Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hermes Sanctorum (Groen!) (20 tem 26 april) bioingenieur, lid nationaal partijbestuur en lijsttrekker Vlaams-Brabant

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2009, 07:32   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard Electronisch stemmen

Beste

als je met de computer de volledige stemming in één seconde foutloos kunt samentellen, waarom moeten wij nog in dat kotje gaan en waarom moeten wij nog met duizenden mensen daar stemmen zitten tellen ?

IK ben vrijwilliger om de query te schrijven die de stemming samentelt. Ik zal het hier zelfs doen voor u , gratis


SELECT sum(stem) FROM Verkiezing2009 GROUP BY partij

Dat is het programma die je nodig hebt om de stemming samen te tellen...
Als je een manier ziet om hier te frauderen mag je het mij zeggen

MVG
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 10:14   #2
Hermes Sanctorum
 
 
Geregistreerd: 20 april 2009
Berichten: 47
Standaard

Als fraude quasi onmogelijk is met elektronisch stemmen via de computer, dan mag het van mij snel ingevoerd worden.
Hermes Sanctorum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 20:30   #3
Oberon
Partijlid
 
Oberon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 254
Standaard

Beste Brother Paul en beste Hermes,

Volgens mij is het uitdeken van een systeem niet zo moeilijk.

De hamvraag is, hoe ben ik als kiezer zeker dat mijn stem correct meegeteld wordt als ik het kieshokje verlaat.

Wat ik zie op het scherm is niet noodzakelijk wat het systeem doorgeeft. De kiezer kan dit niet controleren.

Bij het traditioneel stemmen, zie ik zo welk bolleke ik inkleur. En de telling gebeurt onder supervisie van personen onder wie getuigen van alle deelnemende partijen.

Hoe bouw je die controle in uw electronisch suysteem in ?
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 20:55   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Beste Brother Paul en beste Hermes,

Volgens mij is het uitdeken van een systeem niet zo moeilijk.

De hamvraag is, hoe ben ik als kiezer zeker dat mijn stem correct meegeteld wordt als ik het kieshokje verlaat.

Wat ik zie op het scherm is niet noodzakelijk wat het systeem doorgeeft. De kiezer kan dit niet controleren.

Bij het traditioneel stemmen, zie ik zo welk bolleke ik inkleur. En de telling gebeurt onder supervisie van personen onder wie getuigen van alle deelnemende partijen.

Hoe bouw je die controle in uw electronisch suysteem in ?
Wel ik ga u dat eens vertellen.
Je werkt over een https verbinding, en dat wordt dat met controle, secured overgestuurd. En dus wat je ziet op het scherm wordt weggeschreven. Eigenlijk is dat zelfs zekerder dan dat diegene die uw stembiljet leest het correct interpreteert. Dus de kans op fouten is vermoedelijk een factor 10e9 kleiner.

Na een drietal stemburo tellingen kan ik u heel goed uitleggen waar het fout gaat in het systeem, en ik weet een ding héél zeker, een computer zou die fouten niet maken. En ik denk om u een beeld te geven, dat per teltafel er gemiddeld een 10tal fouten gemaakt worden.

Moest je de eerlijkheid hebben, zou je de statistieken opzoeken van ALLE HERTELLINGEN en bewijzen dat ALLE HERTELLINGEN altijd EXACT hetzelfde resultaat gaven...
Zoniet is het bewijs geleverd dat feitelijk de manuele telling ALTIJD FOUT gaat, en dat een computer de kans op fouten INFENTESIMAAL veel kleiner is.
De vraag is zelfs als een hertelling geen verschil maakt in de uitslag, waarom zou je u druk maken over de informatica oplossing die 1000den stemmen minder fouten maakt en die ene stem die dan misschien zou kunnen verloren gaan op een door u onbeschreven manier.

En kan de kiezer nu controleren dat wat de ambtenaar in het stadhuis intikt in de computer wel degelijk correct wordt doorgegeven naar de centrale computer ?

Dus wat jij eist is dat 4Miljoen mensen moeten blijven kleuren, dat er 4miljoen biljetten moeten blijven gedrukt worden, dat er 100.000 mensen moeten blijven tellen, allemaal omdat je zelfs niet probeert om het beter te doen, omdat je apriori ervanuitgaat dat dit slechter zal zijn.

Flink jongen
doe zo verder

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 april 2009 om 20:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 12:13   #5
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus wat jij eist is dat 4Miljoen mensen moeten blijven kleuren, dat er 4miljoen biljetten moeten blijven gedrukt worden, dat er 100.000 mensen moeten blijven tellen, allemaal omdat je zelfs niet probeert om het beter te doen, omdat je apriori ervanuitgaat dat dit slechter zal zijn.
Het gaat er niet over wat de meest efficiente manier van stemmen is. Het is belangrijk in een democratie dat de verkiezingen door het volk zelf geörganiseerd en gecontroleerd worden. En dat kan met papieren stembiljetten beter met electronisch stemmen. Dat daarvoor volk nodig is, is geen argument. Wie zegt dat democratie makkelijk moet zijn?

De tellingen kunnen overigens een stuk efficienter en sneller. In Zwitserland zijn er vier keer per jaar stembusgangen. Daarbij worden naast het verkiezen van allerhande volksvertegenwoordigers ook nog eens tientallen vragen aan het volk voorgelegd. Stemmen gebeurt uitsluitende op papier, grotendeels per briefwisseling. En alles wordt zonder probleem op een zondagnamidag getelt. Zondag 's avonds zijn alle restultaten doorgaans bekend.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 14:59   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het gaat er niet over wat de meest efficiente manier van stemmen is. Het is belangrijk in een democratie dat de verkiezingen door het volk zelf geörganiseerd en gecontroleerd worden. En dat kan met papieren stembiljetten beter met electronisch stemmen. Dat daarvoor volk nodig is, is geen argument. Wie zegt dat democratie makkelijk moet zijn?

De tellingen kunnen overigens een stuk efficienter en sneller. In Zwitserland zijn er vier keer per jaar stembusgangen. Daarbij worden naast het verkiezen van allerhande volksvertegenwoordigers ook nog eens tientallen vragen aan het volk voorgelegd. Stemmen gebeurt uitsluitende op papier, grotendeels per briefwisseling. En alles wordt zonder probleem op een zondagnamidag getelt. Zondag 's avonds zijn alle restultaten doorgaans bekend.
ha zeveraar, in zwitserland stemmen ze zelfs per SMS, get your facts straight man.
http://www.e-voting.cc/static/evotin...xperiences.pdf
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be