Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2019, 15:30   #81
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, eerst mens als denkend wezen.
Eigenlijk God als hij mijn atoomtheorie zou lezen.
dat heeft de mens allang gedaan in zijn cultuur.
Een mens behoeft geen vogel te zijn, noch een spin, dat zou een terugval zijn.
Maar de mens heeft vliegtuigen en raketten en zijn huizen en gebouwen.
Voor die paranormale gaven is ons bewustzijn aan denken in de plaats gekomen.
En dat heeft veel meer gepresteerd.
De microgoden hebben de dieren gebouwd en de dieren instinct gegeven.
Dat instinct kent de microgoden niet, maar wel kennen de microgoden de dieren door en door in hun hoger bewustzijn.
Het moderne verstand is helaas nog te dom om mijn atoomtheorie te willen lezen.
Ik weet het gelukkig wel, dat de waarheid veel meer is dan wat de dieren ervan maken.
Dat stelt niet veel voor.
Nooit van de moderne emancipatie van de vrouw gehoord?
Ik denk dat jij volkomen verslaafd bent aan je verstand en zijn negatieve kanten weigert te zien...

Leven is niet alleen het verstand, leven is niet alleen uitwendige dingen, hoe spectaculair ook, opbouwen..... Want van al dat tuig neem je niets, compleet niets mee over de grens van leven en dood... Je zult het allemaal mooi mogen achterlaten...
Het enige van belang is dat wat je meeneemt over de grens van de lichamelijke dood... en dat is dan ook de enige ware verrijking en dat is dan ook de enige werkelijke evolutie die jij persoonlijk doormaakt en indien er meerdere mensen voldoende geëvolueerd zullen zijn zullen ze de rest van het mensdom meetrekken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 15:41   #82
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
als hogere sublimatie, maar tevens met zijn eigen waarde het leven te kunnen begrijpen in filosofie, wetenschap en theologie.
Zo is het krachtens de eenheid van goed en kwaad, waar niets en niemand (ook God niet) aan ontkomt.
Dat het in den beginne zo goed geweest zou zijn, is een illusie uit de Bijbel.
Goed en kwaad waren er al reeds "in den beginne" in de eenheid van Zijn en Niets.
Waarbij het Zijn het principe van het goede is en het Niets het principe van het kwaad.
Beide hebben zich steeds verder ontwikkeld.
harrie, wat is goed, wat is kwaad??? Een roofdier dat een prooi op eet om te overleven is dat goed of kwaad??? Het zijn wij dwaze mensen die van goed en kwaad spreken en dat is inderdaad begonnen met ons verstand...
En wat waren de leepste er vlug bij om het voordeel in te zien van het zogenaamde goed en kwaad en wat wisten zij altijd het zogenaamde goed aan hunne kant te zetten en het zogenaamde kwaad aan de kant van hun tegenstanders...
Corruptie alom en dat heeft inderdaad veel meer kwaad dan goed gezaaid...

Waarom was er ineens een scheiding tussen God en de mensen nadat ze zogezegd een appel van de boom van goed en kwaad hadden gegeten???
Was het God die hen uit het aards paradijs had verdreven of waren het de mensen zelf die dachten dat ze het, met hun op dat ogenblik oh zo gelimiteerd verstand beter wisten dan hij en zo hunnen rug keerden naar hun eigen innerlijke wijsheid???
Weten is niet slecht; maar weten en het misbruiken tegen de zwakkere die zij, in normale omstandigheden moesten beschermen, dat is vanaf het allereerste begin corruptie geweest en kijk om je heen en je ziet dat de corruptie op grote schaal steeds de winnaar is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 09:46   #83
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat jij volkomen verslaafd bent aan je verstand en zijn negatieve kanten weigert te zien...
Nee hoor, dat is zeker niet waar, en ik maak bovendien een groot onderscheid tussen het moderne natuurwetenschappelijk verstand en het hogere begrip van mijn atoomtheorie, plus daarbij de waardering voor de ziel en de zintuiglijke waarneming, dus als eenheid van alle drie.
Maar wel is het zo dat jij mijn atoomtheorie niet wilt lezen.
Citaat:
Leven is niet alleen het verstand, leven is niet alleen uitwendige dingen, hoe spectaculair ook, opbouwen..... Want van al dat tuig neem je niets, compleet niets mee over de grens van leven en dood... Je zult het allemaal mooi mogen achterlaten...
De mens neemt niet alleen zijn verstand mee, maar ook zijn gevoelsleven en zintuiglijke waarneming en zijn gehele levenservaring.
En in alles bestaat zo zijn goede kant en kwade kant.
En dat geldt ook voor het verstand.
Dat op zich niet verkeerd is, maar de hebzucht, dus de begeerte naar steeds meer.
Citaat:
Het enige van belang is dat wat je meeneemt over de grens van de lichamelijke dood... en dat is dan ook de enige ware verrijking en dat is dan ook de enige werkelijke evolutie die jij persoonlijk doormaakt en indien er meerdere mensen voldoende geëvolueerd zullen zijn zullen ze de rest van het mensdom meetrekken...
God zal oordelen over deze mensheid dat ze mijn atoomtheorie niet hebben willen lezen en daarom ten onder gaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 10:02   #84
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
harrie, wat is goed, wat is kwaad???
Het goede is het positieve en het kwade is het negatieve.
Citaat:
Een roofdier dat een prooi op eet om te overleven is dat goed of kwaad???
Voor het roofdier is het goed en voor het prooi is het kwaad.
Citaat:
Het zijn wij dwaze mensen die van goed en kwaad spreken en dat is inderdaad begonnen met ons verstand...
En dat is juist, want goed en kwaad bestaan.
De mens zal niet onschuldig zijn.
Net als God behoort ook de mens het onderscheid van goed en kwaad te kennen.
Citaat:
En wat waren de leepste er vlug bij om het voordeel in te zien van het zogenaamde goed en kwaad en wat wisten zij altijd het zogenaamde goed aan hunne kant te zetten en het zogenaamde kwaad aan de kant van hun tegenstanders...
Zeker, dus dat is dan niet goed.
Citaat:
Corruptie alom en dat heeft inderdaad veel meer kwaad dan goed gezaaid...
Zo is het.
Maar je ziet dat jij zelf hier ook een onderscheid van goed en kwaad maakt de anderen van het kwade te betichten, dus die zo doen.
Want misschien is het ook wel goed zichzelf aldus te kunnen handhaven.
Het eigene komt het eerst.
Citaat:

Waarom was er ineens een scheiding tussen God en de mensen nadat ze zogezegd een appel van de boom van goed en kwaad hadden gegeten???
Geen scheiding, maar een hogere eenheid met God.
Citaat:
Was het God die hen uit het aards paradijs had verdreven of waren het de mensen zelf die dachten dat ze het, met hun op dat ogenblik oh zo gelimiteerd verstand beter wisten dan hij en zo hunnen rug keerden naar hun eigen innerlijke wijsheid???
Het was een ontwikkeling van de onschuld naar de kennis van goed en kwaad.
Want de mens behoort geen onschuldig dier te zijn.

En dat staat ook in de Bijbel geschreven:

Genesis 3:22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

Het verstand ontbreekt echter nog het bewustzijn eeuwig te zijn, want dat is de heilige geest van mijn atoomtheorie.

Citaat:

Weten is niet slecht; maar weten en het misbruiken tegen de zwakkere die zij, in normale omstandigheden moesten beschermen, dat is vanaf het allereerste begin corruptie geweest en kijk om je heen en je ziet dat de corruptie op grote schaal steeds de winnaar is...
Dat is waar, maar het is ook een strijd om de sterkste te zijn, wat de ontwikkeling dient niet alles wat zwak is in leven te houden.
Dat is in de natuur zo en bij de mensheid eveneens.
Overigens is er ook altijd liefde en medelijden geweest.
Zo houden goed en kwaad elkaar in evenwicht.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 13:55   #85
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, oké, ik weet ook dat de buitenwereld bestaat en dat om daar in te leven wetten bestaan... Ik weet ook dat een baas mij alleen zal betalen indien ik voor hem werk...

Ik ontken de werkelijke wereld van elke dag niet en de discussie hier gaat daar niet over...

De discussie hier gaat over het zoeken naar mogelijke antwoorden op de oneindigheid, God, Gebod... De transcendentie noemen ze dat...

En heb jij alle recht om daar niet in te geloven en om het zelfs zever en onkunde te noemen... Ik, in ieder geval zal je daar niet minder om bekijken...
Ik waardeer zelfs waar jij ertegen in gaat dat men wetten en gedwongen attitudes wil opleggen zogezegd omdat de ene of andere dwaze godsdienst of leer dat zou opleggen...

Maar niets verbiedt mij om mij daar wel voor open te stellen en hier in gesprek te gaan met andere mensen die daar ook hun ideeën over hebben...

Een ding, ik vertrek steeds wel vanuit het dagelijks bestaan en ik zoek waarom het zo verkeerd is gelopen...

Mijn mantra: ik wil opstijgen naar de hemel maar wel met mijn beide voeten rotsvast op de aarde gehouden...
Of anders gezegd ik wil mij niet verliezen in verzinsels zonder kop nog staart...
Is het dan verkeerd gelopen Marie? Een hemel? Geloof je dat nu echt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 14:32   #86
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is het dan verkeerd gelopen Marie? Een hemel? Geloof je dat nu echt?
Op persoonljk vlak kan ik alleen maar zeggen dat het heel goed verlopen is... Dus is het zeker niet persoonlijk ongeluk dat mij verder heeft doen kijken dan mijn neus lang is...

Alice, kun jij alles wat bestaat, wat gebeurt, gewoonweg alleen al in je omgeving, beschrijven??? Weet jij dat allemaal of denk je dat indien je er geinteresseerd in bent je het allemaal kunt weten???

Ik denk dat je als je eerlijk wilt zijn, je moet toegeven dat er in het dagelijkse leven rondom ons zoveel is dat wij, nu al niet weten; niet zien; niet begrijpen...

En waarom kom je hier dan zo kordaat vertellen dat er na de dood niets meer zou zijn???

Voor mij is dat onderliggende wat er nu tijdens het leven evenzeer is en dat wij niet zien... waar wij zelfs nu niet tot doordringen, of toch niet helemaal tot doordringen... Hewel dat onderliggende kent de dood niet en blijft...
Maak je daar een hemel van; maak je daar een hel van??? Ik denk dat de mens dat ieder voor zich zelf zal zien na de dood...
Voor mij is de lichamelijke dood niets anders dan het afbreken van de begrensdheid waar ons lichaam ons gevangen in houdt..;
Hoe het leven na de dood zal zijn daar spreek ik mij niet over uit; maar ik ga er wel van uit dat men niet moet wachten tot de werkelijke dood om daar min of meer in door te dringen...

Gewoon in het dagelijkse leven is er al zo veel en als je naar de wortels daarvan wil doordringen kom je al in heel andere niveaux terecht zonder dat je daar zelfs maar over paranormaal of andere kwakzalverij moet spreken...
Zoek en je zult vinden; klop en je zult worden opengedaan... Gebruik de tijd die je hebt en ik ben wel zo nieuwsgierig aangelegd dat dat mij boeit...

Maar ieder zijn heug en zijn meug...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 14:34   #87
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nee hoor, dat is zeker niet waar, en ik maak bovendien een groot onderscheid tussen het moderne natuurwetenschappelijk verstand en het hogere begrip van mijn atoomtheorie, plus daarbij de waardering voor de ziel en de zintuiglijke waarneming, dus als eenheid van alle drie.
Maar wel is het zo dat jij mijn atoomtheorie niet wilt lezen.
De mens neemt niet alleen zijn verstand mee, maar ook zijn gevoelsleven en zintuiglijke waarneming en zijn gehele levenservaring.
En in alles bestaat zo zijn goede kant en kwade kant.
En dat geldt ook voor het verstand.
Dat op zich niet verkeerd is, maar de hebzucht, dus de begeerte naar steeds meer.
God zal oordelen over deze mensheid dat ze mijn atoomtheorie niet hebben willen lezen en daarom ten onder gaan.
God is genadig, Harrie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 14:41   #88
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het goede is het positieve en het kwade is het negatieve.
Voor het roofdier is het goed en voor het prooi is het kwaad.
En dat is juist, want goed en kwaad bestaan.
De mens zal niet onschuldig zijn.
Net als God behoort ook de mens het onderscheid van goed en kwaad te kennen.
Zeker, dus dat is dan niet goed.
Zo is het.
Maar je ziet dat jij zelf hier ook een onderscheid van goed en kwaad maakt de anderen van het kwade te betichten, dus die zo doen.
Want misschien is het ook wel goed zichzelf aldus te kunnen handhaven.
Het eigene komt het eerst.
Geen scheiding, maar een hogere eenheid met God.
Het was een ontwikkeling van de onschuld naar de kennis van goed en kwaad.
Want de mens behoort geen onschuldig dier te zijn.

En dat staat ook in de Bijbel geschreven:

Genesis 3:22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

Het verstand ontbreekt echter nog het bewustzijn eeuwig te zijn, want dat is de heilige geest van mijn atoomtheorie.

Dat is waar, maar het is ook een strijd om de sterkste te zijn, wat de ontwikkeling dient niet alles wat zwak is in leven te houden.
Dat is in de natuur zo en bij de mensheid eveneens.
Overigens is er ook altijd liefde en medelijden geweest.
Zo houden goed en kwaad elkaar in evenwicht.
De mens leeft niet voor zichzelf, maar dat heeft hij vergeten en met zichzelf op te hemelen, zichzelf te aanbidden, zichzelf te kronen en alles wat rondom loopt proberen aan zichzelf ondergeschikt te maken...
Hoogmoed heeft alle rechte wegen onvindbaar en ondoorgrondelijk gemaakt en de gekende en voorgespiegelde wegen leiden enkel naar de afgrond want de goddelijke grootheid zit niet in het grote, zit niet in ruimteschepen... Het goddelijke zit hem juist in het kleine, in het nietige, in het niets...

En dan stoorde het mij wel dat je het 'niets' bij het kwade indeelde, terwijl voor mij het 'niets' een gedacht waar een mens slechts met veel moeite bij kan, eerder een poort naar de eeuwigheid is...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 september 2019 om 14:41.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 19:47   #89
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De mens leeft niet voor zichzelf, maar dat heeft hij vergeten en met zichzelf op te hemelen, zichzelf te aanbidden, zichzelf te kronen en alles wat rondom loopt proberen aan zichzelf ondergeschikt te maken...
Hoogmoed heeft alle rechte wegen onvindbaar en ondoorgrondelijk gemaakt en de gekende en voorgespiegelde wegen leiden enkel naar de afgrond want de goddelijke grootheid zit niet in het grote, zit niet in ruimteschepen... Het goddelijke zit hem juist in het kleine, in het nietige, in het niets...

En dan stoorde het mij wel dat je het 'niets' bij het kwade indeelde, terwijl voor mij het 'niets' een gedacht waar een mens slechts met veel moeite bij kan, eerder een poort naar de eeuwigheid is...
Hehe. In het Westen hebben ze je toch geleerd om een sterk ego te hebben en hoog v d toren blazen. Als het ego sterk is ontwikkeld is het ook makkelijker om het over te geven aan iets hogers.

Jij had hier ook constant een groot bakkes tegen iedereen. Maar ik snap wel wat je wilt zeggen hoor...Intuïtie enzo...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 23:22   #90
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Mijn persoonlijke visie, na zorgvuldige overweging : na de dood is het precies zoals vooraleer u geboren was. Er is één verschil, zij het niet voor uzelf : de herinnering aan u blijft nog even bij anderen leven.

Maar voor uzelf is er dus geen verschil. Tracht u te herinneren hoe het was voor uw geboorte : zo is het na de dood. U herinnert zich niets van voor uw geboorte ? Nou, zo is het, inderdaad.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 09:58   #91
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hehe. In het Westen hebben ze je toch geleerd om een sterk ego te hebben en hoog v d toren blazen. Als het ego sterk is ontwikkeld is het ook makkelijker om het over te geven aan iets hogers.

Jij had hier ook constant een groot bakkes tegen iedereen. Maar ik snap wel wat je wilt zeggen hoor...Intuïtie enzo...
Denk je dat ik dat groot bakkes meeneem naar de overkant???
En intuitie kan wel wat zeggen, inderdaad, maar dat moet dan nauwkeurig onderzocht worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:03   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:11   #93
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn persoonlijke visie, na zorgvuldige overweging : na de dood is het precies zoals vooraleer u geboren was. Er is één verschil, zij het niet voor uzelf : de herinnering aan u blijft nog even bij anderen leven.

Maar voor uzelf is er dus geen verschil. Tracht u te herinneren hoe het was voor uw geboorte : zo is het na de dood. U herinnert zich niets van voor uw geboorte ? Nou, zo is het, inderdaad.
Na de dood gaan we terug naar de toestand van voor de geboorte... Maar wijzelf zullen niet meer compleet dezelfde zijn, want wij hebben het leven lang ervaring opgedaan... Veel ervaring zal blijken voor niets geweest te zijn en tijdsverspilling, maar mogelijks dat inzien is ook al een vooruitgang...

En er is inderdaad een duidelijke afscherming, qua geheugen voor ons mensen van wat er voor de geboorte was... Vraag is of dat ook noodzakelijk na de dood zo is...

Andere voorstelling...
Jij hebt een lichaam waarin je leeft en waar de meeste mensen zich toe beperken en waar die zelfs zeggen dat er niets daarbuiten is...
Weet, ziet, kent jij nu die macht, die kracht, die energie die dat lichaam tot aan zijn dood samen houdt, doet werken, doet leven???
Oké, iedereen weet dat als het hart stilvalt dat het gedaan is en dat er inderdaad veel middeltjes zijn om dat hart stil te leggen... Zelfs de ouderdom is er eentje van... Maar wie of wat bepaalt dat dat hart werkt... Je ademhaling??? En wie of wat bepaalt dat je ademhaalt???

En wie meent dan te kunnen zeggen dat er niets na de dood is terwijl hij zelf bij het leven niet alle machten, krachten, energies... kent of ziet...

Wij kunnen het lichaam en zijn werking onderzoeken, ontleden....
Maar het "zijn" zelf daar hebben we nog geen enkele objectieve kaas van gegeten... Het blijft heel veel in giswerk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:13   #94
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mooi, een zwart gat??? En hoe komt het dan dat mensen die een nadoodse ervaring hebben opgedaan altijd spreken van een groot licht???

Maar je hebt gelijk, het blijft op vele punten een zwart gat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:14   #95
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
God is genadig, Harrie...
Ja, ja, vandaar dat Hij zijn Zoon op gespijkerd heeft en zijn uitverkoren volk aan de Holocaust heeft overgeleverd.
Nu is de mensheid nog aan de beurt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:23   #96
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De mens leeft niet voor zichzelf, maar dat heeft hij vergeten en met zichzelf op te hemelen, zichzelf te aanbidden, zichzelf te kronen en alles wat rondom loopt proberen aan zichzelf ondergeschikt te maken...
Overdrijf je hier niet een beetje....
Citaat:
Hoogmoed heeft alle rechte wegen onvindbaar en ondoorgrondelijk gemaakt en de gekende en voorgespiegelde wegen leiden enkel naar de afgrond want de goddelijke grootheid zit niet in het grote, zit niet in ruimteschepen... Het goddelijke zit hem juist in het kleine, in het nietige, in het niets...
Niets is Niets en daar heb je helemaal niks aan.
Niets is de dood, en Niets is de leugen.

De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid zoals geopenbaard in mijn atoomtheorie.

Citaat:

En dan stoorde het mij wel dat je het 'niets' bij het kwade indeelde,
terecht als negatie van het ZIJN dat het goede is.
Citaat:
terwijl voor mij het 'niets' een gedacht waar een mens slechts met veel moeite bij kan, eerder een poort naar de eeuwigheid is...
Er is het Niets dat ook werkelijk Niets is, en er is het Niets wat je denkt.
Dat is een Niets dat IS.....en dat is het begin van de Logica, maar als begin is dat de Waarheid nog niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:25   #97
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn persoonlijke visie, na zorgvuldige overweging : na de dood is het precies zoals vooraleer u geboren was. Er is één verschil, zij het niet voor uzelf : de herinnering aan u blijft nog even bij anderen leven.
Maar voor eeuwig en veel beter bij de microgoden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 10:33   #98
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, ja, vandaar dat Hij zijn Zoon op gespijkerd heeft en zijn uitverkoren volk aan de Holocaust heeft overgeleverd.
Nu is de mensheid nog aan de beurt.
Dat is de geschreven godsdienst in dienst van de mensheid en waarbij ze vooral, als er in den beginne al een waarheid geschreven werd, heel veel verdraaid hebben om eigen egoïstische plannetjes op te dringen aan een stom en braaf gehouden, gehoorzamend (eerste regel steeds weer en opnieuw) gedrogeerd plebs...

Het is de mensheid die over zichzelf de holocaust uitroept... Zo goed zijn wij geëvolueerd, of zijn we, ondanks ons verstand, ter plaatste blijven trappelen of zijn we zelfs de evolutionaire terugweg opgegaan...
En mijn visie daarover weet je nu... We hebben in plaats van samen te werken met ons instinct, dat een eeuwenlange ervaring achter zich had, ons instinct waar we konden uitgeschakeld en zijn zo eerst, geleidelijk aan, maar steeds vlugger en vlugger holderdebolder de afgrond in geleid...

Andere visie, ooit van iemand anders gehoord, zelfs een priester...

Wat in het groot gebeurt, gebeurt ook in het klein... Heel de menselijke geschiedenis met zijn opkomst, zijn uitbreiding... kunnen we vergelijken met het leven van iedere mens...

In het begin hebben we moeder aarde, de vrouw die leven geeft en het kind voedt... En dat voor het kind heel zijn zijn uitmaakt...
Maar in die gezinsgeschiedenis is de vader nodig om te voorkomen dat de relatie moeder-kind te allesgevend is en dat zo de moeder het kind verstikt...
Vandaar de opkomst van de mannelijke godsdiensten met als toppunt in het uiterste de Islam met zijn volledige ondergeschiktheid van de vrouw tot tweederangsrol... De man, koning, god op aarde...
En nu zijn we, op vele plaatsen, op het punt gekomen dat God de Vader weigert zijn almacht over te laten aan zijn volwassen geworden kinderen en in zijn almacht heel zijn nageslacht mee de dood intrekt...
En wie zijn de kinderen van vroeger... Hewel de mensen in het algemeen die de godsdiensten, de wereldrijke macht met vooral de islam, meer dan ooit het gebod van gehoorzaamheid, macht van de elite, zelfs de macht van de politiek correcte linkiewinkies, de grondwet indien het in hun kader past... opdringen...
En wat moet dat plebs dan hoogdringend inzien... Hewel dat gehoorzamen alleen maar ondergeschikt maakt, want meestal is het gehoorzamen aan de leugens van de macht, maar dat het verdomd in versneld tempo zelf zijn leven, zijn verstand, zijn gedachten, zijn instincten in handen moet nemen en dat het dus hoogdringend zichzelf moet opvoeden... en met eerste regel zelf verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn eigen daden ipv te luisteren naar de serenezangen van de slechte of de goede der aarde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 11:52   #99
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is de geschreven godsdienst in dienst van de mensheid en waarbij ze vooral, als er in den beginne al een waarheid geschreven werd, heel veel verdraaid hebben om eigen egoïstische plannetjes op te dringen aan een stom en braaf gehouden, gehoorzamend (eerste regel steeds weer en opnieuw) gedrogeerd plebs...
De gelovigen denken daar anders over.




Alzo heeft God zijn uitverkoren volk liefgehad, dat Hij ze aan het gas heeft gelegd in de Holocaust ter verzoening van onze zonden.

Citaat:



Het is de mensheid die over zichzelf de holocaust uitroept...
Maar de mensheid wordt bestuurd door God.
Citaat:
Zo goed zijn wij geëvolueerd, of zijn we, ondanks ons verstand, ter plaatste blijven trappelen of zijn we zelfs de evolutionaire terugweg opgegaan...
De terugweg is jouw ideaal van het instinct.
Citaat:
En mijn visie daarover weet je nu... We hebben in plaats van samen te werken met ons instinct,
instinct is het bewustzijn van de dieren, daar hebben de mensen weinig aan.
Citaat:
dat een eeuwenlange ervaring achter zich had, ons instinct waar we konden uitgeschakeld en zijn zo eerst, geleidelijk aan, maar steeds vlugger en vlugger holderdebolder de afgrond in geleid...
nu, we staan er nog steeds glorieus bij.
Dus dat klopt niet helemaal.
Nooit is de wereld zo voorspoedig geweest, met name na de tweede wereldoorlog.
Dank zij de wetenschap en de techniek en het kapitalisme.
Wel kan het daardoor volledig mis gaan, want na een hoogtepunt zal er een dieptepunt komen van ondergang.
Citaat:
Andere visie, ooit van iemand anders gehoord, zelfs een priester...

Wat in het groot gebeurt, gebeurt ook in het klein... Heel de menselijke geschiedenis met zijn opkomst, zijn uitbreiding... kunnen we vergelijken met het leven van iedere mens...
Mooi.
Citaat:
In het begin hebben we moeder aarde, de vrouw die leven geeft en het kind voedt... En dat voor het kind heel zijn zijn uitmaakt...
Maar in die gezinsgeschiedenis is de vader nodig om te voorkomen dat de relatie moeder-kind te allesgevend is en dat zo de moeder het kind verstikt...

Vandaar de opkomst van de mannelijke godsdiensten met als toppunt in het uiterste de Islam met zijn volledige ondergeschiktheid van de vrouw tot tweederangsrol... De man, koning, god op aarde...
Je vergeet de Bijbel die evenzeer patriarchaal is.
Citaat:
En nu zijn we, op vele plaatsen, op het punt gekomen dat God de Vader weigert zijn almacht over te laten aan zijn volwassen geworden kinderen en in zijn almacht heel zijn nageslacht mee de dood intrekt...
En de mensen zelf schuldig zijn omdat ze mijn nieuwe Bijbel niet willen lezen.
Citaat:
En wie zijn de kinderen van vroeger... Hewel de mensen in het algemeen die de godsdiensten, de wereldrijke macht met vooral de islam, meer dan ooit het gebod van gehoorzaamheid, macht van de elite, zelfs de macht van de politiek correcte linkiewinkies, de grondwet indien het in hun kader past... opdringen...
En wat moet dat plebs dan hoogdringend inzien... Hewel dat gehoorzamen alleen maar ondergeschikt maakt, want meestal is het gehoorzamen aan de leugens van de macht, maar dat het verdomd in versneld tempo zelf zijn leven, zijn verstand, zijn gedachten, zijn instincten in handen moet nemen en dat het dus hoogdringend zichzelf moet opvoeden... en met eerste regel zelf verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn eigen daden ipv te luisteren naar de serenezangen van de slechte of de goede der aarde...
Er moeten leiders zijn en met de zogenaamde eigen verantwoordelijkheid, dus van: zoek het zelf maar uit, heeft de wereld geen structuur meer en valt uit elkaar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 16:08   #100
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Overdrijf je hier niet een beetje....
Niets is Niets en daar heb je helemaal niks aan.
Niets is de dood, en Niets is de leugen.

De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid zoals geopenbaard in mijn atoomtheorie.

terecht als negatie van het ZIJN dat het goede is.
Er is het Niets dat ook werkelijk Niets is, en er is het Niets wat je denkt.
Dat is een Niets dat IS.....en dat is het begin van de Logica, maar als begin is dat de Waarheid nog niet.
Achter het Niets kan de leugen zich niet verschansen, terwijl het dat overduidelijk achter elk verhaal wel doet...
Het Niets is geen negatie van het Zijn; het Niets is juist het zuivere Zijn, ontdaan van alle menselijk hersenspinsel dat errond werd opgebouwd...
En het Niets roept op tot schepping; uit het Niets werd alles geboren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be