Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2011, 12:47   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
als men de moslims laat doen krijg je één moskee per straat waar een muzelman woont.
Niet overdrijven. Dit geloof je zelf niet. Ik toch niet, en volgens mij ook velen niet, tenzij je mogelijke doemscenario's voor waarheid aanneemt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 12:48   #22
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een gebedshuis mag best mooi zijn, en liefst niet verborgen. De christenen zijn fier op hun kerkpatrimonium. Hoewel ik niet zo echt gelovig ben bezoek ik toch tijdens citytrips, in de mate van het mogelijke, de lokale kerk(en). Niet dat ik sta te springen om er een kaarsje te laten branden.
Een moskee mag dus voor mijn part best statig zijn. De moskee is ook multifunctioneel, iets wat we binnen kerkgemeenschappen niet kennen.
Daarbij, toch liever iets wat mooi oogt, in plaats van wat verdoken blijft achter een of andere garagepoort.
Volmondig mee eens, Rudy.

Enerzijds staat men te brullen dat de moslims zich schuilhouden in een moskeetje achter een garagepoort. Anderzijds is de bouw van grotere moskeeën ook niet goed. Men zal zich er bij moeten neerleggen, ook de moskeeën horen thuis in onze multiculturele samenleving net als de tempels, de synagogen en de kerken.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat de rechtse elite nooit een moskee heeft bezocht en dus totaal niet weet wat er zich afspeelt binnen die islamitische 4 muren. Gelukkig dat er wel nog mensen bestaan die weten dat men binnen de moskee ook een betere integratie in dit land predikt door Nederlandse lessen te organiseren, spreekavonden, ...
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 12:52   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In hun heimweelanden is de moskee dikwijls een normaal discreet gebouwtje.
We kennen ook bouwvallige bescheiden kerkjes. In Mechelen werd een kerk getransformeerd tot hotel, kwestie van het het niet te hoeven afbreken.
Nieuwe kerken zijn niet meer te onderscheiden van een modaal cultuurhuis.
En, vergelijk Notre Dame maar eens met de blauwe moskee ...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 12:54   #24
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Overigens ben ik ervan overtuigd dat de rechtse elite nooit een moskee heeft bezocht en dus totaal niet weet wat er zich afspeelt binnen die islamitische 4 muren. Gelukkig dat er wel nog mensen bestaan die weten dat men binnen de moskee ook een betere integratie in dit land predikt door Nederlandse lessen te organiseren, spreekavonden, ...
Mij wordt steeds de toegang ontzegd. Ik moet me helemaal naakt tonen en dat mag ik niet van mijn geloof: ik moet steeds mijn schoenen aanhouden.
Ik heb al klacht neergelegd en schadevergoeding gevraagd maar de Christelijke Groenen en Religieuze Ketters weigeren om me op dezelfde manier te beschouwen als die muzelmeisjes die met hun sjalleke niet in het frietkot binnenmochten of op hun werk ook normaal moesten doen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 12:59   #25
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Mij wordt steeds de toegang ontzegd. Ik
Dat verwondert mij niets. Als iemand als jij een weesgegroetje begint te brullen telkens bij het zien van een hoofddoekje of jelleba dan zou ik u inderdaad ook met uw klieken en klakken van mijn domein schoppen wegens overlast.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 april 2011 om 13:04.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:02   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat verwondert mij niets, Circe.
Sugar, dit had je niet moeten doen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:03   #27
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sugar, dit had je niet moeten doen.
Waarom niet?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:11   #28
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Hopelijk wordt het leven niet terug zoals toen:

http://www.youtube.com/watch?v=zKIxta9KGYI
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:14   #29
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hopelijk wordt het leven niet terug zoals toen:

http://www.youtube.com/watch?v=zKIxta9KGYI
Maak je geen zorgen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:15   #30
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat verwondert mij niets. Als iemand als jij een weesgegroetje begint te brullen telkens bij het zien van een hoofddoekje of jelleba dan zou ik u inderdaad ook met uw klieken en klakken van mijn domein schoppen wegens overlast.
In dit land mag ik nog steeds gebruik maken van de vrijheid van godsdienst om op de openbare weg een kruisteken te maken, of een gebed te prevelen.
Het verbaast me dat U daar een verbod op wil leggen.

Ik ga mijn gebeden niet in de moskee uitvoeren zoals sommige muzelmeisjes in katholieke scholen een ruimte opeisen om hun lichamelijke oefeningen uit te voeren, of muzelstudenten aan katholieke universiteiten. Neen, ik wil gewoon BINNENGELATEN worden in de klederdracht die mijn geloof mij voorschrijft! Moeilijk kan dat toch niet zijn voor hoofddoekeisers?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 13:17.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:16   #31
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maak je geen zorgen.
Naar de tekst geluisterd?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:18   #32
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Naar de tekst geluisterd?
Ja, hoor. Ik zie niet in waarom de mensen terug zouden 'lijden' bij het neerzetten van religieuze gebouwen. Dit land bestaat nu eenmaal uit verschillende gelovigen. Hebt u er dan zo een probleem mee dat deze gelovigen hun gebouwen neerzetten om in alle rust hun gebeden daar te gaan uitvoeren?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 april 2011 om 13:20.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:19   #33
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Naar de tekst geluisterd?
goe liedje! goede LP indertijd ook. Heb die grijsgedraaid.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:22   #34
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In dit land mag ik nog steeds gebruik maken van de vrijheid van godsdienst om op de openbare weg een kruisteken te maken, of een gebed te prevelen.
Het verbaast me dat U daar een verbod op wil leggen.
Waar hebt u gelezen dat ik daar een verbod op wil leggen. U begint weer zaken te lezen die daar niet staan (voor de verandering).

Overigens, uw godsdienst bestaat niet en is geen erkende godsdienst. Ik lees alleen wat provocaties van uwe kant.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:27   #35
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waar hebt u gelezen dat ik daar een verbod op wil leggen. U begint weer zaken te lezen die daar niet staan (voor de verandering).

Overigens, uw godsdienst bestaat niet en is geen erkende godsdienst. Ik lees alleen wat provocaties van uwe kant.
Even uw algemene ontwikkeling bijschaven:

het is NIET omdat een godsdienst in dit land niet erkend is, dat het geen godsdienst zou zijn.
De erkenning dient enkel om de bedienaars (pastoors, dominees, rabbijnen, imams) op een officiele manier te kunnen betalen met belastingsgeld.
Het Taoisme, Boeddhisme, de verschillende natuurgodsdiensten zijn allemaal niet erkend, maar vallen wèl onder de vrijheid van godsdienst!

Valt tegen hé.

Bovendien gaat er een probleem ontstaan als men de wet op godslastering gaat verstrengen (in Belgie is die gelukkig al lang afgeschaft, in Nederland wil men ze verstrengen).

Wat dan met muzelmensen die weigeren te erkennen dat Jezus God is? Allemaal het gevang in wegens godslastering?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 13:30.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:29   #36
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, hoor. Ik zie niet in waarom de mensen terug zouden 'lijden' bij het neerzetten van religieuze gebouwen. Dit land bestaat nu eenmaal uit verschillende gelovigen. Hebt u er dan zo een probleem mee dat deze gelovigen hun gebouwen neerzetten om in alle rust hun gebeden daar te gaan uitvoeren?
Dat is geen probleem. Maar als een godsdienst te dominant wordt, zoals het christendom hier in de jaren 30, 40 en 50 kan je als niet-gelovige niet meer echt vrij zijn. Het liedje is daar een goed voorbeeld van. De islam heeft daar (vanuit mijn perspectief) heel veel (onvrije) trekjes van. Dansen mag niet want dat is te sensueel. Werken op zondag mag niet want dat is zondigen. Als je niet naar de kerk/moskee gaat wordt je een outcast. Korte rokjes dragen mag niet. Je haren los laten hangen is té sexy. Trouwen met de man/vrouw waarvan je houdt mag niet, je partner wordt aangewezen, ... Dit zijn voorbeelden van religies, niet persé van de Islam.

Ik zeg niet dat dat jou opvattingen zijn, maar dat is wel de realiteit als een godsdienst echt dominant wordt.
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 18 april 2011 om 13:33.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 13:43   #37
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Maar als een godsdienst te dominant wordt, zoals het christendom hier in de jaren 30, 40 en 50 kan je als niet-gelovige niet meer echt vrij zijn.
Robert Long heeft het hier over de Gereformeerden (of Streng Gereformeerde) protestantse kerk in Nederland.
Het is niet zozeer in de jaren 30 / 40 en 50 dat de kerk hier nog machtig was, maar ze was nog veel machtiger de eeuwen voordien.

Eén van die uitingen van hun macht was het bouwen van megalomane kathedralen (prachtige gebouwen, we kunnen er nog steeds van genieten) Maar die gebouwen dienden dus echt wel om van heinde en ver hun macht te tonen (alhoewel ze ook gebouwd werden met de arbeid én op kosten van de plaatselijke bevolking).

Die megalomanie ziet men tegenwoordig niet meer binnen het christendom, behalve in hongerend Afrika. Daar zijn er nog een paar kwieten die van die kathedralen neerpoten waar ze hun verhongerde bevolking dan kunnen laten begraven.

De reden waarom muzelmensen hier in Europa zoveel en zo snel mogelijk en zo groot mogelijke moskeeën wensen neer te pleuren is exact dezelfde mentaliteit als ten tijde van de middeleeuwen: uitstallen van hun macht. Alleen moeten de niet-moslims er nu zelfs ook nog voor betalen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 14:01   #38
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Mosketen zijn dan ook gewoon ostentatieve jihaathutten, bedoeld om te intimideren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 14:03   #39
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waar hebt u gelezen dat ik daar een verbod op wil leggen. U begint weer zaken te lezen die daar niet staan (voor de verandering).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat verwondert mij niets. Als iemand als jij een weesgegroetje begint te brullen telkens bij het zien van een hoofddoekje of jelleba dan zou ik u inderdaad ook met uw klieken en klakken van mijn domein schoppen wegens overlast.

Wat bedoelt U hiermee dan? Mogen mensen geen kruistekens meer maken? geen weesgegroetjes of onzevaders bidden? niet op UW terrein? Dus niet op UW werkvloer?
Graag wat meer uitleg aub.

w�*�*r wil U het maken van een kruisteken en het prevelen van een weesgegroetje verbieden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 14:44   #40
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Mosketen zijn dan ook gewoon ostentatieve jihaathutten, bedoeld om te intimideren.
intimideren en imponeren.

Hoe zit het nu met die Westermoskee in rotterdam waar het gemeentebestuur de helft van ging bijbetalen? is dat nu helemaal van de kaart geveegd wegens de standaard-muzelmaanse-corruptie of is het allemaal betaald door dingeske... Aboutaleb?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be