Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2019, 08:36   #121
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als je in het geheim mensen afslacht dan kun je daar moeilijk positief over doen, dat ze dan duidelijke cijfers geven. Niet alleen Iran maar al die barbarijen.

Het voordeel van de VS is dat ze het openbaar maken, jaarlijks worden bv ook 1000 mensen op straat neergeschoten, die kunnen ook bezien worden als executies.
In het niet Barbaarse België worden er ook regelmatig mensen op straat neergeschoten.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 09:19   #122
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
In het niet Barbaarse België worden er ook regelmatig mensen op straat neergeschoten.
Erg zelden en er is nadien telkens een grondig onderzoek naar de omstandigheden, er worden in België meer politieagenten gestraft dan in de complete VS samen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 juli 2019 om 09:28.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 09:28   #123
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.497
Standaard

Nu zit Iran al de doodstraf te geven aan z'n eigen wetenschappers.

https://www.rt.com/news/464722-iran-spy-ring-cia/

Zogezegd spionnen maar waarschijnlijk enkel omdat ze in een VISA procedure zitten om naar de VS te vertrekken, dit is een methode om aan de rest duidelijk te maken dat ze het niet moeten proberen.

Tja, hoe hou je slimme mensen in een moslim land? Zo dus.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 10:21   #124
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Erg zelden en er is nadien telkens een grondig onderzoek naar de omstandigheden, er worden in België meer politieagenten gestraft dan in de complete VS samen.
Het gaat toch in stijgende lijn dat er mensen neergeschoten/neergestoken worden er granaten tot ontploffing gebracht worden in ons land er ook andere aanslagen gepleegd worden in het kader van drugsoorlogen. (<<-- teveel geld met gemoeid om er wat aan te doen waarschijnlijk)

Ik kan dat alleen maar wijten aan een té ver openstaande grenzenbeleid.

Ik schreef het in een andere draad al dat wij vroeger al die problemen niet hadden of toch in véél mindere mate.

Dan kon je nog rustig na een café/dancing bezoek 's nachts zonder problemen naar huis wandelen onder het luid scanderen van Gregoriaanse liederen die wel soms garant stonden voor een nachtje rust om reden van nachtlawaai.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juli 2019 om 10:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 11:42   #125
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het gaat toch in stijgende lijn dat er mensen neergeschoten/neergestoken worden er granaten tot ontploffing gebracht worden in ons land er ook andere aanslagen gepleegd worden in het kader van drugsoorlogen. (<<-- teveel geld met gemoeid om er wat aan te doen waarschijnlijk)

Ik kan dat alleen maar wijten aan een té ver openstaande grenzenbeleid.

Ik schreef het in een andere draad al dat wij vroeger al die problemen niet hadden of toch in véél mindere mate.

Dan kon je nog rustig na een café/dancing bezoek 's nachts zonder problemen naar huis wandelen onder het luid scanderen van Gregoriaanse liederen die wel soms garant stonden voor een nachtje rust om reden van nachtlawaai.
Ik had het over de politie die burgers doden, het probleem hier is inderdaad dat ze iets te braaf zijn tegenover zware kriminelen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:59   #126
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja als je iemand pest dan kan je verwachten dat je teruggepest wordt. Het is een gevaarlijk spelletje.
Iran heeft al decennia lang met Amerikaanse pesterijen te maken.
De VS heeft daar niets te zoeken , het gaat niet eens om problemen op hun eigen terrein.

Ik merk hier weer de diepgewortelde imperialistische denkwijze van sommige lieden .
Iran mag zelfs in haar eigen voortuin niets doen. Ieder die niet meewerkt met de Amerikaanse plannen (buiten US grondgebied) is bezig met pesterijen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 07:50   #127
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

"pesterijen"? Zoals het enteren en aan de ketting leggen van een Iraanse super olie tanker (tegen het internationaal recht in ) of schepen vol graan voor Iran, het vermoorden van nucleaire wetenschappers, het trainen van MEK terroristen in Albanië en bijhorende aanslagen in Iran? Dat zijn oorlogsdaden.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 juli 2019 om 07:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 00:37   #128
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Iran mag zelfs in haar eigen voortuin niets doen.
Een voortuintje dat nogal eens over het hoofd wordt gezien is Irak. Hoewel Irak min of meer onder Amerikaanse controle staat zijn daar ook Iraanse milities actief.
Met nog meer kans op interferenties.

Citaat:
Earlier Friday, an unmanned aircraft dropped explosives on a base belonging to Iran-linked Shi'ite paramilitary groups in northern Iraq on Friday, killing at least one person, the army and paramilitary sources said.
The Iraqi military said in a statement a drone had dropped a grenade onto the base in northern Salahuddin province, wounding at least two people, but gave no further details.

Iraq is seen as a potential arena for any violent regional confrontation between the two foes because of the presence of Iran-backed Shi'ite Muslim paramilitary groups operating in close proximity to bases hosting U.S. forces.

Israel Is the Only Country in the World Killing Iranians, Senior Israeli Minister Boasts

https://www.haaretz.com/israel-news/...asts-1.7541960

Citaat:
Senior Iraqi parliament member Hassan Salem issued a warning about the US embassy's "suspicious activities," saying that it hosts Mossad and ISIS agents.

https://www.jpost.com/Middle-East/Ir...rorists-595644
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 14:43   #129
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard



Dit is een van de weinige dingen die een full scale oorlog tegen Iran tegenhoudt momenteel. De zekerheid dat Iran zal terugslaan. Daarom dat de VS nu proberen zoveel mogelijk 'bondgenoten' (het overwonnen Duitsland en Japan) ertoe te brengen oorlogsbodems naar de straat van Hormuz te sturen, alsof een oorlog tegen Iran zonder gevolg zou kunnen blijven voor de olieprijzen. Bondgenoten als een soort van human shield.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 14:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 15:16   #130
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht


Dit is een van de weinige dingen die een full scale oorlog tegen Iran tegenhoudt momenteel. De zekerheid dat Iran zal terugslaan. Daarom dat de VS nu proberen zoveel mogelijk 'bondgenoten' (het overwonnen Duitsland en Japan) ertoe te brengen oorlogsbodems naar de straat van Hormuz te sturen, alsof een oorlog tegen Iran zonder gevolg zou kunnen blijven voor de olieprijzen. Bondgenoten als een soort van human shield.
Meneer had liever gehad dat de Nazi's hier de plak zwaaiden? Pas op, ik ben absoluut geen fanaat van de yankees, maar u bent zo gefixeerd, dat elke rede compleet verdwenen is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 15:33   #131
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Meneer had liever gehad dat de Nazi's hier de plak zwaaiden? Pas op, ik ben absoluut geen fanaat van de yankees, maar u bent zo gefixeerd, dat elke rede compleet verdwenen is.


Moeten we kiezen tussen 'nazi's' of 'yankees' misschien? Maar iemand zal de plak over ons zwaaien? Zelfstandigheid is te veel gevraagd?

Nu ja in feite is het jammer genoeg realiteit dat er iemand de plak zwaait over Europa, maar ik zie het verband niet goed met de straat van Hormuz.

Ivm Japan of Duitsland zou ik kunnen verwijzen naar hun grondwet en hun huisvesting van Amerikaanse basissen. Maar ik schat dat u dat 'normaal' vindt?

Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 15:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 18:22   #132
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht


Dit is een van de weinige dingen die een full scale oorlog tegen Iran tegenhoudt momenteel. De zekerheid dat Iran zal terugslaan. Daarom dat de VS nu proberen zoveel mogelijk 'bondgenoten' (het overwonnen Duitsland en Japan) ertoe te brengen oorlogsbodems naar de straat van Hormuz te sturen, alsof een oorlog tegen Iran zonder gevolg zou kunnen blijven voor de olieprijzen. Bondgenoten als een soort van human shield.
Ik hoop van harte dat men Iran niet aanvalt. Uw gejank en gezaag hier zou niet meer te harden zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:03   #133
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"pesterijen"? Zoals het enteren en aan de ketting leggen van een Iraanse super olie tanker (tegen het internationaal recht in ) of schepen vol graan voor Iran, het vermoorden van nucleaire wetenschappers, het trainen van MEK terroristen in Albanië en bijhorende aanslagen in Iran? Dat zijn oorlogsdaden.
Zeer zeker ja
Daarom hebben de reacties van Iran niets met pesterijen te maken.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:07   #134
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Meneer had liever gehad dat de Nazi's hier de plak zwaaiden? Pas op, ik ben absoluut geen fanaat van de yankees, maar u bent zo gefixeerd, dat elke rede compleet verdwenen is.
Wat heeft de US interventie in WO2 te maken met de situatie nu met Iran?

Even concreet : welke redenen zijn er nu om Iran aan te vallen dan ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:28   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht


Moeten we kiezen tussen 'nazi's' of 'yankees' misschien? Maar iemand zal de plak over ons zwaaien? Zelfstandigheid is te veel gevraagd?

Nu ja in feite is het jammer genoeg realiteit dat er iemand de plak zwaait over Europa, maar ik zie het verband niet goed met de straat van Hormuz.

Ivm Japan of Duitsland zou ik kunnen verwijzen naar hun grondwet en hun huisvesting van Amerikaanse basissen. Maar ik schat dat u dat 'normaal' vindt?
Oorlogen gaan meestal over ofwel puur economische belangen, ofwel religieuze. Hier hebben we een conflict dat op die 2 assen tegelijk werkt. Iran probeert de straat van Hormuz te kapen, wat niet meer of minder is dan de olie-levenslijn van het westen kapen. Zelfs het kleinste kind zou moeten beseffen dat ze deze strijd enkel kunnen verliezen, indien ze het willen doordrukken is er gewoon geen alternatief voor een militaire interventie, full scale. De wereldhandel laat zich niet gijzelen door een theocratisch regime van geitenneukers.

Het tweede conflict zit veel dieper, maar is veel fundamenteler.
En dat is de nu al verschillende jaren gaande oorlog tussen de sunni en de sjia wereld.

Yemen draait enkel daarrond : dat is een open oorlog tussen SA en Iran, by proxy. Irak is quasi volkomen weggevallen uit de sunni invloedsfeer en 'moet' nu luisteren naar wat de 'milities' ( = het iraans regime ) hen dicteert. Syrië kon enkel overleven versus de salafisten van IS door de massale inzet van Iraanse proxy-troepen, en kan nu uiteraard geen vuist meer maken tegen de belangen van sponsor Iran.
Er is al meer dan 15 jaar een oorlog gaande om een sjia-invloedsfeer gordel te maken vanuit Teheran tot aan de middelandse zee. Dat objectief is ondertussen binnen (Irak, vazalstaat libanon, en het nu krachteloze Syrie)

Die gordel komt steeds maar dichter (via libanon, nu ook syrië, en de terroristen van Gaza) bij hun aartsvijand Israël, wat evident het volgende zware militaire conflict gaat geven in de eerstkomende 10 jaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:37   #136
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wat heeft de US interventie in WO2 te maken met de situatie nu met Iran?

Even concreet : welke redenen zijn er nu om Iran aan te vallen dan ?
Ik schat dat hij er een probleem mee heeft dat ik Duitsland en Japan 'overwonnen' noem en niet 'bevrijdt' zoals dat 'hoort'. Nochtans is 'overwonnen' simpelweg correcter in het geval van Japan en Duitsland.

Er is geen reden gerelateerd aan nationale veiligheid om Iran aan te vallen (en sowieso zijn die eenzijdige zogenaamde 'preventieve' oorlogen illegaal en halen ze heel de VN onderuit). Het 'nucleair verdrag' (JCPOA) garandeerde veiligheid. Het ontmantelen daarvan door de VS heeft niets met veiligheid te maken maar met een agressieve buitenlandse politiek van de VS, de handelswijze van een 'veroveraar'.

We kunnen er ook van uitgaan dat elke uitgestoken hand van Iran (zoals nu naar Europa door te zeggen dat er elk moment terug naar de JCPOA gegaan kan worden indien Europa zijn deel vervult) door de veroveraar enkel gezien wordt als een teken van zwakte. Maar ik denk dat Iran dat ondertussen wel weet.

Naast de verschillende oorlogen die Obama ontketende deed hij ook 2 zaken die mijns inziens de wereld in een positieve richting duwden. Ten eerste Obamacare en ten tweede de JCPOA. Trump poogde beide verwezenlijkingen onderuit te halen. De boodschap die hier onrechtstreeks verkondigt wordt hierdoor is echter ook "white man speaks with forked tongue". En dat is een logische conclusie die onvermijdelijk backlash heeft in de internationale scene. Dat is trouwens de reden waarom Europa weigerachtig staat om Trump te volgen. Ze schaden hun imago. Plus natuurlijk betaalt Europa een hogere economische prijs dan de VS door Trump te volgen met zijn Iran politiek.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 20:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:40   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat men Iran niet aanvalt. Uw gejank en gezaag hier zou niet meer te harden zijn.
Ik hoop dat ook, maar als ze in hun overmoed echt denken dat zij de wereldhandel kunnen tegenhouden in de straat van hormuz om hun belangen te dienen dan gaan ze een lesje krijgen waar de "gulf war" van '92 maar een oefeningetje bij lijkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:47   #138
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoop dat ook, maar als ze in hun overmoed echt denken dat zij de wereldhandel kunnen tegenhouden in de straat van hormuz om hun belangen te dienen dan gaan ze een lesje krijgen waar de "gulf war" van '92 maar een oefeningetje bij lijkt.
En wat met de VS die de handel tussen Iran en de rest van de wereld tegen houden? Tot en met voedseltransport schepen toe.

Ach. typische neokoloniale übermensch hypocrisie. 'Lesjes' leren. Zich voorrechten toe-eigenen om verdragen te breken. De lessen van WO2 vergeten.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 20:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 20:53   #139
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat men Iran niet aanvalt. Uw gejank en gezaag hier zou niet meer te harden zijn.
Dat is dan toch al iets positiefs. Of mensen wat ik schrijf 'gejank en gezaag' vinden interesseert me minder dan weeral een nieuwe oorlog.

Ik denk trouwens dat wat ik schreef over de straat van Hormuz niet onder de categorie 'gejank en gezaag' valt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2019, 23:04   #140
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.497
Standaard

Iran heeft teveel raketten, de oorlog woedt al maar via omwegen. De VS heeft de raketten van Iran al aangevallen met een cyberaanval, nog een virus die wel een weg zal vinden naar ons.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be