Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2021, 17:30   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard Met duizenden betogen in Brussel mag dat ?

Mijn verstand wordt er te klein voor. Nog geen twee weken geleden werd het terkamerenbos ontruimd met waterkanonnen en charges.

Nu staan ze met duizenden op elkaar geplakt in Brussel te betogen voor iets dat plaats vindt op paar duizenden km van hier en kan dat precies geen kwaad meer voor besmettingen. Ik begrijp er niks meer van

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210515_95702742
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:32   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn verstand wordt er te klein voor. Nog geen twee weken geleden werd het terkamerenbos ontruimd met waterkanonnen en charges.

Nu staan ze met duizenden op elkaar geplakt in Brussel te betogen voor iets dat plaats vindt op paar duizenden km van hier en kan dat precies geen kwaad meer voor besmettingen. Ik begrijp er niks meer van

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210515_95702742
Volgens mij waren ze toch al besmet.

Zie ook: VRT NWS
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:33   #3
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn verstand wordt er te klein voor. Nog geen twee weken geleden werd het terkamerenbos ontruimd met waterkanonnen en charges.

Nu staan ze met duizenden op elkaar geplakt in Brussel te betogen voor iets dat plaats vindt op paar duizenden km van hier en kan dat precies geen kwaad meer voor besmettingen. Ik begrijp er niks meer van

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210515_95702742
Ik eis dat ze met dezelfde ingesteldheid dat plein ontruimen, inclusief paardenshow.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:36   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik eis dat ze met dezelfde ingesteldheid dat plein ontruimen, inclusief paardenshow.
Als simpele ziel begin ik me toch wat vragen te stellen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:59   #5
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik eis dat ze met dezelfde ingesteldheid dat plein ontruimen, inclusief paardenshow.

Zoals in Parijs met het waterkanon.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:00   #6
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn verstand wordt er te klein voor. Nog geen twee weken geleden werd het terkamerenbos ontruimd met waterkanonnen en charges.

Nu staan ze met duizenden op elkaar geplakt in Brussel te betogen voor iets dat plaats vindt op paar duizenden km van hier en kan dat precies geen kwaad meer voor besmettingen. Ik begrijp er niks meer van

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210515_95702742
Ik heb het al een hele tijd geleden geschreven, het gaat er niet om of een betoging is toegelaten of niet, het gaat ook niet over de gezondheid of besmettingsgevaar. Je mag alle regels aan je laars vegen, zolang je maar niet tegen de regels protesteert. Want dát vindt ons regime gevaarlijk. Voor zichzelf.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:11   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als simpele ziel begin ik me toch wat vragen te stellen
Niet zo bescheiden zijn Fred ..
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:32   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

De volgende La Boum gaan ze dan terug uit elkaar slaan, ik zie ze het nog doen. Het zijn een bende fascisten die niet toestaan dat je tegen hen betoogt, volksgezondheid is duidelijk niet de reden als je dit zo ziet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:43   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Het is een grote schande.

Zowel voor burgemeester en flikken in Brussel,
als voor de betogers die zo antipathie opwekken voor hun eigen zaak. Hetgeen de zaken nog op de spits drijft, in plaats van het omgekeerde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:47   #10
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Straf dat er zo gene expert viroloog op het nieuws is komen zeggen, dat deze betoging terug voor een opstoot gaat zorgen en de ziekenhuizen overbelasten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:55   #11
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Straf dat er zo gene expert viroloog op het nieuws is komen zeggen, dat deze betoging terug voor een opstoot gaat zorgen en de ziekenhuizen overbelasten.
MVR is links en dus pro Palestina...

Citaat:
Als simpele ziel begin ik me toch wat vragen te stellen
Allez Fred, das gwn hoe het werkt.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 19:03   #12
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
MVR is links en dus pro Palestina...



Allez Fred, das gwn hoe het werkt.

En het virus pakt dubbel zoveel allochtonen en is dus rechts.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 19:13   #13
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En het virus pakt dubbel zoveel allochtonen en is dus rechts.
Tsja, als het een links virus was geweest, had MVR er voor gesupporterd!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 19:15   #14
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Straf dat er zo gene expert viroloog op het nieuws is komen zeggen, dat deze betoging terug voor een opstoot gaat zorgen en de ziekenhuizen overbelasten.
Die opstoot gaat er ook niet komen.
Dat was ook niet het geval bij alle voorgaande bijeenkomsten in open lucht.

Om mezelf in te dekken: hoogstens veroorzaakt 't een klein rimpeltje in het aantal besmettingen, waardoor onze bedlegerige oudjes alweer overspoeld worden door golven van angstzweet. Enkel omwille van dat laatste hoop ik het stiekem.

Verder is het zoals Hoofdstraat en gertc hierboven schrijven: er mag niet geprotesteerd worden tegen de maatregelen. Kritiek wordt niet geduld. En zo een 'handhaving' kom je alleen maar tegen in bepaalde regimes, die we niet meer mogen benoemen om de mensen, die den oorlog nog hebben meegemaakt, niet te hard te shockeren.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 19:20   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En het virus pakt dubbel zoveel allochtonen en is dus rechts.
Sebiet komt iemand nog vertellen dat het virus het gemunt heeft op Franstalige sossen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 23:07   #16
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

De Turkse voetbal fans mogen ook feesten.

zegt burgemeester Borremans. “Ik ben uitermate tevreden dat de kampioenviering goed is verlopen. Daarbij werd de doorgang van de Koolmijnlaan gerespecteerd, alsook het dragen van een mondmasker.

En als je dan het filmpje bekijkt dan zie je dat bijna niemand daar zijn mondmasker op heeft.


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210515_97906544
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 23:27   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Die opstoot gaat er ook niet komen.
Dat was ook niet het geval bij alle voorgaande bijeenkomsten in open lucht.

Om mezelf in te dekken: hoogstens veroorzaakt 't een klein rimpeltje in het aantal besmettingen, waardoor onze bedlegerige oudjes alweer overspoeld worden door golven van angstzweet. Enkel omwille van dat laatste hoop ik het stiekem.

Verder is het zoals Hoofdstraat en gertc hierboven schrijven: er mag niet geprotesteerd worden tegen de maatregelen. Kritiek wordt niet geduld. En zo een 'handhaving' kom je alleen maar tegen in bepaalde regimes, die we niet meer mogen benoemen om de mensen, die den oorlog nog hebben meegemaakt, niet te hard te shockeren.
Hen doodzwijgen zal het leed niet verzachten. Hen doodzwijgen is het verleden vergeten.
Hitler was een koorknaap met zijn derde rijk vergeleken bij deze nwo.
Tel het maar eens op, ze voeren al decennia oorlog en steunen zowel vriend als vijand omdat ze tot orde door chaos komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 01:10   #18
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn verstand wordt er te klein voor. Nog geen twee weken geleden werd het terkamerenbos ontruimd met waterkanonnen en charges.

Nu staan ze met duizenden op elkaar geplakt in Brussel te betogen voor iets dat plaats vindt op paar duizenden km van hier en kan dat precies geen kwaad meer voor besmettingen. Ik begrijp er niks meer van

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210515_95702742
Begint nu pas de onzin van de onwettige maatregelen door willekeur te dagen?
Amai, dat was dan wel een briefje ipv de frank die pas meer dan een jaar later valt..

En wacht, er komt nog meer!!
Citaat:
https://pnws.be/terrassen-langer-ope...n-het-voetbal/

Koning voetbal regeert.

Op 9 juni gaan niet alleen de de deuren van de cafés weer open, het sluitingsuur van de terrassen wordt dan verlaat naar 23u30.
Drie dagen later, op 12 juni, spelen de Rode Duivels om 21 uur hun eerste match tegen Rusland op het EK-voetbal.
Nee, dat is geen toeval.
Een bescheiden familiefeestje kan dan nog niet, maar met vele dronken onbekenden goals vieren op het terras van het dorpsplein, is geen probleem.

“De terrassen mogen open blijven tot half twaalf ‘s avonds. Zo kan iedereen de hele match van de Rode Duivels uitkijken, en is er nog wat tijd over om te vieren”, zei federaal minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open Vld).
Voetbal is nu eenmaal populair en wat populair is, levert stemmen op.
Van Quickenborne redeneert als volgt: “Als de horeca pas om half twaalf moet sluiten, dan gaan de mensen sneller naar huis gaan want om middernacht gaat het samenscholingsverbod in.”

De eerste matchen van de Rode Duivels op het EK kunnen zelfs door 400 mensen samen bekeken worden, als er grote grote schermen staan, in open lucht.
Op dat moment is het een ‘event’. Met mondmaskers en op veilige afstand van elkaar zitten, hoeft niet.
De match samen volgen binnen – bijvoorbeeld in een ruime sporthal – kan ook, maar dan met maximum 200 mensen, en iedereen moet neerzitten.
De match binnen op café volgen, mag niet.

Stel dat de Rode Duivels doorstoten naar de kwartfinales, dan mag er zelfs nog meer.
De eerste kwartfinale is op 2 juli, een dag na de volgende reeks versoepelingen. Dan kan de match buiten met 2.500 mensen gevolgd worden, binnen kan het dan met 2.000.

Iets zegt ons, dat we Frank Vandenbroucke daar niet zullen zien.
Als ze het maar een "event" noemen, dan hoeven er geen regels gevolgd te worden, dan mag alles, dan kan niemand (her)besmet worden en is iedereen beschermd, zowel de gevaccineerden als de ongevaccineerden.
Een virus of variant weet dan ook weer wanneer het een event is..hahahaha
Of hoe ze bekennen dat ze al meer dan een jaar jullie openlijk voor de gek en voor idioten houden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 16 mei 2021 om 01:19.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 07:07   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Er bestaat geen rechtstaat meer. We leven in een dictatuur. De oorspronkelijke bevolking wordt kaalgeschoren en met het waterkanon, de matrak, ontslagen en gerechtelijke invallen onder de knoet gehouden. De elite en de kolonisten hoeven zich nergens aan te houden en vullen hun zakken. De 'democratische' partijen zijn zonder dat ze het zelf beseffen (hoop ik toch) voor het terrorisme door de knieën gegaan en totaal ondemocratisch geworden. Dit is een zoveelste voorbeeld hiervan. Enkel het leiderschapsprincipe ontbreekt nog om de regering fascistisch te mogen noemen. Aan alle andere peilers voldoet het reeds.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 09:29   #20
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

In Gent ook feestje waar ze van de maatregelen niks aantrokken. Ook daar geen tussenkomst van de politie. En dan hebben ze het over de zachte aanpak van de laatste weken.

https://www.hln.be/gent/300-supporte...kije~a504e250/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be