Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 27 september 2012, 11:08   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De originele vragen waar plat populistisch en anti-N-VA, zoveel te meer was duidelijk. De antwoorden van De Wever zijn op de man gespeeld en pro-N-VA. Lijkt me nogal logisch. Achja die "journalist" heeft het zelf gezocht.
Ik vind niet dat ze op de man gespeeld zijn.
Wel op zijn "beroep en de wijze waarop hij zijn beroep uitoefent".

En dat is een heel verschil.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 september 2012, 11:16   #42
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Efkes samenvatten:
-cumul is goed.
-naar mandaatsuitvoering toe hou ik m'n opties open
-veroordeelde criminelen op de lijst is okee. en trouwens, michele martin mocht toch ook uit den bak om te gaan zonnen?
Mijn eigen leven:
- Naast mijn normale job heb ik ook enkele betaalde nevenactiviteiten/hobbies. Geen enkel probleem zolang ik ze allemaal onafhankelijk van elkaar en goed uitvoer.
- Ik heb gisteren nog een recruiter gezegd dat ik in de middellange toekomst niet opensta voor opportuniteiten, maar dat niemand in de toekomst kan kijken. Ze kan me bijgevolg blijven contacteren voor andere aanbiedingen. Dat is 100% consequent. Wie beweert dat hij een mandaat 100% zeker zal uitmaken liegt per definite.
- Waar trek je de grens. Ik ben "veroordeeld", ik heb immers een parkeerboete en enkele flitsboetes. Kan ik me dan niet langer kandidaat stellen (bvb als doel minister van mobiliteit). De point is dat men na het uitvoeren van de straf terug in de maatschappij kan treden als gelijke???
Effect is offline  
Oud 27 september 2012, 11:26   #43
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Man, ik moet dringend gaan solliciteren bij de Knack
Ja, 't is de moment, er gaan geruchten dat Stijn Tormans aan betere voorwaarden bij DM kan beginnen.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 27 september 2012, 11:27   #44
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Scherpe vragen en nog scherpere antwoorden. Goed werk van journalist en politicus.
De journalist heeft er geen eer aan hoor, die heeft ze gewoon gekregen van het hoofdkwartier van Groen! Journalisten en werken gaan niet goed samen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 27 september 2012, 14:32   #45
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht

Uiteraard dienen dealers en fraudeurs eerst en vooral in den bak te zitten. Maar éénmaal hun straf uitgezeten en de voorwaardes voor vrijlating al dan niet zijn opgelegd, vind ik dat ze terug een kans verdienen op éénder welk niveau. Die mensen hebben nu eenmaal hoe je het draait of keert, ervaring met de andere kant en zijn dus goed geschikt om doelgerichte campagnes te voeren en gaten in de wetten te dichten.
Ik ben deze mening niet toegedaan. Sommige functies zijn te belangrijk om hun imago zomaar op het spel te zetten. Politieagenten en politici moeten op zijn minst een schijn van betrouwbaarheid kunnen uitstralen. Als dat niet meer het geval is, dan zal dat repercussies hebben op de wijze waarop de burgers naar de bekleders van deze ambten kijken. Een politiedienst met een corrupt imago is voor mijn part echt geen mogelijkheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat vind ik nu ook. Toch staat een Freya VDB nog steeds op de lijst van de SPA. Vind ik persoonlijk veel erger. Idem Phaedra Hoste. Beide zijn totaal nutteloos in de politiek. Moet ik verder gaan? Johan VDL. Wie denkt dat die man niet aan machtsmisbruik doet, is hulpeloos naief.
We hoeven hier toch niet altijd het onderwerp te verschuiven? In alle discussies over Gantman zie ik één rode draad: telkens verwijst men naar andere partijen. Sinds wanneer zijn deze een maatstaf van hoe de zaken zouden moeten zijn?
captain jack is offline  
Oud 27 september 2012, 15:39   #46
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid
 
Le Téméraire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Ik ben deze mening niet toegedaan. Sommige functies zijn te belangrijk om hun imago zomaar op het spel te zetten. Politieagenten en politici moeten op zijn minst een schijn van betrouwbaarheid kunnen uitstralen. Als dat niet meer het geval is, dan zal dat repercussies hebben op de wijze waarop de burgers naar de bekleders van deze ambten kijken. Een politiedienst met een corrupt imago is voor mijn part echt geen mogelijkheid.
Akkoord, maar als André Gantman en de N-VA oordelen dat Gantman voldoende verantwoording heeft afgelegd en voldoende straf heeft uitgezeten om hem op een lijst te zetten, is het dan niet eerst en vooral aan de burgers om te oordelen of ze Gantman willen verkiezen?

Ik kan mij niet inbeelden dat N-VA en BDW Gantman zo verkeerd hebben ingeschat. Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat Gantmans imago hersteld is. En ik vermoed dat hij waarschijnlijk ook wel verkozen gaat geraken ook. De N-VA veroordelen omdat ze inschatten dat Gantman verkiesbaar en interessant is als politicus, is de vraag stellen waarom we dat bij andere partijen wel zouden tolereren. BDW zijn antwoord is niet naast de kwestie.
Le Téméraire is offline  
Oud 27 september 2012, 16:31   #47
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Akkoord, maar als André Gantman en de N-VA oordelen dat Gantman voldoende verantwoording heeft afgelegd en voldoende straf heeft uitgezeten om hem op een lijst te zetten, is het dan niet eerst en vooral aan de burgers om te oordelen of ze Gantman willen verkiezen?
De vraag is of de burgers hem wel zullen verkiezen voor zijn toekomstige functie. Stel dat N-VA werkelijk 36% van de zetels behaalt, dan kan hij wegens de lijstvolgorde al verkozen geraken, ongeacht of mensen op hem stemden of niet.

Daarenboven resteert nog de vraag of de relevantie van zulke feiten door middel van subjectieve criteria (mensen vinden hem 'sympathiek') moet beoordeeld worden.

Laatst gewijzigd door captain jack : 27 september 2012 om 16:33.
captain jack is offline  
Oud 27 september 2012, 16:54   #48
het vingertje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
De vraag is of de burgers hem wel zullen verkiezen voor zijn toekomstige functie. Stel dat N-VA werkelijk 36% van de zetels behaalt, dan kan hij wegens de lijstvolgorde al verkozen geraken, ongeacht of mensen op hem stemden of niet.

Daarenboven resteert nog de vraag of de relevantie van zulke feiten door middel van subjectieve criteria (mensen vinden hem 'sympathiek') moet beoordeeld worden.
Dat die man op een lijst zou gaan staan vinden velen een schande...
Dat Van Rossem terug met een nieuwe lijst zou opkomen dat vinden diezelfden dan weer leuk en sympathiek.
het vingertje is offline  
Oud 27 september 2012, 16:57   #49
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid
 
Le Téméraire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
De vraag is of de burgers hem wel zullen verkiezen voor zijn toekomstige functie. Stel dat N-VA werkelijk 36% van de zetels behaalt, dan kan hij wegens de lijstvolgorde al verkozen geraken, ongeacht of mensen op hem stemden of niet.

Daarenboven resteert nog de vraag of de relevantie van zulke feiten door middel van subjectieve criteria (mensen vinden hem 'sympathiek') moet beoordeeld worden.
Nogmaals, ik ben akkoord met uw mening. Maar één partij aanklagen dat ze mensen zoals Gantman op hun lijst durven zetten heeft geen zin, want alle partijen doen het. En alleen de N-VA er voor aanvallen (dat gebeurt zo wel eens) is intellectueel nogal flauwtjes.

De enige oplossing is een universeel criterium voor alle partijen ingeschreven in de kieswet.
Le Téméraire is offline  
Oud 27 september 2012, 17:01   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
De vraag is of de burgers hem wel zullen verkiezen voor zijn toekomstige functie. Stel dat N-VA werkelijk 36% van de zetels behaalt, dan kan hij wegens de lijstvolgorde al verkozen geraken, ongeacht of mensen op hem stemden of niet.
Dan zal intern de nva wel blijken hoeveel voorkeurstemmen hij binnenhaalde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Daarenboven resteert nog de vraag of de relevantie van zulke feiten door middel van subjectieve criteria (mensen vinden hem 'sympathiek') moet beoordeeld worden.
De vraag resteert niet.
De vraag bestaat gewoonweg niet.
Waarom de kiezer op deze of op gene stemt, daar kan je naar gissen, maar weten doe je nooit. Dat systeem kan je bekritiseren, maar je botst onmiddellijk op "democratie is niet de beste staatsvorm, maar gelukkig wel de minst slechte".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 september 2012, 17:35   #51
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120926_029


titel: LETTERLIJK. De antwoorden van Bart De Wever
Magere Bart is een blaaskaak. Eerst wil hij geen antwoorden geven op Knack. Dan komt hij daar op terug en doet hij het maar schriftelijk.

Uiteindelijk toch maar een aanstellerig ventje, dienen hele De Wever.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2012 om 17:36.
system is offline  
Oud 27 september 2012, 18:03   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Magere Bart is een blaaskaak. Eerst wil hij geen antwoorden geven op Knack. Dan komt hij daar op terug en doet hij het maar schriftelijk.

Uiteindelijk toch maar een aanstellerig ventje, dienen hele De Wever.
Als de Wever alle aanvragen voor interviews en lezingen moet aanvaarden, dan is hij nog een paar jaar bezig. En dan komt daar zo'n over het paard getild stukske pretentie van de Kack verontwaardigd doen over het feit dat HIJ geen interview krijgt. Niet dat die man ooit enige relevantie zou gehad hebben in het perslandschap, en zijn beroepskwaliteiten lijken omgekeerd evenredig te zijn met zijn narcisme. Ooit kwam hij zelfs met een eigen éénmanspartij op om zichzelf te kunnen bewieroken. Niet dat hij stemmen haalde. Een dikke opgeblazen kikker, heel die Stijn Tormans.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 27 september 2012, 18:14   #53
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Efkes samenvatten:
-cumul is goed.
-naar mandaatsuitvoering toe hou ik m'n opties open
-veroordeelde criminelen op de lijst is okee. en trouwens, michele martin mocht toch ook uit den bak om te gaan zonnen?
-het standpunt van die vent die met z'n overleden dochter probeert stemmen voor mijn partij te ronselen is niet het partijstandpunt. Hoofddoeken zijn okee maar tegelijk een stigma. En de linksen waren vroeger toch ook tegen katholieke symbolen.
- aangaande BAM hebben we niks te zeggen en volgen we onze coalitiepartners en de hogere niveau's.
- meer auto's in de stad zijn bon. We gaan de files oplossen met daadkracht. Die hebben de andere partijen niet getoond. Vraag het aan hen.
- Problemen met de LIJN? Vraag het aan PJ, die kent daar iemand. En NVA is voor urbanisatie, inbreiding weetjewel.
- Groen in de stad? Natuurlijk moet dat. Als ik burgemeester ben zal ik het bekijken.
-erfgoed beschermen we zeer goed, behalve het zeemanshuis dan, want daar was een geheim college-akkoord over.
-Folklore is tof, zeker als ze sympathiseert met rechtse flaminganten.
-Dat Antwerpen niet van iedereen is was maar om te lachen.
-journaille is tegen mij.

Wat een boegbeeld, een indrukwekkend retorisch talent is BDW toch. Als ik een vrouw was baarde ik zijn kinderen. Met zo'n onderbouwde kandidatuur, die bol staat van de ideologische waarheden en logische doctrines, kan het niet anders of hij gaat ons allemaal redden van het ongeluksjuk dat we torsen. Hij is immers overduidelijk anders dan die andere politici.
De Verandering
Another Jack is offline  
Oud 27 september 2012, 18:21   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als de Wever alle aanvragen voor interviews en lezingen moet aanvaarden, dan is hij nog een paar jaar bezig. En dan komt daar zo'n over het paard getild stukske pretentie van de Kack verontwaardigd doen over het feit dat HIJ geen interview krijgt. Niet dat die man ooit enige relevantie zou gehad hebben in het perslandschap, en zijn beroepskwaliteiten lijken omgekeerd evenredig te zijn met zijn narcisme. Ooit kwam hij zelfs met een eigen éénmanspartij op om zichzelf te kunnen bewieroken. Niet dat hij stemmen haalde. Een dikke opgeblazen kikker, heel die Stijn Tormans.
Dat "stukske pretentie" ( jouw woorden) wordt wel gesteund door Johan Van Overveldt en Rik Van Cauwelaert waarvoor Bart De Wever naar eigen zeggen respectievelijk een grenzeloos respect heeft en begint te sidderen bij het horen van de familienaam.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 september 2012, 19:36   #55
het vingertje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Magere Bart is een blaaskaak. Eerst wil hij geen antwoorden geven op Knack. Dan komt hij daar op terug en doet hij het maar schriftelijk.

Uiteindelijk toch maar een aanstellerig ventje, dienen hele De Wever.
Je zal er toch moeten mee leren leven...
het vingertje is offline  
Oud 27 september 2012, 19:45   #56
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Mijn eigen leven:
- Naast mijn normale job heb ik ook enkele betaalde nevenactiviteiten/hobbies. Geen enkel probleem zolang ik ze allemaal onafhankelijk van elkaar en goed uitvoer.
- Ik heb gisteren nog een recruiter gezegd dat ik in de middellange toekomst niet opensta voor opportuniteiten, maar dat niemand in de toekomst kan kijken. Ze kan me bijgevolg blijven contacteren voor andere aanbiedingen. Dat is 100% consequent. Wie beweert dat hij een mandaat 100% zeker zal uitmaken liegt per definite.
- Waar trek je de grens. Ik ben "veroordeeld", ik heb immers een parkeerboete en enkele flitsboetes. Kan ik me dan niet langer kandidaat stellen (bvb als doel minister van mobiliteit). De point is dat men na het uitvoeren van de straf terug in de maatschappij kan treden als gelijke???
foutje... minnelijke schikkingen zijn geen veroordelingen hee. En trouwens, een veroordeling omwille van verkeerslulkoek zal toch nooit niemand uit de maatschappij zetten ? Dat is een faits-divers van de meest triviale soort.
peter1962 is offline  
Oud 27 september 2012, 20:49   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Magere Bart is een blaaskaak. Eerst wil hij geen antwoorden geven op Knack. Dan komt hij daar op terug en doet hij het maar schriftelijk.

Uiteindelijk toch maar een aanstellerig ventje, dienen hele De Wever.
Je hebt duidelijk niet het 'evenement' in detail gevolgd.

Het Weverke kreeg de vragen slechts onder ogen, nadat ze verschenen waren.

Aanvankelijk weigerde hij zijn woordvoerders het interview wegens tijdsgebrek (lees: wegens tijdsgebrek om zo'n onbekend journalistje te woord te staan).

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 september 2012, 00:14   #58
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Citaat:

De Wever: André Gantman is voor mij een zeer respectabel burger. Wat mij betreft, verdient hij een tweede kans om zich politiek te engageren. Als dat niet meer kan, stem dan niet voor hem. Ik vind het wel wat eigenaardig dat vele linkse commentatoren op de bres sprongen voor een tweede kans voor mevrouw Michelle Martin die betrokken was bij kindermoorden. Voor haar moeten we dus wel alle aspecten van de rechtstaat aanvaarden, voor mensen met een N-VA lidkaart geldt dat blijkbaar niet. Waarvan akte.
Verbijsterend. Dit is er niet in een opvlieging uitgeflapt, maar deze tekst is zonder druk op "papier" gezet.
Hij verward werkelijk alles, een overheidsapparaat dat de wet toepast met een vraag van een journalist. Het recht dat een uitspraak wordt toegepast met een politieke carriere. Ik ken dat geval niet, maar volgens mij kan geen enkele partij mensen met een zwaar gerechtelijk verleden "verkopen". Of gaat de NVA die nu systematisch op de lijst zetten en zich dan als slachtoffer uitroepen als die niet verkozen worden?
Hoop dat we volwassenen in onze gemeenteraden krijgen.
waarnemer is offline  
Oud 28 september 2012, 00:21   #59
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het vingertje Bekijk bericht
Dat die man op een lijst zou gaan staan vinden velen een schande...
Dat Van Rossem terug met een nieuwe lijst zou opkomen dat vinden diezelfden dan weer leuk en sympathiek.
Weet niet hoe je sympathiek definieert. Maar zullen we het aantal stemmen vergelijken tussen NVA en Van Rossem? En kijken of er sprake is van een gelijke aanpak?
waarnemer is offline  
Oud 28 september 2012, 01:26   #60
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Ik vind het wel wat eigenaardig dat vele linkse commentatoren op de bres sprongen voor een tweede kans voor mevrouw Michelle Martin die betrokken was bij kindermoorden. Voor haar moeten we dus wel alle aspecten van de rechtstaat aanvaarden, voor mensen met een N-VA lidkaart geldt dat blijkbaar niet. Waarvan akte.
Verdient elk mens wel een tweede kans ?

Michelle Martin = Kinderen vermoord + geen nva lidkaart = tweede kans
André Gantman = geen kinderen vermoord + nva lidkaart = geen tweede kans ?

Kan je het maken om jezelf een moreel mens te noemen als je destijds voor een tweede kans voor de moordenares was, indien je nu niet bereid bent om Gantman een tweede kans te geven ? Misschien is de vergelijking wat cru, maar De Wever heeft hier zeker een punt lijkt me.

Citaat:
Het moet mij wel van het hart dat onze progressieve medemensen nog niet zo lang geleden elke uiting van Christendom wilden bannen. Denk maar aan Hugo Claus die ooit liet optekenen dat hij geen non kon zien zonder zin te hebben haar de kap van het hoofd te rukken. In dat licht vind ik het ronduit hypocriet dat verzameld links nu kritiekloos de hoofddoek verdedigt.
En ook hier weer ... linksen zoals Claus mogen tegen een bepaald soort kopvodden zijn, maar diezelfde linksen gaan een ander soort kopvodden verdedigen en schieten op rechtse mensen die er kritiek op hebben.

De (s)linkse medemensen onder ons zijn gewoon tegen een bepaald type mensen ( de rechtse soort ) en zijn dus niet verdraagzaam. Het is de onverdraagzamen er niet om te doen om het allochtone ... oh sorry ... het nieuwbelgische ( of is dat woord ook verkeerd ? ) kiesvee ( mag ik het woord "vee" nog gebruiken ? ) vooruit te helpen.


mvg. Sint Ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 september 2012 om 01:46.
UFSIA is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be