Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2018, 15:33   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het is onomkeerbaar. Dat is waar. Maar is het ook leuk? Dat blijft de vraag van 10 miljoen. We moeten inderdaad proberen met elkaar te leven en er zijn best leuke, warme moslims die onze maatschappij een meerwaarde geven. Maar de globale verrijking als groep, die zie ik ook nog altijd niet. Kun jij me enkele punten opnoemen waarop ze onze samenleving een meerwaarde geven? Iemand anders mag me ook gerust het licht laten zien.
het is idd maar een piepklein lampje.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:37   #122
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is er zo verkloot aan Brussel ? Ik merk daar niet zo veel van ? Is Brussel meer verkloot dan Antwerpen Gent Tienen of Diest ?
Het antwoord op je vraag is een volmondig ja.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:40   #123
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Was het 20 % gestegen dan hadden we hier heel andere verhalen mogen lezen.
Mijn moeder heeft alleszins een mooie correcte prijs gekregen voor haar huis in Anderlecht.
Op tijd verkocht. Je moeder is een verstandige vrouw. Feliciteer haar van mijnentwege.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:41   #124
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mogen jongeren dat in Brussel ? Een mens leert hier alle dagen bij
Ja, het verraste zelfs mij nog.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:43   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het is onomkeerbaar. Dat is waar. Maar is het ook leuk? Dat blijft de vraag van 10 miljoen. We moeten inderdaad proberen met elkaar te leven en er zijn best leuke, warme moslims die onze maatschappij een meerwaarde geven. Maar de globale verrijking als groep, die zie ik ook nog altijd niet. Kun jij me enkele punten opnoemen waarop ze onze samenleving een meerwaarde geven? Iemand anders mag me ook gerust het licht laten zien.
Kijk ik steek niet onder stoelen of banken dat migranten uit pakweg Brazilië leuker zouden zijn alleen al om naar te kijken. Ik word evenmin vrolijk van een vrouw gehuld in een lange tapijt met bruine platte schoenen witte kousen een hoofddoek en een saccoche groter als die van de postbode.Of een man in een lange rok.
Ik vind Religie in het algemeen flauwe kul en heb het eveneens moeilijk met de extreme standpunten van de Islam. Ik weet ook wel dat moslims mensen zijn die moeilijk in te passen zijn. Probeer als niet moslim jongen maar eens aan te pappen met een moslim meisje.....Hun manier van leven is ook niet die waar ik van droom of hou.
Maar ik weet evenzeer dat moslims onze manier van leven ook niet zien zitten. Ook zij denken dat wij het bij het verkeerde eind hebben. Je kan daar blijven over discussiëren. De enige manier is volgens mij respect te hebben voor andermans overtuiging welke die ook mag zijn. Mekaar niet voor de voeten te lopen en mekaar niet uit te dagen. Gewoon vreedzaam naast elkaar leven zonder mekaar tot last te zijn. Mekaar helpen en bijstaan wanneer nodig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2018 om 15:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:48   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het antwoord op je vraag is een volmondig ja.
Ik laat je antwoord voor Uw rekening. Ik bekijk de criminaliteitscijfers van de Federale politie en wanneer ik deze bekijk blijkt uw antwoord niet direct te kloppen.

https://matthiassomers.com/2017/06/2...ers-in-belgie/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:49   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Op tijd verkocht. Je moeder is een verstandige vrouw. Feliciteer haar van mijnentwege.
Neen te vroeg ....de prijzen zijn ondertussen gestegen.....de huizen wel de appartementen werden flink duurder.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180220_03367336

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2018 om 15:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:49   #128
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn auto staat al decennia lang geparkeerd in Brussel.De zondag zelfs in hartje Molenbeek.
Nooit iets gebeurd (tot nu toe)
Eenmaal is mijn ruit ingeslagen opdat ze dachten in de koffer waarschijnlijk iets aan te treffen.
Dat was toen mijn auto stond geparkeerd in het Hallerbos waar ik ging joggen.
Jarenlang gaan werken in een beruchte buurt. Nooit belaagd geweest ....nooit overvallen. Niks problemen gehad.
Echter van sommige mensen kun je verwachten dat ze problemen gaan hebben.....ze stralen iets uit. Meestal hun afkeer van een wijk en zijn bewoners.
Gewoon niet te begrijpen hoe ze zoveel racisten samengebundeld krijgen in één grote firma.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:52   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Gewoon niet te begrijpen hoe ze zoveel racisten samengebundeld krijgen in één grote firma.
Gewoon niet te begrijpen dat daar nog mensen wonen. Nog minder te begrijpen dat daar nog firma's bestaan
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:53   #130
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Conclusie.


1 ) Veel kandidaten om in Brussel te wonen.
2 ) Brussel trekt veel welgestelden aan.


De kwaliteit doet niks ter zake brave jongen. De ligging en niks anders bepaalt de prijs van vastgoed.

PS : en neen de woningprijzen zijn niet het duurst in Knokke.

Ter info om uw ongeloof wat bij te schaven. De gemiddelde prijs van een woning in Schaerbeek 394.000 euro duurder dan in Knokke zijnde 349.000. En dat is dan nog maar Schaerbeek In vergelijking met heel wat andere Brusselse gemeenten wordt uw denken al helemaal onwaar.
Boven de 500.000.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170928_03100612
Je schetst omtrent Brussel een sterk opgesmukt scenario.
De kandidaten die in de dure Brusselse appartementen komen wonen zijn expats die deze woonsten doorgaans huren. Na een bepaald aantal jaren zijn die weer weg. De werkelijke eigenaars wonen niet altijd in Brussel. Het zijn ofwel welstellende particulieren (dikwijls Vlamingen) die buiten Brussel wonen en die dergelijke dure woningen als investering hebben gekocht. Soms gaat het ook om vennootschappen die er eigenaar van zijn. Ik ken die situatie persoonlijk vrij goed.

Dat Brussel "welgestelden aantrekt" mag ook wel met een korrel zout worden genomen. Veel welgestelden gaan liever in de Vlaamse rand of een eindje over de taalgrens in Waals Brabant zich nestelen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:57   #131
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kijk ik steek niet onder stoelen of banken dat migranten uit pakweg Brazilië leuker zouden zijn alleen al om naar te kijken. Ik word evenmin vrolijk van een vrouw gehuld in een lange tapijt met bruine platte schoenen witte kousen een hoofddoek en een saccoche groter als die van de postbode.Of een man in een lange rok.
Ik vind Religie in het algemeen flauwe kul en heb het eveneens moeilijk met de extreme standpunten van de Islam. Ik weet ook wel dat moslims mensen zijn die moeilijk in te passen zijn. Probeer als niet moslim jongen maar eens aan te pappen met een moslim meisje.....Hun manier van leven is ook niet die waar ik van droom of hou.
Maar ik weet evenzeer dat moslims onze manier van leven ook niet zien zitten. Ook zij denken dat wij het bij het verkeerde eind hebben. Je kan daar blijven over discussiëren. De enige manier is volgens mij respect te hebben voor andermans overtuiging welke die ook mag zijn. Mekaar niet voor de voeten te lopen en mekaar niet uit te dagen. Gewoon vreedzaam naast elkaar leven zonder mekaar tot last te zijn. Mekaar helpen en bijstaan wanneer nodig.
Ik zie dat ik zal moeten rekenen op anderen om mij meer info te bezorgen aangaande die globale verrijking.
Je weet dat zij onze manier van leven niet zien zitten. Heb je dan enig idee waarom ze toch met zovelen naar hier komen?

P.S. Je hebt gelijk over die Braziliaanse migrantes
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen

Laatst gewijzigd door No Apologies : 21 februari 2018 om 15:59.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:58   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je schetst omtrent Brussel een sterk opgesmukt scenario.
De kandidaten die in de dure Brusselse appartementen komen wonen zijn expats die deze woonsten doorgaans huren. Na een bepaald aantal jaren zijn die weer weg. De werkelijke eigenaars wonen niet altijd in Brussel. Het zijn ofwel welstellende particulieren (dikwijls Vlamingen) die buiten Brussel wonen en die dergelijke dure woningen als investering hebben gekocht. Soms gaat het ook om vennootschappen die er eigenaar van zijn. Ik ken die situatie persoonlijk vrij goed.

Dat Brussel "welgestelden aantrekt" mag ook wel met een korrel zout worden genomen. Veel welgestelden gaan liever in de Vlaamse rand of een eindje over de taalgrens in Waals Brabant zich nestelen.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Een dure woning is een dure woning of die eigenaar nu een Vlaming is of een Turk veranderd niks aan de zaak. Of die woningen nu worden gekocht om te verhuren of om zelf in te wonen evenmin.
Een dure woning in aankoop zal ook een dure woning zijn om te huren.
Enig idee van de huidige huurprijzen in het Brusselse ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:06   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je schetst omtrent Brussel een sterk opgesmukt scenario.
De kandidaten die in de dure Brusselse appartementen komen wonen zijn expats die deze woonsten doorgaans huren. Na een bepaald aantal jaren zijn die weer weg. De werkelijke eigenaars wonen niet altijd in Brussel. Het zijn ofwel welstellende particulieren (dikwijls Vlamingen) die buiten Brussel wonen en die dergelijke dure woningen als investering hebben gekocht. Soms gaat het ook om vennootschappen die er eigenaar van zijn. Ik ken die situatie persoonlijk vrij goed.

Dat Brussel "welgestelden aantrekt" mag ook wel met een korrel zout worden genomen. Veel welgestelden gaan liever in de Vlaamse rand of een eindje over de taalgrens in Waals Brabant zich nestelen.
Beperkt tot de EU-wijk en de gemeenten Oudergem, Watermaal-Bosvoorde, Ukkel, de 2 Woluwe's en gedeeltelijk Elsene en Etterbeek.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:07   #134
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

[quote=fred vanhove;8652581]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht

Helemaal niet. Vroeg U dat maar opdat U ooit dit schreef over Afrikanen

Heel afrika Is veel. En een fractie ervan Is al te veel
Wel ja, zelfs een fractie van een overbevolkt afrika in het dichtbevolkte belgie Is een massa volk. We kunnen zo n massa extra monden missen ( behalve de politiek en multinationals).
In heb het hier niet over enkele individuele succesverhalen van goede integratie die jammer genoeg veel eerder uitzondering blijven.
Slimme migratie is nodig. Maar zoals het nu gebeurt is eerder mensenhandel dan wat Anders.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:09   #135
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

[quote=fred vanhove;8652568]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht

Iemand van allochtone origine ? Dat zijn allemaal kolonisators.....zelden mensen met goede bedoelingen.
Als jij het zegt...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:11   #136
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik laat je antwoord voor Uw rekening. Ik bekijk de criminaliteitscijfers van de Federale politie en wanneer ik deze bekijk blijkt uw antwoord niet direct te kloppen.

https://matthiassomers.com/2017/06/2...ers-in-belgie/
En door wie worden die cijfers opgesteld? En wat is de bedoeling er van denk je?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:14   #137
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kijk ik steek niet onder stoelen of banken dat migranten uit pakweg Brazilië leuker zouden zijn alleen al om naar te kijken. Ik word evenmin vrolijk van een vrouw gehuld in een lange tapijt met bruine platte schoenen witte kousen een hoofddoek en een saccoche groter als die van de postbode.Of een man in een lange rok.
Ik vind Religie in het algemeen flauwe kul en heb het eveneens moeilijk met de extreme standpunten van de Islam. Ik weet ook wel dat moslims mensen zijn die moeilijk in te passen zijn. Probeer als niet moslim jongen maar eens aan te pappen met een moslim meisje.....Hun manier van leven is ook niet die waar ik van droom of hou.
Maar ik weet evenzeer dat moslims onze manier van leven ook niet zien zitten. Ook zij denken dat wij het bij het verkeerde eind hebben. Je kan daar blijven over discussiëren. De enige manier is volgens mij respect te hebben voor andermans overtuiging welke die ook mag zijn. Mekaar niet voor de voeten te lopen en mekaar niet uit te dagen. Gewoon vreedzaam naast elkaar leven zonder mekaar tot last te zijn. Mekaar helpen en bijstaan wanneer nodig.
Geef me 1 goeie reden waarom ik respect zou moeten hebben voor een overtuiging die het slechtste voor heeft met andere overtuigingen e andersdenkenden?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:23   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik zie dat ik zal moeten rekenen op anderen om mij meer info te bezorgen aangaande die globale verrijking.
Je weet dat zij onze manier van leven niet zien zitten. Heb je dan enig idee waarom ze toch met zovelen naar hier komen?

P.S. Je hebt gelijk over die Braziliaanse migrantes
Het antwoord ligt voor de hand. Maar hoe je het ook draait of keert ....moslims maken nu éénmaal een groot deel uit van de wereldbevolking. Het is hun recht onze manier van leven niet te zien zitten. Er zijn zovele manieren van leven die ik zelfs niet zien zitten. Maar iedereen is vrij om te leven zoals hij zelf wil. Zolang je niemand tot last bent....U gedraagt zoals het hoort en respect hebt voor die andere manieren van leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:25   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
En door wie worden die cijfers opgesteld? En wat is de bedoeling er van denk je?
Door de federale politie. Ik weet niet wie anders de cijfers inzake criminaliteit zou moeten geven. Als dat nog geen betrouwbare bron is dan geef ik het ook op.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 16:29   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Geef me 1 goeie reden waarom ik respect zou moeten hebben voor een overtuiging die het slechtste voor heeft met andere overtuigingen e andersdenkenden?
Radicalen zitten er in alle religies. Die hebben nooit het beste voor met andersdenkenden. Zie maar wat er op dit ogenblik gebeurd in Myanmar.
Nog niet zo lang geleden gingen radicale protestanten en katholieken mekaar in Ierland ook nog alle dagen te lijf.
Feit is wel dat de Islam een religie is met weinig tolerantie en niet veel verdraagzaamheid. Vandaar dat ik ook zei dat het geen makkelijke religie is om in te passen met anderen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be