Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2013, 22:43   #7161
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Elke keer dat iemand met iets afkomt dat als bewijs kan doorgaan, of op z'n minst ernstige vragen oproept, negeren jullie dit ( jij en de andere ongelovige dakaniërs ).
Mijn excuses, ik zal die bewijzen net gemist hebben. Verdorie toch, zeg nu zelf, wat zijn de kansen ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:43   #7162
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
domme me ook laten vangen...
Je laat je al lang vangen door de mass media, die je wijsmaken dat Aliens niet bestaan . Maar maak je niet dik, je bent lang niet de enige die zich in de luren laat leggen. ZO dom ben je dus niet, toch niet erger als het gemiddelde.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:44   #7163
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Elke keer dat iemand met iets afkomt dat als bewijs kan doorgaan
Noem eens iets?

Iets gaat trouwens niet door voor een bewijs. Het is er één of het is er geen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:45   #7164
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mijn excuses, ik zal die bewijzen net gemist hebben. Verdorie toch, zeg nu zelf, wat zijn de kansen ?
De kansen dat jij ooit je mening herziet ? D?*t zaakje ziet er slecht uit vrees ik. Je bent ?*l te erg gehersenspoeld volgens mij. Ik weet niet of dat nog te herstellen valt... Of er geen blijvende schade opgelopen is.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:46   #7165
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Je laat je al lang vangen door de mass media, die je wijsmaken dat Aliens niet bestaan
Ja, gisteren stond in de gazet nog een artikel over het feit dat aliens niet bestaan.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:47   #7166
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Nee. Harry Potter bestaat wel degelijk, maar in films. Het is natuurlijk niet 100 % uit te sluiten dat hij inderdaad een echte tovenaar is, of dat hij als tovenaar bestaat in een parallelle wereld. Maar daar gaat het niet over. Start gerust een draad over het wel of niet bestaan van tovenaar Harry Potter.
Hier gaat het echter over Aliens. En er zijn serieuze aanwijzingen dat die inderdaad bestaan. Of bestonden. En op aarde aanwezig zijn. Of reeds op bezoek kwamen.
oh kijk es aan
Daarvoor was het steeds 'waarom ni' versus 'da kan nie'
Nu gaat het al over serieuze aanwijzingen
Is het nu net dat niet waar we steeds om vragen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:51   #7167
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Elke keer dat iemand met iets afkomt dat als bewijs kan doorgaan, of op z'n minst ernstige vragen oproept, negeren jullie dit ( jij en de andere ongelovige dakaniërs ).
En dan post je opnieuw " er zijn geen bewijzen, het is allemaal onzin , da kan ni, dat geloof ik ni " enz enz
Je WIL gewoon niets weten.
Laat het onderlijnde nu net dat zijn dat zelfs met een ton zout nog niet in de buurt komt.

En met die 'elke keer' bedoel je dan het zoveelste filmpje, artikeltje dat in feite niets nieuws bijbrengt en enkel de resem mythes nog eens herhaalt en versterkt ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:54   #7168
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ja, gisteren stond in de gazet nog een artikel over het feit dat aliens niet bestaan.
ja da's waar .... nu je het zegt dat heb ik ook gelezen.
Ik stond er in feite al niet meer bij stil de zoveelste keer dat de mainstream media ons indoctrineren met het 'da kan ni'-isme.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 23:44   #7169
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Laat het onderlijnde nu net dat zijn dat zelfs met een ton zout nog niet in de buurt komt.

En met die 'elke keer' bedoel je dan het zoveelste filmpje, artikeltje dat in feite niets nieuws bijbrengt en enkel de resem mythes nog eens herhaalt en versterkt ?
Wij hebben inderdaad filmkes en artikels geschreven door militairen en wetenschappers die in het bestaan van Aliens geloven, en sommigen die ze effectief gezien hebben.
Jij hebt niets om te bewijzen dat die mensen niet de waarheid zouden vertellen. NIETS.
D?*t is de harde waarheid.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 23:48   #7170
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja da's waar .... nu je het zegt dat heb ik ook gelezen.
Ik stond er in feite al niet meer bij stil de zoveelste keer dat de mainstream media ons indoctrineren met het 'da kan ni'-isme.
Het is een algemene trend om niet in Aliens te geloven. Zo kan men zich voordoen als een intelligent en redelijk man, zo éne van " met alle Chinezen, maar ni met den deze " , één die stoer zijn bierpens intrekt en zich op de kiekenborst kloppend verklaart " mij maken ze geen blaaskes wijs ".
Eventueel bewijs word als leugens , onzin en zever van tafel geveegt.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 05:39   #7171
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wij hebben inderdaad filmkes en artikels geschreven door militairen en wetenschappers die in het bestaan van Aliens geloven, en sommigen die ze effectief gezien hebben.
Wauw...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 08:03   #7172
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb je links volledig bekeken. Geen bewijs gezien. Ik moet het gemist hebben. Waar zit dat dan? Ik heb de moeite voor jou gedaan, please return the favour.
Ok, fair enough. Ik zie er wel bewijs in. Ik vermoed dat je vooroordeel wel sterk gespeeld heeft want je sprak zelf al over "die onzin bekijken" (zie je vorige post) nog voor dat je het bekeek. Nu, ik respecteer je mening, maar ik houd er een andere mening op na. Voila
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 08:08   #7173
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ok, fair enough. Ik zie er wel bewijs in. Ik vermoed dat je vooroordeel wel sterk gespeeld heeft want je sprak zelf al over "die onzin bekijken" (zie je vorige post) nog voor dat je het bekeek. Nu, ik respecteer je mening, maar ik houd er een andere mening op na. Voila
Exodus, de bedoeling van deze oefening was voor mij niet zozeer om bewijs te vinden. Het was eerder om te proberen te begrijpen wat jij als bewijs beschouwd.

Als je niet kan zeggen waar exact dat bewijs zit, dan moet ik er van uitgaan dat jij "van horen zeggen" als bewijs beschouwd zolang er maar genoeg personen dat zeggen. Op de één of andere manier ga je er dus van uit dat 90% + 90% = 200%, en dat is fundamenteel fout. Wetenschappelijke foutberekening maakt de fout GROTER als er meer onbetrouwbare data is, niet kleiner.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 juni 2013 om 08:09.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 08:28   #7174
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Exodus, de bedoeling van deze oefening was voor mij niet zozeer om bewijs te vinden. Het was eerder om te proberen te begrijpen wat jij als bewijs beschouwd.

Als je niet kan zeggen waar exact dat bewijs zit, dan moet ik er van uitgaan dat jij "van horen zeggen" als bewijs beschouwd zolang er maar genoeg personen dat zeggen. Op de één of andere manier ga je er dus van uit dat 90% + 90% = 200%, en dat is fundamenteel fout. Wetenschappelijke foutberekening maakt de fout GROTER als er meer onbetrouwbare data is, niet kleiner.
Travis, het bewijs zit overal. Neem de Iran case bv. het is niet het enkel feit dat die piloot een gigantisch object heeft gezien, het is niet enkel het feit dat er radardata waarnemingen waren, het is niet enkel het feit dat zijn instrumenten uitvielen als hij wilde vuren op het object, het is niet enkel het feit dat het een tweede object hem achtervolgde, enzovoort.... het zijn al die feiten tesamen, de ganse case te samen, alle gebeurtenissen. En dan nog is het niet de ene case die het bewijs levert, er zijn nog zoveel andere, dat elk rationeel mens niets anders kan concluderen dat ze hier zijn, en dat overheden dit verzwijgen.

Die docu's die ik aanreikte zijn eigenlijk stuff voor leken, die in een korte tijdspanne een samenvatting geven van bepaalde cases. Bentwaters uit de docu bv is een hele goeie, waarbij je ook de originele tapes hoort van de gesprekken als ze de UFO zagen. Maar het is niet die ene case, het zijn ze allemaal.

Als jij niet overtuigd bent, tja, dat is jouw zaak, en ik had het ook wel verwacht. Een mens gaat niet zomaar van een wereldbeeld waar er geen aliens op aarde zijn naar een wereldbeeld waar het wel zo is. Er gaat meestal wat tijd over, tijd die besteed wordt aan het verder informeren over het onderwerp. Tijd die jullie niet willen investeren, omdat je je geloof simpelweg niet wil herzien, op een bewust en onbewust niveau.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juni 2013 om 08:32.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 08:39   #7175
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Als jij niet overtuigd bent, tja, dat is jouw zaak, en ik had het ook wel verwacht. Een mens gaat niet zomaar van een wereldbeeld waar er geen aliens op aarde zijn naar een wereldbeeld waar het wel zo is. Er gaat meestal wat tijd over, tijd die besteed wordt aan het verder informeren over het onderwerp. Tijd die jullie niet willen investeren, omdat je je geloof simpelweg niet wil herzien, op een bewust en onbewust niveau.
Tja, ik spreek voor mezelf natuurlijk, maar ik ben toch al geinteresseerd in het onderwerp sinds de Belgian UFo Wave van 1990, dus toch al 23 jaar dat ik me erover informeer en docu's en boeken lees.

Als jij vindt dat 23 jaar en talloze boeken en docu's later, inclusief een persoonlijk bezoek aan Nevada (Omgeving Area 51!) onvoldoende is, dan vind ik dat een nogal pretentieuze positie. Wanneer is het dan wel goed genoeg?

Jij lijkt er vreemd genoeg vanuit te gaan dat als je je maar genoeg informeert (of beter : indoctrineert met een bepaald soort pulp-literatuur) je dan wel tot een gelijkaardig geloof als jij moet komen.
Wel, dat is dus NIET zo. Sommige mensen hebben een kritische houding die ze niet zo snel opbergen, omdat ze geleerd hebben, door schade en schande vaak, wat daar de prijs van is. Jij hebt dat blijkbaar nog altijd niet geleerd.
Als het leven een leerproces is, ben je nog niet veel gevorderd vrees ik.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juni 2013 om 08:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 08:50   #7176
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Travis, het bewijs zit overal. Neem de Iran case bv. het is niet het enkel feit dat die piloot een gigantisch object heeft gezien, het is niet enkel het feit dat er radardata waarnemingen waren, het is niet enkel het feit dat zijn instrumenten uitvielen als hij wilde vuren op het object, het is niet enkel het feit dat het een tweede object hem achtervolgde, enzovoort.... het zijn al die feiten tesamen, de ganse case te samen, alle gebeurtenissen. En dan nog is het niet de ene case die het bewijs levert, er zijn nog zoveel andere, dat elk rationeel mens niets anders kan concluderen dat ze hier zijn, en dat overheden dit verzwijgen.

Die docu's die ik aanreikte zijn eigenlijk stuff voor leken, die in een korte tijdspanne een samenvatting geven van bepaalde cases. Bentwaters uit de docu bv is een hele goeie, waarbij je ook de originele tapes hoort van de gesprekken als ze de UFO zagen. Maar het is niet die ene case, het zijn ze allemaal.

Als jij niet overtuigd bent, tja, dat is jouw zaak, en ik had het ook wel verwacht. Een mens gaat niet zomaar van een wereldbeeld waar er geen aliens op aarde zijn naar een wereldbeeld waar het wel zo is. Er gaat meestal wat tijd over, tijd die besteed wordt aan het verder informeren over het onderwerp. Tijd die jullie niet willen investeren, omdat je je geloof simpelweg niet wil herzien, op een bewust en onbewust niveau.
Kijk, alle "feiten" die je opsomt, daar komt nergens het woord "alien" in voor. Zoals je zelf zegt, je moet daar een "conclusie" voor nemen. En de enige manier om die conclusie van jou te kunnen nemen, is er ook nog van uit gaan dat
- alle overheden ter wereld al (politieke)generaties lang het potje gedekt houden.
- Verschillende politieke strekkingen, tot dezelfde conclusies komen.
- Evolutie niet bestaat
- Wetenschappers over heel de wereld meedoen aan dat complot.
- Scholen bewust verkeerde informatie leveren
- Wetenschappelijke experimenten wereldwijd bijgestuurd worden door onzichtbare overheden
...

Sorry, dat is iets te veel leap of faith voor mij. Vandaar dat ik bewijzen wil.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 juni 2013 om 08:50.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 09:00   #7177
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Ik heb even de vrijheid genomen om je quote wat aan te passen. Als je dat had geschreven, had ik je geloofd. (Vet door mij).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, ik spreek voor mezelf natuurlijk, maar ik ben toch al geinteresseerd in het debunken van het onderwerp sinds de Belgian UFo Wave van 1990, dus toch al 23 jaar dat ik me erover informeer en skeptische docu's en skeptische boeken lees.

Als jij vindt dat 23 jaar en talloze skeptische boeken en skeptische docu's later, inclusief een persoonlijk bezoek aan Nevada (Omgeving Area 51!) onvoldoende is, dan vind ik dat een nogal pretentieuze positie. Wanneer is het dan wel goed genoeg?
En dat bezoek was specifiek om UFO's te zien zeker?

Hier een skepticus die naar de streek rond area 51 ging, en specifiek plaatsen ging bezoeken waar er veel UFO meldingen zijn. Hij kreeg meer dan hij wenste (vanaf 30 sec):

http://www.youtube.com/watch?v=h-0tyNfB3wU

Maarja, dit is natuurlijk zonder de minste twijfel ook een leugenaar zeker?
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juni 2013 om 09:04.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 09:09   #7178
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb even de vrijheid genomen om je quote wat aan te passen. Als je dat had geschreven, had ik je geloofd. (Vet door mij).



En dat bezoek was specifiek om UFO's te zien zeker?

Hier een skepticus die naar de streek rond area 51 ging, en specifiek plaatsen ging bezoeken waar er veel UFO meldingen zijn. Hij kreeg meer dan hij wenste (vanaf 30 sec):

http://www.youtube.com/watch?v=h-0tyNfB3wU

Maarja, dit is natuurlijk zonder de minste twijfel ook een leugenaar zeker?
Het KAN een leugenaar zijn, dus is het GEEN bewijs. Zo simpel is dat.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 09:14   #7179
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het KAN een leugenaar zijn, dus is het GEEN bewijs. Zo simpel is dat.
Yep maar als hij de waarheid spreekt, kan je ganse wereldbeeld de vuilbak in. Dat is het dillema waar jullie je in bevinden. Daarom moet je de deur strak gesloten laten. Als er één domino valt (bv deze getuigenis is waar), van valt al de rest. Daarom kan je geen duimbreed toegeven.

Nu, ik heb deze getuigenis niet nodig om overtuigd te zijn van UFO's, daar zijn er talloze cases voor.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 09:19   #7180
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb even de vrijheid genomen om je quote wat aan te passen. Als je dat had geschreven, had ik je geloofd. (Vet door mij).
Nochtans weet jij niet wat ik allemaal gelezen en gezien heb. Ik was niet altijd even sceptisch als nu, dat wordt je pas als je honderden hoaxen, leugens en verdraaiingen hebt gezien en niets, letterlijk niets, dat ondubbelzinnig leidt tot bewijs van buitenaards bezoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Hier een skepticus die naar de streek rond area 51 ging, en specifiek plaatsen ging bezoeken waar er veel UFO meldingen zijn. Hij kreeg meer dan hij wenste (vanaf 30 sec):

http://www.youtube.com/watch?v=h-0tyNfB3wU

Maarja, dit is natuurlijk zonder de minste twijfel ook een leugenaar zeker?
Bedoel je Jordan Maxwell, noem je die een scepticus? Werkelijk?
Oh boy, wil je het belfort in Gent niet van mij overkopen? Voor een zacht prijsje?

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juni 2013 om 09:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be