Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2018, 07:08   #1
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard Turken vallen Syrië binnen.

Turkije valt een stad aan in een naburig land en Europa doet niets?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180318_03414921

Totale stilte in zowel Navo als Europa?

Hopelijk schopt Assad, met hulp van de Russen, het veroveringsleger van Erdogan weer van het Syrisch grondgebied.

En Europa? Blijft doof, stom en blind voor de megalomane despoot van Turkije.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 maart 2018 om 07:10.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 07:42   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Turkse leger verjaagt Koerdische strijders uit Syrische stad Afrin

Citaat:
Het Turkse leger heeft samen met een rebellenleger de Koerden verjaagd uit de Syrische stad Afrin. Dat heeft de Turkse president Erdogan bekendgemaakt. De voorbije dagen waren tienduizenden inwoners op de vlucht geslagen voor het geweld in de stad.
Misschien willen de NAVO en Europa zich daar niet meer gaan moeien om het deksel daarna niet op de neus te krijgen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 07:44   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

EU schande.

en hoe lang gaat de Navo dit blijven dulden van een "Navo partner"???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 07:53   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
EU schande.

en hoe lang gaat de Navo dit blijven dulden van een "Navo partner"???
Bij de zogenoemde "annexering" van de Krim, of het zogenaamde offensief van de Russen in Oekraïne, stonden de Europese leiders als eerste te roepen dat dit een grove schending van het internationaal recht en van de soevereiniteit van een land was.

Vandaag algemene stilte in het Europees kamp. Tja, de Turken zouden wel eens boos kunnen worden op Europa.

Broekschijters.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 08:03   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
EU schande.

en hoe lang gaat de Navo dit blijven dulden van een "Navo partner"???
Van de EU verwacht ik niets.
Navo zal niets doen omdat de amerikanen daar de dienst uitmaken, en de opdeling van syrië nu eenmaal de prioriteit is van de VS. Die zijn obstinaat bezig met een regime change, en gaan Turkije niet tegenhouden tenzij ze echt gaan annexeren. De VS gaat voor de 2e maal de koerden laten vallen en hen opofferen...
De echte vraag is : wat gaat rusland doen ? Het valt op dat zij over dit onderwerp heeel stil blijven. De grote vriend van Syrië gaat geen open conflict met Turkije starten omwille van een paar duizend koerden. Zeker niet net nu Turkije beslist heeft om russische S400 luchtafweer te kopen. Een miljardendeal dus.
Ik vrees ervoor dat de koerden weer het gelag gaan betalen. In het geopolitieke spel hebben zij geen vrienden, enkel tijdelijke bondgenoten. Hun beste optie is : zich vastklampen aan Assad en binnen de syrische staatsstructuur blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 08:04   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij de zogenoemde "annexering" van de Krim, of het zogenaamde offensief van de Russen in Oekraïne, stonden de Europese leiders als eerste te roepen dat dit een grove schending van het internationaal recht en van de soevereiniteit van een land was.

Vandaag algemene stilte in het Europees kamp. Tja, de Turken zouden wel eens boos kunnen worden op Europa.

Broekschijters.
Dat is zo. De EU kijkt nu vooral naar Turkije op 1 vlak : de vluchtelingendeal. Zolang die overeind blijft, kan Turkije zich zeer veel veroorloven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 08:06   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van de EU verwacht ik niets.
Navo zal niets doen omdat de amerikanen daar de dienst uitmaken, en de opdeling van syrië nu eenmaal de prioriteit is van de VS. Die zijn obstinaat bezig met een regime change, en gaan Turkije niet tegenhouden tenzij ze echt gaan annexeren. De VS gaat voor de 2e maal de koerden laten vallen en hen opofferen...
De echte vraag is : wat gaat rusland doen ? Het valt op dat zij over dit onderwerp heeel stil blijven. De grote vriend van Syrië gaat geen open conflict met Turkije starten omwille van een paar duizend koerden. Zeker niet net nu Turkije beslist heeft om russische S400 luchtafweer te kopen. Een miljardendeal dus.
Ik vrees ervoor dat de koerden weer het gelag gaan betalen. In het geopolitieke spel hebben zij geen vrienden, enkel tijdelijke bondgenoten. Hun beste optie is : zich vastklampen aan Assad en binnen de syrische staatsstructuur blijven.
het lijkt erop, maar komt mij zo eigenaardig over, de US heeft de Koerden gesteund in hun strijd tegen IS ... iedereen dacht toen toch wel dat dit was om de US invloed in het gebied te realiseren ... ze investeren daar en nu laten ze het zo maar aan de Russen (Syriers) terug??? wat is daar de logica van?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 08:11   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het lijkt erop, maar komt mij zo eigenaardig over, de US heeft de Koerden gesteund in hun strijd tegen IS ... iedereen dacht toen toch wel dat dit was om de US invloed in het gebied te realiseren ... ze investeren daar en nu laten ze het zo maar aan de Russen (Syriers) terug??? wat is daar de logica van?
Ik denk dat de VS de koerden gewoon als boots on the ground heeft gebruikt, terwijl zij de luchtoorlog voerden. Zonder landleger was IS nooit verslagen geweest.
Maar nu IS opgekuist is, komen de andere motieven en doelstellingen naar boven : het Assad regime kapot maken door het land de facto te gaan opdelen. Volgens mij verkiest de VS het dat Turkije daar de dienst uitmaakt, boven Assad en/of Poetin.
De koerden verliezen hoe dan ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 08:12   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat de VS de koerden gewoon als boots on the ground heeft gebruikt, terwijl zij de luchtoorlog voerden. Zonder landleger was IS nooit verslagen geweest.
Maar nu IS opgekuist is, komen de andere motieven en doelstellingen naar boven : het Assad regime kapot maken door het land de facto te gaan opdelen. Volgens mij verkiest de VS het dat Turkije daar de dienst uitmaakt, boven Assad en/of Poetin.
De koerden verliezen hoe dan ook.
Assad=Putin dat was toch de rode lijn in heel t conflict volgens mij...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 08:13   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zo. De EU kijkt nu vooral naar Turkije op 1 vlak : de vluchtelingendeal. Zolang die overeind blijft, kan Turkije zich zeer veel veroorloven.
Daar hebben die Turken ook de nodige miljarden voor mogen ontvangen, dacht ik, voor die vluchtelingendeal.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 09:23   #11
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar hebben die Turken ook de nodige miljarden voor mogen ontvangen, dacht ik, voor die vluchtelingendeal.
Ha jaaa!!!
Dat geld werd gebruikt om de verovering van Afrin te financieren. Nu kunnen
syrische arabische vluchtelingen die in Turkse vluchtelingenkampen zitten daar een huisje en een lapje grond gaan uitkiezen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:30   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het huidige Turkije is niet wat de NAVO erbij trok. Het Turkije van toen was nog in de nagloed van Attaturk. Ergo, bruikbaar en een eerste wereldland in wording. Maar helaas, net zoals al de rest in die regio heeft dat land sterke leiders nodig. En die zijn schaars geweest.
Erdogan belooft de Turken dat, en die gebruikt elke vuile streek in het boek om zichzelf en zijn nageslacht aan de macht te houden. (wie denkt er nog aan zoontjelief en IS olie -transport)
Resultaat, de erfenis van attaturk gaat de vuilbak in, en Turkije, momenteel nog een wannabe "Eerste Wereldland", gaat een bepaalde richting uit. Ik denk dat we Egypte als voorbeeld kunnen nemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:44   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar hebben die Turken ook de nodige miljarden voor mogen ontvangen, dacht ik, voor die vluchtelingendeal.
Natuurlijk, dat was nu net de deal : zij zetten de sluizen niet open en houden de syrische vluchtelingen in turkije in ruil voor 3 miljard.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:54   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk, dat was nu net de deal : zij zetten de sluizen niet open en houden de syrische vluchtelingen in turkije in ruil voor 3 miljard.
Voor 3 miljard kunnen we zelf een vluchtelingenkamp ergens aan de grenzen met Oekraïne betalen. Europese legers, bouw het tentenkamp. Bleeding heart NGO's, hier een vetpot om uit te graaien, zorg ervoor dat die vluchtelingen een opvoeding en eten krijgen in dat tentenkamp.

Vluchtelingen. Hier hebt u vragenlijsten in elke Europese taal, kies 1 en vul maar in, als je voldoet aan de eisen, weze welkom in het land waar u de landstaal van gebruikt hebt.
Geen kennis, of geen taal betrokken machtig. NGO's, je hebt een job ...
Vluchtelingen, ben je het beu alle dagen in een tent te leven en bonenpap te vreten, of de zonen en dochters uit te lenen aan NGO medewerkers, de trein om jullie naar de bootjes aan de Griekse kust te brengen rijd met dit schema.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 maart 2018 om 11:54.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:59   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor 3 miljard kunnen we zelf een vluchtelingenkamp ergens aan de grenzen met Oekraïne betalen. Europese legers, bouw het tentenkamp. Bleeding heart NGO's, hier een vetpot om uit te graaien, zorg ervoor dat die vluchtelingen een opvoeding en eten krijgen in dat tentenkamp.

Vluchtelingen. Hier hebt u vragenlijsten in elke Europese taal, kies 1 en vul maar in, als je voldoet aan de eisen, weze welkom in het land waar u de landstaal van gebruikt hebt.
Geen kennis, of geen taal betrokken machtig. NGO's, je hebt een job ...
Vluchtelingen, ben je het beu alle dagen in een tent te leven en bonenpap te vreten, of de zonen en dochters uit te lenen aan NGO medewerkers, de trein om jullie naar de bootjes aan de Griekse kust te brengen rijd met dit schema.
Denkt u dat de Oost-Slavische bevolking uit de Oekraïne daar blij/gelukkig met zou zijn dat men daar een kamp gaat neerpoten a la Calais?

Ik denk het niet.

Misschien weten de Oekraïners er wel raad mee mocht men daar zo een kamp neerzetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 maart 2018 om 14:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:04   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Denkt u dat de Oost-Slavische bevolking uit de Oekraïne daar blij/gelukkig met zou zijn dat men daar een kamp gaat neerpoten á la Calais?

Ik denk het niet.

Misschien weten de Oekraïners er wel raad mee mocht men daar zo een kamp neerzetten.
Ik denk dat Roemenen wel raad weten met zo'n setup. Ze hebben ten slotte de sovjet tijd ervaring nietwaar.

En die €€€ zijn leuk meegenomen voor hen, of niet soms? De bonenpap moet toch ergens vandaan komen nietwaar? Goedkoper lokaal te kopen, dan Blegisch varkensvlees naar ginder te sturen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:10   #17
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
EU schande.

en hoe lang gaat de Navo dit blijven dulden van een "Navo partner"???
Andere NATO landen dan Turkije zijn even goed illegaal in Syrië aanwezig met militairen. Van de verdediging van Europa naar een arm van het wereldwijde agressieve VS imperialisme. Dat is de evolutie die de NATO ondergaan heeft. En dat is een grotere schande dan de inval van een eventjes uit de pas lopende Erdogan in Syrië.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 maart 2018 om 14:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:43   #18
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Andere NATO landen dan Turkije zijn even goed illegaal in Syrië aanwezig met militairen. Van de verdediging van Europa naar een arm van het wereldwijde agressieve VS imperialisme. Dat is de evolutie die de NATO ondergaan heeft. En dat is een grotere schande dan de inval van een eventjes uit de pas lopende Erdogan in Syrië.
Erdogan: inname Afrin met zegen Rusland
Russen trekken militairen uit Afrin terug
Moskou waarschuwt Syrië om Afrin niet binnen te trekken
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 08:11   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Geruchten en uitspraken van Erdogan, hoe geloofwaardig is dat?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2018, 08:18   #20
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Turkije valt een stad aan in een naburig land en Europa doet niets?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180318_03414921

Totale stilte in zowel Navo als Europa?

Hopelijk schopt Assad, met hulp van de Russen, het veroveringsleger van Erdogan weer van het Syrisch grondgebied.

En Europa? Blijft doof, stom en blind voor de megalomane despoot van Turkije.
Europa moet niets doen en navo kan niets doen. Assad, Rusland en Iran zullen iets doen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be