Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2018, 13:28   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Drempels, vernauwingen, asverschuivingen... het zijn allemaal zaken die er gekomen zijn omdat er een aantal asocialen menen dat de voorschriften en snelheidsbeperkingen niet op hen van toepassing zijn.
Ja, en in plaats van met een kleine berline te rijden, gebruiken die nu een zware SUV of 4X4, want die hebben minder last van de drempel en is beter om voorrang aan asverschuivingen en vernauwingen af te dwingen, zodat ze toch niet moeten afremmen voor die dingen.

Het enige dat men gewonnen heeft is meer luchtvervuiling en zwaardere gewonden bij een ongeval.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 13:49   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik prefereer dan toch liever verkeersremmende maatregelen zoals drempels en versmallingen, dan een dood kind door zo een hardrijder.
Moest men dat kunnen bewijzen... wat moeilijk, zoniet onmogelijk zal zijn.

Ik denk niet dat er in andere landen -of andere steden en gemeentes- waar er geen of amper drempelwildgroei of versmallingswildgroei heerst er daardoor meer dodelijke ongevallen gebeuren.

Kijk... het gaat ook zo als de schoolpoorten opengaan wordt een bepaald stuk schoolweg voor het verkeer tijdelijk afgesloten. Maakt direct die zone 30 daar overbodig:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rder~a884e551/

Zou in ons dorp perfect mogelijk zijn, is ook amper omweg het blokje omrijden voor het doorgaand verkeer.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 14:00   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moest men dat kunnen bewijzen... wat moeilijk, zoniet onmogelijk zal zijn.

Ik denk niet dat er in andere landen -of andere steden en gemeentes- waar er geen of amper drempelwildgroei of versmallingswildgroei heerst er daardoor meer dodelijke ongevallen gebeuren.

Kijk... het gaat ook zo als de schoolpoorten opengaan wordt een bepaald stuk schoolweg voor het verkeer tijdelijk afgesloten. Maakt direct die zone 30 daar overbodig:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rder~a884e551/

Zou in ons dorp perfect mogelijk zijn, is ook amper omweg het blokje omrijden voor het doorgaand verkeer.
In Vlaanderen liggen de ingangen van veel scholen aan hoofdwegen.
Daarnaast is er in Vlaanderen een nijpend te kort aan deftige voet en fietspaden.

Hier omrijden zou het verkeer door kleine smalle straten sturen.
En het zijn vaak ouders die hun kinderen met de wagen naar school brengen die het gevaar aan de scholen creeëren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 00:26   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, en in plaats van met een kleine berline te rijden, gebruiken die nu een zware SUV of 4X4, want die hebben minder last van de drempel en is beter om voorrang aan asverschuivingen en vernauwingen af te dwingen, zodat ze toch niet moeten afremmen voor die dingen.

Het enige dat men gewonnen heeft is meer luchtvervuiling en zwaardere gewonden bij een ongeval.
U geeft dus toe dat u een bijzonder onverantwoorde chauffeur bent en u met een grote wagen de koning en keizer van het wegdek waant. Heel tekenend!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 05:18   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Jaar na jaar daalt het aantal directe verkeersdoden.

(Over indirecte zwijgen we. Om dat te zien dalen moet men onmiddellijk de uitlaat naar binnen richten zodat het tenminste de vervuiler is die de rekening toeschoven krijgt ipv een toevallige passant.)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:04   #26
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flippo
Drempels, vernauwingen, asverschuivingen... het zijn allemaal zaken die er gekomen zijn omdat er een aantal asocialen menen dat ruimtelijke ordening niet voor hun is en ze een huis langs de steenweg willen voor hun gemak
FTFY
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 19:06   #27
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het moet daar nu aangenamer zijn om te fietsen. Veiliger voor schoolkinderen.

Denk ik zo maar hé.
Net omgekeerd.
Nazareth, 's Gravenstraat.
Sinds een dik jaar terug, fietspad op een verhoogd plateau, geen troittoir en scheiding en andere Commie rommel heeft de stroken voor auto's versmald.
Een fietser moet nu voor elke zijstraat drempel af drempel op hotsen.
Dat fietspad ligt direct aan opritten met keitjes, en ligt er vol mee, en blijven liggen want de auto's rijden ze niet meer van de baan.
Als fietser inhalen = drempel af, tussen de auto's sukkelen (je zit door de versmalling in hun weg) en drempel terug op. Bij nattigheid zijn zulke schuine stenen spekglad, om niet te slippen/vallen, moet je dan een grote bocht maken naar links en terug naar rechts, om zo dicht mogelijk bij een 90 graden oprijden te komen. En een straat die vroeger een zijstraat was (nabij kant Nazareth centrum), hebben ze tot voorrangsweg gebombardeerd en wat recht was veranderd in een bocht. Daar moet je als fietser nu oversteken zodanig dat je recht op een haag af rijdt, en 90 graden links moet gedraaid krijgen op de luttele ruimte van de breedte van het verdere fietspad, die zelfs nog kleiner is. OF, je moet kiezen om terug over drempels te hotsen.

Zo "aangenaam" is het daar, als fietser, geworden.
Voor de autochauffeurs, niet anders.

Gisteren eens een statement gemaakt in zo een "fietsstraat", waar auto's fietsers dus niet mogen inhalen, naast een verkeerslicht dat op rood springt bij +30, dat er al stond voor de verandering naar fietsstraat. Er stond een flikkenauto en er hing een rij auto's achter me. Ik stak mijn hand naar rechts uit, stopte naast de weg, en deed de chauffeurs teken dat ze konden passeren en ik ging wachten. Toen dat gebeurd was, en ik verder reed, zag ik de staatscontrole luitjes nogal staren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:28   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Gisteren eens een statement gemaakt in zo een "fietsstraat", waar auto's fietsers dus niet mogen inhalen, naast een verkeerslicht dat op rood springt bij +30, dat er al stond voor de verandering naar fietsstraat. Er stond een flikkenauto en er hing een rij auto's achter me. Ik stak mijn hand naar rechts uit, stopte naast de weg, en deed de chauffeurs teken dat ze konden passeren en ik ging wachten. Toen dat gebeurd was, en ik verder reed, zag ik de staatscontrole luitjes nogal staren.
Of anders gezegd: u denkt te zien wat u graag wilt zien. Het zal die "staatscontrole luitjes" worst wezen of u de auto's doorlaat. Dat is trouwens uw goed recht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 10:24   #29
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kijk... het gaat ook zo als de schoolpoorten opengaan wordt een bepaald stuk schoolweg voor het verkeer tijdelijk afgesloten. Zou in ons dorp perfect mogelijk zijn, is ook amper omweg het blokje omrijden voor het doorgaand verkeer.
Ik kijk dan even naar mijn regio en merk op :

School 1 recht in een drukke doorgangsweg van de gemeente. Helemaal stuk gereden door doorgaand zwaar vervoer. Al jaren struikelt de politiek erover dat dit eigenlijk een weg is die zwaar doorgaand verkeer gebruikt om de kilometerheffing op de vlakbij gelegen gewestweg te vermijden. Geen zone 30 gemaakt (gewoon bebouwde kom en zone 50), geen gemachtigde opzichters bij openen en sluiten van de school en nog nooit een controle op snelheid geweest.

School 2 pal op een gewestweg waar je 70 km/uur mag doen en tijdens openen en sluiten van de school 30 km/uur. Daar denderen eveneens constant zware vrachtwagens voorbij. Wegens het vermijden van de hierboven al vermelde andere gewestweg met kilometerheffing. Soms staat er een agent die het verkeer tegen houdt om schoolkinderen over te laten (school heeft langs twee zijden van de weg gebouwen staan). Bij het openen en sluiten van de school is het een file door alle moeders in hun SUV's die hun kinderen komen brengen of halen.

Over hoe gemeenten wegen blokkeren : sinds een dikke 2 jaar is men een weg aan het vernieuwen. Of beter gezegd de zijkanten van de stuk gereden weg. Aan de weg zelfs doet men niets want daar zijn geen centen voor. Nu komt daar ook het nieuw gemeentelijk zwembad te liggen en de buurtbewoners hebben fouten in de vergunningen gevonden. Maar de gemeente ligt dwars. Oplossing : de gemeente gaat een nieuwe studie laten doen en hun vergunningen laten aanpassen. Maar eerst hebben ze wel alle opritten van de woningen in de straat open gelegd. Beetje politieke druk naar de bewoners toe. Al meer dan 6 maanden gebeurt daar niets meer. Opmerking : het is normaal een verbindingsweg tussen een gewestweg en het centrum. Dus al het verkeer kan er niet meer door en wordt pal langs een smalle straat waar ook een school is gelegen omgeleid.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 14:52   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U geeft dus toe dat u een bijzonder onverantwoorde chauffeur bent en u met een grote wagen de koning en keizer van het wegdek waant. Heel tekenend!
Zelf rij ik met een kleine wagen, ik heb geen verlengstuk van mijn mannelijkheid nodig, noch een stalen kooi om mijn een veilig gevoel te bezorgen.
Een wagen is immers iets dat bijna 18 uur per dag stil staat en dus hoe goedkoper hoe minder weggesmeten geld.
Moest ik met een wagen uit China van 1500€ zonder al die moderne veiliheidsnufjes hier mogen rijden, dan zou ik dat direct doen.
Want veiligheid is iets waar de bestuurder voor moet zorgen en niet de ingebouwde technische snufjes.
En vinden de bestuurder achter mij dat ik te traag rij, wel na mij zijn zij de eerste.
Als ik snelheden wil gaan rijden, dan ga ik gewoon naar een gesloten piste, waar geen voetgangers of fietsers zijn.
Waar iedereen in dezelfde richtng rijd en de hulpdiensten klaar staan langst de baan.
De openbare weg is geen plaats om snelheden te maken, buiten dat je andere en jezelf in gevaar brengt, loop je immers ook nog eens al dat vrouwelijk schoon mis dat er rondloopt.
Van mij mogen ze hier dezelfde regels als in Japan invoeren en zware wagens verbieden.
90% van de bestuurders hier komt toe met een smart voor zijn verplaatsingen en heeft niet meer nodig dan een 500CC motor, maar rijd in een tank rond met een veel te zware motor.
Laat ze in Europa maar eens de regel invoeren dat personenwagens en lichte vrachten moeten begrenst zijn op 130km/uur, je zal dan al die zware wagens wel zien verdwenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 14:59   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jaar na jaar daalt het aantal directe verkeersdoden.

(Over indirecte zwijgen we. Om dat te zien dalen moet men onmiddellijk de uitlaat naar binnen richten zodat het tenminste de vervuiler is die de rekening toeschoven krijgt ipv een toevallige passant.)
Klopt.

Vroeger was de F1 een dodenwedstrijd, maar dankzij de vele technische aanpassingen vallen er geen doden en gewonden meer bij ongevallen, terwijl de F1 wagens steeds grotere snelheden halen.
In auto rally's vallen er nog steeds doden en gewonden, omdat men die wagens minder gemakkelijk zo zwaar en goed kan beveiligen.
Maar ook daar is het aantal doden en gewonden gedaalt dankzij te technische aanpassingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be