Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2009, 22:48   #41
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ja die zijn vrij universeel,maar wat zijn nu die "vlaamse waarden"
Die zijn dus helemaal niet universeel.
Het is niet voor niets dat de 'universele' rechten van de mens in een aantal Arabische landen aanvaard en ondertekend worden... maar wel enkel met die verstande dat zij ondergeschikt zijn aan de Sharia.
Je bewijst trouwens het punt van An. Dat jij die waarden sowieso als 'universeel' aanvaard maakt dat ze de jouwe en bij uitbreiding de onze zijn.

An en het VB spreken wanneer ze het hebben over de Vlaamse cultuur trouwens nooit (zoals jij impliceert) over iets dat los van de wereld laat staan los van onze directe omgeving staat.
Zij spreken over een Vlaams Vlaanderen in een Europees Europa.

En is dat wel zo verwerpelijk?
Vindt jij dat de Chinese cultuur maar helemaal moet verdwijnen om plaats te maken voor ideologisch modernisme (lees weg met alles wat oud is...)?
Waarom zouden de Vlamingen dat dan wel moeten?

Hoe komt het dat mensen zoals jij altijd zwijmelen als ze in India met een graftombe voor één prinses en een paar duizend slaven worden geconfronteerd, wanneer ze met een stapel stenen bedoeld als eerbetoon aan een overleden Farao waar het bloed van duizenden slaven aankleeft maar niet wanneer ze met de eigen geschiedenis en cultuur geconfronteerd worden.
Dat is eigenlijk wel op het randje van schizofreen nietwaar?

Een voortvloeisel daaruit is dan ook bvb dat een religieus ideologisch arabisch hoofddoek moet kunnen, zelfs al stoort het de autochtone bevolking maar de eigen godsdiensten moeten en zullen afgeschaft worden want niet meer van deze tijd.
Schizofreen weet je wel...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 22:57   #42
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Neen, waarom? Omdat wij vragen dat iedereen die zich in Vlaanderen komt vestigen, zich aanpast aan de Vlaamse normen en waarden?
En dan heb ik het niet over bloemkool met witte saus kunnen maken, maar wel over het elementaire feit om de taal van dit land te leren, om je kinderen op te voeden in de taal van dit land (welke taal je thuis praat, zal mij worst wezen, maar omdat je kinderen hier naar school moeten gaan, zullen zij toch Nederlands moeten kennen. En dit best al voor zij hun eerste stapjes op de speelplaats zetten.)
Dan heb ik het ook over respect (en da's dus niet een allochtone jongen van zo'n 14-15 jaar die je vlak in je gezicht zegt dat hij toch niet naar je luistert omdat je 'maar' een vrouw bent).
Dan heb ik het ook over het aannemen van een attitude waarbij zich inzetten (zowel op school als later op de werkvloer) belangrijk is.
En ja, dan heb ik het ook over het dragen van een hoofddoek. Niet omwille van dat lapje stof, maar wel omwille van de hele symboliek die erachter schuilt. Als ik in mijn tuin een Vlaamse Leeuw hang, dan is dat niet omdat ik die kleuren zo mooi vind, maar wel omwille van hetgeen die Leeuw voor mij symboliseert. Als een allochtone vrouw een hoofddoek draagt, dan is dat niet in de eerste plaats omdat ze dat zo mooi vindt, maar wel omdat ze daarmee een duidelijk standpunt inneemt. (noot van mezelf: dit moet natuurlijk zijn: "omdat ze daarmee een duidelijk standpunt inneemt voor mij") En voor mij mag zij dat, zelfs op straat (vrije meningsuiting, weet je wel) maar niet op die plaatsen waar zij geacht wordt onze maatschappij te vertegenwoordigen (zoals aan het loket van een gemeente of voor de klas in een school). Als ik me wil vestigen in een ander land - of gewoon op vakantie wil gaan in een ander land - dan vind ik het heel normaal dat ik me aanpas aan de gewoontes van dat land. Wel, ik verwacht niet meer, maar ook niet minder van de allochtonen die hier wonen (of ze nu van de eerste, tweede, derde of vierde generatie zijn)
Wie zich dus aanpast, moet helemaal geen schrik hebben, zelfs al zou het Vlaams Belang plots een absolute meerderheid halen in dit land.
Het probleem met uw redenering is dat u zelf (terecht) het recht opeist te mogen beslissen waar de door u gebruikte symbolen voor staan, terwijl u dit recht aan moslima's ontzegt. U zegt bvb zelf te mogen uitmaken of u een Vlaamse vlag in uw tuin plant omdat u de kleuren ervan mooi vindt of omdat u zich aangesproken voelt door de betekenis die u aan die vlag toekent. Deze vrijheid - te mogen uitmaken wat je verstaat onder de door u gebruikte symbolen - behoort volgens mij ook tot de vrijheid van meningsuiting.

Een moslima die daarentegen een hoofddoek draagt heeft in uw redenering niet langer het recht te mogen uitmaken waarom zij die hoofddoek draagt. U verwijst naar de vage 'symboliek' die u daarachter ziet. De betekenis die die moslima daarin ziet laat u geheel onbesproken. Nochtans kan een individuele moslima de hoofddoek dragen uit traditionele, religieuze, praktische, modieuze, segregerende of andere redenen. Mij lijkt het essentieel ook deze moslima de kans te geven minstens toe te lichten waarom zij die hoofddoek wenst te dragen.

Tenslotte wil ik er ook nog op wijzen dat 'de gewoontes van ons land' momenteel een zekere mate van keuzevrijheid inhouden, zeker met betrekking tot het al dan niet dragen van een hoofddoek. Even rondkijken in een doorsnee middelgrote Vlaamse stad zal je al snel leren dat er niet zoiets bestaat als 'de gewoonte' mbt de hoofddoek. Sommige vrouwen dragen er eentje, andere dragen er geen. Als loketbedienden de samenleving moeten vertegenwoordigen, en het al dan niet dragen van een hoofddoek voor u een belangrijk aspect van dit 'vertegenwoordigen' is, dan is het logischer om te pleiten voor quota van hoofddoekdragende vrouwen. Niet dat ik voor dat laatste gewonnen ben nota bene...

mvg,

Andy
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 28 april 2009 om 23:01.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 22:59   #43
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het probleem met uw redenering is dat u zelf (terecht) het recht opeist te mogen beslissen wat de door u gebruikte symbolen voor staan, terwijl u dit recht aan moslima's ontzegt. U zegt bvb zelf te mogen uitmaken of u een Vlaamse vlag in uw tuin plant omdat u de kleuren ervan mooi vindt of omdat u zich aangesproken voelt door de betekenis die u aan die vlag toekent. Deze vrijheid - te mogen uitmaken wat je verstaat onder de door u gebruikte symbolen - behoort volgens mij ook tot de vrijheid van meningsuiting.

Een moslima die daarentegen een hoofddoek draagt heeft in uw redenering niet langer het recht te mogen uitmaken waarom zij die hoofddoek draagt. U verwijst naar de vage 'symboliek' die u daarachter ziet. De betekenis die die moslima daarin ziet laat u geheel onbesproken. Nochtans kan een individuele moslima de hoofddoek dragen uit traditionele, religieuze, praktische, modieuze, segregerende of andere redenen. Mij lijkt het essentieel ook deze moslima de kans te geven minstens toe te lichten waarom zij die hoofddoek wenst te dragen.

Tenslotte wil ik er ook nog op wijzen dat 'de gewoontes van ons land' momenteel een zekere mate van keuzevrijheid inhouden, zeker met betrekking tot het al dan niet dragen van een hoofddoek. Even rondkijken in een doorsnee middelgrote Vlaamse stad zal je al snel leren dat er niet zoiets bestaat als 'de gewoonte' mbt de hoofddoek. Sommige vrouwen dragen er eentje, andere dragen er geen. Als loketbedienden de samenleving moeten vertegenwoordigen, en het al dan niet dragen van een hoofddoek voor u een belangrijk aspect van dit 'vertegenwoordigen' is, dan is het logischer om te pleiten voor quota van hoofddoekdragende vrouwen. Niet dat ik voor dat laatste gewonnen ben nota bene...

mvg,

Andy



God save us!
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:04   #44
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
God save us!
Ik heb niet gezegd dat ze dat moeten doen. Verschillende politici, zoals ook An Michiels in haar post die ik quotte, stellen dat loketbeambten de samenleving moeten vertegenwoordigen. Mijn zin was dan ook een conditionele. "Indien (u vindt dat) loketbeambten..."

Ik heb niet echt een uitgesproken mening mbt deze kwestie. Zolang er geen redenen zijn om aan te nemen dat de aanwerving van overheids- (en ander) personeel op discriminatoire wijze verloopt ben ik al meer dan tevreden.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:05   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Mijn vrouw is allochtoon. Stel, Vlaams Belang wint de verkiezingen. Moet ik me zorgen maken?
Ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Beschikt ze over de belgische identiteit?
Zou niet helpen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:06   #46
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat ze dat moeten doen. Verschillende politici, zoals ook An Michiels in haar post die ik quotte, stellen dat loketbeambten de samenleving moeten vertegenwoordigen. Mijn zin was dan ook een conditionele. "Indien (u vindt dat) loketbeambten..."

Ik heb niet echt een uitgesproken mening mbt deze kwestie. Zolang er geen redenen zijn om aan te nemen dat de aanwerving van overheids- (en ander) personeel op discriminatoire wijze verloopt ben ik al meer dan tevreden.


Ik had het eigenlijk over het deel tekst dat ik in het vet plaatste en onderlijnde, niet over al de rest.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:09   #47
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zijn dat dan geen waarden die in Vlaanderen (zouden moeten)gelden? Of doen we gewoon weer een beetje tegendraads?
Met wie tegendraads doet zal het blok wel "afrekenen", hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:15   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Een mooie 'Vlaamse' waarde (of is het een norm?) vond en vind ik nog steeds:

'nooit meer oorlog'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:22   #49
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een mooie 'Vlaamse' waarde (of is het een norm?) vond en vind ik nog steeds:

'nooit meer oorlog'.
Oei! Dat vind ik ook een mooie waarde (of norm) voor Nederland. Mag ik deze mooie Vlaamse waarde (of norm) overnemen?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:23   #50
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een mooie 'Vlaamse' waarde (of is het een norm?) vond en vind ik nog steeds:

'nooit meer oorlog'.
Da's geen waarde.
Da's een slogan.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:30   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Oei! Dat vind ik ook een mooie waarde (of norm) voor Nederland. Mag ik deze mooie Vlaamse waarde (of norm) overnemen?
Met hoe meer mensen we die waarde (of norm) kunnen delen, hoe beter.

Ga dus je gang, beste Hertog.

In dezen krijg je carte blanche.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:31   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Da's geen waarde.
Da's een slogan.
Ook goe, zulle.


Laat me dan zeggen dat ik ga voor de waarde (of is het norm) die in die slogan uitdrukking vindt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:31   #53
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met hoe meer mensen we die waarde (of norm) kunnen delen, hoe beter.

Ga dus je gang, beste Hertog.

In dezen krijg je carte blanche.
Dankje.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:39   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dankje.
The pleasure's all mine


En nu moet ik gaan slapen, want morgen: arbeid (ook een waarde, of is het een norm?)
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:46   #55
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maak er maar weer een grapje van...
Las zojuist iets over een Nederlandse gemeente waar sommige politicasters er niets beters op vonden dan een pak euro's uit te geven voor de aankoop en uitdelen van... oranje hoofddoekjes voor Koninginnedag. Dat zal de aanpassing van die bevolkingsgroep veel helpen! Dat het gros van de plaatselijke echt "Nederlandse" bevolking daar schande over roept zal hen weer worst wezen...
Wij hebben recht op onze manier van leven, wie die niet kan aanvaarden heeft hier niets verloren. Daar waar ze vandaan komen doen ze dat ook niet.
Het gaat uiteraard niet over een lapje stof op je hoofd maar over de betekenis en de boodschap ervan die deze groep ermee wil opdringen!
Ah, maar die betekenis is niet meer zo eenduidig. We kennen allemaal het clichébeeld van een ''ingepakte'', wat gezette, slovende Marokkaanse of Turkse vrouw met een hoofddoekje. Het hoofddoekje wat haar waarschijnlijk is opgedrongen.
Dat beeld is grotendeels achterhaald. Wat we tegenwoordig steeds meer zien zijn jonge, moderne, geintegreerde vrouwen met fleurige en felgekleurde hoofddoekjes die uitstralen: ''Ja, we zijn hier, we willen hier blijven, we zijn geintegreerd en staan positief in deze maatschappij maar een deel van mijn identiteit ontleen ik aan mijn religie, daar heb ik recht op''. Er zal ook wel een deel puberale provocatie bijzitten.
Ze hebben natuurlijk gelijk. Ze bepalen zelf hoe ze in het leven staan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:47   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
The pleasure's all mine


En nu moet ik gaan slapen, want morgen: arbeid (ook een waarde, of is het een norm?)
In ieder geval geen slogan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 05:32   #57
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een mooie 'Vlaamse' waarde (of is het een norm?) vond en vind ik nog steeds:

'nooit meer oorlog'.
Deze slogan staat nooit los op zich.
Hij is oa onlosmakelijk gekoppeld aan de term Godsvrede (en dan spreken we niet over Allah of Shiva of Manitou of... wel te verstaan).

Hij is ook onlosmakelijk verbonden met de Vlaamse frontsoldaten, de eerste groep die actief voor een onafhankelijk Vlaanderen begon te pleiten en ook de start van de Beweging die welbewust en actief bepleitte dat zelfs voor de twee toen aanwezige culturen (die niet eens zoveel verschillen als de Vlaamse en de Islam) niet onder één en dezelfde Natie plaats was.
Een gevolg van aangehouden minachting en machtsmisbruik door die andere cultuur, niet veel veranderd dus... afgezien van het feit dat die andere cultuur nu actief bondgenoten invoert.
Dat er afvalligen zijn onder de eigen groep maakt het niet beter. Een Vlaming die zich tegen de Vlaamse zaak keert is in C niet Beter dan een Vlaming die zich tot de Islam bekeert. Hij ontkent de eigen geschiedenis en cultuur en kiest voor een ideologie die de waarden en rechten die door zijn voorouders letterlijk met bloed betaald werden resoluut afwijst.
Dat moet op persoonlijk vlak kunnen... maar wil niet zeggen dat dit willens en nillens aan de rest van Vlaanderen opgelegd moet worden.

Maw, u trekt hier even een slagzin die ongeveer voor het omgekeerde staat dat u hier komt te verdedigen totaal uit zijn context en gaat daar een betekenis aan toe kennen die de originele dragers er van in hun graf doet omkeren...
Proficiat.

U voert de beweging die België een 100 jaar geleden al wilde splitsen aan om vandaag de slaafse onderdanigheid aan de multikul te verdedigen.
Knap hoor
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 06:35   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Deze slogan staat nooit los op zich.
Hij is oa onlosmakelijk gekoppeld aan de term Godsvrede (en dan spreken we niet over Allah of Shiva of Manitou of... wel te verstaan).

Hij is ook onlosmakelijk verbonden met de Vlaamse frontsoldaten, de eerste groep die actief voor een onafhankelijk Vlaanderen begon te pleiten en ook de start van de Beweging die welbewust en actief bepleitte dat zelfs voor de twee toen aanwezige culturen (die niet eens zoveel verschillen als de Vlaamse en de Islam) niet onder één en dezelfde Natie plaats was.
Een gevolg van aangehouden minachting en machtsmisbruik door die andere cultuur, niet veel veranderd dus... afgezien van het feit dat die andere cultuur nu actief bondgenoten invoert.
Dat er afvalligen zijn onder de eigen groep maakt het niet beter. Een Vlaming die zich tegen de Vlaamse zaak keert is in C niet Beter dan een Vlaming die zich tot de Islam bekeert. Hij ontkent de eigen geschiedenis en cultuur en kiest voor een ideologie die de waarden en rechten die door zijn voorouders letterlijk met bloed betaald werden resoluut afwijst.
Dat moet op persoonlijk vlak kunnen... maar wil niet zeggen dat dit willens en nillens aan de rest van Vlaanderen opgelegd moet worden.

Maw, u trekt hier even een slagzin die ongeveer voor het omgekeerde staat dat u hier komt te verdedigen totaal uit zijn context en gaat daar een betekenis aan toe kennen die de originele dragers er van in hun graf doet omkeren...
Proficiat.

U voert de beweging die België een 100 jaar geleden al wilde splitsen aan om vandaag de slaafse onderdanigheid aan de multikul te verdedigen.
Knap hoor
??????????????

Waar haalt u d�*t allemaal?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 06:59   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met wie tegendraads doet zal het blok wel "afrekenen", hé?
Ja, en Luk Dieudonné verkoopt lidkaarten van TAK, nietwaar?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 07:45   #60
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht

Daarom begon ik over dialoog. Geld blijven pompen in jeugdbewegingen, kampanjes en andere sociale kwakzalverij zal niks uitmaken. Men moet eens horen wat die mensen echt willen, wat we hen kunnen geven, en wat de opties zijn.
De levensomstandigheden van deze groepen mensen opkrikken met belastinggeld, en de boze autochtone meute bedwingen met tolerokampanjes is een onmogelijkheid.
Ik snap je verhaal maar als uit zo'n dialoog nu eens niets komt.
Misschien hebben die mensen wel wat ze willen, geen inspanning en onderhouden worden,moskee om de hoek, eigen nationale leefkring en geregeld naar de heimat...
Of komt uit de dialoog gewoon een onrealistisch verhaal.
Daar kan dan nog een zaagverhaal bij van discriminatie om de eigen verantwoordelijkheid te verdoezelen.

Aanval is de beste verdediging.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 april 2009 om 07:47.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be