Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2019, 10:06   #141
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat, als je voor een andere stemt, dat ook hetzelfde zal zijn, op wat details na.

Ik heb destijds (2 keer geleden) voor de N-VA gestemd, en was toen tevreden, want dat heeft destijds voor 2 jaar no-government gezorgd.

De vorige keer heb ik niet kunnen stemmen want ik wist niet dat ik deze keer zelf een aanvraag moest doen om mogen te stemmen. Ik had toen dat nog eens willen overdoen, maar ik was furieus toen ik zag dat de N-VA geen garantie meer was voor onmogelijkheid tot regeren en dat die kloefkappers erin geslaagd waren om een federale regering te vormen.

Deze keer stem ik blanco want ik wil geen steun meer geven aan een electorale aristocratie. Ik dacht die kunnen helpen omzeep te helpen met een partij die tegelijkertijd oncontournable en haram was. Maar dat is nu ook een zeverpartij geworden. Ik zou kunnen overwegen om VB te stemmen, voor dezelfde redenen. Op voorwaarde dat die achter een cordon blijven. Maar dat is ook alles behalve zeker. Dus nee bedankt.
Overschot en gelijk etc
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:12   #142
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat, als je voor een andere stemt, dat ook hetzelfde zal zijn, op wat details na.

Ik heb destijds (2 keer geleden) voor de N-VA gestemd, en was toen tevreden, want dat heeft destijds voor 2 jaar no-government gezorgd.

De vorige keer heb ik niet kunnen stemmen want ik wist niet dat ik deze keer zelf een aanvraag moest doen om mogen te stemmen. Ik had toen dat nog eens willen overdoen, maar ik was furieus toen ik zag dat de N-VA geen garantie meer was voor onmogelijkheid tot regeren en dat die kloefkappers erin geslaagd waren om een federale regering te vormen.

Deze keer stem ik blanco want ik wil geen steun meer geven aan een electorale aristocratie. Ik dacht die kunnen helpen omzeep te helpen met een partij die tegelijkertijd oncontournable en haram was. Maar dat is nu ook een zeverpartij geworden. Ik zou kunnen overwegen om VB te stemmen, voor dezelfde redenen. Op voorwaarde dat die achter een cordon blijven. Maar dat is ook alles behalve zeker. Dus nee bedankt.
lol

dit dus
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:57   #143
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Je kan de verlaging van de BTW op elektriciteit (ongeveer 1 miljard volgens een studie die werd besteld door Van Overtveldt) ruimschoots compenseren met het afschaffen van het fiscaal voordeel voor salariswagens (3.75 miljard euro volgens een studie van de Europese commissie).

Dan blijft er nog wat over over om te investeren in het openbaar vervoer. (uitbreiding van de noord-zuid verbinding bv.)
Ja, laat dat nu exact de reden zijn dat ik rechts zal stemmen.

Ik heb liever dat de rekening door iedereen gedeeld wordt dan dat het weer op de kap moet van de middenklasse zoals in de PS-recepten.

In die zin ga ik volledig mee in de visie van de GL dat Di Rupo II ten alle kost moet vermeden worden.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:10   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja, laat dat nu exact de reden zijn dat ik rechts zal stemmen.

Ik heb liever dat de rekening door iedereen gedeeld wordt dan dat het weer op de kap moet van de middenklasse zoals in de PS-recepten.

In die zin ga ik volledig mee in de visie van de GL dat Di Rupo II ten alle kost moet vermeden worden.
Als je wil dat die mensen uit hun "traditio-weg met de Vlaming" cocoon stappen zal het toch nodig zijn dat ze financieel bloeden.

Laat hen gerust mee de prijs betalen voor hun "met de hoofd in de wolken"gedrag.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 20:35   #145
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind het eten op vele plekken in de wereld even lekker als hier.
Aléz 't is is goed de Bourgondische keuken vindt je in de Sahel.
Zo vindt je er trouwens ook 'Manneke pis' dan, op iedere hoek van de woestijn zelfs.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 21:20   #146
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit zal jammer genoeg niet werken. De mens heeft een overlevingsdrang en zal dus al het mogelijke doen om te overleven en geeft de not-haves een moreel recht om misdrijven te gaan plegen.

.
tikfout ? Moet dat niet moreel recht zijn om werk te zoeken ?
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 21:23   #147
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ivm elektriciteit is dat natuurlijk logisch.

Het tarief van 6% is bedoeld voor basisbehoeften en elektriciteit valt daar duidelijk onder.

Dat is geen partijpolitiek maar logica.
uw logica is ouderwets

u rijdt op diesel en betaald 21 % btw. Ik op elektriciteit en dan is het basisbehoefte aan 6 %

u verwarmt op mazout en betaald 21 %. Ik op elektriciteit en dan is het basisbehoefte aan 6 %

de tijd dat elektriciteit enkel een basisbehoefte was raakt meer en meer ouderwets
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 21:35   #148
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ivm elektriciteit is dat natuurlijk logisch.

Het tarief van 6% is bedoeld voor basisbehoeften en elektriciteit valt daar duidelijk onder.

Dat is geen partijpolitiek maar logica.
OK : elektriciteit voor de échte basisbehoeften in de gezinnen m.a.w. voor verwarming & huishouden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 21:48   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK : elektriciteit voor de échte basisbehoeften in de gezinnen m.a.w. voor verwarming & huishouden.
Hoe gaat u dat splitsen? Twee hoofdmeters in gezinnen met een elektrische wagen? Wat als er in het gezin een zwembad is waarbij water verwarmd wordt door elektriciteit? Een zwembad lijkt me toch niet onmiddellijk een basisbehoefte. Wat met sfeerverlichting op elektriciteit? Of is dat ook een basisbehoefte?

Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 23:13   #150
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe gaat u dat splitsen? Twee hoofdmeters in gezinnen met een elektrische wagen? Wat als er in het gezin een zwembad is waarbij water verwarmd wordt door elektriciteit? Een zwembad lijkt me toch niet onmiddellijk een basisbehoefte. Wat met sfeerverlichting op elektriciteit? Of is dat ook een basisbehoefte?

Enzovoort.
Heb je nergens een ingenieur elektronika in de familie ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be