Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2016, 11:53   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat vind ik er persoonlijk een beetje over:
  1. Ze zijn militair, toch geen doetjes zeker
  2. een militair met een opdracht moet zo weinig mogelijk afgeleid worden.


Binnenkort verlangen ze:
  1. Een knuffel van iedere mooie vrouw
  2. Gaan ze met die mooie vrouwen een selfie maken
Of een spelletje "tetteke reus".
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 13 augustus 2016, 12:21   #22
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Zou die brief van die soldaat wel echt zijn? Of was het de bedoeling om volgende smerige lezersbrief bij de Morgen te publiceren zodat men nog meer aan stemmingmakerij kan doen.
Citaat:
Hallo onbekende soldaat, Je staat op plaatsen waar ik vroeger geen wapens zag. Vaak denk ik: voel ik me veiliger nu jij er staat? 

Met alle respect voor jou, mens met een familie die amper een uur rijden van je vandaan woont. Nee! Ik vertrouw je niet. Niet om wie je bent. Maar om je wapen.

Ik maak elke dag fouten. Inschattingsfouten. Zo heb ik vooroordelen over bepaalde Noord-Afrikaanse inwijkelingen. Terecht? Helemaal niet. Maar ik kan het niet helpen. Ik word gevormd door de media, de angst, en de feiten. Nu zou ik moeten weten dat jullie getraind zijn tegen dit soort denkpatronen waar ik mee word geconfronteerd. Maar dat is niet zo, jullie schrijven brieven zoals mensen, jullie willen naar huis zoals mensen, jullie lezen kranten zoals mensen zoals ik. Daarom: jullie hebben niet meer recht op een wapen dan ik. Jullie brief ontneemt me het vertrouwen dat jullie professionals zijn. Jullie zijn het allesbehalve, net zoals ik.

Vandaar: neem ontslag. Jullie kunnen het niet. Ik ook niet. We hoeven niet bang te zijn. Niet voor de terroristen, niet voor jullie, niet voor de burger, niet voor de ander. Wie dat ook moge zijn.

Dus nee, ik volg je open gebaar niet. Blijf op straat, zeker, maar geef je wapens af, want ik vertrouw je niet zoals ik mezelf niet vertrouw. Omdat we mensen zijn.
djoebidoebidoe is offline  
Oud 13 augustus 2016, 12:54   #23
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Als u dus morgen een militair ziet, begroet hem dan vriendelijk zodat ze weten dat wij hen steunen. Want we gaan onze soldaten nog hard nodig hebben in de strijd tegen de islam.
Ik zou niet weten waarom ik een militaire bezetter vriendelijk zou moeten groeten.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 16 augustus 2016, 16:50   #24
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

http://www.demorgen.be/binnenland/on...-van-bccd2166/
Citaat:
"Men begint er stilaan genoeg van te krijgen", temeer omdat tijdens de vakantieperiode de duurtijd van de opdracht is gestegen van twee naar vijf weken

Hoe gebeurt dat in een ander land dat in oorlog is? Is daar ook een vakantieregeling voorzien?
Citaat:
Die ligt volgens sommige media aan de basis van het ontslag van elf militairen uit het artilleriebataljon van Brasschaat. "Afvloeiingen zijn een normaal fenomeen" in het leger, luidt het.
Bijkomende vraag: mag een militair zomaar ontslag nemen wanneer zijn land in oorlog is?

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 16 augustus 2016 om 16:53.
djoebidoebidoe is offline  
Oud 16 augustus 2016, 18:42   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Ongenoegen bij militairen op straat: "We hebben er stilaan genoeg van"
- lol -

Dat gaat wat worden als die jongens echt moeten gaan vechten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 augustus 2016, 09:37   #26
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Raar wel dat er een stijgend aantal echtscheidingen zou zijn


Ik zeg die vrouwkes nochtans altijd dat er geen betere hoorndrager te vinden is dan ene die weet dat ze hem fusilleren als hem zijne post verlaat
Klein Licht is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be