![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() klopt, maar het is wel plausibel. Leven lijkt me iets vrij volhardend te zijn, als je ziet dat er aminozuren in de ruimte gevonden worden of als je bv een een kijkje neemt bij alle mogelijke soorten extremofielen hier op aarde. Het zou me zelfs niet verwonderen als er nog (primitief <- niet per sé zelfs) leven gevonden wordt in ons zonnestelsel in de nabije of verre toekomst (bv onder de ijskorst van één van jupiters manen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Voor UFO's en aliens zijn er tienduizenden getuigen, van diversie beroepen en pluimage, maar dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Om nog maar te zwijgen over het harde data. Het is typerend voor harde materialistischen dat ze skeptische zijn tegenover iemand die zegt dat hij een "grey" naast zijn bed had staan snachts. Het heeft gewoon te maken met het wereldbeeld. Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt? Het wereldbeeld werkt enorm beperkend bij bepaalde mensen, en hoe ouder men wordt hoe moeilijker het te wijzigen is.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals met god dus...
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Dat is een flagrante onwaarheid.
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() of zoals met 90% van de opbouw van ons standaard kosmologisch model dus...
Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 18 november 2008 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als die getuigen bij hoog en laag beweren dat ze god hebben gezien, of een buitenaards wezen, of pratende kabouters, dan zal die rechtbank hen als 'niet betrouwbaar' klasseren. Een rechtbank vertrekt overigens van feiten die al dan niet gepleegd zijn en doet beroep op bewijsmateriaal. Als getuigen elkaar tegenspreken en er is geen bewijsmateriaal, zal de rechtbank niet verder op de zaak ingaan. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 november 2008 om 14:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Geduld dus. Het is niet dat we al effectief op een andere planeet geland zijn en daar zelf op onderzoek gegaan zijn.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Hier het verhaal van Credo Mutwa, een zulu shaman. Het gebeurt niet alleen bij blanken in onze westerse maatschappij. De verhalen zijn dikwijls gelijklopend. Citaat:
http://www.metatech.org/credo_mutwa.html
Laatst gewijzigd door exodus : 18 november 2008 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor UFO's en aliens zijn er tienduizenden getuigen, van diversie beroepen en pluimage, maar dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Om nog maar te zwijgen over het harde data ja 10.000 getuige die ELK APART een fenomeen waarnemen. dit maakt de bron ( de inviduele aanschouwer) al onbetrouwbaar want ik of jef die een onafhankelijk bron is ( niet gelovig dus ) heeft het niet gezien of was er niet bij. stel nu dat er een groep mensen zijn die dit beweren. het zelfde verhaal ik of jan (de onafhankelijke) waren er niet bij dus de bron blijft onbetrouwbaar. stel nu dat ik jan en jef er wel bij waren en het fenomeen wel zagen de ufo in dit geval ja dan is het natuurlijk geloofwaardig, en moet er natuurlijk een uitleg gevonden worden daarvoor. maar niemand maar dan ook niemand die sceptisch is is ooit later beginnen zeggen ik geloof in ufo's. Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt? kijk als x zegt ik heb een marsmannetje aan mijn bed gezien trek ik die waarheid onmidelijk in twijfel om de simpele rede zoals ik als zei vooraf het is een enkel geval. weer het zelfde als ik in die kamer sta en ik (de onafhankelijke), X, B, C zien het wezen dan is het pas betrouwbaar. dan kan je bij het eerste de vraag stellen hoe komt het dan dat x dat wezen ziet? wel er kunnen verschillende rede zijn hij heeft iets ingenomen pillen ofzo of haliucineert of zo iets. Laatst gewijzigd door doubled : 18 november 2008 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ach, quatsch allemaal... Die Mutwa is ook zo'n zagerige, paranoïde fearmonger als David "I don't take my Zyprexa anymore®" Icke, Marcelleke "Goe GaGa" Messing, Alex Jones, Stanton Friedman, Tsarion,... Die zeveraars verdienen pakken poen met hun eschatologische kwakkels...
Kijk maar eens naar dit interview bij Larry King met de "prominenten" van de Ufologie. Het niveau van de discussie zakt bijwijlen heel erg laag, vooral wanneer Stanton Friedman voor de 10e keer gezegd heeft dat hij alles in zijn nieuwste boek samen geschreven heeft zonder eigenlijk ook maar 1 deftig antwoord te geven. http://www.youtube.com/watch?v=QjHgyUOXhb4 (1/6) Penn & Teller mega fun: "Alien Abductions" ![]() http://www.youtube.com/watch?v=YJUoiCdip7k |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
We moeten ons aan de feiten houden, en het met een objectieve houding benaderen. Iets wat jij duidelijk niet doet. Laten we het zo zien: als je geboren wordt heb je nog geen geloofsysteem. Die krijg je later door opvoeding, educatie etc... We moeten elk onderwerp benaderen zoals iemand zonder geloofsysteem, en het allemaal voor mogelijk of onmogelijk achten met een bepaalde graad van waarschijnlijkheid, gebaseerd op de voor hand zijnde feiten. Het in belachelijke trekken van andersdenkenden is een typische menselijke reactie die meestal geuit wordt door persoon die sterk beïnvloedbaar zijn door groepsgedrag en meestal zelfs angstig zijn om belachelijk gemaakt te worden moesten ze zich zelf openbaar uitten dat ze daarin geloven. We moeten ons ontdoen van het beperkende van ons wereldbeeld want er ligt een veel complexere en boeiendere realiteit achter dan dat we ooit zouden kunnen denken.
Laatst gewijzigd door exodus : 18 november 2008 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |