Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2006, 10:18   #101
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Als je als werkgever cv's aanklikt en dat zijn systematisch geen allochtonen , kan De Witte/Leman je dan niet voor het gerecht slepen ?
Of nog , zal men , om moeilijkheden te vermijden, de CV-bank van de VDAB mijden ?
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:20   #102
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Als je als werkgever cv's aanklikt en dat zijn systematisch geen allochtonen , kan De Witte/Leman je dan niet voor het gerecht slepen ?
Of nog , zal men , om moeilijkheden te vermijden, de CV-bank van de VDAB mijden ?
Het is idd bijzonder goor dat Big Brother VDAB het klikgedrag op zijn site bijhoudt, en bovendien nog gaat indelen op rassencriteria.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:21   #103
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou het niet weten, half Gent is allochtoon EN zelfstandig! 50% van alle winkels en klein of groothandel, import&export, vzw is van allochtonen.
We zullen het hun eens moeten vragen waarom.

Het rare is dat van alle werklozen er circa 90% ook nog eens van allochtone afkomst zijn. Waarom? Omdat geen enkele van hun eigen familie ingeschreven staat en ze zowel stempelen, als bijverdienen bij familie en kennis en noem maar op.
Geen enkele vrouwelijke allochtoon werkt ingeschreven, maar ze werken wel en ze stempelen bijna allemaal.

Ze zijn natuurlijk ook niet meteen zo zot elkander in te schrijven gelijk de BELG!
Op die manier kopen ze het één huis na het andere op.
Dat is "HANDEL" En allochtonen zijn "handelaars". Gans hun verleden bestaat uit "HANDEL"
Een aantal allochtonen werd onlangs opgepakt voor "huisjesmelkerij".
Huisjes opkopen en er sukkelaars tegen woekerprijzen indumpen.
Toffe geïntegreerde types !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:28   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is idd bijzonder goor dat Big Brother VDAB het klikgedrag op zijn site bijhoudt, en bovendien nog gaat indelen op rassencriteria.
Het uiteindelijke gevolg van het criminaliseren van 'racisme' zal de ineenstorting zijn van de open samenleving.
Huizenverhuur, job-toewijzing etc. zal hoe langer hoe meer onttrokken worden aan de publieke sfeer om aanvaringen met klootvissen van het CGKR te vermijden. Alles zal via persoonlijke en private netwerken verlopen.

Welke groepen zullen als eerste het slachtoffer zijn van deze evolutie? Ik vrees: in de eerste plaats diegenen die men nu zo krampachtig probeert af te schermen voor 'racistische discriminatie'
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:40   #105
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het uiteindelijke gevolg van het criminaliseren van 'racisme' zal de ineenstorting zijn van de open samenleving.
Huizenverhuur, job-toewijzing etc. zal hoe langer hoe meer onttrokken worden aan de publieke sfeer om aanvaringen met klootvissen van het CGKR te vermijden. Alles zal via persoonlijke en private netwerken verlopen.

Welke groepen zullen als eerste het slachtoffer zijn van deze evolutie? Ik vrees: in de eerste plaats diegenen die men nu zo krampachtig probeert af te schermen voor 'racistische discriminatie'
Die evolutie is volop bezig. Ze trekt zich ook door op het persoonlijke vlak. Verenigingen, bv. op het vlak van sport, worden privéclubs omdat ze anders verplicht worden te "diversifiëren". Verboden meningen worden niet meer openbaar uitgesproken, maar des te harder in privé-kring geuit. Etc. etc. De samenleving gaat ondergronds.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 11:35   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Een aantal allochtonen werd onlangs opgepakt voor "huisjesmelkerij".
Huisjes opkopen en er sukkelaars tegen woekerprijzen indumpen.
Toffe geïntegreerde types !
Ik heb een concurrent en die is Turk. Symphatieke gast daar niet van..."maar"....een tijd geleden had hij een firma opgericht...op zijn Belgische vrouw haar naam natuurlijk. 70 mensen in dienst. Niet slecht zou je denken. Nu ja...na enkele jaren lopen de meeste zaken wel eens uit de hand en stonden er een paar miljoenen rsz open en evenveel andere facturen. Zijn vrouwke, de duts...het stond op haar naam...mocht uiteindelijk 3 jaartjes cel gaan doen! Hij niet, de slet...weg er mee! En zo gebeurde dan ook.
Zijn werkvolk kreeg een percentje...geen loon. Maar...hij zette zijn prijzen enorm laag. Wat zei hij tegen mij? Ah mambo...ik hou 70% over van alles wat ze binnenbrengen, wat kan mij het schelen dat het onder de prijzen zit want geen enkele bank kan u zo een rente geven. Dat zijn werkvolk steeds wegliep na een paar dagen kon hem ook niet schelen. Mensen zijn citroenen zei hij...je moet er in knijpen tot ze leeg zijn.
Tja Turkse logica...een mens kan er van leren soms.
En tegen de klanten zei hij altijd dat hij "Italiaan" was...komt iets beter over.

bv een trucje dat hij vaak gebruikte. Hij bestelde aanzienlijk veel materiaal zoals drukwerk en van die dingen en als de drukker dan belde zei hij "maar jongen toch...mijn vrouw had dat besteld en ze is weg, smijt maar in de vuilbak voor mijn part" Die drukker...beetje paniek zeker? Ja maar allee, geef mij tenminste mijn kosten dan. Allee t' is goed, breng het dan maar.
Handel hé!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2006 om 11:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be