Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2019, 19:09   #81
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou bijzonder trots mocht ook mijn moeder aan die protesten deel nemen.
Ze is spijtig genoeg al vrij oud, en niet meer zo goed te been.



Mijn grootmoeder van 93 in het bejaardentehuis doet ook soms spontaan haar kleren uit.
tomm is offline  
Oud 22 oktober 2019, 19:12   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is er misschien wel over, moslim mannen hebben er gewoon veel meer last van en dat is volgens mij door die inteelt die zorgt voor een pak meer mentale problemen.
Tot in het absurde doorgedreven patriarchale (& bijgevolg misogyne) denkbeelden helpen ook niet veel, me dunkt.

Het is inderdaad een teken van beschaving de seksuele energie waarmee een mens van nature opgescheept zit ten eerste goed te begrijpen en ten tweede in de mate van het mogelijke te 'beheersen' (er de baas over zijn - 'my body my choice' - en er zich niet door laten meesleuren).


Een 'verkrampte' omgang met zowel de eigen als andermans seksualiteit kan niet anders dan tot barbarij leiden.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 23 oktober 2019, 07:05   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tot in het absurde doorgedreven patriarchale (& bijgevolg misogyne) denkbeelden helpen ook niet veel, me dunkt.

Het is inderdaad een teken van beschaving de seksuele energie waarmee een mens van nature opgescheept zit ten eerste goed te begrijpen en ten tweede in de mate van het mogelijke te 'beheersen' (er de baas over zijn - 'my body my choice' - en er zich niet door laten meesleuren).

Een 'verkrampte' omgang met zowel de eigen als andermans seksualiteit kan niet anders dan tot barbarij leiden.
Dat is waar, Islamitische tradities maken het nog veel erger. Toch hebben Christenen dit ook in hun teksten en tradities, waarom is het daar zoveel minder extreem dan bij moslims?

Er moet een mentale stoornis of achterlijkheid bij zitten en dan kom je opnieuw terug bij die inteelt en verplichte huwelijken die dat versterken.
Hoofdstraat is offline  
Oud 23 oktober 2019, 11:29   #84
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is waar, Islamitische tradities maken het nog veel erger. Toch hebben Christenen dit ook in hun teksten en tradities, waarom is het daar zoveel minder extreem dan bij moslims?

Er moet een mentale stoornis of achterlijkheid bij zitten en dan kom je opnieuw terug bij die inteelt en verplichte huwelijken die dat versterken.
Eventjes 15 eeuwen christelijke onderdrukking van seksualiteit, andere geloven, ketters, heksen, enzovoort over het hoofd gezien?


Anti-religieuze Sovjet propaganda uit de jaren 20...





En uit de jaren 60, Gagarin ziet God nergens...



En wie denkt dat dit allemaal tot het verleden behoort, dat het christendom niet meer onderdrukt:

Uganda's New Anti-Homosexuality Law Was Inspired by American Activists

https://www.theatlantic.com/internat...onment/356365/

On Friday, the Ugandan parliament approved a bill that will punish "aggravated homosexuality" with life imprisonment.

https://www.au.org/church-state/febr...-for-execution

Religious Right Activist Calls For Execution Of Homosexuals

Laatst gewijzigd door tomm : 23 oktober 2019 om 11:36.
tomm is offline  
Oud 23 oktober 2019, 11:33   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Eventjes 15 eeuwen christelijke onderdrukking van seksualiteit, andere geloven, ketters, heksen, enzovoort over het hoofd gezien?


Anti-religieuze Sovjet propaganda uit de jaren 20...
Feiten van honderd jaar, of een eeuw geleden, om even de hedendaagse islamitische overlast te relativeren. Goe bezig
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 23 oktober 2019, 11:38   #86
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Feiten van honderd jaar, of een eeuw geleden, om even de hedendaagse islamitische overlast te relativeren. Goe bezig
Ik heb men post aangepast. Ook vandaag nog roepen Amerikaanse christenen op om homoseksuelen tot de dood te veroordelen. In Afrikaanse landen waar ze veel invloed hebben kunnen ze hun ideeën in de praktijk brengen.
tomm is offline  
Oud 23 oktober 2019, 11:40   #87
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb men post aangepast. Ook vandaag nog roepen Amerikaanse christenen op om homoseksuelen tot de dood te veroordelen. In Afrikaanse landen waar ze veel invloed hebben kunnen ze hun ideeën in de praktijk brengen.
Feiten graag.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 23 oktober 2019, 11:54   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Feiten graag.
zie onderaan post 84

Maar ook ...

Kenyan court upholds bans on gay intimacy
In a case that pitted influential faith leaders against gay rights groups, Kenya’s High Court declined on Friday (May 24) to force the repeal of sections of the penal code widely seen to discriminate against homosexuals.
The vast majority of Christian and Muslim leaders approved of the court’s decision. Most oppose homosexuality as contrary to the teaching of the Bible and the Quran, and many pastors don’t accept gays and lesbians in their churches.
Homosexuality “is against everything — our culture, the bible, nature, our faith,” said Anglican Archbishop Jackson Ole Sapit of Kenya. “We are alarmed by same sex marriages. Marriages is an institution of procreation. There is no procreation in gay marriages.”

According to the archbishop, defeating these trends, which he said are imports from the West, requires vigilance. “If we keep quiet, they advance an inch. We must sustain the noise against the trends,” said Ole Sapit.

Sheikh Hassan ole Naado, deputy secretary general of the Supreme Council of Kenya Muslims, said he never doubted how the court would rule. “The society does not condone extreme liberal ideas such as this one. We are for procreation and we do not support homosexuality,” said Ole Naado.
In sub-Saharan Africa, 28 out of 49 countries have laws penalizing same-sex relationships, according to Human Rights Watch.


https://religionnews.com/2019/05/24/...-gay-intimacy/

Enkele maanden geleden besliste het hoggerechtshof in Nairobi of de wet die homoseksualiteit strafbaar maakt zou geschrapt worden.
Zowel de kerkleiders als moslimleiders voerden campagne tegen het schrappen van de wet.

In Uganda wonen bijna geen moslims. Daar hebben de kerkleiders en Amerikaanse sektes gelobbyd om homoseks met de dood te bestraffen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Uganda...lity_Act,_2014

En in de VS in 2019...

Tennessee Pastor Who Is Also a Detective Calls for L.G.B.T. People to Be Executed

https://www.nytimes.com/2019/06/15/u...on-fritts.html
tomm is offline  
Oud 23 oktober 2019, 12:16   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zie onderaan post 84

Maar ook ...

Kenyan court upholds bans on gay intimacy
In a case that pitted influential faith leaders against gay rights groups, Kenya’s High Court declined on Friday (May 24) to force the repeal of sections of the penal code widely seen to discriminate against homosexuals.
The vast majority of Christian and Muslim leaders approved of the court’s decision. Most oppose homosexuality as contrary to the teaching of the Bible and the Quran, and many pastors don’t accept gays and lesbians in their churches.
Homosexuality “is against everything — our culture, the bible, nature, our faith,” said Anglican Archbishop Jackson Ole Sapit of Kenya. “We are alarmed by same sex marriages. Marriages is an institution of procreation. There is no procreation in gay marriages.”

According to the archbishop, defeating these trends, which he said are imports from the West, requires vigilance. “If we keep quiet, they advance an inch. We must sustain the noise against the trends,” said Ole Sapit.

Sheikh Hassan ole Naado, deputy secretary general of the Supreme Council of Kenya Muslims, said he never doubted how the court would rule. “The society does not condone extreme liberal ideas such as this one. We are for procreation and we do not support homosexuality,” said Ole Naado.
In sub-Saharan Africa, 28 out of 49 countries have laws penalizing same-sex relationships, according to Human Rights Watch.


https://religionnews.com/2019/05/24/...-gay-intimacy/

Enkele maanden geleden besliste het hoggerechtshof in Nairobi of de wet die homoseksualiteit strafbaar maakt zou geschrapt worden.
Zowel de kerkleiders als moslimleiders voerden campagne tegen het schrappen van de wet.

In Uganda wonen bijna geen moslims. Daar hebben de kerkleiders en Amerikaanse sektes gelobbyd om homoseks met de dood te bestraffen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Uganda...lity_Act,_2014

En in de VS in 2019...

Tennessee Pastor Who Is Also a Detective Calls for L.G.B.T. People to Be Executed

https://www.nytimes.com/2019/06/15/u...on-fritts.html
hoeveel tienduizenden doden zijn al te betreuren ????
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 23 oktober 2019, 13:17   #90
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Contrastje :




...op de kleding na... neen niet echt... ze komt immers net voor hetzelfde op
praha is offline  
Oud 23 oktober 2019, 13:27   #91
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het stomme is wel dat ze hun foef scheren net zoals de Islamietanen voorschrijven, Mohammed had niet graag haar op z'n jonge bruiden vandaar scheren al die Moslima's zich zedig kaal onderaan.

Ik zou dus eveneens willen stellen, free de foef !!
...of gewoon perfect westers geïntegreerd ?
Iets meer dan de helft scheert het volledig weg, +- 40% trimt het netjes bij

En westerse mannen lijken ook al graag in de gunsten te vallen van Mohammed: 25% verwijderd het en 55% trimt het netjes bij
praha is offline  
Oud 23 oktober 2019, 13:29   #92
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...op de kleding na... neen niet echt... ze komt immers net voor hetzelfde op
je newspeak kronkels spelen je parten Praha

uit de OT :

Citaat:
De Syrische Dareen Hasan, die sinds enkele jaren in Nederland woont, schreef op haar Facebookpagina een vurig pleidooi over het recht om als vrouw te genieten van seks. Uit de hele Arabische wereld kwamen reacties. Haar woorden zijn meer dan een plat betoog over seks, zegt Hasan. ‘Alles in de islam draait om het domineren van een vrouwenlichaam.’

Citaat:
. Het gesprek vindt plaats in een café in Haarlem, twee maanden nadat ze haar ‘Ik had seks’-betekenis had gedaan. Voldaan denkt ze terug aan het moment dat ze de tekst publiceerde. Vanuit de hele Arabische wereld stroomden de reacties binnen, onophoudelijk, totdat het er 20 duizend waren. Mannen maakten haar uit voor ‘hoer’, vrouwen lieten weten dat ze het feminisme besmeurde met haar vunzige praatjes. Iemand vroeg spottend of ze de volgende keer een video wilde plaatsen van haar seksuele escapades. Daar had hij immers ‘recht op’. Maar er was ook lof, zowel van vrouwen als mannen die erkenden dat er iets moest veranderen.
Anna List is offline  
Oud 23 oktober 2019, 13:32   #93
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wij, normale, fatsoenlijke en beschaafde mannen kunnen, indien nodig, ten allen tijde onze driften onder controle houden, met of zonder sluier-vodden. Dat onderscheid ons van de dieren.
Zij die dat niet zouden kunnen, catalogeer ik onder beesten.


Geloof ik geen hol van
praha is offline  
Oud 23 oktober 2019, 13:37   #94
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je newspeak kronkels spelen je parten Praha
Ik zie er de newspeak niet goed van in Anna...ik zou zelfs durven stellen dat het dan eerder 'oldspeak' is ...of in mijn geval 'constant-speak' is hé

Je kan het misschien even uitklaren ?
Maar dat zal te moeilijk worden

Citaat:
uit de OT :
Waar ge daarmee heen wilt is me totaal duister Anna
Ge wilt daarmee aantonen dat ijveren om A niet kan omdat een ander B prefereert ... of watte ?
praha is offline  
Oud 23 oktober 2019, 13:59   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik zie er de newspeak niet goed van in Anna...ik zou zelfs durven stellen dat het dan eerder 'oldspeak' is ...of in mijn geval 'constant-speak' is hé

Je kan het misschien even uitklaren ?
Maar dat zal te moeilijk worden


Waar ge daarmee heen wilt is me totaal duister Anna
Ge wilt daarmee aantonen dat ijveren om A niet kan omdat een ander B prefereert ... of watte ?
een symbool van religie voorstellen als een symbool van persoonlijke vrijheid ... kan het contradictorischer???
Anna List is offline  
Oud 23 oktober 2019, 14:35   #96
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb men post aangepast. Ook vandaag nog roepen Amerikaanse christenen op om homoseksuelen tot de dood te veroordelen. In Afrikaanse landen waar ze veel invloed hebben kunnen ze hun ideeën in de praktijk brengen.
Dat is nu toch wel ver gezocht om daarmee de Islamitische toestanden mee goed te praten.

Het ging trouwens niet over homo's maar de onderdrukking van vrouwen omdat Moslim mannen hun lusten niet kunnen bedwingen en vervolging voor sex voor het huwelijk en overspel. Dat ligt nu toch al een tijdje achter ons, zelfs in Afrika.

En we spreken over Moslims die hier geboren zijn of in een (op zicht) modern land met redelijke educatie. Waar zit hem het verschil?
Hoofdstraat is offline  
Oud 23 oktober 2019, 19:35   #97
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is nu toch wel ver gezocht om daarmee de Islamitische toestanden mee goed te praten.

Het ging trouwens niet over homo's maar de onderdrukking van vrouwen omdat Moslim mannen hun lusten niet kunnen bedwingen en vervolging voor sex voor het huwelijk en overspel. Dat ligt nu toch al een tijdje achter ons, zelfs in Afrika.

En we spreken over Moslims die hier geboren zijn of in een (op zicht) modern land met redelijke educatie. Waar zit hem het verschil?
Die hoofdoek is ook christelijk, niet enkel islamitisch.
Sex voor het huwelijk en overspel was ook bij ons taboe, nog niet zo lang geleden.
In veel christelijke landen is abortus nog steeds verboden, net als voorbehoedsmiddelen.
De man vrouw verhoudingen zijn al helemaal anders in bvb. Rusland of Latijns-Amerika vergeleken met het Westen, en in Zwart-Afrika mag een man meerdere vrouw huwen, kan een vrouw niet erven, en neemt de man alle beslissingen.

Waar je wel een punt hebt is dat die mensen hier opgegroeid zijn en religie zo sterk blijft, soms zelfs sterker dan in het land van origine.
Maar vergis je niet er is een reden waarom veel Marokkaanse mannen een vrouw zoeken op het platteland van Marokko, die hier vinden ze veel te geemancipeerd.
tomm is offline  
Oud 23 oktober 2019, 19:56   #98
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een symbool van religie voorstellen als een symbool van persoonlijke vrijheid ... kan het contradictorischer???
Wie sprak er over symbolen vergelijken, Anna?
Jij blijkbaar nu omdat ge er anders niet meer uit geraakt

Mijn post :
Citaat:
...op de kleding na... neen niet echt... ze komt immers net voor hetzelfde op
Maar ik zie het al hoor..
Die post van me laat ergens dik de wensen over en is te interpretatief vooral als reactie op de post van jou die al even interpretatief was.

"Constrastje: " zei je immers als enig bijschrift.

Dan kan ik het ook niet helpen.
Laat me het verduidelijken.
Op vlak van waar ze voor opkomen ( dus niet de specifieke inhoud noch de kleding du) zie ik geen enkel contrast

Beide komen immers op om te mogen zijn voor wie ze zijn

Is het je zo duidelijker ?
praha is offline  
Oud 23 oktober 2019, 20:00   #99
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wie sprak er over symbolen vergelijken, Anna?
Jij blijkbaar nu omdat ge er anders niet meer uit geraakt

Mijn post :

Maar ik zie het al hoor..
Die post van me laat ergens dik de wensen over en is te interpretatief vooral als reactie op de post van jou die al even interpretatief was.

"Constrastje: " zei je immers als enig bijschrift.

Dan kan ik het ook niet helpen.
Laat me het verduidelijken.
Op vlak van waar ze voor opkomen ( dus niet de specifieke inhoud noch de kleding du) zie ik geen enkel contrast

Beide komen immers op om te mogen zijn voor wie ze zijn

Is het je zo duidelijker ?
Waarlijk een feministe dus.
Anna List is offline  
Oud 23 oktober 2019, 20:08   #100
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is nu toch wel ver gezocht om daarmee de Islamitische toestanden mee goed te praten.

Het ging trouwens niet over homo's maar de onderdrukking van vrouwen omdat Moslim mannen hun lusten niet kunnen bedwingen en vervolging voor sex voor het huwelijk en overspel. Dat ligt nu toch al een tijdje achter ons, zelfs in Afrika.

En we spreken over Moslims die hier geboren zijn of in een (op zicht) modern land met redelijke educatie. Waar zit hem het verschil?
allo Tokyo

Gij vergeet dan wel : Oudorthodoxen, Joden, etc

Korintiërs 11:3: "Ik moet u echter nog het volgende zeggen. Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus”
"Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben”.
praha is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be