Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari Senator, Antwerpenaar, liberaal. Behaalde de diploma’s van doctor in de rechten en licentiaat criminologie aan de Rijksuniversiteit te Gent. Is advocaat aan de Antwerpse balie.

 
 
Discussietools
Oud 28 januari 2007, 14:31   #1
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard Regimepers, wat eraan doen?

Beste,

tijdens een recente uitzending van 'De Zevende Dag' waar u te gast was, merkte ik op dat ook u zich (mateloos) ergert aan de ingebakken gekleurdheid (zeg maar rood) van de openbare zender(s) en haar journalisten. (Eigenlijk bijna de hele Belgische pers).

Persoonlijk heb ik reeds langer de buik vol van deze door de belastingbetaler betaalde, overduidelijk linkse propaganda in de berichtgeving. Ook voor een liberaal zal dit moeilijk te verteren zijn neem ik aan?

Mijn vraag; hoe denkt u erover als VLOTT en vooral; is er de wil om komaf te maken met deze praktijken op de één of andere manier, hoe kan een objectievere pers bereikt worden? Staatszenders afschaffen?
Of maar de andere wang toekeren als er een rechtse(re) regering wordt gevormd? In beide gevallen toch niet makkelijk regeren in een land waar eigenlijk alle overheidsstructuren deze ziekte vertonen?
gladiator is offline  
Oud 28 januari 2007, 15:25   #2
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Dan komen ze gewoonlijk af met het excuues dat de vrt totaal onafhankelijk is en de minister er niets op te zeggen heeft.
Op het kleine puntje na dat de raad van bestuur uit politiek bestaat.

Waar ik mij het meest aan erger op de VRT is ter zake. Daar hebben ze de gewoonte om de vraag zo te stellen dat het antwoord al gegeven is. En als de expert dan tegenspreekt ontwijken ze dit gewoon door nog is hun antwoord te herhalen en naar de volgende persoon of item over te gaan.

En hun propaganda van documentaires vind ik nog erger(BBC, binnenlandse tragedies, Irak, broeikaszever).

Ook de website VRTnieuws is zo partijdig als wat. Grappig hoe ze bepaalde zinnen kunnen verdraaien en belangrijke items weglaten.

Kunnen we niet De Standaard in de plaats zetten ofzo?
Die is objectiever en centrum gerelateerd. Niet perfect maar is toch objectiever.
Asshen Sukar is offline  
Oud 30 januari 2007, 15:47   #3
Hugo Coveliers
 
 
Hugo Coveliers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 18
Standaard

Beste,

Ik deel vaak jullie ergernis. Maar, censuur is geen oplossing. Je kan enkel hopen dat de kijker opmerkt dat vooral de linkse klok wordt geluiden, en ik denk wel dat er genoeg mensen zijn die dit opmerken.

Anderzijds, als er een zender of krant komt die de balans in evenwicht brengt, dan juich ik dit toe.
Hugo Coveliers is offline  
Oud 1 februari 2007, 12:59   #4
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik erger me er niet aan, maar het is toch opmerkelijk hoeveel aandacht sommige figuren de laatste tijd in de media hebben zondar daarom tot de "linkse kerk" te behoren. Bovendien is het wel zeer verbazend dat die mensen die via Uw kartellijst op U stemden gewoon als VB aanhang beschouwd wordt en dat noch Uzelf noch de media hierin enige correctie wenst aan te brengen.

Ik verfoei alle kartelformules - ze zijn vlees noch vis.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 1 februari 2007, 16:14   #5
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugo Coveliers Bekijk bericht
Beste,

Ik deel vaak jullie ergernis. Maar, censuur is geen oplossing. Je kan enkel hopen dat de kijker opmerkt dat vooral de linkse klok wordt geluiden, en ik denk wel dat er genoeg mensen zijn die dit opmerken.

Anderzijds, als er een zender of krant komt die de balans in evenwicht brengt, dan juich ik dit toe.
Dat de minder naieve kijker de duidelijke partijdigheid van de openbare omroep opmerkt is een feit. Net als deze politiek correcte ziekte ook in bepaalde kranten voorkomt ten nadele van een meer realiteitsgetrouwe verslaggeving.
Doch, voor wat de openbare omroep aangaat moet men verder gaan dan louter het 'opmerken'. In de subsidies zit geld afkomstig van iedere Vlaming, ook de rechtsgeoriënteerden. Partijdigheid kan de openbare omroep zich dan ook niet veroorloven ten opzichte van de kijkers. Hier zou ingegrepen moeten worden om deze discriminatie ongedaan te maken.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 1 februari 2007, 17:50   #6
Stef Verbeeck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Bovendien is het wel zeer verbazend dat die mensen die via Uw kartellijst op U stemden gewoon als VB aanhang beschouwd wordt en dat noch Uzelf noch de media hierin enige correctie wenst aan te brengen.
Ondanks het feit dat wij overtuigd zijn van de geslaagde kartelformule met het VB in 2006, trachten wij toch zo veel mogelijk dat beeld te veranderen. VLOTT is een partij op zich en geen afdeling van het VB, telkens de mogelijkheid zich aanbiedt om dat beeld te corrigeren zullen wij deze aangrijpen om dat duidelijk te communiceren.
Stef Verbeeck is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be