Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2022, 06:44   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard Europees prijsplafond gas volgens Vanderstraeten

Tinne Vanderstraeten beweert voor de tweede keer dat ze er in de EU een bepaalde maatregel heeft doorgekregen, deze keer een plafondprijs voor gas, maar buiten dit artikel van de GVA vind ik er niets over terug. In de internationale media lees ik net het tegenovergestelde. Er komt geen plafondprijs. Los van het feit of een prijsplafond gewenst en/of doenbaar is vraag ik me toch af hoe het komt dat Vanderstraeten telkens met 'goed nieuws' van de Europese ministerraad komt waar dan achteraf niets blijkt van waar te zijn. Eet Vanderstraeten de verkeerde paddenstoelen voor ze naar die vergaderingen gaat of zijn het de journalisten van de GVA die teveel cocaïne gesnoven hebben ? Komt er een prijsplafond of niet ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 06:46   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Oeps sorry bestond al een draad over de eerste keer. Ik vond over die eerste vette leugen geen bron in de msm maar was vergeten zoeken hier op het forum.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 september 2022 om 06:48.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 08:25   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Ook volgens De Morgen komt er een prijsplafond.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 09:00   #4
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ook volgens De Morgen komt er een prijsplafond.
Met een prijsplafond komt er ook schaarste.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 09:09   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

het klootjesvolk denk echt dat de factuur gaat zakken
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 15:07   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Los van het feit of een prijsplafond gewenst en/of doenbaar is vraag ik me toch af hoe het komt dat Vanderstraeten telkens met 'goed nieuws' van de Europese ministerraad komt
Omdat zij een politica is. Er zullen een aantal mensen geloven wat ze zegt, en dat is haar job he, een aantal mensen blaaskes wijsmaken. Een aantal mensen zullen uitvissen dat ze liegt, maar veel kans is dat die mensen toch niet tot haar electoraat behoren, dus een probleem is dat niet echt. Wat telt is dat de fan base het gelooft, en het wat rond zich voortvertelt, en dat er nog wat andere goedgelovigen zijn.

Zo vreemd is dat niet he. Kijk naar alle "goeie nieuws" over het gemaatregel dat uitgebazuind werd door eerste ministers en dergelijke meer ten tijde van de corona dictatuur. Het is hun job he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 05:31   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Citaat:
De conclusie van de Raad van de EU over Energie van vrijdag is dat er dwangmaatregelen voor rantsoenering zullen komen om het verbruik te verminderen, dat er extra belastingen bijkomen, dat de winsten van de sector van de hernieuwbare energie gevrijwaard zullen worden, dat het verbod op staatssteun opgeschort wordt en dat elk land mag prijsplafonds bedenken als ze die maar zelf betalen. Bron.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 15:43   #8
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Tof.

NOU MOE!
DAT HADDEN WE NIET VERWACHT SEG!

Wel grappig daar.
"De conclusie".
- Wij draaien de knop naar 1000.
- Na 5 uur is de 1000 bereikt.
- Onze conclusie is dat we op 1000 zitten.

Wat is er eigenlijk "nieuws", wat is er eigenlijk verrassend in dat reeksje EN's?
Niks?
Een gepland doel is voorspelbaar he.
Dat is geen "conclusie" maar "over de finish".
Disengage schotel Spock.
Schotel scheiding gestart Jim.
Schotel los Jim.
Warp speed ready Scotty.
Warp speed in 1 2 3 Jim.
Engage.

De Star Trek van het Westblok.

Dat "dat elk land mag prijsplafonds bedenken als ze die maar zelf betalen."
... leest raar.
Een prijsplafond, is een max prijs toch? Dat is, minder betalen dan "normaal", zonder moeienis, toch?
Elke overheid mag prijsplafonds bedenken, als ze die maar zelf minder betalen.
HATSJIE.
De Nieuwe Woordenschat is ook geboren?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 11 september 2022 om 15:48.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 18:00   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

https://www.bloomberg.com/news/artic...-belgium-warns

De Croo said the European Union should impose a broad price cap on gas trading in the bloc without delay if it wants to save its industries from a shutdown.

Dixerit Alexander De Croo tegen Bloomsberg deze donderdag jongstleden. Nergens vind ik bevestiging dat de EU hier effectief werk van maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 18:48   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tinne Vanderstraeten beweert voor de tweede keer dat ze er in de EU een bepaalde maatregel heeft doorgekregen, deze keer een plafondprijs voor gas, maar buiten dit artikel van de GVA vind ik er niets over terug.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220909_95386758
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10412998.html
https://drimble.nl/economie/86282623...-voor-gas.html
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 18:53   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.bloomberg.com/news/artic...-belgium-warns

De Croo said the European Union should impose a broad price cap on gas trading in the bloc without delay if it wants to save its industries from a shutdown.

Dixerit Alexander De Croo tegen Bloomsberg deze donderdag jongstleden. Nergens vind ik bevestiging dat de EU hier effectief werk van maakt.
De EU wilde eerst simpelweg geen prijsplafond. België heeft bekomen dat er aan gewerkt gaat worden. Dat het niet simpel gaat zijn is een andere zaak, maar zonder België lag het nu niet eens meer op tafel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 20:09   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

"Belgie heeft bekomen".
Een vestzak broekzak operatie is een boekhoudkundige nuloperatie.
Bullsjit dus. Doen alsof ze eerst niet overeenkwamen maar na onderhandelen wel.
Haha, met de realiteit zijnde dat dat prijsplafond eerder unaniem beslist werd. Allemaal braaf op het knoppeke drukken dat de befehlvoerders aanwezen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 20:17   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.bloomberg.com/news/artic...-belgium-warns

De Croo said the European Union should impose a broad price cap on gas trading in the bloc without delay if it wants to save its industries from a shutdown.

Dixerit Alexander De Croo tegen Bloomsberg deze donderdag jongstleden. Nergens vind ik bevestiging dat de EU hier effectief werk van maakt.
Gas trading IN the bloc?
Interne / onderlinge gasverkoop?
Als de Russen meer vragen, of gewoon de kraan toedraaien en niks meer willen verkopen, wat doet zo een prijscap dan? Niks? Gewoon maken dat het gestockeeerde gas rapper op raakt door de gemakkelijker verkoop door de gelimiteerde prijs?
Trouwens, wat is die prijs?
Op zich is dit immers compleet nikszeggend.
Kijk naar de Central Bank Gold Agreements sinds eind jaren negentig. Overeenkomsten om niet meer dan 600 ton jaarlijks te verkopen. Maar die "limiet" was helemaal niet limiterend, want ze verkochten eerder al niet meer dan dat. Die "limiet" was even ingrijpend als tegen iemand die 2000 euro verdient zeggen dat ie niet meer dan 2500 euro mag verdienen.
Het omgekeerde, DAT zou ingrijpend zijn, iemand die 2500 euro verdient, zeggen dat ie maar 2000 mag verdienen. Dan verliest em 500.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 11 september 2022 om 20:18.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 20:48   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Ik zie geen enkel land zomaar gas leveren onder de prijs.

Lukt die groene geit er toch in: dan zal ze politiek flink beloond worden. (tot mijn spijt, behalve voor de prijs van mijn gas).

Lukt ze er niet in, dan zullen we de trom roeren opdat ze de politieke prijs zal betalen.

Ik denk dat we nog eerst zure appelen gaan moeten fretten, maar NIET het verloop van de oorlog in Oekraïne zal bepalend zijn.

Als Rusland economisch op de knieën zit, dan zullen ze graag gas verkopen. Zelfs "onder de prijs" (lees: de markt naar beneden duwen).
Zitten ze economisch niet op de knieën, dan gaan ze ons blijven kloten, zelfs al zouden ze gans de Oekraïne bezet hebben, en er van vijandelijkheden geen sprake meer is.

Er is dus maar één optie: die Russen economisch wurgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 20:52   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie geen enkel land zomaar gas leveren onder de prijs.

Lukt die groene geit er toch in: dan zal ze politiek flink beloond worden. (tot mijn spijt, behalve voor de prijs van mijn gas).

Lukt ze er niet in, dan zullen we de trom roeren opdat ze de politieke prijs zal betalen.

Ik denk dat we nog eerst zure appelen gaan moeten fretten, maar NIET het verloop van de oorlog in Oekraïne zal bepalend zijn.

Als Rusland economisch op de knieën zit, dan zullen ze graag gas verkopen. Zelfs "onder de prijs" (lees: de markt naar beneden duwen).
Zitten ze economisch niet op de knieën, dan gaan ze ons blijven kloten, zelfs al zouden ze gans de Oekraïne bezet hebben, en er van vijandelijkheden geen sprake meer is.

Er is dus maar één optie: die Russen economisch wurgen.
De vraag is onder welke prijs. Nu is het vrije markt met energieleveranciers die tegen mekaar opbieden. Als de EU aankopen kan centraliseren/controleren is dat een heel andere zaak.
Ik zeg niet dat het evident gaat zijn, maar weet jij iets beter om de Russen te wurgen Schoof?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 september 2022 om 21:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 05:52   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Thomas Pierre ???????*

??@thomaspierre78??





Zoveelste afgang voor ??@TinneVdS?? in ??@De7deDag??. Op de commentaar dat de buit dan toch niet binnen is, antwoordt ze: "We hebben een duidelijk mandaat gegeven om een voorstel uit te werken" en "dit is een eerste stap".
In de privé overleeft ze geen maand.

11/09/2022 11:16
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 september 2022 om 05:53.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 05:57   #17
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lukt die groene geit er toch in: dan zal ze politiek flink beloond worden. (tot mijn spijt, behalve voor de prijs van mijn gas).
Waar ik werk worden mensen niet beloond als ze de stront opkuisen die ze zelf gescheten hebben.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 06:43   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De EU wilde eerst simpelweg geen prijsplafond. België heeft bekomen dat er aan gewerkt gaat worden. Dat het niet simpel gaat zijn is een andere zaak, maar zonder België lag het nu niet eens meer op tafel.
Italië zal wel wat meer gewicht in de schaal gelegd hebben vermoed ik
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 06:45   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waar ik werk worden mensen niet beloond als ze de stront opkuisen die ze zelf gescheten hebben.
Oeps!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 06:47   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Italië zal wel wat meer gewicht in de schaal gelegd hebben vermoed ik
Tut tut.

Tine begon het uit te leggen op z'n Tine's, niemand begreep waar ze het over had, daarop hebben ze beslist, om van dat gebrabbel af te zijn, dat ze een mandaat zouden geven aan de Europese leiders.

Meer moet je daar niet achter zoeken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be