Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2019, 11:15   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
ftfy



Ja.

Ga anders nog een jointje smoren.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:21   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ken behoorlijk wat mensen die in het onderwijs zijn tewerkgesteld. Lager onderwijs of het middelbaar. Ik hoor veel klachten over de shift in de etnische achtergrond van de leerlingen. Dat er in het lager onderwijs soms al 50% of meer een migratieachtergrond is, en dat ze doorgaans te weinig Nederlands spreken omdat het thuis ook niet geoefend wordt.

Ik hoor ook dat het niveau in het middelbaar onderwijs er zienderogen op achteruit gaat.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik wil binnen 2-3 jaar een kind op de wereld zetten. Maar met de Islamisering van de samenleving en de achteruitgang van het onderwijs, schat ik het goed mogelijk dat ik binnen een dikke 10 jaar weg ga uit België. Voor mij en voor mijn vrouw geen probleem, maar voor een kind lijkt me zoiets hartverscheurend
Mijn zoon is 5 jaar en zit op de derde kleuterklas, ik leer hem zelf reeds lezen, rekenen kan hij ook al vrij goed...kortom, je moet er energie in steken wil je dat je kind een goede start krijgt.

Als je vertrouwt op het onderwijs, ben je slecht bezig. Dat is eigenlijk veredelde daycare.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:22   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn zoon is 5 jaar en zit op de derde kleuterklas, ik leer hem zelf reeds lezen, rekenen kan hij ook al vrij goed...kortom, je moet er energie in steken wil je dat je kind een goede start krijgt.

Als je vertrouwt op het onderwijs, ben je slecht bezig. Dat is eigenlijk veredelde daycare.
Dit is trouwens een van de grootste klachten van de stakers verleden week he. Dat ze een zorgfunctie hebben gekregen ipv een onderwijstaak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:25   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn zoon is 5 jaar en zit op de derde kleuterklas, ik leer hem zelf reeds lezen, rekenen kan hij ook al vrij goed...kortom, je moet er energie in steken wil je dat je kind een goede start krijgt.

Als je vertrouwt op het onderwijs, ben je slecht bezig. Dat is eigenlijk veredelde daycare.
De werkplek ook zo te zien.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:27   #25
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Migratie kan werken, afhankelijk van welke cultuur het betreft.
In België heeft bijna niemand moeite met Aziaten die doorgaans hard werken, laat bembem nu de uitzondering zijn. Met Italianen ook geen problemen.

Maar de Islam heeft in zijn geschiedenis van 1600 jaar nooit een verlichting gekend, en heeft zich nooit aangepast aan gelijk welke cultuur. Het wil domineren en dat is uiteindelijk in heel Europa aan het gebeuren.
Ik denk dat je de geschiedenis van de islam niet eens kent.

Zelfs Wikipedia weet meer dan u:

"Het islamitische gouden tijdperk is een historische periode die duurde van circa 750 tot 1257, het tijdperk der Abbasiden, die zich kenmerkt door de grote invloed die filosofen en wetenschappers uit de islamitische wereld in deze tijd hadden op het gebied van kunst, wetenschap, beschaving, geneeskunde en architectuur.
Er wordt ook gesproken van een tweede gouden tijdperk dat begon in 1453 toen Mehmet II, ook wel de veroveraar genoemd, Constantinopel veroverde waarmee het Byzantijnse Rijk verviel en een nieuw islamitisch tijdperk begon."

En de islam past zich wel aan aan de lokale culturen, hoor. Er zijn zeker verschillen tussen bv Vlaamse, Maleisische, Australische, enz moslims. Bepaalde religieuze fundamenten veranderen niet, dat is waar. In de praktijk zal een soenniet in elke soennitische moskee in de wereld kunnen bidden.
Maar daarom onderscheidt een religie zich van andere religies?


Er moet in Europa gewoon een einde komen aan het islamofobe discours. Moslims moeten net als andere burgers gewoon in hun lokale samenleving worden opgenomen en geaccepteerd.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 maart 2019 om 11:27.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:34   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Hij kent zelfs -i bet- het katholicisme niet .
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:39   #27
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Jaloezie op wie?

Ik zie de bui gewoon al hangen. 15 jaar geleden toen ik in het middelbaar zat waren er al studenten die zeiden "ooit gaan de moslims hier alles om zeep helpen". Ik denk dat ze gelijk gaan krijgen en ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een dergelijke maatschappij.

In mijn eigen nabije omgeving merk ik dat autochtone ouders hun kinderen opzettelijk weg houden bij sommige scholen. Velen zeggen het me zelf. Om wille van het hoge aantal (Islamitische) migranten in sommige gemeenten, sturen ze hun kinderen 10km verderop naar school met de bus. Ik denk dat fenomeen in de toekomst enkel nog gaat toenemen.

"Allemaal racisten".. het zal wel. De Islam is geen ras. Maar het valt gewoon niet te ontkennen dat het problemen met zich meebrengt. Voor mij en voor velen werkt een Westerse samenleving niet met de Islam erin. En in de toekomst gaat dat pijnlijk duidelijk worden
Er is vrije schoolkeuze. Ik heb daar geen problemen mee.

Ik heb wel een probleem met uw zin: de samenleving werkt niet met de islam erin. Waarom niet?

Of denkt u dat de islamitische landen geen samenlevingen (met overheid, bedrijven, scholen...) hebben? Of dat de moslim zich niet bezig houdt met onderwijs? Dus nogmaals, waarom niet?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 maart 2019 om 11:40.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:46   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ga toch niet in discussie met hem
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:48   #29
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn zoon is 5 jaar en zit op de derde kleuterklas, ik leer hem zelf reeds lezen, rekenen kan hij ook al vrij goed...kortom, je moet er energie in steken wil je dat je kind een goede start krijgt.

Als je vertrouwt op het onderwijs, ben je slecht bezig. Dat is eigenlijk veredelde daycare.
Mijn dochter nu, bijna 3 jaar, kijkt al vanaf haar 2e naar YouTube video's voor kinderen (abc kids tv, enz). Die kan tot 10 tellen, kent heel wat letters van het alfabet, en beschikt over heel wat woordenschat. Wel bijna allemaal in het Engels lol - zal dus bijgeschaafd moeten worden - maar toch.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:51   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ga toch niet in discussie met hem
Bembem ok... maar dit is een discussieforum en hij lijkt ernstig te zijn .
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:53   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn dochter nu, bijna 3 jaar, kijkt al vanaf haar 2e naar YouTube video's voor kinderen (abc kids tv, enz). Die kan tot 10 tellen, kent heel wat letters van het alfabet, en beschikt over heel wat woordenschat. Wel bijna allemaal in het Engels lol - zal dus bijgeschaafd moeten worden - maar toch.
Kinderen leren idd supersnel; wou dat ik terug kind was, onlangs met veel moeite het hangul (korean alphabet) eindelijk min of meer onder de knie gekregen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 11:54   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bembem ok... maar dit is een discussieforum en hij lijkt ernstig te zijn .
Ernstig lijkt ie me idd, wat het nog tragischer maakt. Nee zulke heerschappen moet men de mond snoeren met hen klaar en duidelijk te laten verstaan dat zij bewust kwaad verspreiden. Maw zij horen ih cordon. Wat niet wegneemt dat hij uiteraard zijn mening hier mag verkondigen. Maar hoe meer men hem geen gehoor geeft hoe beter imo.

Laatst gewijzigd door bembem : 25 maart 2019 om 11:56.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:02   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kinderen leren idd supersnel; wou dat ik terug kind was, onlangs met veel moeite het hangul (korean alphabet) eindelijk min of meer onder de knie gekregen.
Amai niet simpel idd... gelukkig lijkt het Urdu alfabet sterk op het Arabische of ik was zwaar gesjost.


En voor m'n dochter ga ik trouwens ook al voor 't eerste leerjaar al van die leerboekjes kopen. Kwestie van haar al vertrouwd te maken met de materie. Natuurlijk kan ik dat niet blijven doen, want hoe hoger de klas, hoe minder ik er zelf nog iets van ken (sinusfuncties wiskunde iemand?).
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:13   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Amai niet simpel idd... gelukkig lijkt het Urdu alfabet sterk op het Arabische of ik was zwaar gesjost.
Wow je kan Arabisch? Lijkt me echt een heel moeilijk geschrift...
Momenteel waag ik me wat aan het Thais, maar oeioei so difficult xD.

Citaat:
En voor m'n dochter ga ik trouwens ook al voor 't eerste leerjaar al van die leerboekjes kopen. Kwestie van haar al vertrouwd te maken met de materie. Natuurlijk kan ik dat niet blijven doen, want hoe hoger de klas, hoe minder ik er zelf nog iets van ken (sinusfuncties wiskunde iemand?).
Well done
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:46   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Ga anders nog een jointje smoren.
Wat heb jij hier zitten roken mss?

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 14:16   #36
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik denk dat je de geschiedenis van de islam niet eens kent.

Zelfs Wikipedia weet meer dan u:

"Het islamitische gouden tijdperk is een historische periode die duurde van circa 750 tot 1257, het tijdperk der Abbasiden, die zich kenmerkt door de grote invloed die filosofen en wetenschappers uit de islamitische wereld in deze tijd hadden op het gebied van kunst, wetenschap, beschaving, geneeskunde en architectuur.
Er wordt ook gesproken van een tweede gouden tijdperk dat begon in 1453 toen Mehmet II, ook wel de veroveraar genoemd, Constantinopel veroverde waarmee het Byzantijnse Rijk verviel en een nieuw islamitisch tijdperk begon."
Ondertussen toch allemaal al een paar jaartjes geleden.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 14:21   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Amai niet simpel idd... gelukkig lijkt het Urdu alfabet sterk op het Arabische of ik was zwaar gesjost.


En voor m'n dochter ga ik trouwens ook al voor 't eerste leerjaar al van die leerboekjes kopen. Kwestie van haar al vertrouwd te maken met de materie. Natuurlijk kan ik dat niet blijven doen, want hoe hoger de klas, hoe minder ik er zelf nog iets van ken (sinusfuncties wiskunde iemand?).
je vindt alles op t internet hoor.

https://www.google.be/search?source=...30.Z0b69hsfHJM

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 maart 2019 om 14:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 16:44   #38
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Er moet in Europa gewoon een einde komen aan het islamofobe discours. Moslims moeten net als andere burgers gewoon in hun lokale samenleving worden opgenomen en geaccepteerd.
Ik heb voor mijn werk nauw contact met alle lagen van de bevolking. Autochtoon - allochtoon, man - vrouw, jong - oud, rijk - arm, hooggeschoold - laaggeschoold etc etc

Van alle moslima's die er wekelijks binnenkomen, wordt de grote meerderheid onderdrukt. Van collega's hoor ik net hetzelfde. Het zijn nooit mannen die met dat soort klachten komen, altijd vrouwen die thuis niks te zeggen hebben.

Natuurlijk verwacht ik dat jij dat gaat ontkennen, maar niets is minder waar.
De Islam is een onderdrukkende, totaal achterlijke cultuur die niet compatibel is met een vrije samenleving.

Dat wil niet zeggen dat moslims achterlijk zijn. Ik vergelijk het een beetje met het christendom dat in Vlaanderen 60 jaar geleden een onderdrukkend regime was. Mijn grootvader is er nog steeds woedend over.

Ik heb compassie met al die moslima's die ik wekelijks tref. Maar ik kan hun thuissituatie niet veranderen. Ik kan alleen maar hopen dat de Islam een verlichting zal kennen (het verbieden van hoofddoeken is een goed begin, en een absolute must) of dat de politiek uiteindelijk ingrijpt.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 28 maart 2019 om 16:47.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be