Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2021, 10:21   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
uiteraard is er geen fout gemaakt
het is hooguit een inschattingsfout van het gerecht
U bent sarcastisch, hoop ik.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 11:19   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Moet "Quicky" als minister van justitie, nu geen "stap opzij" zetten ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 11:56   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Moet "Quicky" als minister van justitie, nu geen "stap opzij" zetten ???
Immers :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De minister is eindverantwoordelijke wanneer er zeer erge zaken gebeuren die onder hun bevoegdheid vallen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 14:11   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U mag eerst bewijzen:

1. Dat er een fout is gemaakt.
2. Wie er die fout heeft gemaakt.

Tip: wat u gaat betalen aan uw raadsman tijdens die procedures zal een eventuele tegemoetkoming verre te boven gaan.
U beschrijft correct de b. zustice.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 19:25   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Hier zijn we weer.Een Minister van Justitie KAN en MAG niet intervenieren in concrete juridische dossiers.
Dat weerhield Verhofstadt er niet van om te zeggen we zullen blijven zoeken tot we een rechter vinden die het VB wél wil veroordelen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 21:32   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat weerhield Verhofstadt er niet van om te zeggen we zullen blijven zoeken tot we een rechter vinden die het VB wél wil veroordelen.
Alle liberaal-voorgestelde kandidaten stonden te dringen.
Maar de eer ging naar een rechter uit Verafstoot zijn kiesomschrijving.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 22:31   #27
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
uiteraard is er geen fout gemaakt
het is hooguit een inschattingsfout van het gerecht
Er is een administratieve kemel van formaat geschoten, geen ‘inschattingsfout’.
Dat laatste heb je pas wanneer er een gerechtelijk onderzoek is naar iemand, waarbij de betrokkenheid van een persoon te hoog of te laag werd ingeschat.
Door de onoplettendheid van een halfwakkere ambtenaar, is er nu iemands leven verkloot.
Hypocriete excuses zullen in dit geval niet genoeg zijn om de aangerichte schade te compenseren.

Ik vraag me af of je dezelfde mening zou zijn toegedaan, mocht je toevallig Marc Dutroux heten en de flikken je destijds thuis of op het werk hadden gearresteerd.

‘Inschattingsfout’…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 22:42   #28
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Er is een administratieve kemel van formaat geschoten, geen ‘inschattingsfout’.
Dat laatste heb je pas wanneer er een gerechtelijk onderzoek is naar iemand, waarbij de betrokkenheid van een persoon te hoog of te laag werd ingeschat.
Door de onoplettendheid van een halfwakkere ambtenaar, is er nu iemands leven verkloot.
Hypocriete excuses zullen in dit geval niet genoeg zijn om de aangerichte schade te compenseren.

Ik vraag me af of je dezelfde mening zou zijn toegedaan, mocht je toevallig Marc Dutroux heten en de flikken je destijds thuis of op het werk hadden gearresteerd.

‘Inschattingsfout’…
Dat doet er niet troe
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 01:17   #29
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Er is een administratieve kemel van formaat geschoten, geen ‘inschattingsfout’.
Dat laatste heb je pas wanneer er een gerechtelijk onderzoek is naar iemand, waarbij de betrokkenheid van een persoon te hoog of te laag werd ingeschat.
Door de onoplettendheid van een halfwakkere ambtenaar, is er nu iemands leven verkloot.
Hypocriete excuses zullen in dit geval niet genoeg zijn om de aangerichte schade te compenseren.

Ik vraag me af of je dezelfde mening zou zijn toegedaan, mocht je toevallig Marc Dutroux heten en de flikken je destijds thuis of op het werk hadden gearresteerd.

‘Inschattingsfout’…
Silver lining?...
Gezien madame zonder boe of bah is gaan lopen met hun kleine heeft de foutief beschuldigde misschien een 'inschattingsfout' gemaakt destijds bij de keuze van zijn partner?

Ik bedoel maar: moest mijn partner van zoiets worden beschuldigd WEET IK dat dat niet kon!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 06:27   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Silver lining?...
Gezien madame zonder boe of bah is gaan lopen met hun kleine heeft de foutief beschuldigde misschien een 'inschattingsfout' gemaakt destijds bij de keuze van zijn partner?

Ik bedoel maar: moest mijn partner van zoiets worden beschuldigd WEET IK dat dat niet kon!
Als die vrouw niet was weggegaan, dan waren ze die kleine komen weghalen bij dat gezin.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 21:40   #31
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Silver lining?...
Gezien madame zonder boe of bah is gaan lopen met hun kleine heeft de foutief beschuldigde misschien een 'inschattingsfout' gemaakt destijds bij de keuze van zijn partner?
Best mogelijk, al hangt er imo ook wat van af hoeveel tijd er is verlopen, tussen het ontvangen van de oproepbrief met die aanklacht en het officiële bericht dat het een vergissing was.
In die periode kwam iedereen - familie, vrienden, collega's - in de omgeving van dat koppel ervan te weten, dus ook daar is het vertrouwen en de goodwill naar die gast toe wsl even onder nul gedaald, voor ze van het tegennieuws hoorden.
En zoals Fox al aanhaalde, zou het best kunnen dat die vrouw is weggegaan om hun kind te beschermen tegen ophaling door de overheid.
Citaat:
Ik bedoel maar: moest mijn partner van zoiets worden beschuldigd WEET IK dat dat niet kon!
Ik geloof je, maar het ene koppel is het andere niet, eh.
De vrouw is ondertussen bij haar man teruggekeerd met de kleine en ze zullen zeker nog lang en gelukkig leven.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 05:53   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De vrouw is ondertussen bij haar man teruggekeerd met de kleine en ze zullen zeker nog lang en gelukkig leven.
Misschien nog lang, maar niet gelukkig....samen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 08:32   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.449
Standaard

In het ziekenhuis, vragen ze daarom altijd eerst eens naar uw geboortedatum.

Je zal maar Jan Jansens heten en als Jeanette Jansens buiten gaan terwijl je appendix moest verwijderd worden en Jan Jansens heten zonder appendix, terwijl je je eigenlijk alleen maar wilde laten verbouwen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 10:59   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
uiteraard is er geen fout gemaakt
het is hooguit een inschattingsfout van het gerecht
Ja, het grappige modewoord van politici: een inschattingsfout.

Ik zou de medeforummers eens willen hun gedacht vragen: hoeveel morele schadevergoeding is billijk, voor die man en voor zijn echtgenote?

Ik vind: 20.000 euro.
En de verantwoordelijke in het gerecht: ontslag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 21:12   #35
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
uiteraard is er geen fout gemaakt
het is hooguit een inschattingsfout van het gerecht

Fout van de computer die moeten ze niet vervolgen en die kan zijn job niet verliezen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 22:02   #36
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Misschien nog lang, maar niet gelukkig....samen.
Idd, zelfs al is gebleken dat alles op een grove vergissing berustte en die gast compleet onschuldig is, dan nog zal de vertrouwensband tussen dat koppel nooit meer dezelfde zijn als ervoor.
De schokgolf die die vrouw heeft ontvangen bij het vernemen van zo’n soort nieuws laat onherroepelijk schade na, zelfs al wéét ze nu 100% dat haar afkeergevoel tov hem niet klopte met de realiteit.
Die intieme brandplek zal voor altijd latent blijven en zal lastig beginnen jeuken, elke keer dat die gast hun dochter knuffelt, zoals een liefhebbende vader dat wel eens doet.

Dit wenst ge niemand toe.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 05:30   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, zelfs al is gebleken dat alles op een grove vergissing berustte en die gast compleet onschuldig is, dan nog zal de vertrouwensband tussen dat koppel nooit meer dezelfde zijn als ervoor.
De schokgolf die die vrouw heeft ontvangen bij het vernemen van zo’n soort nieuws laat onherroepelijk schade na, zelfs al wéét ze nu 100% dat haar afkeergevoel tov hem niet klopte met de realiteit.
Die intieme brandplek zal voor altijd latent blijven en zal lastig beginnen jeuken, elke keer dat die gast hun dochter knuffelt, zoals een liefhebbende vader dat wel eens doet.

Dit wenst ge niemand toe.
Zo is dat. Er werd die twee een been afgezet. Dat groeit er nooit meer aan, en zal hen voor de rest van hun leven handicappen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 08:53   #38
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Overal zitten bugs in systeem, ook in basis familliepolis
Stel:iemand heeft een stuk van zijn tand gevallen en geeft dit aan bij politie met getuigen dat persoon x U heeft geslagen, er volgt een rechtzaak en U als "slachtoffer" kan beroep doen op rechtsbijstand van familie polis de betichte kan dit echter niet omdat moedwillig slagen en verwondingen uitsluitsel geeft in zijn polis, gevolg.... hij is de pinuit.
De advocaat van "slachtoffer" zal die zaak zo lang mogelijk rekken om verzekeringsgeld af te romen maar de uiteindelijke gedupeerde daar lopen de kosten op tot....en onschuld roepen zal niet helpen. Uiteindelijke kostenplaatje van gedupeerde meer dan 30000 euro.
De oplichtster volledige nieuwe tanden daar ze mooi wit mee kan lachen.
Is een hiaat in basis familliepolis.

Laatst gewijzigd door Deo : 18 mei 2021 om 09:04.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 10:23   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, het grappige modewoord van politici: een inschattingsfout.

Ik zou de medeforummers eens willen hun gedacht vragen: hoeveel morele schadevergoeding is billijk, voor die man en voor zijn echtgenote?

Ik vind: 20.000 euro.
En de verantwoordelijke in het gerecht: ontslag.
20 000 , allee schoof, wat voor een belachelijk laag bedrag is dat voor de veroorzaakte reputatie schade.

Daar moet minstens een 0 achter.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 10:25   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, het grappige modewoord van politici: een inschattingsfout.
"voortschrijdend inzicht".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be