Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2019, 12:10   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Denk je nu echt dat de PS niet in een regering met NVA zullen stappen als ze de keuze krijgen tussen dat en nog vier of vijf jaar aan de zijlijn staan en niet aan de vetpotten kunnen?

De rest zal inderdaad samenklitten tegen NVA, dat zie je al vele jaren aankomen maar er is een groot verschil tussen dit willen en dit effectief ook kunnen laat staan het echt doen. Als er echt zo'n coalitie op de been moet worden gebracht dan kan het gerust zijn dat NVA hierdoor slapend rijk wordt, al zeker als er weer een minderheid aan Vlaamse kant zou zijn.

CD&V zal ook eens goed moeten nadenken alvorens dergelijke coalitie te vormen en de Vlaming voor de zoveelste keer in de rug te steken. Nog enkele legislaturen en dat partijtje eindigt onder de kiesdrempel.
Als de N-VA het communautaire voor altijd begraaft? Ja, dan wel.

Ik zou het straf vinden, als de N-VA vrijwillig in het aflopende VU-scenario zou stappen. Het VB gaat de kiezing daarop een enorm succes halen en de N-VA zal dan zogezegd niet weten hoe dat komt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 12:18   #42
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de N-VA het communautaire voor altijd begraaft? Ja, dan wel.

Ik zou het straf vinden, als de N-VA vrijwillig in het aflopende VU-scenario zou stappen. Het VB gaat de kiezing daarop een enorm succes halen en de N-VA zal dan zogezegd niet weten hoe dat komt.
Allez , toch iemand die door heeft welke jassendraaiers het zijn bij NVA. Ik was bij de vorige federale verkiezingen NVA lid, en heb ze mee aan de macht gebracht. Reeds na enkele maanden machtsdeelname hebben ze mijn stem verkwanseld, heb ik mijn lidkaart teruggestuurd en zijn ze wat mij betreft te klasseren bij linkie's & traditio's, belgicisten, monarchisten...........postjespakkers, graaiers,opportunisten.....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 12:52   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Allez , toch iemand die door heeft welke jassendraaiers het zijn bij NVA. Ik was bij de vorige federale verkiezingen NVA lid, en heb ze mee aan de macht gebracht. Reeds na enkele maanden machtsdeelname hebben ze mijn stem verkwanseld, heb ik mijn lidkaart teruggestuurd en zijn ze wat mij betreft te klasseren bij linkie's & traditio's, belgicisten, monarchisten...........postjespakkers, graaiers,opportunisten.....
Dat is ongeveer ook mijn verhaal, ik ben lid geworden toen ze het been stijf hielden.

Toen daarna het communautaire de vuilbak inging is mijn lidkaart gevolgd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 13:19   #44
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de N-VA het communautaire voor altijd begraaft? Ja, dan wel.

U onderschat de machtszucht van de PS. Het zal trouwens daar niet van afhangen of er alweer een nieuw wereldrecord regeringsvorming zal sneuvelen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 13:23   #45
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is ongeveer ook mijn verhaal, ik ben lid geworden toen ze het been stijf hielden.

Toen daarna het communautaire de vuilbak inging is mijn lidkaart gevolgd.
Bij mij juist hetzelfde, meer bepaald toen Jan Jambon op een bijeenkomst met Waalse ondernemers in Waals Brabant hetvolgende antwoordde op hun vraag of ze in Wallonië schrik moesten hebben voor NVA wat betreft het communautaire: Neen , jullie moeten hier absoluut geen schrik van hebben, voor NVA is het communautaire louter politieke marketingstrategie om de onafhankelijkheidsstrevers van het VB naar NVA te lokken, niet meer en niet minder. Zelfs Grote Leider Bart sprak dit niet tegen, het duo Vuye en Wouters werden buitengesjot toen ze de communautaire trom wilden roeren. Kort samengevat, de V van NVA staat niet voor Vlaams maar voor VERRADERS VAN VLAANDEREN.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 13:27   #46
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U onderschat de machtszucht van de PS. Het zal trouwens daar niet van afhangen of er alweer een nieuw wereldrecord regeringsvorming zal sneuvelen.
Ik onderschat alvast de machtszucht van de PS niet, PS is en blijft de grote baas in dit land, bijna niks gebeurt hier of gebeurt hier niet zonder de goedkeuring van de PS. En de PS zal NIKS aan haar programma veranderen om toch maar in een regering met NVA te kunnen treden. De PS zal alles in het werk stellen(zoals ze dat gewoon is) om aan Vlaamse kant medestanders los te weken als daar zijn CDV, VLD....... En wat betreft uw prognose dat we naar een nieuw wereldrecord regeringsvorming gaan....ik denk het niet, ik denk aan een zeer vlugge coalitievorming en een eedaflegging daags voor de nationale feestdag van 21 juli, is trouwens in het verleden zeer zeer dikwijls gebeurd, dus waarom nu niet......achter de schermen is men al lang bezig met plannetjes te bedisselen, vraag het maar aan Wouter Beke.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 14:16   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik wil toch even een aantal dingen kwijt.

Jambon faalde om ons land en zijn burgers veilig te houden op 22 maart 2016.
Meneer Jambon bleef gewoon op post.

Een goede 2 jaar later gaat hij, tesamen met de hele N-VA fraktie lopen uit de federale regering.

In de aanloop naar de federale verkiezingen komt meneer Jambon doodleuk vertellen kandidaat Eerste minister te zijn.

Ik hou nu toch wel mijn hart vast.
JayJay verhinderde niet als minister van Binnenlandse Zaken dat er bommen ontploften op de luchthaven van Zaventem en het Metrostation Maelbeek.

Nu wil JayJay Eerste minister worden.
Wat jaar hij daar verkeerd doen? Per ongeluk kernraketten lanceren in Florennes?

Ondertussen ontploffen er bij de vleet bommen in de stad van het kopstuk De Wever.....

En dan heb ik het niet eens over Ben Weyts....

Die gasten zijn gewoon volledig onbekwaam voor de job!
In de privé waren ze allang buitengesloten en dit zonder gouden handdruk.

Probeert het weg te geraken, misschien?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 14:27   #48
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Aan allen die zich hier opwinden in de kandidatuur van Jan Jambon voor de functie van 1ste minister in de volgende federale regering. Wie een beetje de actualiteit volgt , die zou toch moeten weten dat NVA er niet bij is bij de volgende federale regering. Jan Jambon weet dat zelf maar al te goed, maar zijn partij heeft hem een tijdje geleden naar voren geschoven voor die functie, goed wetende dat het er niet zal van komen. Het is heel simpel , aan Waalse kant is maar 1 partijtje, dat aan het verschrompelen is nl MR , die eventueel nog met NVA wil samenwerken. Maar bij MR weten ze maar al te goed dat er geen MIchel ll komt, vandaar het vertrek van Michel naar het Europese niveau. Neem daarbij nog dat PS deze week klaar en duidelijk heeft gesteld geen enkel debat met NVA te willen aangaan, dan moet het toch al vastliggen voor PS dat dit zelfs niet meer nodig is. Mijn prognose: federale regering met als hoofdblok CDV,CDH,PS,SPA en dan aangevuld met waarschijnlijk Groen/Ecolo en indien nodig (om voldoende zetels te hebben) MR/VLD erbij. En de premier van die volgende federale regering zal Wouter Beke worden maw terug een Vlaamse premier waardoor de Vlamingen terug volledig naar de pijpen van de Waalse broodheren moeten dansen. Dus nogmaals, aan iedereen die zich zorgen maakt omtrent Jan Jambon als premier, is voor niks nodig, zal niet gebeuren.
Cd&V,SPa, Groen en Open-VLD gaan geen meerderheid meer halen aan Vlaamse kant.

Ideaal dus om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams parlement.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 maart 2019 om 14:38.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 16:23   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Maak u geen illusies.

...
..........was het maar al 26 mei....dan zullen we het vlug genoeg weten
Ik maak me geen illusies. Maak jij er ook maar geen omgekeerde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 17:03   #50
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Jambon kan den boom in.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 17:04   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Cd&V,SPa, Groen en Open-VLD gaan geen meerderheid meer halen aan Vlaamse kant.

Ideaal dus om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams parlement.
Jammer dan dat alleen het VB zoiets wil, en dat N-VA zou tegenstemmen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 20:24   #52
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

[quote=Witte Kaproen;8973536]Cd&V,SPa, Groen en Open-VLD gaan geen meerderheid meer halen aan Vlaamse kant.

Dat is ook niet nodig , als ze samen met de Waalse partijen aan 76 zetels komen op 150 kunnen ze regeren. Bent u misschien al vergeten dat tijdens de regering Di Rupo er aan Vlaamse kant ook geen meerderheid was. Al zou NVA 50% van de stemmen halen, dan betekent dit nationaal toch maar 30% wat nog te weinig zou zijn om incontournable te zijn.....Goed geprobeerd moet ik zeggen...maar mis poes
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 21:54   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

1) de kiezers schudden de kaarten
2) mensen met een glazen bol kunnen de toekomst voorspellen
3) de ambetantste mensen zijn diegenen die een frustratie opgelopen hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 22:00   #54
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.800
Standaard

[quote=graaf de bethune;8973870]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Cd&V,SPa, Groen en Open-VLD gaan geen meerderheid meer halen aan Vlaamse kant.

Dat is ook niet nodig , als ze samen met de Waalse partijen aan 76 zetels komen op 150 kunnen ze regeren. Bent u misschien al vergeten dat tijdens de regering Di Rupo er aan Vlaamse kant ook geen meerderheid was. Al zou NVA 50% van de stemmen halen, dan betekent dit nationaal toch maar 30% wat nog te weinig zou zijn om incontournable te zijn.....Goed geprobeerd moet ik zeggen...maar mis poes
Van zodra er geen meerderheid aan Vlaamse kant is ,stemmen wij voor de Vlaamse onafhankelijkheid in het Vlaams parlement.

De walen hadden dit nu ook kunnen doen ,maar die deden dat natuurlijk niet omdat ze niet zonder de Vlaamse transfers kunnen.
Voor ons lig dat juist omgekeerd.
Hoe vlugger we geen transfers aan de Walen meer moeten betalen ,
hoe beter.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 maart 2019 om 22:00.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 23:03   #55
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

[quote=Witte Kaproen;8973936][quote=graaf de bethune;8973870]

Van zodra er geen meerderheid aan Vlaamse kant is ,stemmen wij voor de Vlaamse onafhankelijkheid in het Vlaams parlement.

We gaan wij juist nikske met onze groten mond. De vorige keer tijdens regering Di Rupo hadden de Vlamingen ook geen meerderheid in de federale regering....en we hebben toen juist nikske maar helemaal nikske gedaan, en waarom zou het nu anders zijn. De enigste partij die zou durven de rug rechten is het VB en die zijn met 10 a 12 % van de stemmen niet bij machte. De lammegoedzakvlamingen zijn voor eeuwig gedoemd om naar de Waalse broodheren hun pijpen te dansen en jaarlijks vele miljarden euro's dwangsom te betalen. Begrijp me niet verkeerd Witte Kaproen, ook ik droom van een zelfstandig Vlaanderen, weg van onder het Waals-Belgische juk.....maar ik vrees dat ik het niet meer zal meemaken, ben nochtans maar 52 jaar oud.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 23:08   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Het moeten nog verkiezingen zijn en ze azen al op postjes. Zet de N-VA maar bij de overige traditionele partijen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 02:51   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Cd&V,SPa, Groen en Open-VLD gaan geen meerderheid meer halen aan Vlaamse kant.

Ideaal dus om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams parlement.
Wij zijn geen separatisten zegt BDW. Op N-VA moet je dus al niet rekenen voor uw Vlaamse onafhankelijkheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 08:04   #58
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wij zijn geen separatisten zegt BDW. Op N-VA moet je dus al niet rekenen voor uw Vlaamse onafhankelijkheid.
Zeer juist gesproken Daiwa, wie dit niet inziet moet wel echt van slechte wil zijn. Heel simpel, de NVA is helemaal geen partij die de Vlaamse verzuchtingen zal tegemoet komen, ze verkopen hun ziel voo enkele zilverlingen=postjes.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 08:11   #59
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wij zijn geen separatisten zegt BDW. Op N-VA moet je dus al niet rekenen voor uw Vlaamse onafhankelijkheid.
Een afscheidsbeweging dus waarbij afscheid voor sommigen best leuk in de oren kan klinken.

Het streven naar "Pan-nationalisme?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:07   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het moeten nog verkiezingen zijn en ze azen al op postjes. Zet de N-VA maar bij de overige traditionele partijen.
De leden van de nva dragen de partijleiding op om via "postjes en andere tools" resultaten te boeken.
Een andere partij vindt dat foei?
Hoe noemt men een maagd die niet durft neuken?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be