Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2021, 15:11   #41
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Men is dus gewoon bezig met de dictatuur af te bouwen.
"Zomerplan", staat daar.
Dat doet je denken dat de nazi's terug patattenboeren en mislukte kunstschilders nadien gaan worden?
Nazi's stoppen nooit.
Al de moeite, om burgers aan hun dwingelandij te laten wennen.
En dan laten ontwennen?
Ik ben verbaasd dit van je te lezen.
Ik heb geleerd, in 't leven en in 't algemeen, dat hoop lemmingen doet verder lemming zijn.
En dat als je nazi's wil tegenhouden, je je gaat moeten verzetten.
Dat is de enige taal die nazi's doet ophouden met nazi te zijn.
En daarna ze terug leren dat samenleven betekent helpen om geholpen te worden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:07   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat was nogmaals de vraag niet.
Het mag duidelijk zijn waarom je de vraag niet wil beantwoorden.
Het is naast de kwestie of jij je gehouden hebt aan de opgelegde vrijheidsberovingen of niet. (niemand gelooft dat je zonder mondmasker een winkel zijt binnengestapt en dat boeit trouwens niemand.)

In de discussie ging het erover dat gij versoepelingen met voorwaarden eraan verbonden hetzelfde vindt als de terugkeer naar de normale toestand van voor de opgelegde vrijheidsberovingen en dat is helemaal niet het geval.


Natuurlijk, bij gebrek aan argumenten om te kunnen weerleggen, haak je af.
Goedkoop en laf.
Voorbij gaan aan het feit dat hypocriet beke blijft zeveren over de vaccinatie van Vlamingen terwijl de vaccinatiegraad door vaccinatie van alle belgen bepaald wordt om federale nepmaatregelen op te heffen, is waarschijnlijk te beschamend om toe te geven hoe vlaamse politici je opzettelijk op het verkeerde been zetten, je voor idioot verslijten om je te kunnen blijven voorliegen dat ze voorstander zouden zijn van een terugkeer naar het normale leven.
Een terugkeer naar de vrijheden die ik als jongeling had, nee, dat zal nooit meer terugkomen.

Een terugkeer naar de vrijheden van 2 jaar geleden?
Daar zullen we nog wel enkele jaren moeten op wachten, hoewel ik zelfs die nooit meer zie terugkomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:12   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
"Zomerplan", staat daar.
Dat doet je denken dat de nazi's terug patattenboeren en mislukte kunstschilders nadien gaan worden?
Nazi's stoppen nooit.
Al de moeite, om burgers aan hun dwingelandij te laten wennen.
En dan laten ontwennen?
Ik ben verbaasd dit van je te lezen.
Ik heb geleerd, in 't leven en in 't algemeen, dat hoop lemmingen doet verder lemming zijn.
En dat als je nazi's wil tegenhouden, je je gaat moeten verzetten.
Dat is de enige taal die nazi's doet ophouden met nazi te zijn.
En daarna ze terug leren dat samenleven betekent helpen om geholpen te worden.
Het verzet moet in de eerste plaats komen van onze politici.
En die zijn eindelijke begonnen met zich te verzetten tegen de virologen, want de dictatuur werd uitgevoerd door de virologen, die profiteerden van de paniek bij de politici.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:13   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een terugkeer naar de vrijheden die ik als jongeling had, nee, dat zal nooit meer terugkomen.

Een terugkeer naar de vrijheden van 2 jaar geleden?
Daar zullen we nog wel enkele jaren moeten op wachten, hoewel ik zelfs die nooit meer zie terugkomen.
Ha neen, want de tijden zijn intussen meer woke geworden. Twee jaar terug mocht je nog lachen met Joden tijdens carnaval en deed men minder moeilijk om Zwarte Piet. Post-lockdown niet meer zo zeer.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 mei 2021 om 08:15.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:42   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ha neen, want de tijden zijn intussen meer woke geworden. Twee jaar terug mocht je nog lachen met Joden tijdens carnaval en deed men minder moeilijk om Zwarte Piet. Post-lockdown niet meer zo zeer.
Inderdaad, de coronacrisis heeft enkel bloot gelegd hoe onze maatschappij zich al decenia laat verknechten.
40 jaar geleden moesten de politici er zelfs nog niet van dromen om vrijheidsberovingen in te voeren, vandaag lijkt dat de normaalste zaak van de wereld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:47   #46
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Er zijn nu varianten die deze overheid wilt verspreiden om tot een nieuwe golf te komen en alzo massaal te vaccineren.
Alles is staged, alles.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:49   #47
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het verzet moet in de eerste plaats komen van onze politici.
En die zijn eindelijke begonnen met zich te verzetten tegen de virologen, want de dictatuur werd uitgevoerd door de virologen, die profiteerden van de paniek bij de politici.
Ik heb nooit verhalen geloofd van politici die zich ONBEWUST / ONOPZETTELIJK laten manipuleren.
Omdat er teveel feiten zijn die wijzen op het omgekeerde: politici die, met andermans afgepakt geld, zijnde HET motief voor lobbyen, aanhang KOPEN, om die zo in het kraam van politici te doen ageren.
Ik zie het dus omgekeerd: politici zochten naar excuses waarmee ze vrijheden voor burgers verder konden inperken, zagen dit virus als dusdanig, en betaalden virologen om die hun "expert" status te laten gebruiken als gezagsargument om burgers zover te krijgen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:51   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad, de coronacrisis heeft enkel bloot gelegd hoe onze maatschappij zich al decenia laat verknechten.
40 jaar geleden moesten de politici er zelfs nog niet van dromen om vrijheidsberovingen in te voeren, vandaag lijkt dat de normaalste zaak van de wereld.
Als de taxatie of hervorming te erg wordt gaan er mensen zwervers of monniken worden. Een duistere tijd.

Het knechten is makkelijk als je precies genoeg geeft maar ook niet te veel. De armen blijven gebonden omdat ze ooit veel geld willen om zelf de lakens uit te delen.

Als alle armen samen zeggen ik wil geen geld stort een maatschappij in elkaar. Als 50% monnik of zwerver wordt....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 09:06   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als de taxatie of hervorming te erg wordt gaan er mensen zwervers of monniken worden. Een duistere tijd.

Het knechten is makkelijk als je precies genoeg geeft maar ook niet te veel. De armen blijven gebonden omdat ze ooit veel geld willen om zelf de lakens uit te delen.

Als alle armen samen zeggen ik wil geen geld stort een maatschappij in elkaar. Als 50% monnik of zwerver wordt....
Correcte uitleg.
Maar als je daarbij angst kunt verkopen, kan je alles gedaan krijgen.
Zelfs dat mensen niet meer uit hun huis komen en andere verklikken als ze het nog wel durven doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 09:27   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Versoepelingen?

Ik denk dat er anders vééééééél versoepelingen zijn op huidig ogenblik want als je in één van wat wij 'onze' kustgemeenten (kort bij de Franse grens) noemden vroeger eens rond kijkt zie je ondanks dat Franrijk zo rood staat als maar zijn kan, zie je niets anders dan wagens met Franse nummerplaten staan.



Dan denk ik dat héél die Corona heisa toch tot een einde gekomen is of zijn er géén controles meer?

Dan mag u het mij niet kwalijk nemen dat ik van héél dat Covid gedoe géén bal meer geloof, ondanks dat het virus zelf wel zijn dodelijke weg verder zal zetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 mei 2021 om 09:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 09:33   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Versoepelingen?

Ik denk dat er anders vééééééél versoepelingen zijn op huidig ogenblik want als je in één van wat wij 'onze' kustgemeenten (kort bij de Franse grens) noemden vroeger eens rond kijkt zie je ondanks dat Franrijk zo rood staat als maar zijn kan, zie je niets anders dan wagens met Franse nummerplaten staan.



Dan denk ik dat héél die Corona heisa toch tot een einde gekomen is of zijn er géén controles meer?

Dan mag u het mij niet kwalijk nemen dat ik van héél dat Covid gedoe géén bal meer geloof, ondanks dat het virus zelf wel zijn dodelijke weg verder zal zetten.
België mag zijn grenzen niet opnieuw sluiten van de EU.
En daar er geen samenwerking is binnen de EU, krijg je dergelijke situaties.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 09:40   #52
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Correcte uitleg.
Maar als je daarbij angst kunt verkopen, kan je alles gedaan krijgen.
Zelfs dat mensen niet meer uit hun huis komen en andere verklikken als ze het nog wel durven doen.
Die kan zelfs ijs aan eskimo's verkopen bedoel je?

Angst kan deals maken. Al kan je er beter een veteraan bij hebben om te checken of je wel degelijk de beste deal uit de brand sleept.... Hehe.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:08   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Die kan zelfs ijs aan eskimo's verkopen bedoel je?

Angst kan deals maken. Al kan je er beter een veteraan bij hebben om te checken of je wel degelijk de beste deal uit de brand sleept.... Hehe.
Angst kan inderdaad ijs verkopen aan Eskimo's.

En nee, je hebt geen veteraan nodig om te checken of je de beste deal uit de brand sleept.
Je hebt daarvoor mensen nodig die zonder angst durven en kunnen kijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 11:09   #54
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb nooit verhalen geloofd van politici die zich ONBEWUST / ONOPZETTELIJK laten manipuleren.
Omdat er teveel feiten zijn die wijzen op het omgekeerde: politici die, met andermans afgepakt geld, zijnde HET motief voor lobbyen, aanhang KOPEN, om die zo in het kraam van politici te doen ageren.
Ik zie het dus omgekeerd: politici zochten naar excuses waarmee ze vrijheden voor burgers verder konden inperken, zagen dit virus als dusdanig, en betaalden virologen om die hun "expert" status te laten gebruiken als gezagsargument om burgers zover te krijgen.
Exact zoals ik het dus ook zie.
Politiek - media - experts > hand in hand.. samen sterk.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 13:10   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als de taxatie of hervorming te erg wordt gaan er mensen zwervers of monniken worden. Een duistere tijd.

Het knechten is makkelijk als je precies genoeg geeft maar ook niet te veel. De armen blijven gebonden omdat ze ooit veel geld willen om zelf de lakens uit te delen.

Als alle armen samen zeggen ik wil geen geld stort een maatschappij in elkaar. Als 50% monnik of zwerver wordt....
Je lacht daarmee, maar de abdij in Westmalle begint hoe langer hoe meer te lonken naar mij.
Maar zelfs dat is niet afgezonderd genoeg.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 14:29   #56
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Vanaf 9 juni geen maatregelen meer zo te zien. Vanaf dat horeca geen steun meer krijgt, houd ik me niet meer aan de regels want in een normale samenleving ga ik aan de toog staan met nog 30 man rond mij. Of wat bedoelt hij met normale samenleving?


https://www.hln.be/binnenland/diepen...ogen~aa1011cc/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be