Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 januari 2018, 13:12   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard Rapper riskeert 2 jaar cel voor aansporing tot geweld.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...sel--verschij/

Citaat:
Het parket eist twee jaar cel voor de Brusselse rapper die ervan wordt verdacht aanstoker te zijn van de rellen in Brussel na de voetbalwedstrijd Ivoorkust-Marokko. Vóór de rellen had hij in een Facebookbericht aangekondigd dat ze de Lemonnierlaan zouden vernielen. Zelf ontkent hij alles: "Mijn boodschap was om plezier te maken".
Ik vind het een goed signaal. Gaat mensen 2 keer doen nadenken over wat ze doen voor ze weer een hoop haatzaaierij op internet gooien.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 januari 2018 om 13:12.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 januari 2018, 13:15   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Rare manier om plezier te maken.
Bobke is offline  
Oud 5 januari 2018, 15:55   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Zelf ontkent hij alles: "Mijn boodschap was om plezier te maken".
Wei maaken geen fauten. Aléén de anderren.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 5 januari 2018, 16:22   #4
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...sel--verschij/



Ik vind het een goed signaal. Gaat mensen 2 keer doen nadenken over wat ze doen voor ze weer een hoop haatzaaierij op internet gooien.
Hij "riskeert" twee jaar cel? Moest je geen drie jaar krijgen vooraleer daar ook iets van komt? En natuurlijk weet meneer van niets, was hij het niet enz
Benieuwd wat het uiteindelijk resultaat zal zijn en of hij niet lachend de rechtszaal zal kunnen verlaten!
Er loopt al zoveel gespuis van dat soort rond dat men niet meer weet wat er mee aanvangen. Laten lopen dus...
Maar jij hebt het over "haatzaaierij" op het internet gooien als de mensen willen laten weten dat soort lieden kotsbeu zijn?
En hoe zit het met de "haatzaaierij" van hun kant als ze het hebben over de ongelovige honden die zo dwaas zijn ze hier op te vangen en te laten verder kweken als konijnen, gezien het op te rapen kindergeld? Allemaal werkloze mohammedjes straks die voor nog meer leute en plezier gaan zorgen binnen een aantal jaren...
De beste jaren in onze maatschappij hebben we achter de rug, dat is duidelijk. Wat brengt de toekomst ons...

Laatst gewijzigd door andev : 5 januari 2018 om 16:24.
andev is offline  
Oud 5 januari 2018, 16:27   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hij "riskeert" twee jaar cel? Moest je geen drie jaar krijgen vooraleer daar ook iets van komt? En natuurlijk weet meneer van niets, was hij het niet enz
Benieuwd wat het uiteindelijk resultaat zal zijn en of hij niet lachend de rechtszaal zal kunnen verlaten!
Er loopt al zoveel gespuis van dat soort rond dat men niet meer weet wat er mee aanvangen. Laten lopen dus...
Maar jij hebt het over "haatzaaierij" op het internet gooien als de mensen willen laten weten dat soort lieden kotsbeu zijn?
En hoe zit het met de "haatzaaierij" van hun kant als ze het hebben over de ongelovige honden die zo dwaas zijn ze hier op te vangen en te laten verder kweken als konijnen, gezien het op te rapen kindergeld? Allemaal werkloze mohammedjes straks die voor nog meer leute en plezier gaan zorgen binnen een aantal jaren...
De beste jaren in onze maatschappij hebben we achter de rug, dat is duidelijk. Wat brengt de toekomst ons...
Wees maar zeker dat die lachend de rechtszaal zal kunnen verlaten!
Zelfs een moslima die onlangs 25 jaar kreeg voor kindermoord en een aantal pogingen tot kindermoord verliet als een vrije vrouw de zaal.

Maar iemand die al verschillende keren weigerde zijn boetes te betalen werd onlangs door een politierechter onmiddellijk na de uitspraak aangehouden want dat is een groter gevaar voor de samenleving.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 januari 2018 om 16:37.
daiwa is offline  
Oud 5 januari 2018, 16:28   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wei maaken geen fauten. Aléén de anderren.
Niet gelogen, voor hen is dat plezier maken! Auto's in brand steken, de straten opbreken, winkels leegplunderen...
En van niets weten als het voorbij is.
andev is offline  
Oud 5 januari 2018, 17:58   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Niet gelogen, voor hen is dat plezier maken! Auto's in brand steken, de straten opbreken, winkels leegplunderen...
En van niets weten als het voorbij is.
Natuurlijk weten ze nooit van iets ofwel weten ze het niet meer omdat ze onder de drugs zaten.
Ik ben eens benieuwd hoeveel dat tuig van de richel gaat krijgen.

Citaat:
Brusselse relschoppers voor de rechter: “Ik had drugs genomen en herinner mij niets meer”.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-cel~a1bcd001/
daiwa is offline  
Oud 5 januari 2018, 18:18   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Ze spelen het geniepig: volgens zijn advokaat is het een persoonlijk bericht. Maar om dat hard te maken met facebook zal toch lastig zijn denk ik.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 januari 2018, 19:29   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Die twee jaar lijkt mij een absoluut minimum.
Daar moet imo nog een stevige schadeclaim bijkomen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be