Overdrijf ik als ik verwacht dat dat bij een controle BTW de ambtenaar ten minste weet wie aan het roer staat van een vennootschap.

Overdrijf ik als ik verwacht dat dat bij een controle BTW de ambtenaar ten minste weet wie een mandaat bezit om op te treden als woordvoerder van een fysiek of rechtspersoon?

Overdrijf ik als ik verwacht dat dat bij een controle BTW de ambtenaar bovenstaande zaken eerst controleert en vervolgens de controle afbreekt indien daar alles grondig mis zit?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 11:07   #1242
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Handig voor mensen die ingescande PDF documenten willen omgezet zien in txt - files of andere file formats die met Office of Open-office kunnen worden bewerkt is volgende online tool.

https://www.onlineocr.net/documents

Werkt perfect en is voor de eerste 50 pagina's gratis.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 22:41   #1243
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Al dagen ondergedompeld in een dossier dat me in wezen niks aangaat.
Het ene PV na het andere vertalen van het Nederlands naar het Frans.
Mijn beste vrienden voor het vertalen van zinnen zijn Google Translate en "Mijn Woordenboek.NL", voor de vervoegingen van werkwoorden gebruik ik 'vertalen.nu' .
Als ik er echt niks zinnigs van kan brouwen dan drop ik de Nederlandstalige tekst op het juridisch forum waar een vriendelijk lid, 'Thomas Morus' me helpt met de vertaling.

Nu wegen - ik denk dat men dat wel kan begrijpen - deze dagen nogal op mijn humeur en dwalen mijn gedachten toch opnieuw af naar de gebeurtenissen , nu zo'n 10 (ja 10!) jaar geleden.

Ik vraag me vervolgens af of ik als enige - mogelijk zeer naïeve mens - misschien te hoge verwachtingen koester van ons overheidspersoneel.

Overdrijf ik als ik verwacht dat dat bij een controle BTW de ambtenaar ten minste weet wie aan het roer staat van een vennootschap.

Overdrijf ik als ik verwacht dat dat bij een controle BTW de ambtenaar ten minste weet wie een mandaat bezit om op te treden als woordvoerder van een fysiek of rechtspersoon?

Overdrijf ik als ik verwacht dat dat bij een controle BTW de ambtenaar bovenstaande zaken eerst controleert en vervolgens de controle afbreekt indien daar alles grondig mis zit?
Ja je overdrijft. Niemand raakt er eigenlijk nog aan uit. Sinds digitalisering zit alles in het systeem. Meer krijg je nooit meer te weten dan het zit in het systeem.
Ik heb al die zever opgegeven. Heb zelfs geen smartphone. Internet gebruik ik alleen voor een mailtje de krant te lezen en me wat te vermaken op dit forum.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 22:57   #1244
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja je overdrijft. Niemand raakt er eigenlijk nog aan uit.
Dat is ook wat ik ervaar.
En wat staat er nu te doen?
Schouders ophalen en de hele knoeiboel laten voor wat het is?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 08:19   #1245
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja je overdrijft. Niemand raakt er eigenlijk nog aan uit.
Dan hebben we het over de werkvloer. Die mensen werken naar eigen vermogen (?) en met de middelen (?) die voorhanden zijn een dossier af.
In hopelijk zeldzame gevallen, zoals dit dossier - een flater die kan tellen.
Eens afgewerkt verdwijnen zo'n dossiers naar de wereld van onze justitie waar jaren van geen tel meer zijn.

Maar wat met de verantwoordelijken op hoog niveau?
Mensen die met hun neus op de ware feiten zitten. Zij die weten wat er aan de hand is. Waarom doen die alsof hun neus bloed?
Verkiest men daar om een gezin op te offeren om het eigen blazoen proper te houden?
Verkiest men daar om een gezin op te offeren om juridische problemen te vermijden?

Wat ik wel ervaar is dat wij meemaken niet mee wordt afgedaan als waanzin en fantasie. Het heeft jaren geduurd maar uiteindelijk zijn rechtvaardige mensen achter ons komen staan en hebben anoniem (!) en dus gratis hulp geboden. Ik hoop dat het boek dat over deze hele affaire wordt geschreven een mentaliteitswijziging teweeg brengt.

Overheidsdiensten werken gewoon niet zoals de meeste , rechtvaardige burgers verwachten.

Bij ons bezoek aan Namen kwamen de ontbrekende aanslagen van ambdswege ter sprake. We worden verweten dat we deze fouten pas nu bij het dossier voegen. Ik antwoordde dat ook geen enkele ambtenaar dat die laatste 8 jaar had opgemerkt...
Reactie van de ambtenaar:" wij gaan u niet vertellen wat wij verkeerd hebben gedaan"
Vervolgens vroeg ik: " en wat met de waarheid en verkeerd toegestane rechten?"

Hij haalde zijn schouders op.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 13:01   #1246
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dan hebben we het over de werkvloer. Die mensen werken naar eigen vermogen (?) en met de middelen (?) die voorhanden zijn een dossier af.
In hopelijk zeldzame gevallen, zoals dit dossier - een flater die kan tellen.
Eens afgewerkt verdwijnen zo'n dossiers naar de wereld van onze justitie waar jaren van geen tel meer zijn.

Maar wat met de verantwoordelijken op hoog niveau?
Mensen die met hun neus op de ware feiten zitten. Zij die weten wat er aan de hand is. Waarom doen die alsof hun neus bloed?
Verkiest men daar om een gezin op te offeren om het eigen blazoen proper te houden?
Verkiest men daar om een gezin op te offeren om juridische problemen te vermijden?

Wat ik wel ervaar is dat wij meemaken niet mee wordt afgedaan als waanzin en fantasie. Het heeft jaren geduurd maar uiteindelijk zijn rechtvaardige mensen achter ons komen staan en hebben anoniem (!) en dus gratis hulp geboden. Ik hoop dat het boek dat over deze hele affaire wordt geschreven een mentaliteitswijziging teweeg brengt.

Overheidsdiensten werken gewoon niet zoals de meeste , rechtvaardige burgers verwachten.

Bij ons bezoek aan Namen kwamen de ontbrekende aanslagen van ambdswege ter sprake. We worden verweten dat we deze fouten pas nu bij het dossier voegen. Ik antwoordde dat ook geen enkele ambtenaar dat die laatste 8 jaar had opgemerkt...
Reactie van de ambtenaar:" wij gaan u niet vertellen wat wij verkeerd hebben gedaan"
Vervolgens vroeg ik: " en wat met de waarheid en verkeerd toegestane rechten?"

Hij haalde zijn schouders op.
Man toch....stop in godsnaam met zagen. Neem een beslagen advocaat onder de arm en los het probleem op! Djeezes
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 14:13   #1247
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Man toch....stop in godsnaam met zagen. Neem een beslagen advocaat onder de arm en los het probleem op! Djeezes
Hoe het er aan toe gaat is niet alleen mijn probleem. Dat zou je nu toch langzaamaan moeten weten. Het is ook uw probleem en het probleem van alle Belgen. Nu, je bent niet alleen die deze zaak graag achter gesloten deuren - met zo weinig mogelijk heisa - stilletjes ziet 'verdwijnen'.
Ik zal je spijtig genoeg moeten teleurstellen. Te veel str**t moeten verwerken.
Dat kan je niet terug draaien en dat heeft dus ook zijn consequenties.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 08:50   #1248
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard Onze conclusietermijn loopt bijna af.

Nu viel 'onze' twee maand samen met de vakantieperiode van zowel overheidspersoneel, advocaten en wel, bijna alle andere mensen. Ook heeft mijn strijdmakker zijn toga definitief aan de haak gehangen waardoor heel wat info op zeer korte termijn dient verwerkt te worden door de vervanger.

Nu heb ik hier voor mij het syntheseproces-verbaal leggen welke onder andere handelt over de zaak die ik einde 2005 heb overgelaten. Hierin staan duidelijk alle protagonisten en stromannen vermeld tussen de overname in 2006 en faling in 2010. Verder heb ik ook de documenten die handelen over wie , wat en wanneer van alle bankrekeningen. Ook van de bankrekening waarvoor ik 'voor alle gemak' door de fiscus ben aangeduid als 'eigenaar'.
Deze documenten kan ik aanvullen met mijn 'verklaring benadeelde persoon' en vervolgens toelating - inzage in het dossier dat ik hierboven vermeld.

Nu is ons hele dossier (herziening inkomstenbelasting 2007) namelijk gebaseerd op documenten vanuit overheidsdienst BTW-controle en niet beantwoorde brieven naar die overgelaten bvba, het aantal brieven die echt naar ons toe zijn gestuurd voorafgaand aan onze aanslag (230.000€) is ... nul...(??)

Mijn vraag is nu,( en ik weet dat hier ook slimme mensen rondlopen) ,indien ik in onze conclusies beperk tot bovenstaande essentiële informatie, kan
ik dan eisen dat men alle briefwisseling en documenten die uit dat verkeerd gelinkt dossier (2007) uit mijn dossier verwijderd?

Ik heb enkel morgen en overmorgen om deze conclusies op te stellen en eventueel nog bijkomende vertalingen te doen. Echt veel tijd ( en dat zeggen na een zaak die al bijna 10 jaar aansleept) heb ik niet.

bedankt alvast, Johan

*Deze vraag heb ik ook op het juridisch forum geplaatst. Hoe meer zielen dit lezen, hoe meer kans ik heb op juiste informatie.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 11:50   #1249
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nu viel 'onze' twee maand samen met de vakantieperiode van zowel overheidspersoneel, advocaten en wel, bijna alle andere mensen. Ook heeft mijn strijdmakker zijn toga definitief aan de haak gehangen waardoor heel wat info op zeer korte termijn dient verwerkt te worden door de vervanger.

Nu heb ik hier voor mij het syntheseproces-verbaal leggen welke onder andere handelt over de zaak die ik einde 2005 heb overgelaten. Hierin staan duidelijk alle protagonisten en stromannen vermeld tussen de overname in 2006 en faling in 2010. Verder heb ik ook de documenten die handelen over wie , wat en wanneer van alle bankrekeningen. Ook van de bankrekening waarvoor ik 'voor alle gemak' door de fiscus ben aangeduid als 'eigenaar'.
Deze documenten kan ik aanvullen met mijn 'verklaring benadeelde persoon' en vervolgens toelating - inzage in het dossier dat ik hierboven vermeld.

Nu is ons hele dossier (herziening inkomstenbelasting 2007) namelijk gebaseerd op documenten vanuit overheidsdienst BTW-controle en niet beantwoorde brieven naar die overgelaten bvba, het aantal brieven die echt naar ons toe zijn gestuurd voorafgaand aan onze aanslag (230.000€) is ... nul...(??)

Mijn vraag is nu,( en ik weet dat hier ook slimme mensen rondlopen) ,indien ik in onze conclusies beperk tot bovenstaande essentiële informatie, kan
ik dan eisen dat men alle briefwisseling en documenten die uit dat verkeerd gelinkt dossier (2007) uit mijn dossier verwijderd?

Ik heb enkel morgen en overmorgen om deze conclusies op te stellen en eventueel nog bijkomende vertalingen te doen. Echt veel tijd ( en dat zeggen na een zaak die al bijna 10 jaar aansleept) heb ik niet.

bedankt alvast, Johan

*Deze vraag heb ik ook op het juridisch forum geplaatst. Hoe meer zielen dit lezen, hoe meer kans ik heb op juiste informatie.
Johan, zijn dat weer van die vertalingen die de vuilbak ingaan omdat ze niet door een erkend vertaler zijn gedaan?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 13:41   #1250
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Johan, zijn dat weer van die vertalingen die de vuilbak ingaan omdat ze niet door een erkend vertaler zijn gedaan?
Bij mijn bezoek in Namen aan de heer R.R. (raadsman fiscus) heeft deze me gezegd dat hij tevreden is met een vrije vertaling.
Als ik deze conclusies op tijd binnenstuur weet ik of hij met mijn voeten aan het spelen is of niet. Als hij de argumenten ( met vrije vertaling naar het Frans) aanvaard zal hij antwoorden. Als hij opnieuw geen conclusies formuleert dan heeft hij me gewoon wat wijsgemaakt en dan zal er niks anders opzitten dan alles door een beëdigd vertaler te laten herwerken.

Dus, gaan ze de vuilbak in of niet ... we zullen afwachten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 13:48   #1251
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Verder wordt het ook stilletjes aan tijd dat er eens een parlementariër onze minister Geens interpelleert over dit dossier. Bij creatie was hij minister van financiën en nu het dossier al jaren vastzit bij justitie is hij minister van justitie.
Men mag mij in zijn bijzijn in het publiek eens vragen of ik ooit, naar aanleiding van deze zaak, op het punt heb gestaan om zelfmoord te plegen. Ik zal daar eens eerlijk op antwoorden. Dat men hem dan eens op de man af vraagt of hij dat kan begrijpen ...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 augustus 2018 om 13:49.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2018, 13:24   #1252
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Onze aanvullende conclusies zijn gisteren doorgestuurd. Ik ga er van uit dat we hierop eindelijk en voor de eerste keer - (vorige beroepsprocedure inbegrepen), een reactie van onze fiscus gaan ontvangen.

Ze hebben hiervoor twee maand.

Bij ons bezoek aan Namen (7 augustus) zijn we wel al verwittigd geweest dat we mogelijk tegen een uitstel aankijken indien we hun procedurefout van de niet verstuurde aanslagen van ambdswege mee zouden verwerken in deze laatste conclusies. Weet je, ... mogelijk moeten er onderzoeksdaden worden verricht naar die ontbrekende stukken om die toch nog ergens vandaan te toveren. Er werd ons meegedeeld dat dat een tijdje zou kunnen duren.

Desalniettemin - hun probleem van hun ontbrekende stukken toch mee in de aanvullende conclusies opgenomen.
Die 'merkwaardig geformuleerde raad' toch maar naast ons neergelegd...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 22:20   #1253
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Op het juridisch forum is een vraag gepost waar men niet goed weet wat aan te vangen. Via onderstaande link ga je naar een pagina van de overheid waar info wordt gegeven aan burgers die het land verlaten.

Het antwoord op vraag 3 lijkt een probleemgeval te zijn. Nochtans is men vrij duidelijk.
Ondertussen beweert men op het juridisch forum dat ELKE Belg die het land verlaat tot 8 jaar na de verhuis elke verandering van adres moet melden.
Zo niet wordt je als voortvluchtige beschouwd die de bedoeling heeft om zich te verstoppen voor de fiscus. Die bewering lijkt niet echt te kloppen met wat men op de site van de overheid kan lezen.
Ik ben dus zo vrij geweest om informatie op te vragen via de helpdesk financiën waar .... men uitstel vraagt alvorens te antwoorden gezien er wat dient te worden nagekeken. Nu veronderstel ik dat op dit forum ook mensen rondlopen die de materie wat kennen.
Wie heeft hier gelijk?

https://financien.belgium.be/nl/part...ie-verlaten#q3

België verlaten

Ik verlaat binnenkort België. Moet ik mijn vertrek aan de FOD Financiën melden?

Ik ben in het buitenland gedomicilieerd. Moet ik een belastingaangifte in België indienen?

Moet ik een adreswijziging in het buitenland of een wijziging van mijn gezinssituatie
(in geval van huwelijk, wettelijk samenwonen, feitelijke scheiding, echtscheiding, overlijden)
aan de FOD Financiën melden?


Ja, als u een belastingaangifte niet-inwoners moet invullen. Neem in dat geval contact op met uw belastingkantoor.

Nuttige link
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 22:51   #1254
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Ondertussen vier ik op het juridisch forum ook slot nr 20 op mijn vragen ter verduidelijking van diverse door mezelf niet onmiddellijk te snappen denkpistes van fiscus of justitie. Als voorbeeld - zie boven.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2018 om 22:51.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 10:42   #1255
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Nog iets dat voor mij nieuw is maar toch belangrijk is voor mensen in dezelfde situatie. Er wordt beweerd dat de melding van een aanslag van ambdswege maar naar één belastingplichtige dient gestuurd te worden.
De info die we mee hebben gekregen vanuit de fiscus van Ciney zelf spreekt dit tegen. Wie hier gelijk heeft bepaald natuurlijk dat de andere partij onzin verkondigd.

"Indien jullie "officieel" feitelijk gescheiden leefden dan is dat zo.
Maar ik vermoed dat het niet het geval was (moet men laten vaststellen door de vrederechter).
Het zou zeer eigenaardig zijn dat de Rechter daar geen rekening mee zou hebben gehouden bij uw veroordeling als dat het geval was."



Dit is een vrij belangrijke insteek.
Een koppel dat naar het buitenland verhuisd maar dit, gezien beroepsbezigheden of studies dat doet op een verschillend tijdstip moet naar de vrederechter om een feitelijke scheiding aan te vragen.
Zo niet worden aangetekende zendingen van de fiscus uit, willekeurig naar één van beide adressen van beide op een ander adres gedomicilieerde belastingplichtigen gestuurd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 10:45   #1256
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ondertussen vier ik op het juridisch forum ook slot nr 20 op mijn vragen ter verduidelijking van diverse door mezelf niet onmiddellijk te snappen denkpistes van fiscus of justitie. Als voorbeeld - zie boven.
En bij deze ook een slot op de draad die mijn net geposte problematiek behandeld. Nr 21 dus...
Ze hebben het daar blijkbaar niet graag meer dat er over de zaak wordt gepraat. Niet echt een drama - we weten ondertussen al hoe het allemaal in elkaar zit.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 augustus 2018 om 10:50.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 08:12   #1257
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Op 18 oktober wordt in Elewijt in het Rubenskasteel het boek 'Het laatste verbond' voorgesteld.
De honderd plaatsen die Raeven & Impens , auteurs van het boek, hadden voorzien waren binnen de kortste keren ingenomen.

http://www.houtekiet.be/boeken/p/det...aatste-verbond

https://www.erikraeven.be/boekvoorstelling/

Ik kan verkeerd zijn maar het zou best kunnen dat er al druk zal gepraat worden over het volgende boek.

https://www.erikraeven.be/2018/06/18...echt-en-kafka/

Elewijt ... deelgemeente van Groot-Zemst, daar waar de naam Daelemans nog redelijk wat betekend, daar waar ik ben opgegroeid, naar de lagere school heb gelopen, van speelclub tot leider de Chiro heb vervoegd, voetbal heb gespeeld, de vrouw van mijn dromen heb ontmoet en een huis heb gebouwd. Daar waar vader, broer en zus zich hebben ingezet om de vroegere CVP naar de burger te brengen. Raadslid, schepene, en veel vroeger nog burgemeester van het kleine Eppegem...
Vervolgens komt de fiscus met pure kafka op de proppen en ook de mensen die ik net heb vernoemd krijgen ferme vegen uit de pan... Bedankt heren en dames van het grote verstand, bedankt voor de voorbije 9 jaar. We zien mekaar nog.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 08:52   #1258
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard Lijkt niet eenvoudig

Nog geen antwoord vanuit de helpdesk financiën.
Is ook niet eenvoudig.
Verplichtingen die vanuit twee verschillende standpunten kunnen worden bekeken en daarvan is er één die zeker is van zijn standpunt.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 augustus 2018 om 09:00.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 11:16   #1259
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog geen antwoord vanuit de helpdesk financiën.
Is ook niet eenvoudig.
Verplichtingen die vanuit twee verschillende standpunten kunnen worden bekeken en daarvan is er één die zeker is van zijn standpunt.
Niet eenvoudig dus...



Onze referte: 2018-007-429-06 (gelieve dit nummer mee te delen bij ieder contact met het Contactcenter)

Mijnheer,
Wij hebben uw vraag voorgelegd aan de dienst Expertise - Procedure.
Wij zijn in afwachting van hun antwoord.

Met vriendelijke groeten,

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 07:59   #1260
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Op 2 september 2013, zo'n 5 jaar geleden, heb ik deze draad opgestart.
Op dat ogenblik was het ons duidelijk geworden dat er gewoon geen enkele wettelijke weg meer te bewandelen was om dit debacle te corrigeren.
(Buiten alle verwachtingen in heeft het publiek maken van dit alles toch tot een oplossing geleid.)

Het verhaal van de fiscus was simpel. TS had in 'één uniek jaar in zijn hele loopbaan namelijk 2007, +500.000€ verdiend en had op die inkomsten geen belastingen betaald. Einde verhaal - binnen de 14 dagen 230.000€ te betalen.

Ik richt me nu even tot alle mensen die hier die draad volgen.
Is er iemand onder jullie die ooit heeft geloofd dat er werkelijk iemand in één uniek jaar 20 keer zijn normaal loon ( +500.000€) kan verdienen?

Bij de fiscus lijkt blijkbaar het de logica zelve.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be