Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2018, 20:58   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard Zit er crimineel geld achter procedurefouten?

Ik ben geen jurist, maar het is toch zo klaar als een klontje.
Zware criminelen bij cases waarbij vele miljoenen euro's betrokken zijn (remember de Aquino's), kopen het Belgische juridische systeem op basis van de achterpoort "procedurefouten"

Een criminele achterpoort die moedwillig door de beleidsmakers wordt opengelaten, zo lang er maar genoeg voor betaald wordt of zo lang er maar de juiste politieke belangen bij gemoeid zijn. Bedreigingen, dat zou ook nog kunnen.

Ik heb helemaal niks tegen Sven Marie en ik vind het logisch wat hij doet in de zaak Abdeslam.

Maar de Belgische rechtsstaat is een farce, een schijnvertoning en de publieke opinie heeft het stilaan (eindelijk) door. Deze zaak heeft niks met kunde van een advocaat te maken. Het systeem is gewoon opzettelijk gemanipuleerd en dit is er de zoveelste uiting van.

In principe kan Sven Marie de zaak saboteren. Maar ik denk dat er uiteindelijk anders geoordeeld zal worden omdat de Belgische staat zich niet zo veel gezichtsverlies kan permitteren.

Ofwel gaan we weer situaties krijgen zoals de protesten in de wetstraat toen bleek wat voor schandalen er speelden in het neponderzoek bij Dutroux, waarbij de Belgische staat met opzet alles saboteerde.

Wij leven niet in een rechtsstaat
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 8 februari 2018 om 21:00.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 22:07   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Mogelijks wordt dat advocatenventje officieel betaald door de familie van de Salaad, maar wordt die familie op hun beurt gesponsored door enkele feitelijke verenigingen. Namelijk deze van de moslim-Brusselsel drugsdealers en door een paar duistere moskeeën.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 22:49   #3
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben geen jurist, maar het is toch zo klaar als een klontje.
Zware criminelen bij cases waarbij vele miljoenen euro's betrokken zijn (remember de Aquino's), kopen het Belgische juridische systeem op basis van de achterpoort "procedurefouten"

Een criminele achterpoort die moedwillig door de beleidsmakers wordt opengelaten, zo lang er maar genoeg voor betaald wordt of zo lang er maar de juiste politieke belangen bij gemoeid zijn. Bedreigingen, dat zou ook nog kunnen.

Ik heb helemaal niks tegen Sven Marie en ik vind het logisch wat hij doet in de zaak Abdeslam.

Maar de Belgische rechtsstaat is een farce, een schijnvertoning en de publieke opinie heeft het stilaan (eindelijk) door. Deze zaak heeft niks met kunde van een advocaat te maken. Het systeem is gewoon opzettelijk gemanipuleerd en dit is er de zoveelste uiting van.

In principe kan Sven Marie de zaak saboteren. Maar ik denk dat er uiteindelijk anders geoordeeld zal worden omdat de Belgische staat zich niet zo veel gezichtsverlies kan permitteren.

Ofwel gaan we weer situaties krijgen zoals de protesten in de wetstraat toen bleek wat voor schandalen er speelden in het neponderzoek bij Dutroux, waarbij de Belgische staat met opzet alles saboteerde.

Wij leven niet in een rechtsstaat
Het heeft vooral met de fetish van de vlaams nationalisten te maken: splitsing van Halle Vilvoorde.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 23:21   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Het valt echt op dat de beleidsmakers de boel opzettelijk saboteren met die "fouten". Elke keer weer in zo'n proces waar grote belangen mee gemoeid zijn.

"Tijdens het verhoor van de beklaagde werd er koffie van het merk Rombouts geserveerd. Deze is echter behoorlijk sterk van aard, waardoor hij mogelijk onwel is geworden en twijfelachtige verklaringen heeft afgelegd. Men had koffie van het merk Dauwe Egberts moeten serveren. De beklaagde gaat vrijuit wegens deze procedurefout"

Wie gelooft die onzin nog?
Zo lang we niet met 50 000 op straat komen is blijkbaar alles oke
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 23:27   #5
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben geen jurist, maar het is toch zo klaar als een klontje.
Zware criminelen bij cases waarbij vele miljoenen euro's betrokken zijn (remember de Aquino's), kopen het Belgische juridische systeem op basis van de achterpoort "procedurefouten"

Een criminele achterpoort die moedwillig door de beleidsmakers wordt opengelaten, zo lang er maar genoeg voor betaald wordt of zo lang er maar de juiste politieke belangen bij gemoeid zijn. Bedreigingen, dat zou ook nog kunnen.

Ik heb helemaal niks tegen Sven Marie en ik vind het logisch wat hij doet in de zaak Abdeslam.

Maar de Belgische rechtsstaat is een farce, een schijnvertoning en de publieke opinie heeft het stilaan (eindelijk) door. Deze zaak heeft niks met kunde van een advocaat te maken. Het systeem is gewoon opzettelijk gemanipuleerd en dit is er de zoveelste uiting van.

In principe kan Sven Marie de zaak saboteren. Maar ik denk dat er uiteindelijk anders geoordeeld zal worden omdat de Belgische staat zich niet zo veel gezichtsverlies kan permitteren.

Ofwel gaan we weer situaties krijgen zoals de protesten in de wetstraat toen bleek wat voor schandalen er speelden in het neponderzoek bij Dutroux, waarbij de Belgische staat met opzet alles saboteerde.

Wij leven niet in een rechtsstaat
En wij als rechtstaat maar corrupte landen met democratisch deficit met de vinger wijzen. We zijn niet veel beter.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 00:41   #6
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
" Men had koffie van het merk Dauwe Egberts moeten serveren. "
Welke substantie had u tot zich genomen dat u de naam van een wel zeer bekend merk verkeerdelijk spelt?

Dagvaard maar vast de fabrikant van deze substantie om het tegen u door D.E. aangespannen proces te kunnen bekostigen.

Wat de rest van uw betoog aangaat: daar kan ik u in volgen.
Met gekrulde tenen weliswaar.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 00:57   #7
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mogelijks wordt dat advocatenventje officieel betaald door de familie van de Salaad, maar wordt die familie op hun beurt gesponsored door enkele feitelijke verenigingen. Namelijk deze van de moslim-Brusselsel drugsdealers en door een paar duistere moskeeën.
Wordt die deMary dan niet als pro-deo betaald (maw door de belastingbetaler)? — Zie jij hier een complottheorie Schoof ...????
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 01:12   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Als je het geld hebt, veel geld, kan je je een horde advocaten permiteren die letter na letter, heel het dossier gaan uitpluizen op 'procedurefouten'...
Meer moet men daar niet achter zoeken.
Het gerecht zelf, doet er alles aan om dat nu juist zoveel mogelijk te vermijden om hun naam in ere te houden.
Maar de wetgeving is zooo complex in België, dat er nog maar amper iemand aan uit kan, en een foutje zo heel snel gemaakt kan worden.
(is ooit eens gezegd geweest door een advokaat in het nieuws )
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 01:16   #9
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wat de zaak Abdeslam betreft, ligt de zaak trouwens helemaal anders.
Abdeslam zelf, heeft niet geschoten....
Hoogstens wapenbezit kunnen ze hem écht aansmeren en weerspannigheid.

Aja, en ergens een kleinigheidje ivm de taalwetgeving ook.
Maar het is vooral het eerste waarom ze de vrijspraak vragen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 04:56   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mogelijks wordt dat advocatenventje officieel betaald door de familie van de Salaad, maar wordt die familie op hun beurt gesponsored door enkele feitelijke verenigingen. Namelijk deze van de moslim-Brusselsel drugsdealers en door een paar duistere moskeeën.
Waarvan er bij zijn die subsidies krijgen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 07:48   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het valt echt op dat de beleidsmakers de boel opzettelijk saboteren met die "fouten". Elke keer weer in zo'n proces waar grote belangen mee gemoeid zijn.

"Tijdens het verhoor van de beklaagde werd er koffie van het merk Rombouts geserveerd. Deze is echter behoorlijk sterk van aard, waardoor hij mogelijk onwel is geworden en twijfelachtige verklaringen heeft afgelegd. Men had koffie van het merk Dauwe Egberts moeten serveren. De beklaagde gaat vrijuit wegens deze procedurefout"

Wie gelooft die onzin nog?
Zo lang we niet met 50 000 op straat komen is blijkbaar alles oke
Shit, bij mijn oproep om op straat te komen maar 49995 kandidaten gevonden.
Moet het protest bijgevolg afblazen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 07:50   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als je het geld hebt, veel geld, kan je je een horde advocaten permiteren die letter na letter, heel het dossier gaan uitpluizen op 'procedurefouten'...
Meer moet men daar niet achter zoeken.
Het gerecht zelf, doet er alles aan om dat nu juist zoveel mogelijk te vermijden om hun naam in ere te houden.
Maar de wetgeving is zooo complex in België, dat er nog maar amper iemand aan uit kan, en een foutje zo heel snel gemaakt kan worden.
(is ooit eens gezegd geweest door een advokaat in het nieuws )
De wet op procedurefouten moet aangepast worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 07:51   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat de zaak Abdeslam betreft, ligt de zaak trouwens helemaal anders.
Abdeslam zelf, heeft niet geschoten....
Hoogstens wapenbezit kunnen ze hem écht aansmeren en weerspannigheid.

Aja, en ergens een kleinigheidje ivm de taalwetgeving ook.
Maar het is vooral het eerste waarom ze de vrijspraak vragen.
Fout, er kan niet bewezen worden dat ie geschoten heeft.
Dat is iets anders dan "hij heeft niet geschoten".
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:02   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mogelijks wordt dat advocatenventje officieel betaald door de familie van de Salaad, maar wordt die familie op hun beurt gesponsored door enkele feitelijke verenigingen. Namelijk deze van de moslim-Brusselsel drugsdealers en door een paar duistere moskeeën.
Hij werkt pro-deo. Enfin hij krijgt eigenlijk gratis reclame, en nog niet zo'n klein beetje.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:08   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De wet op procedurefouten moet aangepast worden.
Over welke 'wet op procedurefouten' heeft u het?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:09   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij werkt pro-deo. Enfin hij krijgt eigenlijk gratis reclame, en nog niet zo'n klein beetje.
Staat "Ik heb een terrorist vrij gekregen op basis van procedurefouten mbt de taalwetgeving" goed op een cv denk je?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:10   #17
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Staat "Ik heb een terrorist vrij gekregen op basis van procedurefouten mbt de taalwetgeving" goed op een cv denk je?
Als crimineel zou ik graag een advocaat hebben die er zelfs in geslaagd is zelfs Abdeslam vrij te krijgen.

Ja dus.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:11   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Staat "Ik heb een terrorist vrij gekregen op basis van procedurefouten mbt de taalwetgeving" goed op een cv denk je?
en waarom niet? we gaan de taalwetgeving toch niet zo maar opzijschuiven voor de eerste de beste mislukte terroristische prutser zeker?!?

als het OM zijn job deftig doet is er geen probleem.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:12   #19
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Staat "Ik heb een terrorist vrij gekregen op basis van procedurefouten mbt de taalwetgeving" goed op een cv denk je?
Eigenlijk wel ja... Advocaat is een beroep waar een gebrek aan geweten een pluspunt is.

Als het hem lukt dan gaan de klanten binnen stromen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:13   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Staat "Ik heb een terrorist vrij gekregen op basis van procedurefouten mbt de taalwetgeving" goed op een cv denk je?
Hij is een strafpleiter, geen Openbaar Ministerie.

Ja dus.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 februari 2018 om 09:14.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be