Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2008, 23:24   #21
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De geschiedenis van de Amerikaanse Revolutie tot de Tweede Wereldoorlog wordt vanuit die invalshoek beschreven door Ezra Pound.
In opdracht van Ezra Pound geschreven : Secret of the Federal Reserve van Eustace Mullins . Natuurlijk uiterst relevant vandaag de dag!
__________________
Immotus nec iners
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 00:10   #22
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
In opdracht van Ezra Pound geschreven : Secret of the Federal Reserve van Eustace Mullins . Natuurlijk uiterst relevant vandaag de dag!
Eustace Mullins geeft dikwijls foute informatie.

De dvd van The money masters is wel zeer goed.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 02:31   #23
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

huidige sociale zekerheid :
een kosovees van 5 jr die hier komt binnegwaaid krijgt gratis tandverzorging,
ik - die ooit 300 euro per maand ! werd afgehouden voor allerlei biijdragen - schoot er 90 euro bij in bij mijn laatste tandartsbezoek
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 10:50   #24
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Eustace Mullins geeft dikwijls foute informatie.

De dvd van The money masters is wel zeer goed.
Klopt wel wat betreft Mullins...
Echter is hij, voor zover ik weet, dé persoon geweest die de Jekyll Island samenzwering aan het licht heeft gebracht.

Boeken als The secrets of the Federal Reserve, The World Order en Murder by Injection bieden in principe erg interessante informatie. De uiterst onzinnige conclusies hier en daar moet je op de koop toenemen. Het is alleszins beter dan wat men doorgaans vindt in het "genre" zoals het later ontstaan / gegroeid is.

Echt storend is eigenlijk hetgeen wat hij (zo naar het lijkt) de laatste jaren verkondigt : nazi = nationaal-zionisme.. die zogenaamde "zionazi" onzin.
Hij heeft er nog wel eens anders tegen aangekeken

Money masters is inderdaad het bekijken waard!

PS.
Betreft de Amerikaanse revolutie vraag ik mij af: hoe die nu eigenlijk te interpreteren? Positief / negatief ? Pound is dus duidelijk positief daarover, waar andere "rechtse" auteurs in die tijd het vaak niet waren.
__________________
Immotus nec iners

Laatst gewijzigd door Vaandeldrager : 11 november 2008 om 11:01. Reden: toevoeging
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:50   #25
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
PS.
Betreft de Amerikaanse revolutie vraag ik mij af: hoe die nu eigenlijk te interpreteren? Positief / negatief ? Pound is dus duidelijk positief daarover, waar andere "rechtse" auteurs in die tijd het vaak niet waren.
Als een gerechtvaardigde, maar mislukte volksopstand tegen de Britse plutocratie.

Voor de Franse Revolutie geldt min of meer hetzelfde: de invoering van het Britse liberalisme/parlementarisme werd "gecounterd" door het nationalisme (jacobinisme) van Robespierre en later van Napoleon.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:05   #26
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Voor de Franse Revolutie geldt min of meer hetzelfde: de invoering van het Britse liberalisme/parlementarisme werd "gecounterd" door het nationalisme (jacobinisme) van Robespierre en later van Napoleon.
Dat is de meest bizarre "analyse" van de Franse Revolutie (die trouwens helemaal niet zo eenvorming was als vaak gezegd) die ik tot nu toe heb gelezen.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 16:47   #27
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat is de meest bizarre "analyse" van de Franse Revolutie (die trouwens helemaal niet zo eenvorming was als vaak gezegd) die ik tot nu toe heb gelezen.
Economics of the French Revolution


The causes of the French Revolution and the wars it gave birth may, in general, be pictured as the melting down of the Columbian epoch in a crucible of gold, out of which was cast a new way of life, which I will call the Napoleonic. Peculation was rife; justice was at a discount except for those who could buy it; imprisonment was often without trial; punishments were still barbarous; ... personal freedom was denied by the system of "mainmorte;" free speech was prohibited. ... The reality was that all but the parasites yearned for something new, and the fact that in America revolt had given to such men what they thought they desired.

Long before revolution turned to thunder and lightning the storm had been tamped in London. There lay stored away the greater part of the world’s stock of gold and silver, and, as after the Seven Years’ War nearly every country in Europe had to borrow from London, the basis of European economic structure was changed from wealth to debt. Among these nations France became the more heavily involved, as she was compelled to borrow large sums in order to pay for British colonial imports and her own share of the cost of the war of the American Rebellion. Soon she was reduced to borrow in order to pay interest on former loans; so it came about that, at the time when Bentham was writing his Defence of Usury, Necker, Louis XVI’s banker and treasurer, was gambling with a nullity. Between 1783 and 1787, by borrowing, he created an additional debt of no less than 425 million livres, which enserfed the King to the usurers, whose weapons were the newspapers, which they either bought or were subsidising. By them they focused public opinion on their aim, which was the creation of a constitutional monarchy on the English pattern, according to which the King was subservient to the Money Power. "The English system, as Necker had perceived," writes Mr. R. McNair Wilson in his The Mind of Napoleon, "was a dictatorship of finance cleverly disguised as a ‘crowned republic.’

This oligarchy ... controlled money; it controlled the Press; it controlled the funds of both the great political parties. Thus it was in command of the whole patronage of the Crown on the one hand, and of the whole body of political patronage on the other." Such was the crucial factor which precipitated the French Revolution. It was not misery, for in 1789 social conditions were better than in 1759; instead, it was the check caused by the credit and debt system to increasing prosperity.

Necker attempted to float two large loans, and, failing to do so, the Bishop of Autun (Talleyrand), lover of his daughter, Madame de Staël, proposed that the Church lands should be confiscated. ... Necker ... obtained vast tracts of land as security for his promises to pay in gold and silver which did not exist. The people refusing the notes issued, a run on the banks followed, whereupon Necker fled the country. ... In order to destroy the "assignats," he set about to foment a foreign war against Austria. In this he was backed by the City of London, in which it was realised that, should land-money right France, it had every chance of righting other agricultural countries, and that this would lead to the dethronement of gold. "If war broke out ... France would need gold-loans once more."1 1 J.F.C Fuller, Decisive Battles, p.


http://www.napoleongames.com/economic.html
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 23:13   #28
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Ja en? Je gaat hier voorbij aan een hoop factoren die hebben bijgedragen aan de Franse Revolutie. Zoals het feit dat de opstanden op het platteland meer met oogsten te maken hadden dan met politieke eisen. Het bijna dogmatisch focussen op de rol van bankiers kan dan soms wel een paar feiten aan het licht brengen, het maakt je ook blind voor de andere factoren.

De bankiers hebben inderdaad altijd geprobeerd een bepaalde politieke (vrijhandels-)agenda willen opdringen. Net zoals alle systemen dit geprobeerd hebben. Zo uitzonderlijk zijn ze zeker niet op dat vlak.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 13:53   #29
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

In een onafhankelijk Vlaanderen dient de SZ zekerheid behouden te blijven. Het is vanzelfsprekend dat de 4de wereld, de zieken, de gepensioneerden en zelfs de werkzoekenden niet in de goot moeten leven.
Ik weet dat velen die zich hier rechts noemen dromen van een economie en staat naar 19de eeuws model, maar gelukkig ben ik daar niet bij.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise

Laatst gewijzigd door garfield : 6 december 2008 om 13:54.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:45   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het staat u vrij om naar de VS te verhuizen... Geen of amper sociale bijdragen, veel krediet, veel idioten ook...

Hoe komt het dan toch dat de doorsnee Amerikaan niet spaart, maar ontspaart? Hoe komt het dat ondanks alle sub-prime-leningen amper 2% van de Amerikanen een eigen huis bezit?

Verklaar u nader, macro-economisch genie, want blijkbaar hapert er - op zijn zachtst gezegd - iets aan uw redenering.

ontstellend als dat waar is, maar ik geloof het niet

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 augustus 2011 om 16:45.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 06:09   #31
reinaert68
Gouverneur
 
reinaert68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1.018
Standaard

De sociale zekerheid kan mij eigenlijk gestolen worden. Ik heb genoeg geld voor een goeie arbeids- en ziekteverzekering. Ik ben wel heel erg voor goeie doelen en voorziening van essentiele levensmiddelen. Ik zie mijzelf wat meer als een "survivor" en denk dat de wereld er beter uit zou zien als iedereen zo dacht. In Europa is die economische onafhankelijkheid blijkbaar niet te verzoenen met waarden als gelijkheid en broederlijkheid.
__________________
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em.
-Miles Davis
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 16:12   #32
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

De sociale zekerheid moet rationeler worden; profiteren moet ten allen tijde voorkomen en gesanctioneerd worden. M.a.w. werkloosheidsuitkeringen moeten serieus strenger worden. Maar wie in het leven ongeluk heeft en bijvoorbeeld kanker krijgt, moet zo goed mogelijk geholpen worden. De staat en haar geïnstitutionaliseerde solidariteit vormen een hulpmiddel, maar het primaire doel moet een samenleving zijn met individuen die autonoom denken en verantwoordelijk handelen. Geen echte verzorgingsstaat dus, in dewelke de levens van de mensen bepaald worden door een gigantisch staatsapparaat dat zogenaamd persoonlijk en welwillend is. Solidariteit moet waar mogelijk ook georganiseerd worden door de burgers zelf (bv vrijwilligerswerk). Op deze manier krijgen we burgers die ten volle hun menselijke waardigheid behouden, en worden de ergsten noden toch geledigd.

Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2012 om 16:13.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be