Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2019, 19:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Gevangenen krijgen telefoon in cel.

Gevangenen krijgen telefoon in cel.

Citaat:
Sinds afgelopen weekend hebben de gedetineerden van de Hasseltse gevangenis een telefoon in hun cel. Tegen eind dit jaar moet dat in álle Belgische gevangenissen het geval zijn.
Zijn ze nu helemaal van lotje getikt in ons land.

Nu begrijp ik dat wie al die drugs slikken.

Een gevangene verspeelde door een verkeerde beweging te maken in de samenleving & en tegen de rules & regulations die in ons land van toepassing zijn zelf al zijn/haar rechten.

Blijkbaar zijn er rechters die dat even anders zien.

Of zie ik dat weer verkeerd?

Citaat:
Volgens minister van Justitie Koen Geens (CD&V) zorgt het project voor 'meer penitentiaire veiligheid voor het personeel'. 'De gevangene krijgt meer vrijheid om te kiezen wanneer hij of zij iemand belt en dat zorgt voor minder frustraties en betere kansen op re-integratie.'
Meent die dat nu echt zelf?

p.s.

Mits een beetje creativiteit aan de dag te leggen kan men van een telefoontoestel van alles maken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 april 2019 om 19:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 19:10   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Met een vaste telefoon die continu afgetapt wordt. Waarom niet?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 00:58   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Ze mochten sowieso toch al telefoneren, wat is er dan verkeerd?

Oh, en wees gerust, de gevangenis zal er geld aan verdienen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 april 2019 om 01:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:22   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Wellicht kan men ook de toelating om dat toestel te kunnen gebruiken, intrekken bij stout gedrag.
Positief.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:23   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze mochten sowieso toch al telefoneren, wat is er dan verkeerd?

Oh, en wees gerust, de gevangenis zal er geld aan verdienen.
Dat besef krijgen, is ook een van de elementen van reïntegratie in de maatschappij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:54   #6
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Ik weet wat ik ga doen als ik mijn rusthuis later niet kan betalen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:57   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gevangenen krijgen telefoon in cel.



Zijn ze nu helemaal van lotje getikt in ons land.

Nu begrijp ik dat wie al die drugs slikken.

Een gevangene verspeelde door een verkeerde beweging te maken in de samenleving & en tegen de rules & regulations die in ons land van toepassing zijn zelf al zijn/haar rechten.
Al zijn rechten verliezen?
Mmmh, interessant...

Citaat:
Blijkbaar zijn er rechters die dat even anders zien.

Of zie ik dat weer verkeerd?
Geen rechters, gewoon de wet.

O, Btw, de nieuwe gevangenissen zijn reeds standaard uitgerust met telefoon op cel. Niks nieuws dus.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 11:19   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met een vaste telefoon die continu afgetapt wordt. Waarom niet?
Je bent redelijk optimistisch.

Neem Antwerpen, een klein huis van bewaring. Plaats voor pakweg 500 gevangenen, er zitten er gewoonlijk 750.

Neem nu dat voor de helft van die jongens geld om te bellen geen probleem is, die bellen 3 uur per dag, al was het maar uit verveling of om uw vrouw, lief, kinderen/ familie/vrienden te horen.

Goed voor een duizendtal uren per dag.

Neem de gemiddelde flik die 6 uur per dag naar de tapes kan luisteren, komt op wat? 150 flikken die voltijds naar tapes luisteren, alleen voor Antwerpen.

Er is niet eens de infrastructuur om dat te doen, laat staan de middelen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 15:05   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent redelijk optimistisch.

Neem Antwerpen, een klein huis van bewaring. Plaats voor pakweg 500 gevangenen, er zitten er gewoonlijk 750.

Neem nu dat voor de helft van die jongens geld om te bellen geen probleem is, die bellen 3 uur per dag, al was het maar uit verveling of om uw vrouw, lief, kinderen/ familie/vrienden te horen.

Goed voor een duizendtal uren per dag.

Neem de gemiddelde flik die 6 uur per dag naar de tapes kan luisteren, komt op wat? 150 flikken die voltijds naar tapes luisteren, alleen voor Antwerpen.

Er is niet eens de infrastructuur om dat te doen, laat staan de middelen.
We kunnen veronderstellen dat van die 750, er maar een stuk of 5 zijn die de moeite gevonden worden om er wat op te letten.
Ik las ook dat er nummers geblokkeerd konden worden.

Voor hen die het nog verdienen, mag wel enige menselijkheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 16:43   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We kunnen veronderstellen dat van die 750, er maar een stuk of 5 zijn die de moeite gevonden worden om er wat op te letten.
Ik las ook dat er nummers geblokkeerd konden worden.

Voor hen die het nog verdienen, mag wel enige menselijkheid.
Nochtans zijn ze alle 750 de moeite waard om ze op te sluiten zonder dat ze veroordeeld zijn.

Het gerecht moet dus wel enige interesse hebben in wat ze doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 20:43   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans zijn ze alle 750 de moeite waard om ze op te sluiten zonder dat ze veroordeeld zijn.

Het gerecht moet dus wel enige interesse hebben in wat ze doen.
Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.
Maar als 't een proper gat is en blijft, mag hem wel eens bellen tegen de gewone tarief.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 23:50   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Telefoon op cel, waarom niet. Destijds en ik spreek van toch wel lang geleden mocht je uw te bellen contact eerst aan de cipier van dienst afgeven en dan in de wachtrij gaan staan of zitten om dan vervolgens "soms" toch een ander nr te bellen dan opgave. Nochtans keken ze mee naar het nr dat je maakte, maar daar bestond een trucje voor.

En er bestaan nog trucjes met telefoons alhoewel ik niet weet of dat heden ten dage nog mogelijk is.

Het is wel beter dat men meer comfort en ook privé krijgt om toch wel soms wat intiemere telefoons met uw wederhelft te doen, zonder dat ze achter u staan te meeluisteren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2019 om 23:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 03:49   #13
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Telefoon op cel, waarom niet. Destijds en ik spreek van toch wel lang geleden mocht je uw te bellen contact eerst aan de cipier van dienst afgeven en dan in de wachtrij gaan staan of zitten om dan vervolgens "soms" toch een ander nr te bellen dan opgave. Nochtans keken ze mee naar het nr dat je maakte, maar daar bestond een trucje voor.

En er bestaan nog trucjes met telefoons alhoewel ik niet weet of dat heden ten dage nog mogelijk is.

Het is wel beter dat men meer comfort en ook privé krijgt om toch wel soms wat intiemere telefoons met uw wederhelft te doen, zonder dat ze achter u staan te meeluisteren.
Zeg.....

Dat is het enige verschil met de buitenwereld, intiemere telefoons + seks. En dat moet zo blijven. Het moet wel vrijheidsberoving blijven.

Alleen weet ik niet hoeveel uren dienst gevangenen moeten draaien. Onze gevangenen moeten niet eens werken? Wat is dat? ...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 04:00   #14
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent redelijk optimistisch.

Neem Antwerpen, een klein huis van bewaring. Plaats voor pakweg 500 gevangenen, er zitten er gewoonlijk 750.

Neem nu dat voor de helft van die jongens geld om te bellen geen probleem is, die bellen 3 uur per dag, al was het maar uit verveling of om uw vrouw, lief, kinderen/ familie/vrienden te horen.

Goed voor een duizendtal uren per dag.

Neem de gemiddelde flik die 6 uur per dag naar de tapes kan luisteren, komt op wat? 150 flikken die voltijds naar tapes luisteren, alleen voor Antwerpen.

Er is niet eens de infrastructuur om dat te doen, laat staan de middelen.
Hmm, zoiets als de buitenwereld met al die camera's en afluisteren tegenwoordig. En dan nog metoo paranoia.

Ik zie het verschil niet... Ja, drugs. Maar dat heb je ook in de gevangenis.

Die gevangenen moeten gewoon werken, godverdomme. En daar 100€/ week voor krijgen ofzo, dan is dat echt vrijheidsberoving. Onzin...

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 13 april 2019 om 04:01.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 07:25   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Een gevangenis zou een afschrikmiddel moeten zijn.
Nu zouden er mensen een moord begaan om zo'n luxeleventje te kunnen leiden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 11:50   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hmm, zoiets als de buitenwereld met al die camera's en afluisteren tegenwoordig. En dan nog metoo paranoia.

Ik zie het verschil niet... Ja, drugs. Maar dat heb je ook in de gevangenis.

Die gevangenen moeten gewoon werken, godverdomme. En daar 100€/ week voor krijgen ofzo, dan is dat echt vrijheidsberoving. Onzin...
Dwangarbeid is verboden.

Maar in Merksplas hebben ze daar iets op gevonden. De blok waar ze de nieuwkomers insteken, daar zijn de cellen zonder stromend water, en een lekke strontemmer als toilet. Een man of zes per cel met twee matrassen, slapen in shiften dus.
Nu, wie wil werken, die kan dat, hij verhuist dan naar de (iets) meer moderne slaapzalen. Wie niet wil werken die blijft zitten in de cellen met de strontemmer, tot hij ook 'wil' werken.
Als betaling, het is geen 100€ per week, het zal ongeveer 60 cent per dag zijn. Per week niet genoeg voor een pakje tabak en blaadjes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 11:50   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een gevangenis zou een afschrikmiddel moeten zijn.
Nu zouden er mensen een moord begaan om zo'n luxeleventje te kunnen leiden.
Wat is die luxe dan, waaruit bestaat die precies?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 11:59   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zeg.....

Dat is het enige verschil met de buitenwereld, intiemere telefoons + seks. En dat moet zo blijven. Het moet wel vrijheidsberoving blijven.

Alleen weet ik niet hoeveel uren dienst gevangenen moeten draaien. Onze gevangenen moeten niet eens werken? Wat is dat? ...
In de gevangenis is recht een gunst...dwz zeggen ...als je "mag" werken heb je geluk.
In de vrije wereld is dat omgekeerd.

Alle taken binnen worden door gedetineerden gedaan. Er komt dus geen schoonmaak ploeg iedere dag langs of catering of personeel om honderd en 1 dingen te doen.
Dat is dus al een massa besparing op zichzelf. De gedetineerden krijgen daar een zeer lichte vergoeding voor.
Beneden alle uurtarieven waar dan ook. Ze kunnen daar hoogstens wat kleine zaken mee kopen zoals wat snoep en zo en al eens bellen.

Er zijn daar ook werkhuizen waar velen in werken. Dat is vrij intensief en de vergoeding is stukwerk. Dus per afgewerkt product krijgen ze een paar centiemen.
Meestal zijn dat halve dagen.
Er zijn ook een paar boerderijen. Ook daar is werken een must of ze moeten weer weg. Stront rapen en koeien melken of bevallingen assisteren en van alles.

Kortom luxe of geld zit er niet in.

Maar de andere kant is dat wie weigert te werken...dat komt ook al eens voor...mag 23 uur per dag op zijn cel gaan zitten.
En dat is een straf bovenop uw straf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 12:16   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En ja ook het intiemere deel heeft zijn rechten.
Veel zijn gehuwd en er zijn dan ook veel huwelijksproblemen en financiële problemen thuis inmiddels bezig . Of problemen met kinderen ...die soms niet weten dat vader in de cel zit maar denken dat hij in het buitenland werkt.

Enfin geen happy dingen.
Nergens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 12:41   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

lol: recht op werken. Dutroux vraagt een jobke op de kinderboerderij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be