Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2008, 00:44   #1
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard Meer migranten zorgen voor minder etnocentrisme en racisme.

Wat blijkt uit en studie van Hooghe. Hoe meer migranten een land kent hoe minder etnocentrisme. Landen met weinig vreemdelingen blijken meer racisten en meer etnocentrisme te kennen. Eveneens blijkt er geen enkele band te bestaan tussen het aantal vreemdelinge in een land en de score van extreem rechts.

Toenemend racisme en etnocentisme blijkt dus niet aan de immigranten zelf te liggen.

Daarnaast blijkt uit de studie dat vooral sociaal zwakkeren en laaggeschoolden tekenen van etnocentrisme vertonen.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 01:04   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wat blijkt uit en studie van Hooghe. Hoe meer migranten een land kent hoe minder etnocentrisme. Landen met weinig vreemdelingen blijken meer racisten en meer etnocentrisme te kennen. Eveneens blijkt er geen enkele band te bestaan tussen het aantal vreemdelinge in een land en de score van extreem rechts.

Toenemend racisme en etnocentisme blijkt dus niet aan de immigranten zelf te liggen.

Daarnaast blijkt uit de studie dat vooral sociaal zwakkeren en laaggeschoolden tekenen van etnocentrisme vertonen.
Dat Hooghe zijn studie dan maar opnieuw maakt, want de landen met het meeste racime zijn nu net landen waar of bijna geen migranten wonen of waar 90% van de bevolking migranten van maximum 300 jaar geleden zijn.
Namelijk de Arabische wereld en de Amerikaans landen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 01:13   #3
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wat blijkt uit en studie van Hooghe. Hoe meer migranten een land kent hoe minder etnocentrisme. Landen met weinig vreemdelingen blijken meer racisten en meer etnocentrisme te kennen. Eveneens blijkt er geen enkele band te bestaan tussen het aantal vreemdelinge in een land en de score van extreem rechts.

Toenemend racisme en etnocentisme blijkt dus niet aan de immigranten zelf te liggen.

Daarnaast blijkt uit de studie dat vooral sociaal zwakkeren en laaggeschoolden tekenen van etnocentrisme vertonen.

Is dat Marc Hooghe? Of beter nog, doe eens een linkje.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 05:38   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Landen met weinig vreemdelingen kennen vooral hun eigen cultuur.

Een land, zoals de VS, waar zowat alles vreemdeling is, heeft een zeer brede, maar arme cultuur. Van alles een beetje, maar dat is het ook. En kijk eens waar de VS-autochtonen daar zitten?
Het moet al een heel sterk volk zijn wilt het de eigen cultuur behouden als het overspoeld werd met vreemdelingen.

Dit maakt China zo sterk, zelfs de meest meedogenloze veroveraars werden Chinees na een paar generatie. Maar dat kan alleen omdat de groep Chinezen, die een eigen cultuur hadden, al zo groot was dat zelfs een heel leger in het niets viel qua mankracht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 10:12   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Is dat Marc Hooghe? Of beter nog, doe eens een linkje.
ik heb dat vorig jaar precies gelezen in zo'n boekske van hem, getiteld: "Op zoek naar politiek. Democratie en de verplaatsing van de politiek." Daarin zult ge wel de juiste referentie terugvinden, vermoed ik, heb het hier precies niet meer liggen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 22:00   #6
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
ik heb dat vorig jaar precies gelezen in zo'n boekske van hem, getiteld: "Op zoek naar politiek. Democratie en de verplaatsing van de politiek." Daarin zult ge wel de juiste referentie terugvinden, vermoed ik, heb het hier precies niet meer liggen.
Indd
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:58   #7
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Hier worden gewoon snapshots gemaakt, terwijl migratie in werkelijkheid in eerste instantie 'beweging' is.

En dan zie ik historisch een ander verband. Migratie en gewelddadige vernietiging zijn 2 fenomenen die hand in hand gaan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 16:11   #8
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wat blijkt uit en studie van Hooghe. Hoe meer migranten een land kent hoe minder etnocentrisme. Landen met weinig vreemdelingen blijken meer racisten en meer etnocentrisme te kennen. Eveneens blijkt er geen enkele band te bestaan tussen het aantal vreemdelinge in een land en de score van extreem rechts.

Toenemend racisme en etnocentisme blijkt dus niet aan de immigranten zelf te liggen.

Daarnaast blijkt uit de studie dat vooral sociaal zwakkeren en laaggeschoolden tekenen van etnocentrisme vertonen.
Goeie poging.
Maar misschien moet bolleboos Hooghe eens uit z'n schulp kruipen en de rose bril eens afzetten.
Enneuh, hier was van extreem rechts over pakweg 30 jaar geleden ook geen sprake.
Blijkbaar is er wel een band tussen rechts en het aantal vreemdelingen.
Maar blijkbaar ziet die kwiet zulke dingen niet.
Maar sommige dingen wil je uiteaard niet zien.
WAT een studie. Ik zie voor deze edelachtbare geen nobelprijs in het verschiet

Laatst gewijzigd door hurricane : 12 juni 2008 om 16:11.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 19:18   #9
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Goeie poging.
Maar misschien moet bolleboos Hooghe eens uit z'n schulp kruipen en de rose bril eens afzetten.
Enneuh, hier was van extreem rechts over pakweg 30 jaar geleden ook geen sprake.
Blijkbaar is er wel een band tussen rechts en het aantal vreemdelingen.
Maar blijkbaar ziet die kwiet zulke dingen niet.
Maar sommige dingen wil je uiteaard niet zien.
WAT een studie. Ik zie voor deze edelachtbare geen nobelprijs in het verschiet
Groot westers onderzoek in tal van landen, geanalyseerd door wetenschappers kan natuurlijk niet tegen uw menign op zeker

Het etnocentrisme in Belgie neemt een middenpositie in,
vooral de streken waar er al langere tijd meerdere migranten wonen daar is men minder racistisch vb. in wallonie.
In Vlaanderen leefden zeer weinig allochtonen, dus heersde er een sterkere vorm van etnocentisme en racisme. Dat is waar nieuwkomers nu met geconfroneerd worden...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 10:58   #10
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Maar blij dat iedereen het dus uiteindelijk er mee eens is dat racisme blijkbaar niet bij de allochtonen ligt maar bij de autochtonen.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 11:04   #11
Hrafnar
Banneling
 
 
Hrafnar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2004
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Maar blij dat iedereen het dus uiteindelijk er mee eens is dat racisme blijkbaar niet bij de allochtonen ligt maar bij de autochtonen.
Waaruit concludeer je dat? Want ik zie dat niet zo direct.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 15:54   #12
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Waaruit concludeer je dat? Want ik zie dat niet zo direct.
Aangezien niemand mijn laatste stelling ontkrachte...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:06   #13
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Maar blij dat iedereen het dus uiteindelijk er mee eens is dat racisme blijkbaar niet bij de allochtonen ligt maar bij de autochtonen.
neen zulle racisme is duidelijk voelbaar bij de allochtoon. Neem maar die turks schepen die de allochtoonse kinderen verbood verder te spelen met de autochtone kindjes. Zie maar hoe de allochtoonse rondhangjongeren autochtone vrouwen uitschelden voor hoer. Zie maar hoe de hoofddoeken neerkijken naar de autochtone ongelovigen vrouw die als hoer mag worden misbruikt door hun gelovigen mannen. kan nog 1000 andere voorbeelden geven

dus de linksen de zwarten van nu helpen de allochtoon om racisme uit te voeren op de niet beschermde autochtoon

Laatst gewijzigd door shaddy : 15 juni 2008 om 19:06.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:11   #14
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Groot westers onderzoek in tal van landen, geanalyseerd door wetenschappers kan natuurlijk niet tegen uw menign op zeker
Ik zou die studie toch eens willen zien, kan je de exacte verwijzing eens geven, normaal zal die daarmee dan wel te vinden zijn via de UA-bibliotheek ofzo.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 00:42   #15
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik zou die studie toch eens willen zien, kan je de exacte verwijzing eens geven, normaal zal die daarmee dan wel te vinden zijn via de UA-bibliotheek ofzo.
Ze staat inderdaad ind at boekje dat je vernoemde (of de opvolger, ben niet meer zeker), bij de acco verkrijgbaar, met een tekening van koning bouwdewijn op... Kzal de exacte tittel nog wel eens opzoeken...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 00:44   #16
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
neen zulle racisme is duidelijk voelbaar bij de allochtoon. Neem maar die turks schepen die de allochtoonse kinderen verbood verder te spelen met de autochtone kindjes. Zie maar hoe de allochtoonse rondhangjongeren autochtone vrouwen uitschelden voor hoer. Zie maar hoe de hoofddoeken neerkijken naar de autochtone ongelovigen vrouw die als hoer mag worden misbruikt door hun gelovigen mannen. kan nog 1000 andere voorbeelden geven

dus de linksen de zwarten van nu helpen de allochtoon om racisme uit te voeren op de niet beschermde autochtoon
Ik ben tegen racisme, van wie het ook uitgaat.
Dat er ook racisme is vanuit de allochtone bevolking bevestigt de stelling juist,
tenzij U ervan uit gaat dat de autochtone bevolking (dat bent U dus ook) racisme uitlokken...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 07:37   #17
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Ik ben tegen racisme, van wie het ook uitgaat.
Dat er ook racisme is vanuit de allochtone bevolking bevestigt de stelling juist,
tenzij U ervan uit gaat dat de autochtone bevolking (dat bent U dus ook) racisme uitlokken...
Tja ik geef het toe ik lok alles uit. Ik draag mijn haren onbedekt en wil vrij zijn. Dat is voldoende voor de allochtoon om me uit te schelden. Natuurlijk lieve linkse zwarte het is allemaal mijn fout. Ik ben te knap voor de zwakke zelfbeheersing van de allochtoonse man. Als je uw eigen vrouw in tentkleren steekt ??? !!!! De autochtoonse kinderen hebben het ook uitgelokt. Absoluut ze hadden maar allochtoonse ouders moeten kiezen dan mochten ze nog meespelen. Ziekelijk die linkse zwarte gedachtengang. De verraders van eigen volk. Hopelijk zullen uw nakomelingen u haten voor het afnemen van hun vrijheden.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 11:15   #18
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dat er ook racisme is vanuit de allochtone bevolking bevestigt de stelling juist,
tenzij U ervan uit gaat dat de autochtone bevolking (dat bent U dus ook) racisme uitlokken...
Weerlegt dat de stelling juist niet? Allochtonen bevinden zich in een maatschappij met voor hen veel vreemdelingen en toch zijn ze minstens net zo racistisch als de autochtonen. Het etnocentrisme is zonder twijfel zelfs vele malen groter bij de allochtonen.


Een echte bron zou trouwens nog steeds leuk zijn; Veel van dit soort onderzoeken - en onderzoeken die juist het tegendeel aantonen - zijn vaak politiek gekleurd en/of slecht uitgevoerd.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 13:48   #19
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Tja ik geef het toe ik lok alles uit. Ik draag mijn haren onbedekt en wil vrij zijn. Dat is voldoende voor de allochtoon om me uit te schelden. Natuurlijk lieve linkse zwarte het is allemaal mijn fout. Ik ben te knap voor de zwakke zelfbeheersing van de allochtoonse man. Als je uw eigen vrouw in tentkleren steekt ??? !!!! De autochtoonse kinderen hebben het ook uitgelokt. Absoluut ze hadden maar allochtoonse ouders moeten kiezen dan mochten ze nog meespelen. Ziekelijk die linkse zwarte gedachtengang. De verraders van eigen volk. Hopelijk zullen uw nakomelingen u haten voor het afnemen van hun vrijheden.
Welk deel van: 'ik ben tegen racisme, van wie het ook uitgaat.' begrijp je niet.
Mij lijkt het eerder een zieke gedachtegang dat u racisme de grote vrijheid voor de volgende generaties vindt. Ik weet zeker dat vele nakomelingen mij dankbaar zullen zijn in mijn strijd tegen racisme. U zullen ze echter herinneren zoals ze het duitse volk herinneren. Met de gedachte: Hoe kunnen mensen nu zo dom zijn om zo een racistisch regime te volgen...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 13:56   #20
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Weerlegt dat de stelling juist niet? Allochtonen bevinden zich in een maatschappij met voor hen veel vreemdelingen en toch zijn ze minstens net zo racistisch als de autochtonen. Het etnocentrisme is zonder twijfel zelfs vele malen groter bij de allochtonen.


Een echte bron zou trouwens nog steeds leuk zijn; Veel van dit soort onderzoeken - en onderzoeken die juist het tegendeel aantonen - zijn vaak politiek gekleurd en/of slecht uitgevoerd.
Hooghe is docent aan de UA. Zo gekleurd zal zijn onderzoek dus wel niet zijn.

Waar je wel gelijk in hebt is een halve weerlegging van de stelling. Dit komt doordat het onderzoek uitgaat van de mensen die in de landen leven die de allochtonen ontvangen. Voor het racisme van allochtonen moet dus gekeken worden naar hun eigen land (hoe zit het daar met de diversiteit, naar mijn vermoeden laag). En in hoe een mate dat het racisme van de allochtone bevolking een reactie is op het racisme van de autochtone bevolking. Wanneer zij immers in een samenleving komen waarin zij een grote minderheid vormen, blijkt deze samenleving immers racitischer tegenover hen te staan...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be