Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2016, 16:37   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan zijn we misschien voor een jaartje gerust.
beetje lasten invoeren op de vakbondspremies en btwstelsel, zodat de kassen wat rapper leeg geraken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 16:55   #22
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar enfin dat is geen dictatuur, ik zeg niet dat het verboden is, ik stel voor trek gewoon geld af van hun dotatie.

in feite is dat gewoon dezelfde retoriek als vakbonden gebruiken over belasten van rijken blabla... Als het uit hun mond komt is het normaal, en als het uit eens op hen geprojecteerd wordt is het dictatuur.... hahha
Maw, als de VRT NIET het nieuws brengt welk in het kraampje van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie past, dan moet de dotatie in mindering worden gebracht.
Dat is het wat jij wil zeggen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 17:53   #23
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Al bij al vond ik het een geslaagde dag in Brussel.
Mooi wandelweer en wat acties hier en daar.
Afgesloten met een ferm jupilerke.
Life can be sweet.


Je ziet hem denken: zalig de armen van geest...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 18:26   #24
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht


Je ziet hem denken: zalig de armen van geest...
U bent ne straffe, u denkt te weten wat mensen denken.
U heeft dan wel uw roeping gemist.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 18:33   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U bent ne straffe, u denkt te weten wat mensen denken.
U heeft dan wel uw roeping gemist.
u denkt te kunnen denken
nog straffer
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 18:34   #26
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
De Nieuwe Vreemdelingen Alliantie dictatuur mooi in woord gebracht Paul !
Doe zo verder, want het zal nodig zijn tegen 2018 en 2019
persvrijheid is nu eenmaal tegen de ideologie van de meeste rechtsen hier.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 19:18   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, als de VRT NIET het nieuws brengt welk in het kraampje van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie past, dan moet de dotatie in mindering worden gebracht.
Dat is het wat jij wil zeggen !
Nee, als je de VRT luistert zou je denken dat er. Maar een nieuws in gans de wereld is. Het belangrijkste neiuws is vertellen over een staking van een groep,wereldvreemde mensen

Dus ik zeg gewoon. Dat dit niet buitenproportioneel aandacht geven is aan topics die in feite de politieke agenda bepalen terwijl ze niet belangrijk zijn

Ik vind het veel belangrijker om na te denken over Sabena ,
Of neem nu tesla. Wanneer heeft de VRT. Eens tien minuten gespendeerd aan tesla ? Vind ik belangrijke innovator
Of wanneer heeft de VRT eens half uur gespendeerd aan de oorlog indie Pakistan ? Blijkbaar is het vakbondsnieuws gewoon van dergelijke waarde dat je al de rest mag vergeten wat gebeurt in de wereld

Snap,je het nog niet q, het ligt er vingerdik,op dat die bende die daar werkt gewoon veel,liever zit te,lullen, over stakingen dan over mensen die innovaties doen
Ze vinden zichzelf kritisch als ze een vakbond slogannekes laten braken en ondertussen allerlei leugens zitten te scanderen.

Kijk hier in de gemeente zeg ik de belastingen zijdgeweren. En ik wordt verweten voor leugenaar, terwijl ze dan zitten te,lullen. Dat de belastinggeld maar heel lichtjes gestegen zijn... Dus mijn binaire logica zegt het is gestegen. De sossen zitten hier aan het beleid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 19:24   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, als de VRT NIET het nieuws brengt welk in het kraampje van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie past, dan moet de dotatie in mindering worden gebracht.
Dat is het wat jij wil zeggen !
Nee, als je de VRT luistert zou je denken dat er. Maar een nieuws in gans de wereld is. Het belangrijkste neiuws is vertellen over een staking van een groep,wereldvreemde mensen

Dus ik zeg gewoon. Dat dit niet buitenproportioneel aandacht geven is aan topics die in feite de politieke agenda bepalen terwijl ze niet belangrijk zijn

Ik vind het veel belangrijker om na te denken over Sabena ,
Of neem nu tesla. Wanneer heeft de VRT. Eens tien minuten gespendeerd aan tesla ? Vind ik belangrijke innovator
Of wanneer heeft de VRT eens half uur gespendeerd aan de oorlog indie Pakistan ? Blijkbaar is het vakbondsnieuws gewoon van dergelijke waarde dat je al de rest mag vergeten wat gebeurt in de wereld

Snap,je het nog niet q, het ligt er vingerdik,op dat die bende die daar werkt gewoon veel,liever zit te,lullen, over stakingen dan over mensen die innovaties doen
Ze vinden zichzelf kritisch als ze een vakbond slogannekes laten braken en ondertussen allerlei leugens zitten te scanderen.

Kijk hier in de gemeente zeg ik de belastingen zijdgeweren. En ik wordt verweten voor leugenaar, terwijl ze dan zitten te,lullen. Dat de belastinggeld maar heel lichtjes gestegen zijn... Dus mijn binaire logica zegt het is gestegen. De sossen zitten hier aan het beleid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 20:41   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Feit is dat er véél minder zijn komen opdagen als wat de twee vakbondsvetkoppen hadden aangekondigd. I.p.v. 80 000 zal het met veel moeite zowat de helft zijn.
Ik heb het eens nagekeken, maar ik vind bij het ACV alvast geen enkele verwijzing naar het cijfer van tachtigduizend betogers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 20:48   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
persvrijheid is nu eenmaal tegen de ideologie van de meeste rechtsen hier.
Een minuutje, propaganda is gewoon zielige reclame voor een mening zonder evenveel aandacht te besteden aan de andere mening. Ik ben daar tegen. Als je nog niet iemand aan het woord kunt laten na het horen van een foutieve slogan die deze stelling even nauwkeurig tegenspreekt dan is het gewoon propaganda

Weet je laat ze maar doen, ze delven hun eigen graf op de manier
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 20:54   #31
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee, als je de VRT luistert zou je denken dat er. Maar een nieuws in gans de wereld is. Het belangrijkste neiuws is vertellen over een staking van een groep,wereldvreemde mensen

Dus ik zeg gewoon. Dat dit niet buitenproportioneel aandacht geven is aan topics die in feite de politieke agenda bepalen terwijl ze niet belangrijk zijn
Grappig. Op het VTM-nieuws van 7u was de betoging eerder en langer aan bod dan op de VRT.

Citaat:
Ik vind het veel belangrijker om na te denken over Sabena ,
Waarom zou de VRT in godsnaam in het nieuws anno 2016 uitgebreid moeten berichten over een bedrijf dat al 15 jaar failliet is?

Citaat:
Of neem nu tesla. Wanneer heeft de VRT. Eens tien minuten gespendeerd aan tesla ? Vind ik belangrijke innovator
Ik denk dat je het concept 'nieuws' niet helemaal begrijpt...

Citaat:
Of wanneer heeft de VRT eens half uur gespendeerd aan de oorlog indie Pakistan ? Blijkbaar is het vakbondsnieuws gewoon van dergelijke waarde dat je al de rest mag vergeten wat gebeurt in de wereld
Je raaskalt volledig. Vandaag waren er twee grote nieuwsitems op het VRT-nieuws die uitgebreider besproken werden dan de betoging, en vroeger in het nieuws zaten: de waarschijnlijk afgesprongen overname van Eandis, en de Oosterweelverbinding. En waarom zou men in godsnaam precies vandaag moeten berichten over het conflict tussen India en Pakistan, tenzij daar net vandaag iets wereldschokkends gebeurd zou zijn. En in dat geval ZOU het ook op het nieuws aan bod komen.

Nogmaals: ik denk niet dat jij de concepten 'nieuws' en 'journaal' helemaal begrijpt...

En serieus, leer eens een beetje leesbaar schrijven...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 20:56   #32
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een minuutje, propaganda is gewoon zielige reclame voor een mening zonder evenveel aandacht te besteden aan de andere mening. Ik ben daar tegen. Als je nog niet iemand aan het woord kunt laten na het horen van een foutieve slogan die deze stelling even nauwkeurig tegenspreekt dan is het gewoon propaganda
Je vindt dus dat na ieder interview met een lid van de regering een interview moet volgen met een vakbondsafgevaardigde?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 20:56   #33
Anitta
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 834
Standaard

uw topictitel zegt meer over u dan u denkt, jij bent namelijk geen haar beter dan de vakbondsleden en zeker slechter dan die is aanhangers.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 20:59   #34
Anitta
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
u denkt te kunnen denken
nog straffer
dit is uw persoonlijke record, twee korte zinnen in hetzelfde bericht.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2016, 06:59   #35
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.232
Standaard

Bij zo'n staking is het belangrijk dat je de stakers goed bij elkaar houdt en zo in de juiste richting kan leiden, ook het plaatsen van bepaalde hekken (liefst rode en groene, vermijd blauw en geel, want daar maak je ze onrustig mee). Je kan ook niet puur op hekken afgaan. Ik vind ook de verantwoordelijkheid van de organisators om de hoop bij elkaar te houden, als er eentje losloopt kan je die nog makkelijk gaan vangen en terug in de groep zetten, maar als er veel los beginnen te lopen dan wordt het moeilijker om ze terug bij elkaar te houden. Daarom is een goede organisatie cruciaal.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2016, 08:08   #36
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Ondertussen blijkt dat het verhaaltje over de 'betogers die de ambulance weigerden door te laten' compleet verzonnen was:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...over-ambulance
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2016, 09:05   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Bij zo'n staking is het belangrijk dat je de stakers goed bij elkaar houdt en zo in de juiste richting kan leiden, ook het plaatsen van bepaalde hekken (liefst rode en groene, vermijd blauw en geel, want daar maak je ze onrustig mee). Je kan ook niet puur op hekken afgaan. Ik vind ook de verantwoordelijkheid van de organisators om de hoop bij elkaar te houden, als er eentje losloopt kan je die nog makkelijk gaan vangen en terug in de groep zetten, maar als er veel los beginnen te lopen dan wordt het moeilijker om ze terug bij elkaar te houden. Daarom is een goede organisatie cruciaal.
Ik denk dat het inzetten van enkele goed afgerichte herdershonden hier een zeer goed resultaat zou geven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2016, 09:13   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Grappig. Op het VTM-nieuws van 7u was de betoging eerder en langer aan bod dan op de VRT.



Waarom zou de VRT in godsnaam in het nieuws anno 2016 uitgebreid moeten berichten over een bedrijf dat al 15 jaar failliet is?



Ik denk dat je het concept 'nieuws' niet helemaal begrijpt...



Je raaskalt volledig. Vandaag waren er twee grote nieuwsitems op het VRT-nieuws die uitgebreider besproken werden dan de betoging, en vroeger in het nieuws zaten: de waarschijnlijk afgesprongen overname van Eandis, en de Oosterweelverbinding. En waarom zou men in godsnaam precies vandaag moeten berichten over het conflict tussen India en Pakistan, tenzij daar net vandaag iets wereldschokkends gebeurd zou zijn. En in dat geval ZOU het ook op het nieuws aan bod komen.

Nogmaals: ik denk niet dat jij de concepten 'nieuws' en 'journaal' helemaal begrijpt...

En serieus, leer eens een beetje leesbaar schrijven...
Die mensen mogen op TV leugens komen vertellen, en er is niemand die dat tegenspreekt, dat is dus geen ontegensprekelijk debat

En of ik het nu begrijp of niet, als er 3 miljoen belgen Zappen heeft VRT minder kijkcijfers. Dus vertel maar ulle zever

Nu er ligt al een leuk besparingsvoorstel op tafel
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-vakbond.dhtml

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 september 2016 om 09:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2016, 09:15   #39
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ondertussen blijkt dat het verhaaltje over de 'betogers die de ambulance weigerden door te laten' compleet verzonnen was:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...over-ambulance
Laten we dan eerst eens de versie van de ambulanciers horen. Hier wordt gewoon éénduidig de organisatie van de betoging aan het woord gelaten.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2016, 09:18   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je vindt dus dat na ieder interview met een lid van de regering een interview moet volgen met een vakbondsafgevaardigde?
ik vind dat er gerust de fouten mogen uitgehaald worden. Aangezien de meeste vakbonden een of ander wereldvreemd standpunt innemen vol met fouten, heb je aan die berichtgeven in feite niets.

Nu ivm die politici, meestal hoor je de tegenstanders en niet de originators van het voorstel. Die werken dikwijls nogal onzichtbaar. De politiek surft op dat voorstel. De originators en tegenstanders en een synthese van een fundamenteel debat zou goed zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be