Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2021, 07:11   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
In het francofone deel wordt dit soort potjes altijd 100% afgedekt, als die achterlijken al een vaccin willen
Henri hoort bij dat deel. Je kan dus moeilijk verwachten dat hij daar oog voor heeft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 07:34   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.502
Standaard

Ik wil nu niet te hard zijn voor die voorstekers, de mensen zijn extreem bang gemaakt en dan is dat een logisch gevolg. Niet de mensen zijn schuldig maar de propaganda.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:04   #23
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik wil nu niet te hard zijn voor die voorstekers, de mensen zijn extreem bang gemaakt en dan is dat een logisch gevolg. Niet de mensen zijn schuldig maar de propaganda.
Bij de francofonen zijn ze ook extreem bang gemaakt door de antivaxers...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:13   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik wil nu niet te hard zijn voor die voorstekers, de mensen zijn extreem bang gemaakt en dan is dat een logisch gevolg. Niet de mensen zijn schuldig maar de propaganda.
Er zijn hier een tiental mensen die het continu in bijna elke bijdrage nodig achten mensen die wel voorstander zijn zich te laten vaccineren en een bewijs/certificaat willen als dom, angstig, kuddegeesten, meelopers, idioten te bestempelen.

Laat ik alleen maar zeggen dat degenen die zonder stoppen anderen voor dom, angstig etc te verslijten daarom nog geen bewijs stellen dat ze zelf intelligent zijn, niettegenstaande ze daar zelf van overtuigd zijn.

Wat Middelkerke en St Truiden betreft ben ik voor het principe onmiddelijk die mensen te ontslaan en te ontheven uit al hun publieke functies met het verbod ooit nog een publieke functie uit te oefenen. Idem als dat gebeurt in Anderlecht, Luik of Namur.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:15   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dat niet de stad van enfant terrible JMDD ?
Kijk, hier in Frankrijk moet ge een onnozelaar zijn als ge geen "fraude" pleegt voor uw vaccin he Ikzelf, en velen die ik ken, zijn gewoon hun vaccin gaan halen met een verklaring die een loopje neemt met de medische realiteit, maar dat is algemeen geweten. Den onnozelaar die het op rechtmatige manier wil doen, zal zijn vaccin pas krijgen als het niet meer werkzaam zal zijn he

Maar het is hier wel gemakkelijk gemaakt: je verklaart gewoon dat je een comorbiditeit hebt (volgens leeftijdsklasse moet je wel een goeie kiezen), en dan "bestaat de mogelijkheid dat de dokter van het vaccinatie centrum dat op een of andere manier controleert als hij dat weinig plausibel vindt".

Het punt is dat ge in een vaccinatie centrum zoals hier in Grenoble geen dokter te zien krijgt he: dat zijn daar een honderdtal studenten die dat centrum doen draaien, met 20 spuitjes in parallel. Ge toont uw identiteitskaart en uw sociaal zekerheidskaartje, je vult een formulier in, en je ZEGT MONDELING welke comorbiditeit U toelaat. In principe zou er een "gesprek" moeten volgen he, maar in de praktijk willen die mensen dat het zo vlot mogelijk gaat, dus ge zegt gelijk wat, en hup, 't is goed.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:16   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn hier een tiental mensen die het continu in bijna elke bijdrage nodig achten mensen die wel voorstander zijn zich te laten vaccineren en een bewijs/certificaat willen als dom, angstig, kuddegeesten, meelopers, idioten te bestempelen.
Zich laten vaccineren: nee, dat moet je zelf afwegen.

Een bewijs willen gebruiken: bijzonder dom en gevaarlijk voor de toekomst. Het equivalent als fier uw jodenster opspelden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:17   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor die pompiercommandant in ieder geval ontslag zonder vergoeding en verlies van pensioenrechten.
Hoezo ? Hij zorgde toch goed voor de families van zijn personeel ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:20   #28
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een scheet in een fles.
Het is ondertussen duidelijk dat er wangebruik wordt gemaakt van de voorrangsregels.
De vraag is of er iemand slechter is van geworden.
Typische reactie van een Belg en meteen ook de reden waarom in België in het algemeen sjoemelen en frauderen eerder de regel is geworden dan de uitzondering.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:24   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn hier een tiental mensen die het continu in bijna elke bijdrage nodig achten mensen die wel voorstander zijn zich te laten vaccineren en een bewijs/certificaat willen als dom, angstig, kuddegeesten, meelopers, idioten te bestempelen.

Laat ik alleen maar zeggen dat degenen die zonder stoppen anderen voor dom, angstig etc te verslijten daarom nog geen bewijs stellen dat ze zelf intelligent zijn, niettegenstaande ze daar zelf van overtuigd zijn.

Wat Middelkerke en St Truiden betreft ben ik voor het principe onmiddelijk die mensen te ontslaan en te ontheven uit al hun publieke functies met het verbod ooit nog een publieke functie uit te oefenen. Idem als dat gebeurt in Anderlecht, Luik of Namur.
Dan moet het overal zijn en zowel de personen die de corruptie uitvoerden als deze die een vaccin kregen moeten dezelfde straf krijgen. Dat zijn dus letterlijk 100.000 mensen zijn die je in verderf wil laten storten vanwege angst aangewakkerd door virologen, om nog maar te zwijgen over het overbelasten van de rechtbanken.

Een blame and shame op TV lijkt me voldoende, dat alleen al zal voor voldoende schade zorgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 08:27   #30
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn hier een tiental mensen die het continu in bijna elke bijdrage nodig achten mensen die wel voorstander zijn zich te laten vaccineren en een bewijs/certificaat willen als dom, angstig, kuddegeesten, meelopers, idioten te bestempelen.
Een tiental zelfs? Zijn er hier wel zoveel actieve posters?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:23   #31
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn hier een tiental mensen die het continu in bijna elke bijdrage nodig achten mensen die wel voorstander zijn zich te laten vaccineren en een bewijs/certificaat willen als dom, angstig, kuddegeesten, meelopers, idioten te bestempelen.

Laat ik alleen maar zeggen dat degenen die zonder stoppen anderen voor dom, angstig etc te verslijten daarom nog geen bewijs stellen dat ze zelf intelligent zijn, niettegenstaande ze daar zelf van overtuigd zijn.

Wat Middelkerke en St Truiden betreft ben ik voor het principe onmiddelijk die mensen te ontslaan en te ontheven uit al hun publieke functies met het verbod ooit nog een publieke functie uit te oefenen. Idem als dat gebeurt in Anderlecht, Luik of Namur.
Ik heb er geen enkel probleem mee als u zich wenst te laten vaccineren. Ik hoop dat u er evenmin een probleem mee heeft als ik mij niet wens te laten vaccineren.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:48   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb er geen enkel probleem mee als u zich wenst te laten vaccineren. Ik hoop dat u er evenmin een probleem mee heeft als ik mij niet wens te laten vaccineren.
Ge gaat u dan wel moeten laten testen elke keer dat ge op restaurant, cinema, concert, reis,.’. wil. Hopelijk hebt ge daar geen probleem mee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:51   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge gaat u dan wel moeten laten testen elke keer dat ge op restaurant, cinema, concert, reis,.’. wil. Hopelijk hebt ge daar geen probleem mee.
Nee, natuurlijk niet. Telkens zo een test gevraagd wordt, gaat men van die diensten geen gebruik meer maken he. We zijn dat al meer dan een jaar gewoon, we kunnen dat nog 10 jaar volhouden he. Elk restaurant dat een test wil, daar zet ik geen voet binnen he. Ook al ben ik gevaccineerd. Elk vliegtuig dat een test wil, daar stap ik niet in he. En zo voort.

De dag dat die dingen niet meer gevraagd worden, beschouw ik dat het restaurant echt open is. Zolang men daar testen vraagt, beschouw ik dat restaurant gewoon als gesloten, tenzij voor propagandisten.

Wat gij niet begrijpt, en nooit zult begrijpen tot een viroloog het eindelijk zal zeggen, is dat "gevaccineerd zijn" natuurlijk geen enkel virus zal tegenhouden dat door het vaccin breekt, en dat de enige reden waarom men zogezegd "nog voorzichtig wil zijn" het tegengaan zou zijn van die 'varianten'.

Als jij niet begrijpt dat "iedereen testen behalve gevaccineerden" de beste manier is om vaccin-resistente varianten vrij laten te circuleren, dan moet ge wel een heel beperkte redeneercapaciteit hebben he.

Ik kan totaal begrijpen dat men U wil testen, en 14 dagen in quarantaine steken, voor ge naar een restaurant moogt. Voor iedereen, gevaccineerden en anderen. Wat ik niet kan begrijpen is dat men enkel gevaccineerden en getesten in zo een restaurant zou binnenlaten, want die getesten gaan uiteraard niks binnenbrengen, maar die gevaccineerden gaan alle virussen die door het vaccin breken, binnenbrengen, en aan die getesten en andere gevaccineerden vrolijk doorgeven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 10:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:54   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. Telkens zo een test gevraagd wordt, gaat men van die diensten geen gebruik meer maken he. We zijn dat al meer dan een jaar gewoon, we kunnen dat nog 10 jaar volhouden he. Elk restaurant dat een test wil, daar zet ik geen voet binnen he. Ook al ben ik gevaccineerd. Elk vliegtuig dat een test wil, daar stap ik niet in he. En zo voort.

De dag dat die dingen niet meer gevraagd worden, beschouw ik dat het restaurant echt open is. Zolang men daar testen vraagt, beschouw ik dat restaurant gewoon als gesloten, tenzij voor propagandisten.
Daar heb ik geen probleem mee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:54   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge gaat u dan wel moeten laten testen elke keerkki dat ge op restaurant, cinema, concert, reis,.’. wil. Hopelijk hebt ge daar geen probleem mee.
Waarom dan ook niet op hepatitis en aids? Vooral dan bij kappers, verzorging, clubs enz. Dat lijkt me minstens even relevant.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 10:55   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar heb ik geen probleem mee.
Moest ge daar wel een probleem mee hebben, zou je dan willen dat men mensen gaat DWINGEN om op restaurant te gaan of zo ?

Persoonlijk denk ik wel dat men mensen die dat wel doen, zou moeten afmaken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 10:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 11:12   #37
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moest ge daar wel een probleem mee hebben, zou je dan willen dat men mensen gaat DWINGEN om op restaurant te gaan of zo ?

Persoonlijk denk ik wel dat men mensen die dat wel doen, zou moeten afmaken.
Hij/zij/het staat HEEL erg in kamp 3. Triestig.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 mei 2021 om 11:17.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 11:15   #38
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge gaat u dan wel moeten laten testen elke keer dat ge op restaurant, cinema, concert, reis,.’. wil. Hopelijk hebt ge daar geen probleem mee.
Medische apartheid. Het is verbijsterend dat men daar voorstander van kan zijn.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 mei 2021 om 11:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 11:20   #39
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Medische apartheid. Het is verbijsterend dat men daar voorstander van kan zijn.
En eigenlijk gaat het om gezonde mensen uit te sluiten. Dat iemand daar voorstander voor kan zijn is niet te snappen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 11:21   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge gaat u dan wel moeten laten testen elke keer dat ge op restaurant, cinema, concert, reis,.’. wil. Hopelijk hebt ge daar geen probleem mee.
Een test om op restaurant te mogen gaan of binnen iets te mogen drinken. Ik heb geen glazen bol maar dat zie ik niet gebeuren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be