Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2018, 20:05   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gelul.
Geen gelul.
Het staat in de opening van de draad en als je eens op de link durfde te klikken kon je het van de bron zelf lezen.

75% taksvermindering.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2018 om 20:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 20:08   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En ik vind dat wij hier ook recht hebben op 75%.
Met terugwerkende kracht zelfs.

Dieven moeten hun schulden maar betalen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 20:41   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Japan gokte beter

Die economische logica kleden ze in met een argument waar niemand tegen kan zijn: het klimaat. Op het autosalon van Genève klinkt het waarschuwend: 'Als we diesel overhaast bannen, halen we onze klimaatdoelen nooit.' Politici echoën wat autofabrikanten hierover al jaren poneren. 'We móésten wel inzetten op diesel om de uitstoot van broeikasgassen naar beneden te krijgen.'

William Todts vindt dat een omkering van de werkelijkheid. 'Diesel werd jarenlang begunstigd omdat het de industrie goed uitkwam. Met klimaat of milieu had dat niets te maken.' Wordt het klimaat door de auto-industrie als schaamlap gebruikt? Er zitten alleszins barsten in het CO2-verhaal. Onze auto's blijken, diesel op kop, meer CO2 uit te stoten dan ze op papier beweren. Sterker: verschillende studies tonen aan dat diesel niét beter is voor het klimaat. Integendeel. Het verschil in CO2-uitstoot tussen diesel- en benzinewagens is marginaal geworden: volgens een recent rapport van het ICCT bedraagt het gemiddeld nog 4 gram per kilometer. Dieselwagens zijn bovendien zwaarder, malen meer kilometers, hun productieproces is CO2-intensiever en ook bij de raffinage van diesel komt meer CO2 vrij. T&E komt tot de conclusie dat dieselwagens over hun hele levenscyclus 3 ton CO2 meer uitstoten.

Niet alleen belangengroepen poneren dat. 'Dieselwagens hebben de opwarming van de aarde alleen maar versneld', concludeerde de Duitse prof Eckhard Helmers (Universiteit van Trier) in 2013 al in een paper die in Environmental Sciences Europe verscheen. Hij wijst erop dat Japan met zijn benzine-hybrides beter heeft gegokt. 'Een bewijs dat diesel niet helpt om klimaatdoelen te halen, is Nederland', zegt ook Frans Fierens. 'Nederland heeft een kleine dieselvloot, en toch minder CO2/km per voertuig.'

We hebben ons dus jarenlang op verkeerde gegevens gebaseerd. Ondertussen stikken we in de luchtvervuiling. In dat laatste blijven fabrikanten hardleers. Ook van de recente motorversie (euro6) voldoet negen op de tien wagens niet aan de normen. Onderzoeken van T&E en ICCT onthullen dat ze gemiddeld 5 keer meer uitstoten op de weg dan in het laboratorium. Sommige modellen van Opel, Fiat en Renault tot 13 keer meer. Enkel de allernieuwste wagens, die sinds september op de markt zijn en de nieuwe testcyclus moesten passeren, zouden schoon zijn.

'We beseffen dat we het vertrouwen van de consument moeten terugwinnen', zegt Erik Jonnaert, secretaris-generaal van ACEA. 'Het probleem wordt nu wél ernstig genomen.' Een basis voor dat vertrouwen zou kunnen betekenen dat fabrikanten de 37 miljoen vuile diesels die nu in Europa rondrijden terugroepen en aanpassen. Dat gebeurt gedeeltelijk, in Duitsland en Frankrijk. In ons land bestaat er weinig animo voor. Waarom verplicht onze overheid de autobouwers daar niet toe? Heeft de consument niet het recht met een wagen te rijden die even schoon is als de fabrikant beweerde?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 21:36   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wagenparken vernieuwen zichzelf continu.
Onnodige kosten in verplichte terugroepacties creëren opnieuw extra chaos en vele economische verliezen.

Of is het daar om te doen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 21:39   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En alles verbruikt anders dan op de verpakkingen staat.

Geen mens die zijn schotels wast met een druppel dreft.

Iedereen knijpt de fles tot moes.

Allez ge verstaat wat ik bedoel he?
Micele gij ook?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2018 om 21:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 21:40   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
...

Japan gokte beter

Die economische logica kleden ze in met een argument waar niemand tegen kan zijn: het klimaat. Op het autosalon van Genève klinkt het waarschuwend: 'Als we diesel overhaast bannen, halen we onze klimaatdoelen nooit.' Politici echoën wat autofabrikanten hierover al jaren poneren. 'We móésten wel inzetten op diesel om de uitstoot van broeikasgassen naar beneden te krijgen.'

William Todts vindt dat een omkering van de werkelijkheid. 'Diesel werd jarenlang begunstigd omdat het de industrie goed uitkwam. Met klimaat of milieu had dat niets te maken.' Wordt het klimaat door de auto-industrie als schaamlap gebruikt? Er zitten alleszins barsten in het CO2-verhaal. Onze auto's blijken, diesel op kop, meer CO2 uit te stoten dan ze op papier beweren. Sterker: verschillende studies tonen aan dat diesel niét beter is voor het klimaat. Integendeel. Het verschil in CO2-uitstoot tussen diesel- en benzinewagens is marginaal geworden: volgens een recent rapport van het ICCT bedraagt het gemiddeld nog 4 gram per kilometer. Dieselwagens zijn bovendien zwaarder, malen meer kilometers, hun productieproces is CO2-intensiever en ook bij de raffinage van diesel komt meer CO2 vrij. T&E komt tot de conclusie dat dieselwagens over hun hele levenscyclus 3 ton CO2 meer uitstoten.

Niet alleen belangengroepen poneren dat. 'Dieselwagens hebben de opwarming van de aarde alleen maar versneld', concludeerde de Duitse prof Eckhard Helmers (Universiteit van Trier) in 2013 al in een paper die in Environmental Sciences Europe verscheen. Hij wijst erop dat Japan met zijn benzine-hybrides beter heeft gegokt. 'Een bewijs dat diesel niet helpt om klimaatdoelen te halen, is Nederland', zegt ook Frans Fierens. 'Nederland heeft een kleine dieselvloot, en toch minder CO2/km per voertuig.'

We hebben ons dus jarenlang op verkeerde gegevens gebaseerd. Ondertussen stikken we in de luchtvervuiling. In dat laatste blijven fabrikanten hardleers. Ook van de recente motorversie (euro6) voldoet negen op de tien wagens niet aan de normen. Onderzoeken van T&E en ICCT onthullen dat ze gemiddeld 5 keer meer uitstoten op de weg dan in het laboratorium. Sommige modellen van Opel, Fiat en Renault tot 13 keer meer. Enkel de allernieuwste wagens, die sinds september op de markt zijn en de nieuwe testcyclus moesten passeren, zouden schoon zijn.

'We beseffen dat we het vertrouwen van de consument moeten terugwinnen', zegt Erik Jonnaert, secretaris-generaal van ACEA. 'Het probleem wordt nu wél ernstig genomen.' Een basis voor dat vertrouwen zou kunnen betekenen dat fabrikanten de 37 miljoen vuile diesels die nu in Europa rondrijden terugroepen en aanpassen. Dat gebeurt gedeeltelijk, in Duitsland en Frankrijk. In ons land bestaat er weinig animo voor. Waarom verplicht onze overheid de autobouwers daar niet toe? Heeft de consument niet het recht met een wagen te rijden die even schoon is als de fabrikant beweerde?

...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:30   #47
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En alles verbruikt anders dan op de verpakkingen staat.

Geen mens die zijn schotels wast met een druppel dreft.

Iedereen knijpt de fles tot moes.

Allez ge verstaat wat ik bedoel he?
Micele gij ook?
Micele leeft op de'n elekentric en zit in zijn Musk tempel Totaal wereldvreemd persoon dus en niet te veel meer op reageren.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 19:11   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wij hebben een nieuw bedrijfswagentje die we op benzine hadden gekocht enkele maanden terug alweer verkocht.
En terug een diesel gekocht.

Bijna de helft minder verbruik op diesel en bijgevolg ook veel meer milieu verantwoord.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 19:58   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Willen ze ook nieuwe Audi A6/A7 3.0 diesel ? Helaas...

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=32
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 20:15   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Willen ze ook nieuwe Audi A6/A7 3.0 diesel ? Helaas...

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=32
Tja Skoda zit ook onder dat afdak .

Van mijn 3 l bmw d. heb ik geen klagen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 06:13   #51
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja Skoda zit ook onder dat afdak .

Van mijn 3 l bmw d. heb ik geen klagen.
3 liter diesels, niet echt de uitvoering voor Jan met de pet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 06:15   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja Skoda zit ook onder dat afdak .

Van mijn 3 l bmw d. heb ik geen klagen.
Inderdaad, hier bij de politie, nog enkel skoda's (raamcontract).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 07:37   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Drogreden CO2

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 09:33   #54
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Hier is iemand ........die beschouw mij niet als baas maar ......

"beschouw mij als een goede vriend die altijd gelijk heeft"

Laatst gewijzigd door chris k : 8 juni 2018 om 09:34.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 09:37   #55
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Men vergeet .....teveel CO2 neem dan de grootste veroorzaker weg .....dek de zee
af en planten hebben CO2 nodig ...ga eens bij de boeren informeren wat ze in hun serres spuiten
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 10:03   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Men vergeet .....teveel CO2 neem dan de grootste veroorzaker weg .....dek de zee
af en planten hebben CO2 nodig ...ga eens bij de boeren informeren wat ze in hun serres spuiten
Je hebt gelijk.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 10:10   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Negen vragen en negen duidelijke antwoorden van de milieu-overheid van Duitsland over het dieselprobleem en mogelijke oplossingen en alternatieven, ook voorbeelden hoe het veel beter kan.

Overigens het land dat de meeste dieselwagens wereldwijd produceert en sowieso produceerde, ook de uitvinder van de dieselmotor, die grzmbwl-Duitsers zullen er zeker geen verstand van hebben:

Citaat:
https://www.umweltbundesamt.de/theme...tworten-diesel

Neun Fragen und Antworten zum Diesel
nog veel leesplezier gewenst.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 10:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 13:05   #58
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
3 liter diesels, niet echt de uitvoering voor Jan met de pet.
Waarom niet? Ik denk juist dat tot een 3.0 in diesel of benzine nog te doen is. Gaan we naar een 4.0, 5.0 of zelfs nog hoger dan wordt het een andere rekening. In België en kafkalanden als Nederland natuurlijk. Als we naar de buurlanden kijken is Duitsland nog altijd auto minded.

In vergelijking met Nederland is de belasting in Duitsland aanzienlijk lager. Een Nederlandse dieselauto met een CO2-uitstoot 170 gram per kilometer kost circa € 1.250 per jaar, een vergelijkbare auto in Duitsland € 290 per jaar, een verschil van bijna € 1.000. Benzineauto's zijn nog goedkoper, met € 40 per jaar plus € 2 per gram CO2 uitstoot boven de 120 gram per kilometer.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 20:33   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

https://www.google.com/amp/www.spieg...77350-amp.html
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 20:50   #60
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be