Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2019, 13:04   #61
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dan spenderen ze dat basisinkomen aan drank en drugs.
Experimenten - met basisinkomen - in het verleden hebben het tegendeel uitgewezen..

Voor meer info google VPRO tegenlicht, toets basisinkomen in.

Notabene president Nixon wilde het basisinkomen invoeren. Het haalde ruim het congres. In het senaat is het voorstel koppie onder gegaan. Er bleek namelijk uit statistieken van het basis inkomen experiment dat het echtscheidingen zou stijgen in verhouding met rest van Amerikaanse maatschappij. Dit bleek achteraf niet waar en bleek foutief ingevuld te zijn, maar het kwaad was al geschied. Conservatieve senatoren hebben om deze informatie tegen gestemd - maar ook Democratische senatoren die het basisinkomen te laag vonden. De schuld kan daarom bij de democraten gelegd worden dat Amerika dit systeem destijds niet omarmd heeft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 13:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:10   #62
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Experimenten - met basisinkomen - in het verleden hebben het tegendeel uitgewezen..

Voor meer info google VPRO tegenlicht, toets basisinkomen in.

Notabene president Nixon wilde het basisinkomen invoeren. Het haalde ruim het congres. In het senaat is het voorstel koppie onder gegaan. Er bleek namelijk uit statistieken van het basis inkomen experiment dat het echtscheidingen zou stijgen in verhouding met rest van Amerikaanse maatschappij. Dit bleek achteraf niet waar en bleek foutief ingevuld te zijn, maar het kwaad was al geschied. Conservatieve senatoren hebben om deze informatie tegen gestemd - maar ook Democratische senatoren die het basisinkomen te laag vonden. De schuld kan daarom bij de democraten gelegd worden dat Amerika dit systeem destijds niet omarmd heeft.
Ik denk ook niet dat het aantal echtscheidingen zal toenemen bij een universeel basisinkomen. Het ligt gewoon te laag om daar van te leven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:12   #63
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dan spenderen ze dat basisinkomen aan drank en drugs.
Het geeft een kick om het teveel aan voedselbonnen om te ruilen voor geld. Zeker voor mensen die al middeltjes gebruiken om hun kick gevoel op te wekken en te verdoven.

Sluwheid en domheid zijn verneukeratief aan elkaar verbonden. Maak deze mensen niet sluwer dan ze al zijn. Dus schrappen met voedselbonnen en overgaan op basis-inkomen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 13:20.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:15   #64
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat het aantal echtscheidingen zal toenemen bij een universeel basisinkomen. Het ligt gewoon te laag om daar van te leven.
Het basisinkomen moet te laag zijn om fatsoenlijk van te leven, maar te hoog zijn om niet in een spiraal van problemen terecht te komen - gelieerd o.a. aan schulden weer gelieerd aan drank, pillen, drugs, meer.

Enig besef dat ge - als Amerikaans ingeschrevene - in een compleet ander land zou leven, mocht die foutieve informatie niet in het desbetreffende rapport zijn beland. Onder andere niet meer worden lastig gevallen op parkings door junks die hun voedselbonnen aanbieden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 13:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:22   #65
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het geeft een kick om voedselbonnen, voor teveel, om te ruilen voor geld. Zeker voor mensen die al middeltjes gebruiken om hun kick gevoel op te wekken en te verdoven.

Sluwheid en domheid zijn verneukeratief aan elkaar verbonden. Maak deze mensen niet sluwer dan ze al zijn. Dus schrappen met voedselbonnen en overgaan op basis-inkomen.
Dat is juist het probleem. Ze krijgen die voedselbonnen bovenop een uitkering aangezien die uitkering niet voldoende wordt geacht om mee rond te komen. Een basisinkomen gaat dan hoger moeten zijn dan de uitkering die ze nu reeds ontvangen. Ofwel gaan hun basisbehoeften anders moeten gedefinieerd worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:34   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Iedereen doet er goed aan in zijn business model om rekening te houden met ieders gewin in een organisatie. Sommige zijn blij met een 'knuffel' , anderen willen linksom of rechtsom tjuku (een Javaans woord dat vertaald in de buurt komt van smeergeld), anderen status. Het is verstandig om met een dergelijk business model dit allemaal uit te schrijven en elk persoon afzonderlijk te behandelen eer je tot uitvoering een project overgaat.
Maar al die dingen zijn bedacht in ontwikkelingshulp. Iedereen in de organisatie krijgt iets: sommigen "goed geweten", velen "mooie propaganda", macht, plezier, ge moogt jonge negerinnekes verkrachten en zo, en natuurlijk velen "geld".

Diegenen die de "hulp" ontvangen maken natuurlijk geen deel uit van de organisatie: zij zijn er gewoon de grondstof van.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:41   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dit kan mogelijk nog meer geld kosten dan het huidige systeem. Namelijk wie bepaalt dat er in een dergelijk systeem 'orde en tucht' heerst ?
Een paar gasten met machinepistolen.

Citaat:
Mocht dit niet het geval zijn: Hoeveel extra militairen zijn er nodig om die orde en tucht te handhaven, ook buiten de hangars. Namelijk wie zegt dat iedereen zich eraan houdt. Wie zijn de managers van dit allemaal, wie krijgt de contracten om dergelijke hangars te bouwen en de voorzieningen eromheen te regelen. We kunnen de lijst eindeloos lang maken.
Niet zeveren. Je gaat mij niet zeggen dat uw gemiddelde sociale administratie minder overhead heeft dan de beheerders van zo een kamp.

Om U een gedacht te geven: het totale personeelsbestand van beheer en bewaking van alle concentratiekampen samen was 55 000 man (en vrouw). Ge gaat mij niet zeggen dat ge meer volk nodig hebt voor vreedzame slaap plekken. Dat is een kleine administratie in vergelijking met het staatsmachien he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:44   #68
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.516
Standaard

Het is nog te zien of Venezuela een basisinkomen zal kunnen betalen. Je kan veel olie hebben maar je moet het ook kunnen verkopen. Net zoals met Iran poogt de VS de olie export van Venezuela te boycotten. Als het plan lukt zal het land in 2020 maar de helft kunnen exporteren van de huidige 1.2 miljoen barrels. Uiteraard zullen de westerse media Venezuela zelf de schuld geven van de verminderde inkomsten.

Ze moeten maar leren te knielen voor de keizer. Geen zaken doen met China, Rusland of Iran en de olieindustrie privatiseren (lees :laten opkopen door VS multinationals).
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 13:47   #69
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is juist het probleem. Ze krijgen die voedselbonnen bovenop een uitkering aangezien die uitkering niet voldoende wordt geacht om mee rond te komen. Een basisinkomen gaat dan hoger moeten zijn dan de uitkering die ze nu reeds ontvangen.
Betreft 'het probleem' :

Ergens kan ik deze langdurige werklozen wel begrijpen. Waarom de moeite doen om te gaan werken als de kans aanzienlijk is om ontslagen en weer door die ambtelijke trommel moet om in aanmerking te komen voor een uitkering.

Of waarom werken voor een minimum loon als je nauwelijks meer krijgt dan een uitkering.

Eenmaal in een uitkering is het zowaar een full time job om allerlei instanties af te gaan. Tenminste dit heb ik begrepen van een Amerikaan - corrigeer mij als ik er teveel naast zit. Er wordt door een dergelijk systeem barrières gevormd om zwart bij te klussen en dat is ook de bedoeling hiervan denk ik.

Wat de belastingbetaler niet in grote getale beseft is dat je met dergelijke artificiële ingrepen als uitkeringen met daarop voedselbonnen onwillens het het brein van deze verder mensen verziekt en hen 'sluwer en tevens afhankelijker' maakt en hierdoor bijdraagt aan structurele armoede. De veteranen van de uitkeringen kunnen bovendien de binnenkomers verpesten in de wachtkamers van dergelijke 'pamper' instanties al dan niet in een hangar.

Citaat:
Ofwel gaan hun basisbehoeften anders moeten gedefinieerd worden.
Het kat en muis spel moet anders gedefinieerd worden. De kat moet gaan inzien dat de muis een holletje gaat knagen als de vorige gedicht is.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 13:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 14:10   #70
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een paar gasten met machinepistolen.
Mocht ik door problemen in zo'n hangar komen en iemand heeft het lef om mijn kinderen te bedreigen met pistool dan gaan deze gasten er allemaal aan. Voorzeker ! Nu ben ik in vergelijking met 'grote' jongens een watje, maar als iemand aan mijn kinderen komt dan wordt ik wild en gelden er geen regels meer.

Heeft patrickve ook nagedacht wie de mensen zijn die de bewakers met pistolen aanneemt ?

In dat geval verkies ik een boef boven een goedwillende idioot. Bij de laatste weet je namelijk zeker dat een dergelijk absurd idee bloedig zal aflopen. Ergo dan blijft de boef over. Wie gaat die die boef aannemen. Ook boeven inderdaad. Gezellige bende gaat dat worden. Verneukeratief en ontwrichtend voor de samenleving. Gaat indirect veel poen kosten. @Graag vooraf betalen paterickve, niet achteraf zoals bij de banken is gebeurd en waarbij de maatschappij voor hun brokken kan opdraaien.

Citaat:
Niet zeveren. Je gaat mij niet zeggen dat uw gemiddelde sociale administratie minder overhead heeft dan de beheerders van zo een kamp.
Uit de pot gerukte ideeen die van bovenaf worden geïmplementeerd is het voer voor slangen. U wilt dat de hangar allesbehalve op een kippenhok lijkt, een hanger vol met kippen is een hemel voor de slang. Terugkomend op de consequenties van bv kinderen in een dergelijke hangar die door tricker happy security worden bedreigd. De consequenties op maatschappelijk vlak gaat veel meer kosten, hetgeen ook naar overhead gaat - om het probleem van trikkergrage bewakers en de gevolgen ervan te kunnen controleren en naar te kunnen handelen.

Citaat:
Om U een gedacht te geven: het totale personeelsbestand van beheer en bewaking van alle concentratiekampen samen was 55 000 man (en vrouw). Ge gaat mij niet zeggen dat ge meer volk nodig hebt voor vreedzame slaap plekken. Dat is een kleine administratie in vergelijking met het staatsmachien he.
Dus, wat wilt ge nu zeggen ? U kwam op mij redelijk over, maar nu raast en blaast u lijkt het wel.

Enig idee hoeveel WW2 heeft gekost ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 14:26.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 14:21   #71
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is nog te zien of Venezuela een basisinkomen zal kunnen betalen. Je kan veel olie hebben maar je moet het ook kunnen verkopen. Net zoals met Iran poogt de VS de olie export van Venezuela te boycotten. Als het plan lukt zal het land in 2020 maar de helft kunnen exporteren van de huidige 1.2 miljoen barrels. Uiteraard zullen de westerse media Venezuela zelf de schuld geven van de verminderde inkomsten.

Ze moeten maar leren te knielen voor de keizer. Geen zaken doen met China, Rusland of Iran en de olieindustrie privatiseren (lees :laten opkopen door VS multinationals).
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Iran 'slechts' 20% van de export is kwijtgeraakt. Dit omdat ze hun olie weten te slijten door ruilhandel. 20% is veel maar ook weer niet alarmerend veel.

Om basisinkomen een startschot te geven is ruilhandel geen goed alternatief dunkt me. Goud zou een oplossing kunnen bieden.

China is een goudproducent en zou met goud kunnen betalen, tevens kan goudproducent en Rusland 'bijdragen' in goud. Rusland heeft plannen meen ik om de Venezuelaanse olie industrie productiever en rendabeler te maken
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 14:34   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Mocht ik door problemen in zo'n hangar komen en iemand heeft het lef om mijn kinderen te bedreigen met pistool dan gaan deze gasten er allemaal aan.
Doet gij dat ook als ge bijvoorbeeld op de luchthaven komt, en daar staan militairen met een machinepistool ?

Die gasten met een wapen zijn gewoon de ordehandhavers, maar met minder gezever om die orde te handhaven. Die zijn daar voor uw goed, zolang ge geen ambras maakt.

Citaat:
Heeft patrickve ook nagedacht wie de mensen zijn die de bewakers met pistolen aanneemt ?
Wie zijn de gasten die politieagenten met pistolen aannemen ? Het is gewoon de lokale "politie". Die heeft echter gewoon meer lattitudes om de orde ook daadwerkelijk te handhaven, en een paar mensen doodschieten om die orde te handhaven is geen probleem.

Normaal gezien gaat ge daar enkel maar naartoe als ge echt anders van honger gaat sterven he. Dat is het enige waartoe een sociaal systeem moet dienen: als ge aan de grond zit, en om een of andere onbegrijpelijke reden die uw vrijheid is, maakt ge uzelf niet van kant (dat lijkt mij de simpelste zaak om te doen als ge aan de grond zit en geen uitzichten hebt, maar goed...) wilt ge toch ergens nog overleven, wel de staat biedt U onderdak, slaapgelegenheid, eten, drinken en veiligheid. Wat meer wilt ge nog ?

Citaat:
Verneukeratief en ontwrichtend voor de samenleving. Gaat indirect veel poen kosten.
Mensen die sociale bijstand nodig hebben, zouden normaal gezien zichzelf moeten elimineren. Tenzij ze denken dat het een korte pech periode is. Zo een sociaal systeem geeft hen de mogelijkheid om die pechperiode te overbruggen, of tot inzicht te komen dat ze er beter mee stoppen.

Citaat:
Uit de pot gerukte ideeen die van bovenaf worden geïmplementeerd is het voer voor slangen. U wilt dat de hangar allesbehalve op een kippenhok lijkt, een hanger vol met kippen is een hemel voor de slang. Terugkomend op de consequenties van bv kinderen in een dergelijke hangar die door tricker happy security worden bedreigd. De consequenties op maatschappelijk vlak gaat veel meer kosten, hetgeen ook naar overhead gaat - om het probleem van trikkergrage bewakers en de gevolgen ervan te kunnen controleren en naar te kunnen handelen.

Bijlange niet. Er is quasi geen overhead. Ik heb het gewoon over normale bewaking, maar op zo een manier dat we het niet te moeilijk maken, omdat de mensenlevens die daar "op het spel staan" niet veel waard zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 14:36   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dus, wat wilt ge nu zeggen ? U kwam op mij redelijk over, maar nu raast en blaast u lijkt het wel.

Enig idee hoeveel WW2 heeft gekost ?
Ik heb het niet over concentratiekampen oprichten. Ik heb het over het feit dat vrij toegankelijke slaapplaatsen bewaken en beveiligen toch wel gemakkelijker moet zijn dan concentratiekampen bewaken en beveiligen, en dat het in dat laatste geval al niet veel volk vroeg, dus moet het ZEKER te doen zijn om hangaars met slaapplaatsen te beveiligen zonder dat dat meer kost dan de normale sociale zekerheid en het personeelsbestand dat daar voor nodig is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 15:12   #74
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Doet gij dat ook als ge bijvoorbeeld op de luchthaven komt, en daar staan militairen met een machinepistool ?

Die gasten met een wapen zijn gewoon de ordehandhavers, maar met minder gezever om die orde te handhaven. Die zijn daar voor uw goed, zolang ge geen ambras maakt.
0% van de passengiers is 24/7 op het vliegveld aanwezig, maak hier 100% van en de situatie verschilt van dag tot nacht. Zachtjes uitgedrukt dan..

Citaat:
Wie zijn de gasten die politieagenten met pistolen aannemen ? Het is gewoon de lokale "politie".
Er bestaan domweg geen kampen waar 'de bewoners' 24/7 tegen hun wil en worden vastgehouden en worden bewaakt door lokale politie. Hier is een ander slag mensen voor nodig. Een lepra kolonie zou hierin enkel een uitzondering kunnen vormen. In ieder geval geen voedselkampen in de hoorn van Afrika. U weet wel waar soldaten het op de kampvrouwen doen.

Citaat:
Die heeft echter gewoon meer lattitudes om de orde ook daadwerkelijk te handhaven, en een paar mensen doodschieten om die orde te handhaven is geen probleem.
Absoluut geen probleem voor mensen die niet aanmerkig komen bij de politie omdat die een gedragsafwijking hebben.

Citaat:
Normaal gezien gaat ge daar enkel maar naartoe als ge echt anders van honger gaat sterven he. Dat is het enige waartoe een sociaal systeem moet dienen: als ge aan de grond zit, en om een of andere onbegrijpelijke reden die uw vrijheid is, maakt ge uzelf niet van kant (dat lijkt mij de simpelste zaak om te doen als ge aan de grond zit en geen uitzichten hebt, maar goed...) wilt ge toch ergens nog overleven, wel de staat biedt U onderdak, slaapgelegenheid, eten, drinken en veiligheid. Wat meer wilt ge nog ?
Een goedwerkend systeem vraag ik waar iedereen zich in kan vinden en mensen uit hun uitzichtloze situatie kunnen komen. Dit omdat ze met rust worden door de systemen en mensen die gelieerd zijn aan de -isme's. Allesbehalve dus uw systeem waar de lijken zich zouden opstapelen en zoals ikzelf aangaf mij als een dier gaat gedragen mocht ik in zo'n situatie terechtkomen.
Citaat:
Mensen die sociale bijstand nodig hebben, zouden normaal gezien zichzelf moeten elimineren. Tenzij ze denken dat het een korte pech periode is. Zo een sociaal systeem geeft hen de mogelijkheid om die pechperiode te overbruggen, of tot inzicht te komen dat ze er beter mee stoppen.
Daar zijn wij op het punt beland. Beter gewoon een pechperiode periode door een basis-loon zien te voorkomen of beter gezegd te verlichten, en bemoeizuchtige lieden met hun plannetjes en hun ding eruit houden. Deze hoeven niet perse enkel communisten en fascisten te te zijn. Genoeg soorten en varianten lijkt mij, u bent er in ieder geval 1 van.


Citaat:
Bijlange niet. Er is quasi geen overhead. Ik heb het gewoon over normale bewaking, maar op zo een manier dat we het niet te moeilijk maken, omdat de mensenlevens die daar "op het spel staan" niet veel waard zijn.
Jaja, we weten het nu wel..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 15:20.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 15:57   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
0% van de passengiers is 24/7 op het vliegveld aanwezig, maak hier 100% van en de situatie verschilt van dag tot nacht. Zachtjes uitgedrukt dan..
Er bestaan domweg geen kampen waar 'de bewoners' 24/7 tegen hun wil en worden vastgehouden en worden bewaakt door lokale politie. Hier is een ander slag mensen voor nodig.
Klopt, en de "sociale zekerheid-basisbehoeftedekking" waarbij onderdak, voedsel, drinken en basis-medische zorg verstrekt worden, is zeer zeker niet bedoeld om 24u in een hangaar door te brengen en lamledig te liggen schimmelen; Integendeel, die zou mensen moeten aansporen tot daar weg te willen.
Citaat:
In ieder geval geen voedselkampen in de hoorn van Afrika. U weet wel waar soldaten het op de kampvrouwen doen.
Verkrachting en/of prostitutie, dat zien we echt niet in Venezuela of In Noord Korea, of in België.
Citaat:
Een goedwerkend systeem vraag ik waar iedereen zich in kan vinden en mensen uit hun uitzichtloze situatie kunnen komen. Dit omdat ze met rust worden door de systemen en mensen die gelieerd zijn aan de -isme's. Allesbehalve dus uw systeem waar de lijken zich zouden opstapelen en zoals ikzelf aangaf mij als een dier gaat gedragen mocht ik in zo'n situatie terechtkomen.
Ik zou eerder mijn nacht rust nemen, het bord bonenpap, het glas water en zo snel mogelijk terug iets maken van mijn leven.
Citaat:
Daar zijn wij op het punt beland. Beter gewoon een pechperiode periode door een basis-loon zien te voorkomen of beter gezegd te verlichten, en bemoeizuchtige lieden met hun plannetjes en hun ding eruit houden. Deze hoeven niet perse enkel communisten en fascisten te te zijn. Genoeg soorten en varianten lijkt mij, u bent er in ieder geval 1 van.
En voor wie zou zo'n basis-inkomen gelden? Voor iedereen, of gewoon voor een pechvogel die na een scheiding zijn huis en job is kwijtgeraakt en van geen hout pijlen meer weet te maken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 19:28   #76
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, en de "sociale zekerheid-basisbehoeftedekking" waarbij onderdak, voedsel, drinken en basis-medische zorg verstrekt worden, is zeer zeker niet bedoeld om 24u in een hangaar door te brengen en lamledig te liggen schimmelen; Integendeel, die zou mensen moeten aansporen tot daar weg te willen.
@In uw denkwereld inderdaad.

Mocht ge tijd over hebben Maddox Kijk op VPRO Tegenlicht naar basisinkomen https://www.vpro.nl/programmas/tegen...r-bregman.html
en mocht ge de tijd genomen hebben en naar het programma gekeken te hebben - laat mij weten in deze draad.

Citaat:
Verkrachting en/of prostitutie, dat zien we echt niet in Venezuela of In Noord Korea, of in België.
Betreft inkijk situatie van een almachtige dictatoriale staat is het boek van Joris Luyendijk "Het zijn net mensen" een aanrader. Hoewel niets van doen met N. Korea geeft het een goede beschrijving hoe het leven onder een andere despoot Saddam in zijn nadagen eraan toeging. Die dictator was als de dood te worden afgezet en zorgde ervoor dat zijn macht bevestigd bleef doordat families 'save' waren waarvan iemand een job had bij de geheime dienst. Dit kan nml. altijd goed uitkomen om een familielid uit het gevang te krijgen of uit de dreigingssfeer te helpen. Al blijft laatste natuurlijk een grote witte plek.
Families die niet een dergelijke 'verklikker' in staatsdienst in hun midden hadden - hadden gewoon pech. Mooie dochter, betekend de moeite voor de geheime dienst om bij een 'onderzoek' binnen te komen neuzen en een dochter voor 'verhoor' mee te nemen. Geen haan die ernaar kraait en het meisje/jonge vrouw heeft het nakijken, ergo verkrachting. 'Iedereen' doet hun uiterste best om iemand binnen de familie bij de geheime dienst te krijgen om dergelijke calamiteiten trachten te voorkomen. Angst regeert. Zo draait het hele systeem mee omwille van de grote leider.

Noord Korea schijnt ook een dergelijk bruut systeem van verklikkers en geheim agenten te hebben, vreselijk. Dus ja prostitutie is daar niet echt nodig. Als je 'machtig' bent en een slachtoffer in een mindere positie 'zit' dan kan kan je als meerdere een mooi sexleven hebben (sic) en het slachtoffer hoeft niet op 'kamp' , mits ze haar best doet..

>Laten wij doorgaan naar het mislukt experiment Venezuela. Venezuela schijnt momenteel over te lopen van prostitutie door de absurde crisis die het land nu ondergaat. Namelijk ontmenselijking is ingetreden, mensen verkopen zichzelf niet meer als slaaf ten tijde van Genesis om te kunnen overleven maar zoeken wel andere 'randverschijnselen' op. In Curacao schijnt door de recente influx de bevolking nu uit 10% Venezuelaans vluchteling te bestaan, een enorm percentage is hiervan is prostituee en hebben 'flink' de gebruikelijke Colombiaanse en Dominicaanse hoeren uit de markt gedrukt. Betreft verkrachting ben ik niet van op de hoogte wat er speelt in Venezuela; wel is aannemelijk de groter de chaos, de kleiner de pakkans voor een crimineel, de groter de criminaliteit, waaronder verkrachting. Als is het laatste maar onder het mom van afpersing.

België is een lief land met naïeve mensen; zullen we het daarop houden ?


Citaat:
Ik zou eerder mijn nacht rust nemen, het bord bonenpap, het glas water en zo snel mogelijk terug iets maken van mijn leven.

En voor wie zou zo'n basis-inkomen gelden?
Voor iedereen, of gewoon voor een pechvogel die na een scheiding zijn huis en job is kwijtgeraakt en van geen hout pijlen meer weet te maken?
Voor iedereen boven de 18 jaar een zelfde maandelijks bedrag hetgeen te weinig is om van rond te komen en teveel is om in opstand te komen - lijkt mij een goed startschot. Een dergelijk persoon die op zijn 18e in aanmerking komt moet een soort van ceremoniële inwijding krijgen. Zoiets besnijdenis bij de joden of een bruiloft. Het moet allesbehalve iets zijn wat de normaalste zaak van de wereld is. Je bent nu volwaardig staatsburger met rechten en plichten. Tenminste dat is mijn idee. Voor mensen op pensioen leeftijd en oorlogsinvaliden zou een uitzondering gemaakt moeten worden op hoogte basis inkomen. De huidige AOW kan gehandhaafd blijven.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 19:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 20:27   #77
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Bij invoering van het basis-inkomen voor iedereen kunnen ook de lonen omlaag gaan, waaronder het minimum loon. Noodzaak om het hoofd boven water te houden wordt een drempel minder. Een goede vogelverschrikker voor illegalen lijkt mij, en goede perspectieven voor ondernemers die voor goedkoop personeel gaan. Alles moet wel in verhouding staan. Laat na basisinkomen de markt zijn werk doen, om vervolgens CAO's in alle redelijkheid heruit te onderhandelen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2019 om 20:32.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 22:29   #78
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.018
Standaard

ze zijn er vet mee , ze zitten daar nu met een inflatie van 1000 percent
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 01:02   #79
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Bach heeft gelijk. Ze gaan het basis-inkomen niet kunnen doorvoeren in Venezuela, de geldkraan gaat nagenoeg compleet dicht - zoals de situatie nu voordoet. Het land heeft dan daarbij ook dikke pech dat het dikke olie heeft dat niet overal en even makkelijk geëxtraheerd kan worden tot brandstoffen.

http://www.dwtonline.com/laatste-nie...kenen-op-olie/

Citaat:
Ook nieuwe uitbater Isla kan niet rekenen op olie uit Venezuela’
16/01/2019 22:45

‘Ook nieuwe uitbater kan niet rekenen op olie’
Foto: Curacaochronicle

WILLEMSTAD - Ook met een nieuwe uitbater blijft de Isla-raffinaderij van Curaçao voor een groot probleem staan, namelijk: hoe kom ik aan ruwe olie? Want het is niet zo vanzelfsprekend dat deze weer uit Venezuela komt.

Dat zegt Heberto Ferrer, adviseur van de algemene werknemersbond van Venezuela (CGT) tijdens een bezoek aan Curaçao. Hij wijst op de bijzonder lage productie van het Venezolaanse staatsoliebedrijf PdVSA en op afspraken van de Venezolaanse overheid met Cuba over de levering van ruwe olie. De olie die nog wordt geproduceerd, gaat namelijk naar Cuba.

Doordat er bij de Internationale Kamer van Koophandel (ICC) een zaak is aangespannen tegen PdVSA door de Amerikaanse oliegigant ConocoPhillips, kan Venezuela geen ruwe olie exporteren, zegt Ferrer. "Geen enkele multinational met schepen zal het wagen om Venezolaanse ruwe olie te vervoeren." ConocoPhillips kreeg na arbitrage een claim van 2 miljoen US dollar toegewezen.

Decennialang heeft het Venezolaanse staatsbedrijf PdVSA de raffinaderij gerund op Curaçao. Het leasecontract eindigt per 2019 en een vernieuwde overeenkomst lijkt geen optie. Premier Eugene Rhuggenaath heeft nog maar een klein jaar om een uitbater te vinden. Gezien de kleine afstand tussen Curaçao en Venezuela en daarbij horende lagere transportkosten is de olie uit Venezuela gunstiger, ook voor een andere uitbater van de Isla-raffinaderij.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 januari 2019 om 01:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 01:45   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Bij invoering van het basis-inkomen voor iedereen kunnen ook de lonen omlaag gaan, waaronder het minimum loon. Noodzaak om het hoofd boven water te houden wordt een drempel minder. Een goede vogelverschrikker voor illegalen lijkt mij, en goede perspectieven voor ondernemers die voor goedkoop personeel gaan. Alles moet wel in verhouding staan. Laat na basisinkomen de markt zijn werk doen, om vervolgens CAO's in alle redelijkheid heruit te onderhandelen.
Dus illegalen krijgen geen basisinkomen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be