Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari Senator, Antwerpenaar, liberaal. Behaalde de diploma’s van doctor in de rechten en licentiaat criminologie aan de Rijksuniversiteit te Gent. Is advocaat aan de Antwerpse balie.

 
 
Discussietools
Oud 28 januari 2007, 11:56   #1
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard Waarom een liberaal en geen conservatief profiel?

Mijns inziens heeft Vlaanderen vooral een tekort aan conservatieve politieke partijen. Meer en meer mensen die ik aanspreek, verlangen terug naar een herstel van de maatschappelijke orde en een herstel van waarden en normen. Jongeren moeten terug discipline worden aangeleerd en de wansmakelijke materialistische consumptiedrift zou terug plaats moeten maken voor idealen. DAT is de boodschap die ik van het Vlaams gezond verstand opvang. DAT is het gat tussen CD&V en het VB dat smeekt om opgevuld te worden.

Toen ik een meeting van uw partij bijwoonde, deed deze partij zich wel voor als een conservatieve partij, maar werd er vooral gehamerd op het liberale aspect, wat mij als niet-liberaal nogal afstootte. Daarenboven werd de conservatieve lijn op zo'n simplistische, islamophobische en gewoon ondoordachte wijze uitgelegd, dat ik mij ernstige vragen stel bij het niveau van uw partijleden en uw programma. Het kwam er eigenlijk op neer dat men wel beweerde conservatief te zijn, maar eigenlijk geen besef had van wat men eigenlijk wou conserveren.

Waarom laat u het liberale aspect niet voor wat het is, om te focussen op het conservatieve aspect en dat verder uit te werken. DAT is wat Vlaanderen nodig heeft. Een nieuw Liberaal Appel, een proto-Lijst Dedecker of een Islamophobische variant van de VLD zijn niet echt bepaald concepten met enige levensvatbaarheid, lijkt mij...
IlluSionS667 is offline  
Oud 4 februari 2007, 15:33   #2
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen hierop !
IlluSionS667 is offline  
Oud 4 februari 2007, 19:18   #3
El toro
Vreemdeling
 
El toro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Mijns inziens heeft Vlaanderen vooral een tekort aan conservatieve politieke partijen. Meer en meer mensen die ik aanspreek, verlangen terug naar een herstel van de maatschappelijke orde en een herstel van waarden en normen. Jongeren moeten terug discipline worden aangeleerd en de wansmakelijke materialistische consumptiedrift zou terug plaats moeten maken voor idealen. DAT is de boodschap die ik van het Vlaams gezond verstand opvang. DAT is het gat tussen CD&V en het VB dat smeekt om opgevuld te worden.
Ook mijn gedacht...
El toro is offline  
Oud 4 februari 2007, 21:47   #4
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Post verwijderd. Verkeerde draad. Excuseer.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.

Laatst gewijzigd door Daphne : 4 februari 2007 om 22:03.
Daphne is offline  
Oud 4 februari 2007, 21:51   #5
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Mijn vraag was wel gesteld aan Hugo Coveliers
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 07:59   #6
El toro
Vreemdeling
 
El toro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 7
Standaard

Weet ik.
El toro is offline  
Oud 5 februari 2007, 09:27   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Mijns inziens heeft Vlaanderen vooral een tekort aan conservatieve politieke partijen. Meer en meer mensen die ik aanspreek, verlangen terug naar een herstel van de maatschappelijke orde en een herstel van waarden en normen. Jongeren moeten terug discipline worden aangeleerd en de wansmakelijke materialistische consumptiedrift zou terug plaats moeten maken voor idealen. DAT is de boodschap die ik van het Vlaams gezond verstand opvang. DAT is het gat tussen CD&V en het VB dat smeekt om opgevuld te worden.

Toen ik een meeting van uw partij bijwoonde, deed deze partij zich wel voor als een conservatieve partij, maar werd er vooral gehamerd op het liberale aspect, wat mij als niet-liberaal nogal afstootte. Daarenboven werd de conservatieve lijn op zo'n simplistische, islamophobische en gewoon ondoordachte wijze uitgelegd, dat ik mij ernstige vragen stel bij het niveau van uw partijleden en uw programma. Het kwam er eigenlijk op neer dat men wel beweerde conservatief te zijn, maar eigenlijk geen besef had van wat men eigenlijk wou conserveren.

Waarom laat u het liberale aspect niet voor wat het is, om te focussen op het conservatieve aspect en dat verder uit te werken. DAT is wat Vlaanderen nodig heeft. Een nieuw Liberaal Appel, een proto-Lijst Dedecker of een Islamophobische variant van de VLD zijn niet echt bepaald concepten met enige levensvatbaarheid, lijkt mij...
VLOTT is een donkerblauwe, liberale partij. Waarom moet ze een ander programma invoeren?
Waarom stel je niet dezelfde vraag aan Spirit? Zou even irrelevant zijn.
__________________
Antoon is offline  
Oud 5 februari 2007, 10:09   #8
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
VLOTT is een donkerblauwe, liberale partij. Waarom moet ze een ander programma invoeren?
Waarom stel je niet dezelfde vraag aan Spirit? Zou even irrelevant zijn.
VLOTT stelt zichzelf voor als liberaal EN conservatief. Haar profiel is echter hoofdzakelijk liberaal, terwijl mijns inziens een conservatief profiel meer succesvol en noodzakelijker is.
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 12:06   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
VLOTT stelt zichzelf voor als liberaal EN conservatief. Haar profiel is echter hoofdzakelijk liberaal, terwijl mijns inziens een conservatief profiel meer succesvol en noodzakelijker is.
Donkerblauw Liberaal. Daar zit conservatisme in, voornamelijk op economisch vlak.
__________________
Antoon is offline  
Oud 5 februari 2007, 12:27   #10
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Donkerblauw Liberaal. Daar zit conservatisme in, voornamelijk op economisch vlak.
Conservatisme zie ik eerder als moreel conservatisme.

Ik denk dat VLOTT vooral eens een kijkje moet gaan nemen bij de Amerikaanse paleo-conservatieven, die economisch neigen naar het libertarisme en op moraal vlak eveneens erg conservatief zijn. VLOTT beweert van zichzelf wel moraal conservatief te zijn, maar slaagt er zelfs in gesloten kring niet eens in uit te drukken wat het daar precies onder verstaat en vindt het evenmin nodig zich als dusdanig te profileren.
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 12:29   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
VLOTT beweert van zichzelf wel moraal conservatief te zijn, maar slaagt er zelfs in gesloten kring niet eens in uit te drukken wat het daar precies onder verstaat en vindt het evenmin nodig zich als dusdanig te profileren.
Gun ze een beetje de tijd. Het komt allemaal wel los.
__________________
Antoon is offline  
Oud 5 februari 2007, 12:33   #12
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Gun ze een beetje de tijd. Het komt allemaal wel los.
Misschien wel, misschien niet. Ik heb alleszins niet veel vertrouwen in de kwaliteiten van de huidige partijleiding na een persoonlijk onderhoud met enkele van de heren in kwestie.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 5 februari 2007 om 12:34.
IlluSionS667 is offline  
Oud 5 februari 2007, 12:36   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Misschien wel, misschien niet. Ik heb alleszins niet veel vertrouwen in de kwaliteiten van de huidige partijleiding na een persoonlijk onderhoud met enkele van de heren in kwestie.
Onderschat Hugo Coveliers niet.
__________________
Antoon is offline  
Oud 5 februari 2007, 16:09   #14
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Onderschat Hugo Coveliers niet.
Hugo Coveliers heb ik helaas niet zelf kunnen spreken, maar de mensen die hem omringen lijken mij niet veel waard.
IlluSionS667 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be