Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2017, 13:33   #101
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat wil je zeggen: je moet buitenshuis werken of anders... ?! Het huishouden, een kind opvoeden is geen werk of wat. Mijn man zou het momenteel niet eens graag hebben dat ik werk. Volgens mij schort er iets aan uw normen en waarden.
Dat is toch diep treurig wat u schrijft...het is helemaal niet de vraag of een kind opvoeden en een huishouden doen werk is. Natuurlijk is dit zo.

Maar moet de samenleving wanneer u die keuze maakt om enkel dit te doen, daarvoor betalen, omdat u net doet alsof je werk zoekt of rugpijn hebt?
Terwijl u eigenlijk met de buggy richting Aldi loopt en het wel mooi vindt die extra centen? Nee dus.

Wanneer uw man voor u de keuze heeft gemaakt dat dit uw taak is, en u niet mag werken " omdat hij dit niet graag zou hebben" moet u en uw man consequent zijn, dan moet hij en niet de samenleving uw gezin onderhouden.

En dat snapt u niet. Met dat " niet begrijpen" wat normen en waarden eigenlijk zijn, voedt u dus ook nog op.

Eerlijkheid, consequent zijn, niet profiteren, zijn begrippen die u niet snapt en daarmee is het hele probleem met moslims in het algemeen ineens duidelijk.
U wil onze normen en waarden niet begrijpen, omdat u uw religieuze normen daarboven zet en zo een volgende generatie kansarm maakt.
Uw ouders wensten u een beter lot, denk dat u een foute partnerkeuze maakte?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 13:51   #102
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Alice, Guinevere is een typische moslim. Ze, of hij, je weet het niet, lacht je uit.
Hoe meer je reageert, hoe grappiger ze het vinden.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 20:13   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar moet de samenleving wanneer u die keuze maakt om enkel dit te doen, daarvoor betalen, omdat u net doet alsof je werk zoekt of rugpijn hebt?
Terwijl u eigenlijk met de buggy richting Aldi loopt en het wel mooi vindt die extra centen? Nee dus.
Ik neem aan dat u er ook van uitgaat dat de samenleving niet moet betalen voor de studies van uw zoon of dochter? Of voor de subsidies aan jeugdbewegingen, cultuurcentra, sportbewegingen...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 20:15   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Eerlijkheid, consequent zijn, niet profiteren, zijn begrippen die u niet snapt en daarmee is het hele probleem met moslims in het algemeen ineens duidelijk.
U wil onze normen en waarden niet begrijpen, omdat u uw religieuze normen daarboven zet en zo een volgende generatie kansarm maakt.
Uw ouders wensten u een beter lot, denk dat u een foute partnerkeuze maakte?
Hoe kijkt u aan tegenover een Getuige van Jehova? Of deelt die volgens u ook die "normen en waarden" waarover u het had?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 21:56   #105
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe kijkt u aan tegenover een Getuige van Jehova? Of deelt die volgens u ook die "normen en waarden" waarover u het had?
Ik begrijp die normen en waarden niet.
Ze hebben er geen. Arme mensen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 22:06   #106
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is toch diep treurig wat u schrijft...het is helemaal niet de vraag of een kind opvoeden en een huishouden doen werk is. Natuurlijk is dit zo.

Maar moet de samenleving wanneer u die keuze maakt om enkel dit te doen, daarvoor betalen, omdat u net doet alsof je werk zoekt of rugpijn hebt?
Terwijl u eigenlijk met de buggy richting Aldi loopt en het wel mooi vindt die extra centen? Nee dus.

Wanneer uw man voor u de keuze heeft gemaakt dat dit uw taak is, en u niet mag werken " omdat hij dit niet graag zou hebben" moet u en uw man consequent zijn, dan moet hij en niet de samenleving uw gezin onderhouden.

En dat snapt u niet. Met dat " niet begrijpen" wat normen en waarden eigenlijk zijn, voedt u dus ook nog op.

Eerlijkheid, consequent zijn, niet profiteren, zijn begrippen die u niet snapt en daarmee is het hele probleem met moslims in het algemeen ineens duidelijk.
U wil onze normen en waarden niet begrijpen, omdat u uw religieuze normen daarboven zet en zo een volgende generatie kansarm maakt.
Uw ouders wensten u een beter lot, denk dat u een foute partnerkeuze maakte?
Moest ik niet hebben afgedragen aan de sociale zekerheid tijdens het werken: nee, dan moest de samenleving quasi niets. Maar aangezien ik dat wel jaren heb gedaan: ja, liefst wel 'betalen' wanneer ik het nodig heb...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 22:10   #107
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik neem aan dat u er ook van uitgaat dat de samenleving niet moet betalen voor de studies van uw zoon of dochter? Of voor de subsidies aan jeugdbewegingen, cultuurcentra, sportbewegingen...?
Ja, veel vrouwen doppen omdat ze een kind moeten opvoeden en dat wordt 'oogluikend' toegestaan. Nog maar pas is de huismoeder uitkering afgeschaft. En verder, inderdaad, waarom worden er zoveel zaken gesubsidieerd? Ik dacht om een zekere levensstandaard te garanderen aan de burgers...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 22:49   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik begrijp die normen en waarden niet.
Ze hebben er geen. Arme mensen.
Als u dat denkt, vermoed ik dat u zelf niet goed weet voor welke waarden en normen u zelf staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 22:50   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, veel vrouwen doppen omdat ze een kind moeten opvoeden en dat wordt 'oogluikend' toegestaan. Nog maar pas is de huismoeder uitkering afgeschaft. En verder, inderdaad, waarom worden er zoveel zaken gesubsidieerd? Ik dacht om een zekere levensstandaard te garanderen aan de burgers...
Huismoederuitkering?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 06:57   #110
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u dat denkt, vermoed ik dat u zelf niet goed weet voor welke waarden en normen u zelf staat.
Maar die normen en waarden in de islam dienen enkel voor moslims onderling.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 11:46   #111
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik neem aan dat u er ook van uitgaat dat de samenleving niet moet betalen voor de studies van uw zoon of dochter? Of voor de subsidies aan jeugdbewegingen, cultuurcentra, sportbewegingen...?
Dus omdat er studiebeurzen bestaan, subsidies voor verenigingsleven, moet je iedere vrouw die beslist thuis te blijven omwille van wat haar man vindt of omdat ze kinderen heeft, een uitkering geven waar ze geen recht op heeft, omdat ze geen werk zoekt en dit ook niet wilt?
Nee dus, wanneer je beslist om thuis te blijven is dat prima maar dan moet je man en niet de samenleving je onderhouden. Lijkt me logisch Jan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 11:51   #112
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, veel vrouwen doppen omdat ze een kind moeten opvoeden en dat wordt 'oogluikend' toegestaan. Nog maar pas is de huismoeder uitkering afgeschaft. En verder, inderdaad, waarom worden er zoveel zaken gesubsidieerd? Ik dacht om een zekere levensstandaard te garanderen aan de burgers...
Neen, misschien doppen veel moslima's en denken ze dat ze niet net zoals iedereen gewoon werk moeten zoeken wanneer ze een werkloosheidsuitkering hebben, dat is namelijk de voorwaarde om ze te hebben.
Het is niet de bedoeling van die uitkering om werkloze vrouwen te " subsidieren" wanneer ze helemaal niet willen werken. Wie dit doet zijn profiteurs.
Je" moet" ook niet een kind opvoeden, je hebt daar voor gekozen, jouw keuze is jouw verantwoordelijkheid.
Fijn dat je dit doet, maar dan moet je man dus zorgen voor jouw onderhoud, niet de belastingbetaler.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 14:55   #113
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, misschien doppen veel moslima's en denken ze dat ze niet net zoals iedereen gewoon werk moeten zoeken wanneer ze een werkloosheidsuitkering hebben, dat is namelijk de voorwaarde om ze te hebben.
Het is niet de bedoeling van die uitkering om werkloze vrouwen te " subsidieren" wanneer ze helemaal niet willen werken. Wie dit doet zijn profiteurs.
Je" moet" ook niet een kind opvoeden, je hebt daar voor gekozen, jouw keuze is jouw verantwoordelijkheid.
Fijn dat je dit doet, maar dan moet je man dus zorgen voor jouw onderhoud, niet de belastingbetaler.
Grappig (?) in die context daarbij is, dat baby's van werklozen voorrang krijgen op een plaats in een crèche op baby's van beide werkende ouders.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 16:09   #114
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Citaat:
De universiteiten van Antwerpen en Leuven plannen extra inspanningen om jongeren met een migratie*achtergrond in hun aula’s te krijgen.
Waren dat geen twee dingen die we juist de deur wilden wijzen?

Rare tijden ...
Ik dacht dat het verboden was om nog een kat een kat te noemen; m.a.w. spreek het woord allochtoon of 'migratie*achtergrond' niet meer uit, want dat is stigmatiserend, racistisch en bla bla bla. Maar dan plots moeten allochtonen plots wél als een aparte groep gezien worden, als ze nog wat meer moeten worden gepamperd, welteverstaan.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 19:58   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en al wie daar tegen protesteert, is een nazi
Verleden week hoorde ik twee uitspraken van politici waar je broek toch van afzakt.

'' Het is de schuld van het middelbaar onderwijs dat er te weinig studenten met een migratieachtergrond op de unief zitten''.

Dan vraag ik mij af of die een ander middelbaar onderwijs krijgen dan autochtone studenten.

'' Verleden jaar lukte geen enkele student met een migratieachtergrond in de selectieproef voor geneeskunde, dat is een probleem.''

Maar dat een aantal autochtone studenten niet lukken in die proef is dan geen probleem, dat is hun eigen schuld?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 20:03   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus omdat er studiebeurzen bestaan, subsidies voor verenigingsleven, moet je iedere vrouw die beslist thuis te blijven omwille van wat haar man vindt of omdat ze kinderen heeft, een uitkering geven waar ze geen recht op heeft, omdat ze geen werk zoekt en dit ook niet wilt?
Nee dus, wanneer je beslist om thuis te blijven is dat prima maar dan moet je man en niet de samenleving je onderhouden. Lijkt me logisch Jan.
Blijkbaar snapt u uw eigen redenering niet. U stelt immers dat iedereen opdraait voor de eigen keuzes. Wil je studeren, dan zorg je maar zelf dat je geld voor de studie vindt. Wil je je eigen vereniging, zorg voor eigen financiering. Wil je iets, dan is dat volgens u prima, maar het is niet aan de samenleving om die zaken "te onderhouden".

Uw reactie verraadt trouwens een bijzonder negatief oordeel over de thuiswerkende moeder, net alsof het om iets vies en verwerpelijk gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 20:05   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, misschien doppen veel moslima's en denken ze dat ze niet net zoals iedereen gewoon werk moeten zoeken wanneer ze een werkloosheidsuitkering hebben, dat is namelijk de voorwaarde om ze te hebben.
Het is niet de bedoeling van die uitkering om werkloze vrouwen te " subsidieren" wanneer ze helemaal niet willen werken. Wie dit doet zijn profiteurs.
Je" moet" ook niet een kind opvoeden, je hebt daar voor gekozen, jouw keuze is jouw verantwoordelijkheid.
Fijn dat je dit doet, maar dan moet je man dus zorgen voor jouw onderhoud, niet de belastingbetaler.
Je "moet" ook niet op sportkamp gaan. Je "moet" ook niet naar een jeugdbeweging gaan. Je "moet" ook niet naar een muziekschool. Enzovoort.

Bijgevolg, jouw keuze en ook jouw financiële verantwoordelijkheid. Vanaf nu geen cent meer, volgens alice, voor zovele maatschappelijke keuzes. Wie wil, moet maar zelf voor het geld zorgen of een vader of man hebben die dat doet. Aldus de ik-gerichte wereldordening van alice.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 21:38   #118
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Huismoederuitkering?
Het viel officieel onder de familiale vrijstelling bij de rva. Je zag af van je werkloosheidsuitkering om voor je kind jonger dan 6 (?) jaar te zorgen en in ruil werd je vrijgesteld van het zoeken naar werk met nog steeds een uitkering van rond de 250€. Zoiets. Op 1.1.2015 afgeschaft.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 mei 2017 om 21:38.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 21:38   #119
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moest ik niet hebben afgedragen aan de sociale zekerheid tijdens het werken: nee, dan moest de samenleving quasi niets. Maar aangezien ik dat wel jaren heb gedaan: ja, liefst wel 'betalen' wanneer ik het nodig heb...
Heb je ooit fulltime gewerkt dan ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 21:40   #120
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, misschien doppen veel moslima's en denken ze dat ze niet net zoals iedereen gewoon werk moeten zoeken wanneer ze een werkloosheidsuitkering hebben, dat is namelijk de voorwaarde om ze te hebben.
Het is niet de bedoeling van die uitkering om werkloze vrouwen te " subsidieren" wanneer ze helemaal niet willen werken. Wie dit doet zijn profiteurs.
Je" moet" ook niet een kind opvoeden, je hebt daar voor gekozen, jouw keuze is jouw verantwoordelijkheid.
Fijn dat je dit doet, maar dan moet je man dus zorgen voor jouw onderhoud, niet de belastingbetaler.
Er is een verschil tussen niet willen en kunnen werken. Dat was net mijn punt.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 mei 2017 om 21:41.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be