Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw gevoelen tegenover Brussel, onze hoofdstad?
Ik ben er fier op, en zeker niet beschaamd erover 21 32,31%
Ik ben er beschaamd over, en zeker niet fier. 47 72,31%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2012, 22:10   #41
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de Meir is nog één van de aangenaamste stukken, spijtig alleen van de fietsers die tusssen de voetgangers zigzaggen en racen.
Moh vent toch
De meir...wat ben je daar verloren?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:12   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de Meir is nog één van de aangenaamste stukken, spijtig alleen van de fietsers die tusssen de voetgangers zigzaggen en racen.
De haven is wel leuk. Eens een "régate" (ik ken niet het woord in het Nederlands) daar gezien en het was echt de moeite waard!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:12   #43
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Brussel is een provinciegat met de problemen van een echte stad
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:14   #44
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Zodra europa op z'n gat ligt trekken al die paper shufflers zich terug
Eens zien wat ervan overblijft behalve het afval en de bijhorende stank

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 april 2012 om 22:15.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:14   #45
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Brussel: in Brussel kan een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos.....
Je kunt een Vlaamse provinciaal nergens zo geirriteerd mee krijgen als hem erop attenderen dat in Vlaanderen rond de 500 doden per jaar in het verkeer vallen.

En dan beweert dezelfde broekpoeperd dat 'Brussel' heel gevaarlijk is.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:16   #46
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Antwerpen zijn automobilisten bvb wel een stuk agressiever dan in Brussel: in Brussel kan een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos. In Antwerpen niet, daar is't rennen. Een Brusselaar claxonneert, in Antwerpen zal men ook wel eens je autodeur komen opentrekken of erger.
In brussels moeten auto's niet stoppen aangezien ze zowieso stil staan
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:20   #47
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Antwerpen zijn automobilisten bvb wel een stuk agressiever dan in Brusse: in Brussel kan een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos. In Antwerpen niet, daar is't rennen. Een Brusselaar claxonneert, in Antwerpen zal men ook wel eens je autodeur komen opentrekken of erger.
Zo zie je maar hoe persoonlijke ervaringen verschillen. In Brussel ben ik aangereden toen ik overstak met groen licht voor mij. Aan het kruispunt van de kunstlaan/Wetstraat nog wel, dus geen marginale zone. In Brussel is een hooligan uit zijn auto gestapt en geprobeerd mijn deur open te trekken omdat ik blijkbaar in zijn weg reed om door de stad te scheuren. In Brussel heb ik auto's over het voetpad zien rijden om een rij auto'sdie stonden te wachten voor het rood licht, voorbij te rijden en dus door het rood licht het kruispunt over te steken. Evenals auto's die een U-bocht maken en daarvoor over het voetpad rijden.
In Brussel is mijn auto al wel een stuk of 8 keer gevandaliseerd.
In Antwerpen kom ik ook regelmatig en heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.
Brussel is triest. Neem nu de Nieuwstraat, het commerciëel hart. Wandel per ongeluk een zijstraat daarvan in en je waant je in een ghetto van een derde wereldland
Op de Meir in Antwerpen is dat toch nog wat anders.
Een paar jaar geleden hebben ze een brandnieuw winkelcentrum ingericht daar ten noorden van het Rogierplein, in een soort van tunnel onder de spoorlijn. Is nog met veel bombarie op TV geweest. Allemaal moderne, flashy winkels. Moet je eens gaan kijken wat een somber hol dat nu is.
Ik heb er ook 4 jaar gewoond. In Laken. The horror.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:25   #48
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dit is nu eens een echte Antwerpenaar!
Merci!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 07:28   #49
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
In brussels moeten auto's niet stoppen aangezien ze zowieso stil staan
Doet me denken aan iets wat een expat me vertelde... Samen met z'n vrouw stak hij het zebrapad over aan een verkeerslicht. Doe je wel vaker als het groen is voor voetgangers en rood voor de autos. Scheert er daar een BMW door, vlak voor hun voeten , totaal het licht negerend. Kwaad z'n middelvinger opstekend dacht hem dat het een rijke upperclasser was, tot die auto opeens stopte en er een aantal "locals" uitstapte waarvan één met baseball bat, om wat gespeeksel naar de grond te zien en wat bedreigingen naar z'n vrouw te horen.

Echt toffe stad joh. Het grappige is, in elke noord-afrikaanse stad is het verkeer dan wel een echte deathtrap, maar toestanden zoals hierbovenstaande komt daar niet voor. (verkeerde zee overgestoken, beter kijk je dan in Amerikaanse grootsteden). Pfff, Ik kan begrijpen dat ze in Marrokko liever niet de uitgeweken Marrokanen van Belgie in de cel hebben.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 1 mei 2012 om 07:32.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:07   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dit is nu eens een echte Antwerpenaar!
Dat hij A'penaar is, daar heeft hij geen schuld aan.
't Zijn z'n ouders aan wie je je (intieme ?) deelneming moet betuigen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:35   #51
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Wat mij stoort in Brussel is dat de inplanting een grote mislukking is .
De ganse kantoorwijk is een mislukt prestige project dat zo koud is als de noordpool , waar het absoluut niet fijn is om te komen en s'avonds zelfs dood is Ze zouden er evengoed een groot stalen hek kunnen aan hangen zoals een bedrijfsterrein omdat er s'avond geen kat komt .

ALs je dan steden ziet als Londen , Parijs , Hong -Kong is nog het beste voorbeeld .

De onderste verdiepingen zijn winkels , restaurants café's , in de kelders leuke bar's .
In één en de zelfde building , heb je 5 etages appartementen , de hoogste etages restaurant of penthouses , je daalt in die grote buildings met de lift naar beneden tot - 2 of -3 en komt in een prachtige gallerij waar de doorloopt en de andere kant van de straat in een ander building naar boven komt opnieuw in het bruisent leven .

Dat zijn steden met een ziel . De oude stad en de nieuwe buildings is één harmonie . het ouste deel van Hong Kong met de trappenstraatjes en de antiekwijk gemixt met kantoorgebouwen en woonblokken . dat zijn steden die leven .

Twee weken gelden hadden we hbuitenlands bezoek en ze wouden even Brussel eens zien. van de Europese wijk en de wetstraat vroeg men zich af of dat dit het center van Brussel was , het is juist een maanlandschap met wat glasbouw en geen mens te bespeuren . Een in Brussel centrum de reactie , ZO mooi n, jammer dat ze er niets mee doen , was de opmerking . de terrassen op de grote markt liggen er triestig bij in verrot hout . GEEN enkel degelijk terras . In het beenhouwerstraatje . Geen Belgische gastronomie te bespeuren , ik eet nog liever in de sloppenwijken van Manila of Saigon .

Door dat elke woongelegenheid te ver afgelegen is bruist die stad niet en het enige volk wat je er ziet is een horde oost Europese pooiers - gestrande truckchaufeurs en huishoud personeel of ilegale arbieder in een trainingbroek , aan hun kledij en uitstraling te zien , blijkbaar onder betaald zijn .

Nee , ik wil niet neerkijken op die mensen , en een Parijse defilé van chi chi madammen moet het ook niet zijn , maar het leeft niet , het leven is er in vakjes gegoten . koud ingedeeld , zet niet aan tot consumeren en er graag zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:44   #52
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ligt dat niet een beetje aan jou? Ik voel me hier beter huis dan in Turnhout, Sint Niklaas, Aalst of Oostende etc. Je stoot in BXL véél minder op de "ons kent ons"-mentaliteit (muur!) uit kleinere steden en gemeenten. Is het d�*t wat je in BXL mist? Tsj�*....Niet overal, maar er zijn idd helaas verwaarloosde plekken: bezuinigingen , weet je.Niet tegen mij of tegen de Vlamingen die ik irl ken.Dat kan eens gebeuren, maar zelden.BXL is een grootstad en wat is "te groot"? Vreemdelingen storen mij niet, niet door aanwezigheid, niet door gedrag. Wie ver genoeg in zijn stamboom graaft ontdekt waarschijnlijk dat zijn voorvaderen ook niet uit zijn huidig land, provincie of gemeente komen. So what?
Kijk , hier raak je iets aan .

Enerzijds kan je steden als Turnhout , sint-Niklaas of Aalst niet vergelijken met Brussel . MAAR er valt wel iets op . in die kleine steden heb je gewoontes , een ZIEL , plaatsjes met een centrum waar mensen elkaar vinden , uitgaan, eten , terrasjes doen en waar volk zit ., dat heb je ook vb devismarkt in Mechelen , als het warm genoeg is voor 2 man op terras zitten er geen twee , dan zit het vol , t's mooi en proper en t'is een plaats om te zijn , t'is gelijk een hele horde duiven of vogels die neerstrijken op nen akker . er is een ziel . dat mis ik echt in Brussel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 10:02   #53
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

De hele Brusselse / Europese wijk en kantoorwijk is een grote flop en pure verspilling aan oppervlakte . het is of er is een kwartier om te werken , een kwartier om te wonen , een kwartier om te shoppen en uit te gaan en een kwartier aan historic en toerisme.
Als ik de brusselse Emiel Jacmain laan mocht hertekenen , dat was die ganse laan één imense ondegrondse parking , met centraal ondergronds verkeer . een beetje model als in Oostende aan de trapkes maar dan veel groter en het verkeer verplicht beneden rijden . De bovengrondse was geheel verkeers vrij met een gigantisch park met heel veel glasdaken botanische tuintjes ( wintertuinen en waterpatijtjes en terrasje met bakjes en boetiekjes , kunstgalerijtjes en veel horeca . waar je om 6.30 al kan ontbijten zelfs in de winter buiten onder het glas , en blijven hangen tot 11 uur s'avonds . Dat zou leven man . Nu komen mensen amper uit kantoor en ze moeten zich volledig verplaatsen naar een ander stadsdeel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 11:25   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
aaaah, dat verklaart HEEL veel.
Het is geen enkel probleem om Waal te worden of andersom.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 11:54   #55
Maikel Joosten
Gouverneur
 
Maikel Joosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Locatie: Vlaams-Limburg
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Iets tegen Walen?
Neen, niet echt maar het verklaart het gedrag van een bepaald forumlid
__________________
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 1 mei 2012 om 11:54.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:06   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kunt een Vlaamse provinciaal nergens zo geirriteerd mee krijgen als hem erop attenderen dat in Vlaanderen rond de 500 doden per jaar in het verkeer vallen.

En dan beweert dezelfde broekpoeperd dat 'Brussel' heel gevaarlijk is.
Citaat:
Uit cijfers van gps-fabrikant TomTom blijkt dat Brussel de meest dichtgeslibde stad van Europa is; op bijna 40 procent van de wegen is er elke dag file.
Beetje jaloers omdat er in Vlaanderen hier en daar nog kan gereden worden? Trouwens: waarom wordt de Brusselse Ring niet bij Brussel geteld?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:06   #57
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ontopic: ik heb geen hekel aan Brussel, maar ik haat Brussel ook niet. Ik vind het een drukke stad. Het positieve is dat mensen van alle afkomsten in vrede samenleven. En het negatieve vind ik persoonlijk dat de flikken geen NL spreken of vaak zelfs weigeren NL te spreken. Heel irritant.
Om in vrede te leven , en te shoppen of lekker rond te kuieren , heb je geen flikken nodig denk ik . tenzij je wat mispeutert en je moet je verantwoorden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:08   #58
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Antwerpen zijn automobilisten bvb wel een stuk agressiever dan in Brussel: in Brussel kan een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos. In Antwerpen niet, daar is't rennen. Een Brusselaar claxonneert, in Antwerpen zal men ook wel eens je autodeur komen opentrekken of erger.
In feite is het andersom: in Brussel zijn de voetgangers veel assertiever. Dat moet ook, want anders geraak je op sommige plaatsen nooit de straat overgestoken. Je gooit je dus tussen de autos en hoopt op het beste. Gelukkig rijden die zelden sneller dan 20 km/h.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 13:10   #59
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
In brussels moeten auto's niet stoppen aangezien ze zowieso stil staan
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 13:11   #60
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Beetje jaloers omdat er in Vlaanderen hier en daar nog kan gereden worden? Trouwens: waarom wordt de Brusselse Ring niet bij Brussel geteld?
Omdat die Ring tot hun grote ergernis in Vlaanderen ligt.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be