Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2018, 19:14   #40661
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De grootste Ollanderhaters die ik ken zijn Nederlanders.
Tja, dat is waar. We haten onszelf!
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 oktober 2018 om 19:18.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:17   #40662
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik kan u geloven dat gij mijn probleem niet ziet. Gij woont dan ook in het Graafschap Holland, nietwaar? Da's toch wel 'n eind van de Belgische grens, zou ik zo zeggen. Dan kan ik het goed begrijpen dat gij geen problemen ziet. Maar, hebt ge al eens 20 jaar in Vlaanderen gewoond? Dan zal mijn probleem u wel duidelijk worden!

Norbert
Ik zie uw regionale problemen wel, maar is voor mij niet groot genoeg.

Naar Rotterdam Centrum rijden vanuit Rotterdam Ommoord duurt langer dan naar Antwerpen. Afstanden stellen niets voor vanwaar ik woon.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 oktober 2018 om 19:22.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:18   #40663
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Bij welke grens ligt Assenede?
Als gij onbekwaam zijt om kaarten te lezen is het nutteloos om u dat uit te leggen. Ik mag van mijn respondenten toch wel een minimum aan intellectueel niveau eisen, dacht ik?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:23   #40664
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Als gij onbekwaam zijt om kaarten te lezen is het nutteloos om u dat uit te leggen. Ik mag van mijn respondenten toch wel een minimum aan intellectueel niveau eisen, dacht ik?

Norbert
Oei oei oei..
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:26   #40665
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zie uw regionale problemen wel, maar is voor mij niet groot genoeg.
In 1830 waren de regionale problemen in België voor de Nederlanders ook niet groot genoeg! Het gevolg was dan ook dat ze buiten gesmeten werden! Mijn over- overgrootvader heeft er nog aan meegeholpen om ze over de grens te krijgen!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:37   #40666
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De grootste Ollanderhaters die ik ken zijn Nederlanders.

D
ie indruk heb ik zelf ook al vaker opgedaan: dat de Hollanders in eigen land dikwijls meer gehaat worden dan in enig ander land buiten de Nederlandse grenzen.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 19:42   #40667
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
In 1830 waren de regionale problemen in België voor de Nederlanders ook niet groot genoeg! Het gevolg was dan ook dat ze buiten gesmeten werden! Mijn over- overgrootvader heeft er nog aan meegeholpen om ze over de grens te krijgen!

Norbert
Denk dat de opstandelingen een kleine groep terroristen was. De Tiendaagse veldtocht liet zien wat de opstand waard was, niets dus. Bovendien vormde de oranjepartijen in Gent en Antwerpen de grootste groepering daar na de onafhankelijkheid. Dus wie heeft wie buitengegooid? Het is te danken aan de Fransen dat België nu opnieuw een bufferstaat is tussen ons en Frankrijk. Ruim 40.000 man stond tegenover de Nederlanders. Pas na ruime concessies van het zuiden aan Willem I werd pas in 1939 vrede gesloten. Dat zijn de feiten, de rest is fantasie.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 oktober 2018 om 19:46.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 20:02   #40668
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk dat de opstandelingen een kleine groep terroristen was. De Tiendaagse veldtocht liet zien wat de opstand waard was, niets dus. Bovendien vormde de oranjepartijen in Gent en Antwerpen de grootste groepering daar na de onafhankelijkheid. Dus wie heeft wie buitengegooid? Het is te danken aan de Fransen dat België nu opnieuw een bufferstaat is tussen ons en Frankrijk. Ruim 40.000 man stond tegenover de Nederlanders. Pas na ruime concessies van het zuiden aan Willem I werd pas in 1939 vrede gesloten. Dat zijn de feiten, de rest is fantasie.
Mijn over- overgrootvader heeft in 1830 op zijn eentje eens een heel regiment Nederlandse soldaten op de vlucht gejaagd. Zij waren gelegerd in een kampement, niet ver van mijn deur, in de gemeente Zelzate. De Nederlanders zaten daar in het maanlicht te vergaderen en toen kwam mijn over- overgrootvader daar aangewandeld, boven op de nabijgelegen dijk. Nu, wat deed mijn over- overgrootvader? Wel, hij stelde zich in het maanlicht tegenover de Nederlanders en hij liet zijn broek zakken.. Daarbij kwam zijne hele lange sjarel tevoorschijn en hij stelde zich daarmee te zwaaien in het maanlicht, in zijn bloot gat, waarbij al die Nederlanders dat konden zien! Volgens het familieverhaal waren de Nederlanders daar zodanig van onder de indruk dat ze 's anderendaags 's morgens hun kampement opgebroken hebben en richting het noorden zijn vertrokken!! Terug naar Nederland, dus.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 20:07   #40669
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mijn over- overgrootvader heeft in 1830 op zijn eentje eens een heel regiment Nederlandse soldaten op de vlucht gejaagd. Zij waren gelegerd in een kampement, niet ver van mijn deur, in de gemeente Zelzate. De Nederlanders zaten daar in het maanlicht te vergaderen en toen kwam mijn over- overgrootvader daar aangewandeld, boven op de nabijgelegen dijk. Nu, wat deed mijn over- overgrootvader? Wel, hij stelde zich in het maanlicht tegenover de Nederlanders en hij liet zijn broek zakken.. Daarbij kwam zijne hele lange sjarel tevoorschijn en hij stelde zich daarmee te zwaaien in het maanlicht, in zijn bloot gat, waarbij al die Nederlanders dat konden zien! Volgens het familieverhaal waren de Nederlanders daar zodanig van onder de indruk dat ze 's anderendaags 's morgens hun kampement opgebroken hebben en richting het noorden zijn vertrokken!! Terug naar Nederland, dus.

Norbert
Leuk verhaal!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 23:26   #40670
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mijn over- overgrootvader heeft in 1830 op zijn eentje eens een heel regiment Nederlandse soldaten op de vlucht gejaagd.
U weet vermoedelijk wel dat het Nederlandse leger aldaar bestond uit Zuid-Nederlanders. (nu Belgen)

Geen Hollanders, Friezen en dergelijke. Die kwamen pas in 1831 zo ver, toen bleek dat het (Zuid)Nederlandse leger onbetrouwbaar was.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 00:10   #40671
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U weet vermoedelijk wel dat het Nederlandse leger aldaar bestond uit Zuid-Nederlanders. (nu Belgen)

Geen Hollanders, Friezen en dergelijke. Die kwamen pas in 1831 zo ver, toen bleek dat het (Zuid)Nederlandse leger onbetrouwbaar was.
Dan zal het in 1831 geweest zijn dat mijn voorouder jullie daar weggejaagd heeft, hé? Ik was er zelf niet bij, hoor! En ik heb het verhaal ook maar van mijn grootmoeder gehoord.
Tja!.. Wist zij het zelf wel goed? Mijn grootmoeder was zelf ook al niet meer van dien tijd, weet ge?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 08:10   #40672
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dan zal het in 1831 geweest zijn dat mijn voorouder jullie daar weggejaagd heeft, hé? Ik was er zelf niet bij, hoor! En ik heb het verhaal ook maar van mijn grootmoeder gehoord.
Bent u zich bewust van de merkwaardige manier waarop u de eerste zin verwoordt? "Mijn voorouder" versus "jullie". Een figuur uit een ver verleden in scene gezet tegenover een hele groep mensen uit het heden. Als dat geen voorbeeld is van een negatieve projectie!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 08:51   #40673
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dan zal het in 1831 geweest zijn dat mijn voorouder jullie daar weggejaagd heeft, hé? Ik was er zelf niet bij, hoor! En ik heb het verhaal ook maar van mijn grootmoeder gehoord.
Tja!.. Wist zij het zelf wel goed? Mijn grootmoeder was zelf ook al niet meer van dien tijd, weet ge?

Norbert
U zult van mij geen onvertogen woord horen over uw grootmoeder.

Echter, uw verhaal klopt dan ook niet, want in 1831 gingen de ' hollanders ' niet lopen. In 1831 gingen namelijk de ' belgen ' lopen.

In 1830 desintegreerde het Zuid Nederlandse leger, dat klopt, maar die zijn niet ' weggejaagd naar Nederland '. Die waren namelijk al thuis daar.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 09:40   #40674
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U zult van mij geen onvertogen woord horen over uw grootmoeder.

Echter, uw verhaal klopt dan ook niet, want in 1831 gingen de ' hollanders ' niet lopen. In 1831 gingen namelijk de ' belgen ' lopen.

In 1830 desintegreerde het Zuid Nederlandse leger, dat klopt, maar die zijn niet ' weggejaagd naar Nederland '. Die waren namelijk al thuis daar.
Inderdaad, bij de Tiendaagse Veldtocht kon het Nederlandse leger moeiteloos doorstoten. De enige oorzaak waarom dat militair succes politiek niet werd verzilverd, is te vinden in de dreiging van een Franse inval. Willem wou eigenlijk geen confrontatie met de Franse overmacht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:17   #40675
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dat geloof ik! Maar, hebt ge ooit al eens zelf in Nederland gewerkt?
Neen

Citaat:
Of in België met hen samengewerkt?
Ja, tijdens mijn vakantiejobs etc. Op school zaten verschillende Nederlanders.

Citaat:
En waar hebt gij gewoond bij de Nederlandse grens? Hebben ze u ooit wel eens iets verteld hoe één en ander bij hen verloopt: sociaal, staatskundig, etc.?
Noord-Antwerpen. Regio Kapellen.


Citaat:
Hoe vaak zijt gij in Nederland geweest en wat zijt ge daar gaan doen? Ik heb wel al problemen gehad met Nederlanders. Als ge met geen Nederlanders omgaat kunt ge er uiteraard nooit problemen mee hebben, het maakt niet uit of de afstand tussen de Nederlandse grens en uw woning maar een paar kilometer bedraagt, nietwaar?
Constant. Ik was vaak in een dorp dat gesplitst is in een Nederlands en een Belgisch deel (Putte).

Citaat:
En gij hebt 22 jaar bij de Nederlandse grens gewoond? Da's niet zo erg lang, hé? Ik woon al 64 jaar bij de Nederlandse grens. Dan verneemt ge beslist wat meer, denkt ge ook niet?!

Norbert
Tja, ik ben 26... Mathematisch onmogelijk voor mij om 64 jaar bij de Nederlandse grens te wonen dus.

Ongetwijfeld verneem je op 64 jaar meer dan op 22 jaar. Maar 22 jaar is meer dan voldoende om een goede indruk te krijgen hoor. Uw ervaringen met Nederlanders vijftig jaar geleden zijn niet meer zo relevant.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 oktober 2018 om 10:18.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 11:10   #40676
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ongetwijfeld verneem je op 64 jaar meer dan op 22 jaar. Maar 22 jaar is meer dan voldoende om een goede indruk te krijgen hoor. Uw ervaringen met Nederlanders vijftig jaar geleden zijn niet meer zo relevant.
Trouwens: in die tijd was het daar nog veel landelijker, waardoor de grens voor die bevolking nog veel minder relevant was dan nu het geval is. De scholingsgraad lag lager. Dus minder invloed vanuit het centrum. Minder invloed van het AN. Enzovoort.

De verschillen tussen de mensen aan de ene kant van de grens en de andere zullen in die tijd nog veel oppervlakkiger geweest zijn dan nu.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 13:37   #40677
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ongetwijfeld verneem je op 64 jaar meer dan op 22 jaar. Maar 22 jaar is meer dan voldoende om een goede indruk te krijgen hoor. Uw ervaringen met Nederlanders vijftig jaar geleden zijn niet meer zo relevant.
Mijn recente ervaringen met Nederlanders zijn dat wel! Ik heb er zo eens één aan de deur gekregen en die verkocht sets potten en pannen. Hij vroeg daarvoor zomaar eens 10 maal de prijs van hetgeen diezelfde sets waard waren in de Aldi, zes maanden later.
Ik heb hem buitengegooid en de nummerplaat van zijn auto genoteerd. Daarmee ben ik dan naar de politie geweest en die wist me te vertellen dat die kerel al op vijf andere plekken in Vlaanderen door inwoners bij hen gesignaleerd was.
En ge moet zo maar eens tegenkomen dat heel uw Kerstavond, terwijl ge met heel de familie aan het Kerstavondmenu zit, ganse uren verstoord wordt door overvliegende politiehelicopters die in het nachtelijk donker op zoek zijn naar illegale Nederlandse weedkwekerijen in Vlaanderen. En achteraf hoort ge er dan nog bij vertellen dat ze daar de benodigde elektriciteit voor hun UV-lampen gewoon aftakten van een punt voor de elektriciteitsmeter. Ollanders zijn geen dieven? Ah, neen, zeker!!
Mijn ervaringen van 50 jaar geleden komen nog altijd overeen met die van vandaag! Toen zeiden ze het al, hier in mijn streek:"Pas op voor 'n Ollander. Als hij u niet gekloot heeft dan betekent dat enkel dat hij het vergeten is!" Ik weet nog zo van ene, nog voor de tijd dat er containerparken waren. Hij kwam kijken of wij geen "oud ijzer" liggen hadden. Vanzelfsprekend hadden we dat want het afgedankte ijzer werd maar sporadisch opgehaald bij de mensen door occasionele opkopers van oud ijzer. En, wat deed die opkoper? Hij laadde de mooiste stukken oud ijzer in zijn camion en toen zei hij tegen ons dat zijn camion vol lag en dat hij later ging terugkomen om de rest op te halen. We hebben hem nooit meer weergezien! We bleven daar dus zitten met de prullen! Ook zonder dat hij ons vergoed had voor de stukken die hij wel had meegenomen!
Wij kennen hun soort wel 'n beetje, zulle! Komen ze nog eens af met 'n leger, gelijk in 1830? Dan meld ik mij sofort aan als vrijwilliger bij het Belgische leger en ze mogen mij direct de zwaarste wapens geven die ze hebben om hen te beschieten! En zeggen dat ikzelf een stukje van Nederlandse afkomst ben want mijn overgrootvader, langs moeders kant, was iemand uit Sluiskil. En dat ligt nog altijd in Nederland, nietwaar?
Ik kan goed over de brug met Nederlanders in 't algemeen maar dat zij niet zijn zoals de Vlamingen of Belgen moet niemand mij nog leren! Dat merk ik zelfs op als ik ga shoppen in de AH van Sas-van-Gent. Niet alle winkelbedienden zijn daar gesteld op de Belgen. Dat is mij al eerder in de oren gevallen.
Ge moet bij mij niet komen stoefen met uw jonge leeftijd. In mijn ogen zijt gij nog veel te jong om te snappen hoe het leven in mekaar zit! Ik ben bijna 40 jaar ouder dan gij!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 13:48   #40678
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zie uw regionale problemen wel, maar is voor mij niet groot genoeg.

Naar Rotterdam Centrum rijden vanuit Rotterdam Ommoord duurt langer dan naar Antwerpen. Afstanden stellen niets voor vanwaar ik woon.
Ik heb u voorgesteld om eens een aantal jaren in Vlaanderen te komen wonen! Dat is nog helemaal iets anders dan naar Antwerpen rijden, nietwaar? Is uw kennis over Vlaanderen wel groter dan uw kennis over Antwerpen? Antwerpen is ook heel Vlaanderen niet, hé? Verre van, zelfs.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 14:05   #40679
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Naar Rotterdam Centrum rijden vanuit Rotterdam Ommoord duurt langer dan naar Antwerpen.
onzin
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 14:25   #40680
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mijn recente ervaringen met Nederlanders zijn dat wel! Ik heb er zo eens één aan de deur gekregen en die verkocht sets potten en pannen. Hij vroeg daarvoor zomaar eens 10 maal de prijs van hetgeen diezelfde sets waard waren in de Aldi, zes maanden later.
Ik heb hem buitengegooid en de nummerplaat van zijn auto genoteerd. Daarmee ben ik dan naar de politie geweest en die wist me te vertellen dat die kerel al op vijf andere plekken in Vlaanderen door inwoners bij hen gesignaleerd was.
En ge moet zo maar eens tegenkomen dat heel uw Kerstavond, terwijl ge met heel de familie aan het Kerstavondmenu zit, ganse uren verstoord wordt door overvliegende politiehelicopters die in het nachtelijk donker op zoek zijn naar illegale Nederlandse weedkwekerijen in Vlaanderen. En achteraf hoort ge er dan nog bij vertellen dat ze daar de benodigde elektriciteit voor hun UV-lampen gewoon aftakten van een punt voor de elektriciteitsmeter. Ollanders zijn geen dieven? Ah, neen, zeker!!
Mijn ervaringen van 50 jaar geleden komen nog altijd overeen met die van vandaag! Toen zeiden ze het al, hier in mijn streek:"Pas op voor 'n Ollander. Als hij u niet gekloot heeft dan betekent dat enkel dat hij het vergeten is!" Ik weet nog zo van ene, nog voor de tijd dat er containerparken waren. Hij kwam kijken of wij geen "oud ijzer" liggen hadden. Vanzelfsprekend hadden we dat want het afgedankte ijzer werd maar sporadisch opgehaald bij de mensen door occasionele opkopers van oud ijzer. En, wat deed die opkoper? Hij laadde de mooiste stukken oud ijzer in zijn camion en toen zei hij tegen ons dat zijn camion vol lag en dat hij later ging terugkomen om de rest op te halen. We hebben hem nooit meer weergezien! We bleven daar dus zitten met de prullen! Ook zonder dat hij ons vergoed had voor de stukken die hij wel had meegenomen!
Wij kennen hun soort wel 'n beetje, zulle! Komen ze nog eens af met 'n leger, gelijk in 1830? Dan meld ik mij sofort aan als vrijwilliger bij het Belgische leger en ze mogen mij direct de zwaarste wapens geven die ze hebben om hen te beschieten! En zeggen dat ikzelf een stukje van Nederlandse afkomst ben want mijn overgrootvader, langs moeders kant, was iemand uit Sluiskil. En dat ligt nog altijd in Nederland, nietwaar?
Ik kan goed over de brug met Nederlanders in 't algemeen maar dat zij niet zijn zoals de Vlamingen of Belgen moet niemand mij nog leren! Dat merk ik zelfs op als ik ga shoppen in de AH van Sas-van-Gent. Niet alle winkelbedienden zijn daar gesteld op de Belgen. Dat is mij al eerder in de oren gevallen.
Ge moet bij mij niet komen stoefen met uw jonge leeftijd. In mijn ogen zijt gij nog veel te jong om te snappen hoe het leven in mekaar zit! Ik ben bijna 40 jaar ouder dan gij!

Norbert
Waar ziet u mij stoefen met mijn leeftijd?

Ik stel enkel dat mijn ervaring uiteraard beperkter is. Ik kan onmogelijk meer dan 26 jaar ervaring met Nederlanders heb, vermits ik nog maar 26 jaar oud ben.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be