Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2018, 10:46   #1221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
We zullen zien of U niet wat gespannen zult zijn als er een of andere Djihadist gesponsord met Belgisch RVA geld voor U staat met zijn mes klaar om tot het martelaarschap over te gaan middels U naar het hiernamaals te helpen.
En weer eens: intentieproces.

U bent daar schijnbaar goed in. Voortdurend mensen van misdaden beschuldigen die ze volgens u met zekerheid in de toekomst zullen plegen. Straf! Waarom kijkt u niet eens in dezelfde bol naar de Lottocijfers of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 10:50   #1222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Juist, van die 700 000 moslims in belgie, hoeveel zijn er niet akkoord met de aanslagen, hoeveel heimelijk wel en hoeveel zijn er indifferent? Ik heb niet veel mededogen gezien met de slachtoffers van moslimzijde. Ik heb weinig moslimbetogingen gezien tegen dit geweld. De grote meerderheid van die 700000 is dus al op zijn minst onverschillig, als het al niet gunstig gestemd is tegenover aanslagen. De bewijslast ligt in hun kamp.
Vanuit uw rekenkunde kunnen we even goed stellen dat de tien miljoen Belgen ook niet onmiddellijk overlopen van van "veel mededogen".

En, trouwens, op het Beursplein waren er weldegelijk flink wat moslims te zien die bloemen neerlegden en zich solidair verklaarden. Juist dat moet u eens: genuanceerd denken in plaats van alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.

Met deze gedachte laat ik u. Tijd om daar eens over na te denken. De vasten begint vandaag, dus gaat er een slotje op het forum. Tot na Pasen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 10:52   #1223
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En weer eens: intentieproces.

U bent daar schijnbaar goed in. Voortdurend mensen van misdaden beschuldigen die ze volgens u met zekerheid in de toekomst zullen plegen. Straf! Waarom kijkt u niet eens in dezelfde bol naar de Lottocijfers of zo?
Mijnheer Van Den Berghe, de moslims zijn in de minderheid in de Eu, nochtans is het gros van de aanslagen gepleegd door die minderheid. Dus moslims plegen statistisch gezien 2 grootte-ordes meer aanslagen dan niet moslims. Waarom hebben wij dan moslim migranten nodig in de EU? En kom nu niet af met de stelling dat het percentage van de bevolking betrokken in de aanslagen heel klein is, want dat is een hyperperverse stelling die ik niet uit de mond wil horen van een geloofsgenoot.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 10:58   #1224
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En weer eens: intentieproces.

U bent daar schijnbaar goed in. Voortdurend mensen van misdaden beschuldigen die ze volgens u met zekerheid in de toekomst zullen plegen. Straf! Waarom kijkt u niet eens in dezelfde bol naar de Lottocijfers of zo?
Inderdaad de kans dat een van die 700 000 moslims in Belgie een aanslag gaat plegen in de EU is groter dan de kans dat een van die 10 300 000 anderen een aanslag gaat plegen; dat is pure kansrekening.
Zal je een gelijkaardig voorbeeld geven: als 1 wroetvarken op een perceel van 1 ha in 2 dagen 20 truffels opvroet en als op een ander perceel van 1 ha in 20 dagen 10 wroetvarkens slechts 1 truffel opvroeten, wat is je voorspelling dan op welk terrein er in de komende dag het meeste truffels zullen opgevroet worden? Je kan zelfs het verwacht aantal truffels per terrein gaan berekenen dat zal opgewroet worden in de komende dag. Statistiek heet dat en geen racisme.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:22   #1225
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Inderdaad de kans dat een van die 700 000 moslims in Belgie een aanslag gaat plegen in de EU is groter dan de kans dat een van die 10 300 000 anderen een aanslag gaat plegen; dat is pure kansrekening.
Zal je een gelijkaardig voorbeeld geven: als 1 wroetvarken op een perceel van 1 ha in 2 dagen 20 truffels opvroet en als op een ander perceel van 1 ha in 20 dagen 10 wroetvarkens slechts 1 truffel opvroeten, wat is je voorspelling dan op welk terrein er in de komende dag het meeste truffels zullen opgevroet worden? Je kan zelfs het verwacht aantal truffels per terrein gaan berekenen dat zal opgewroet worden in de komende dag. Statistiek heet dat en geen racisme.
Gelijkaardig, als je aanslagen in de EU wil vermijden, wat moet je dan doen?
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:24   #1226
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Gelijkaardig, als je aanslagen in de EU wil vermijden, wat moet je dan doen?
Zal je een hint geven: als ik de komende dag veel truffels wil opvroeten, dan moet ik de 20 wroetvarkens van het 2e stuk land naar het eerste stuk land verhuizen om daar te helpen wroeten.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:31   #1227
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vanuit uw rekenkunde kunnen we even goed stellen dat de tien miljoen Belgen ook niet onmiddellijk overlopen van van "veel mededogen".

En, trouwens, op het Beursplein waren er weldegelijk flink wat moslims te zien die bloemen neerlegden en zich solidair verklaarden. Juist dat moet u eens: genuanceerd denken in plaats van alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.

Met deze gedachte laat ik u. Tijd om daar eens over na te denken. De vasten begint vandaag, dus gaat er een slotje op het forum. Tot na Pasen.
U scheert niet moslims over dezelfde kam als moslims. U ziet geen culturele verschillen blijkbaar U ontkent elke statistiek. Aanslagplegers die in naam van de Islam een aanslag hebben gepleegd noemt U wellicht geen moslims. Dan wordt het inderdaad problematisch de vinger op de wonde te leggen. Ik hoop voor U, dat het beschermde kringetje rond Uw kerktoren waarin U leeft op een slechte dag niet doorbroken en aan diggelen geslagen wordt door een van de aanhangers van die religie die U oh zo vredelievend vindt. Ik snap niet waarom U zich niet bekeert tot de Islam, U die toch zo vroom bent en een hunker heeft naar religiositeit. Ik scheer het Christendom en de Islam zeker niet over dezelfde kam en daarom, als U de Islam zo verheven vindt, raad ik U zeker aan U te bekeren tot de Islam. Ik zal het bij mijn Katholicisme houden en ik wil zelfs vluchtelingen opvangen, van zodra het geen moslims zijn.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:39   #1228
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vanuit uw rekenkunde kunnen we even goed stellen dat de tien miljoen Belgen ook niet onmiddellijk overlopen van van "veel mededogen".

En, trouwens, op het Beursplein waren er weldegelijk flink wat moslims te zien die bloemen neerlegden en zich solidair verklaarden. Juist dat moet u eens: genuanceerd denken in plaats van alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.

Met deze gedachte laat ik u. Tijd om daar eens over na te denken. De vasten begint vandaag, dus gaat er een slotje op het forum. Tot na Pasen.
Ik denk stukken genuanceerder dan Uzelf. Uw standpunt is dat deze terroristen geisoleerde gevallen zijn, mijn standpunt is dat deze terroristsen de extremen zijn van een haatcultuur die er bij moslims leeft tov de autochtone belgische bevolking en dat het dus geen geisoleerd gebeuren is en dat er dus nog aanslagen gaan komen door moslims. De zeer nabije toekomst zal bewijzen wie er gelijk heeft. En ook zie ik in mijn glazen bol dat voor 2050 Belgie een islamitisch bewind zal hebben, vergelijkbaar met het bewind in het huidige Iran en dat hoofddoeken niet alleen niet verboden zullen zijn, maar verplicht en dat Uw Christelijke religie verboden zal zijn. De autochtonen zulllen als slaven de moslims bedienen, net zoals de moslims in Dubai slaven uit India, Bangladesh, Pakistan, China laten aanrukken om hen als slaven te dienen.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:46   #1229
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vanuit uw rekenkunde kunnen we even goed stellen dat de tien miljoen Belgen ook niet onmiddellijk overlopen van van "veel mededogen".

En, trouwens, op het Beursplein waren er weldegelijk flink wat moslims te zien die bloemen neerlegden en zich solidair verklaarden. Juist dat moet u eens: genuanceerd denken in plaats van alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.

Met deze gedachte laat ik u. Tijd om daar eens over na te denken. De vasten begint vandaag, dus gaat er een slotje op het forum. Tot na Pasen.
Mag ik U volgende ascetische oefening voorstellen: ipv van zich op te sluiten rond Uw kerktoren, neem het vliegtuig en ga eens naar Dubai, boek je daar een lux-hotel en neem dan op de middag eens een taxi naar het binnenland van Dubai en laat je taxi stoppen aan een van de woonbarakken van de geimporteerde slavenbevolking (90% van de Bevolking zijn geimporteerde slaven).Als je die schok verteerd heb, kan je vervolgens je reis vervolgen naar Bahrain en je kan daar wellicht nog een kamertje bekomen in een van de vele hotels-torengebouwen die bewoond worden door Russische, Ukrainse, Chinese, Thaise, Filippijnse slavinnen die er Islamitische Saoedi's op hun wenken bedienen. Daarna kan je rustig terugkeren naar Belgie, enige aspecten rijker van de rijke islamcultuur. Mogelijks begint kort daarna de ramadan.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 11:48   #1230
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat de moslim respect heeft voor wie sterker is en dat ook toont.
Dikke, dikke zever.
Moslims hebben enkel respect voor wie tot hun club behoort.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 12:54   #1231
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

cultuur

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rs-is~a0d19445

Als het maar niet was omdat ze haar kopvod af wou laten...
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 13:12   #1232
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De religioot gaat bij deze de negeerlijst op, 't is welletjes geweest.
Bij mij ook. Ik krijg braakneigingen van zijn voortdurende manipulaties van discussies. De inquisitie is er niets tegen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 13:26   #1233
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
cultuur

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rs-is~a0d19445

Als het maar niet was omdat ze haar kopvod af wou laten...
Weeral maar eens een bewijs van de mindset van vele moslim immigranten. De vruchten plukken van de Westerse samenleving, maar er tegelijkertijd dikke groene rochels op spuwen.

En hoofddoeken zijn uiteraard empowerment

Laatst gewijzigd door JBM : 14 februari 2018 om 13:27.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 13:43   #1234
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Bij mij ook. Ik krijg braakneigingen van zijn voortdurende manipulaties van discussies. De inquisitie is er niets tegen.
Je discussieert liever met mensen die je altijd gelijk geven?

Ach, je kunt je hartje ophalen. De Vastentijd breekt aan. JVDB laat het goddeloze forum voor 40 dagen links liggen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 14:23   #1235
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je discussieert liever met mensen die je altijd gelijk geven?

Ach, je kunt je hartje ophalen. De Vastentijd breekt aan. JVDB laat het goddeloze forum voor 40 dagen links liggen.
Het forum zal niet meer zijn wat het is geweest. We zullen nu pas beseffen hoe lang 40 dagen wel is
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 15:07   #1236
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"De" islam?
Ja, de islam. Of ontkent u dat de basis voor alle islamitische regels terug te vinden is in de Koran.
Citaat:
Neen, met veralgemeningen komen we er niet.
Hoe veralgemenend zijn we als het een wereldwijd probleem is?
Citaat:
Het is een feit dat bepaalde moslims daartoe oproepen.
Het is een feit dat een hoop moslims zich niet aan hun basisregels houden en hun leven rustig willen leiden.

Eneuh, leuke lijst van oproepen.
Citaat:
Wel, dan is het aan de overheid om bijzonder strikt hiertegen op te treden.
Awel, dat de overheid er eens werk van maakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 15:12   #1237
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dikke, dikke zever.
Moslims hebben enkel respect voor wie tot hun club behoort.
Eigenlijk heeft Jan wel gelijk hier.
Saddam was niet bepaald een devoot muzel. En zolang hij de sterkste van Iran was, hielden die religioten hun kak in. Nu ontploffen er bijna wekelijks markten en moskeeën.

Khadafi, van't zelfde.

Het staat zelfs in de haddits. Zolang er geen "overmacht" is, mogen muzels hun kak inhouden en doen alsof ze de beste buren zijn. Eenmaal een kantelpunt bereikt, gaan ze gewoon hun eisen stellen, en desnoods met geweld ophalen.
Libanon is hier een prachtvoorbeeld van.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 19:13   #1238
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Juist, van die 700 000 moslims in belgie, hoeveel zijn er niet akkoord met de aanslagen, hoeveel heimelijk wel en hoeveel zijn er indifferent? Ik heb niet veel mededogen gezien met de slachtoffers van moslimzijde. Ik heb weinig moslimbetogingen gezien tegen dit geweld. De grote meerderheid van die 700000 is dus al op zijn minst onverschillig, als het al niet gunstig gestemd is tegenover aanslagen.De bewijslast ligt in hun kamp.
Dat heeft zo z'n redenen:

Helft Belgische moslims is fundamentalist

"Koopmans, het Nederlandse hoofd van de cel migratie bij het Berlijnse Centrum voor Sociale Wetenschap (WZB), bevroeg 9.000 moslims en christenen in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zweden en Oostenrijk. De resultaten zijn nu gepubliceerd in vakblad Journal of Ethnic and Migration Studies.

Om fundamentalisten te identificeren, legde hij moslims drie stellingen voor: 'Moslims zouden moeten terugkeren naar de wortels van het geloof', 'Er is maar één interpretatie van de Koran en elke moslim zou zich daar aan moeten houden' en 'De regels van de Koran zijn belangrijker dan de regels van het land waar ik woon.' Ruim de helft van de bevraagde islamitische Belgen stemde in met alle stellingen."


https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/

Ik vermoed dat - mocht die helft moslimextremisten morgen letterlijk overschakelen naar de ideologie van Snorremans en dus de koran verruilen voor mijn kamp, dan zou de overheid hier met keiharde vuist tegen optreden en zou pocolinks liggen roeptoeteren tot hun stembanden uit hun strot hingen te bengelen.
Echter, het nazisme heeft geen aartsengel die de goddelijke boodschap in Adolfs oor kwam fluisteren, itt Mohammed.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 19:22   #1239
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In welke van ons omringende landen werd de godsdienstvrijheid dan onlangs afgeschaft?
En waar schreef ik dat?
Prachtige tactiek om niet te moeten ingaan op bepaalde opmerkingen, en ik heb het niet specifiek over deze posting...
Vervang een antwoord door een vraag...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 19:31   #1240
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Niemand gaat in de ogen van de Kerk "voor de rest van zijn leven als gelovige". Uw manifeste fout. De Kerk voorziet immers in de jaarlijkse hernieuwing van de doopbeloften. Blijkbaar bent u zo vervreemd van de Kerk dat u dat niet (meer) weet.

Ik weet trouwens niet goed waar dat "daar waar het sommigen past" nu eigenlijk op slaat. Kunt u dat eens uitleggen?
Heeft de kerk er geen idee van hoeveel "gelovigen" ze ter beschikking heeft?
Waarom moet je je dan laten "ontdopen" als er toch niemand van iets weet?
En je zou denken dat er ook een band is tussen politieke partijen en het aantal gelovigen! Nog niet zo heel lang geleden werd dat wel duidelijk gemaakt vanop de kansel waarom en voor wie je moest stemmen...
Ook raar dat het aantal "cvp-stemmers" afkalft samen met het aantal mensen die aan dat "katholiek zijn dus..." geen boodschap meer hebben!
De vorige gebrainwashte generatie is aan het uitsterven vanwege hun ouderdom...zoals de cvp!
Enne..." de jaarlijkse hernieuwing van de doopbeloften enz" Ik vrees dat veel mensen daar niets van af weten! Tenzij dat je katholiek blijft tot je je laat ontdopen. Iets waar de meesten geen tijd in gaan steken...

Laatst gewijzigd door andev : 14 februari 2018 om 19:34.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be