Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 16 april 2006, 11:21   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Serene leugen

De gruwelijke (roof)moord in het station van Brussel heeft het land terecht om zijn grondvesten doen daveren.

Wat ik echter nog walchelijker vind dan de daad van de moordenaars zelf, is de laksheid van onze multicul staat, die de ware toedracht van deze daad niet wil herkennen.

Ze zijn zo schaamteloos met hun vrije meningsuiting, dat ze ZELF een tekst opmaken en rouwende ouders deze onder druk laten tekenen. Deze tekst, die hier elders voldoende geciteerd wordt op het forum, heeft verschillende addertjes onder het gras. Hij is voor interpretatie vatbaar op een manier dat onze regering zich van zijn politieke verplichtingen kan vrijwaren.
Oproepen tot onpartijdigheid is gemakkelijk. Het is een kapstok waaraan Verhofstadt en Co hun gebrek aan medeleven kunnen ophangen. Niemand van de regering of het koningshuis reageert als mens. De enige commentaar komt van een geveinsd oprechte Fouhad, die veilig vanuit Frankrijk de zaak WEL politiek wil uitbuiten. De allochtone (lees Marokkaanse) gemeenschap in Brussel beweerd de dader mee te willen helpen opsporen, maar nu ga je toch niet zeggen dat er nergens een vader zijn zoon met een bebloed mes en een mp3 speler heeft thuis gekregen. Iedereen kent daar iedereen in deze gemeenschap. Waarom is de dader dan nog niet gevat?

En nu … waar ik me het ergst aan stoor is dat er hier op dit forum vele karrenpaarden van de overheid zijn, die de tekst als handvest gebruiken voor de multicul leugen door de mensen hun strot te blijven duwen en al wie niet slikt, noemend ze dom of staatsgevaarlijk. Als een hoog geplaatst iemand hen vraagt om door het raam te springen, kan je al zo voorspellen wat ze doen.

Wel, ik ben geen karrenpaard van deze huichelaars. Ik draag geen oogkleppen en leg me niet neer bij al de dommigheden. Met trots noem ik mezelf een raptor. Een sociaal, intelligent en gevaarlijk roofdier, die zijn prooi uiteindelijk toch te slim af zal zijn. Wie in sprookjes gelooft, denkt dat deze wezens uitgestorven zijn.

Daarom: laat Joe sereen begraven worden en als de dader dan nog niet gevat is, laat de raptors dan los. Het is dan hoogtijd voor actie.

Desperate times take desperate measures. Laat dit duidelijk zijn.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 april 2006 om 11:27.
Boadicea is offline  
Oud 16 april 2006, 11:36   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Vicky?
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 11:40   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik wens in alle sereniteit de wens van de ouders te volgen.

Ik heb wèl bedenkingen bij de tekst die men heeft uitgestuurd, waarin werd opgeroepen aan alle "democratische partijen" om er geen politiek issue van te maken.

Wil dat zeggen dat andere partijen dit dan wel zouden mogen? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Laatst gewijzigd door circe : 16 april 2006 om 11:40.
circe is offline  
Oud 16 april 2006, 11:43   #4
vjeeke
Schepen
 
vjeeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wil dat zeggen dat andere partijen dit dan wel zouden mogen? Of heb ik het verkeerd begrepen?
ja idd die woordspeling vond ik ook zeer vreemd toen ik dat las

Zo zie je dat die tekst niet echt is opgesteld door die ouders zelf.

Laatst gewijzigd door vjeeke : 16 april 2006 om 11:43.
vjeeke is offline  
Oud 16 april 2006, 11:46   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
ja idd die woordspeling vond ik ook zeer vreemd toen ik dat las

Daaraan zie je al goed genoeg dat die tekst niet zelf door de ouders is opgemaakt.
Hier sneert men in stilte gauw even naar het VB.
Maar ik ben er bijna van overtuigt dat die ouders wel zullen weten op welke partij te stemmen bij de volgende verkiezingen, en dat zal niet op de zogenaamd ''democratische'' partijen zijn.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 11:51   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik had begrepen dat de familie hoopt dat Joe niet voor niets gestorven zal zijn, en dat dit drama niet zonder gevolgen zal zijn.

Daaruit begrijp ik dat de Belgische sociale situatie en de wetgeving veel te laks optreden en dat dit soort situaties in de hand gewerkt wordt door het algemene laksisme. Daaruit begreep ik ook dat de politiek zal moeten reageren. Maar niet met demagogische stemmenspelletjes. Met maatregelen en wetgevingen.

En misschien mag het volk wél reageren, maar dan op een waardige wijze. Niet met vlaggen van het Belang of de ABVV. Maar menselijk en waardig, zoals bij de Witte Mars.

Dat is wat ik begreep. Nu vond ik wel dat de berichtgeving over de oproep van Fouad (waarin hij de allochtonen verzoekt de schoften aan te geven, én om als allo's op straat te komen tegen dit geweld) niet echt netjes. Ik vond die oproep prima, die man is oprecht woedend.

Het lijkt echter me alsof niet zozeer de familie, als wel de media toch liever niet willen dat de bevolking ziet dat dit een pijnlijke kwestie is en dat die allo's niet zo gauw op straat komen tegen geweld. (Velen hebben ten slotte wel ergens een neef of broer te verbergen als je de percentages bekijkt -sorry ik kon het niet laten.)

Ik wantrouw de media in deze kwestie, en heb het gevoel dat de verzoeken van de familie lichtelijk verdraaid worden.
PollyCorrect is offline  
Oud 16 april 2006, 12:00   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

[quote=PollyCorrect;1659127

Ik wantrouw de media in deze kwestie, en heb het gevoel dat de verzoeken van de familie lichtelijk verdraaid worden.[/quote]

Lichtjes?
Zeg maar compleet.
Iedereen die een kind verliest door de handen van een roofmoordenaar denkt maar aan één ding en dat is WRAAK!!!!!
En dan mogen die ouders nog heiliger zijn dan de paus, op dat moment telt dat allemaal niet.
Dan komt automatisch het natuurinstinct boven en dat is wraak.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 april 2006 om 12:01.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 12:05   #8
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Lichtjes?
Zeg maar compleet.
Iedereen die een kind verliest door de handen van een roofmoordenaar denkt maar aan één ding en dat is WRAAK!!!!!
En dan mogen die ouders nog heiliger zijn dan de paus, op dat moment telt dat allemaal niet.
Dan komt automatisch het natuurinstinct boven en dat is wraak.
Iedere ouder die een kind verliest reageert op een andere manier.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline  
Oud 16 april 2006, 12:10   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Iedere ouder die een kind verliest reageert op een andere manier.
Tja, ieder zijn mening.
Ik persoonlijk zou toch zo reageren hoor en ik denk de meesten.
Ik ga geen zalvend persberichtje schrijven op zo'n moment.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 12:20   #10
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Iedere ouder die een kind verliest reageert op een andere manier.
Op het vrt nieuws maakte de vader nochtans heel duidelijk dat hij wilde dat de daders gehalsrecht werden. Hij maakte er een heel passend gebaar bij...
Darwin is offline  
Oud 16 april 2006, 12:26   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Op het vrt nieuws maakte de vader nochtans heel duidelijk dat hij wilde dat de daders gehalsrecht werden. Hij maakte er een heel passend gebaar bij...

En dat is niet meer dan een logische reactie.
99,9% van de mensen die een kind verliezen op zo'n manier zal zo reageren denk ik.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 12:31   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik wens in alle sereniteit de wens van de ouders te volgen.

Ik heb wèl bedenkingen bij de tekst die men heeft uitgestuurd, waarin werd opgeroepen aan alle "democratische partijen" om er geen politiek issue van te maken.

Wil dat zeggen dat andere partijen dit dan wel zouden mogen? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Waar is de tekst te vinden die enkel de 'democratiche partijen' aanspreekt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 12:33   #13
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

ik zag het op teletekst, Knuppel.
PollyCorrect is offline  
Oud 16 april 2006, 12:34   #14
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar is de tekst te vinden die enkel de 'democratiche partijen' aanspreekt?
De standaard

[SIZE=3]Beelden bewakingscamera's toch bruikbaar[/SIZE]

Familie vermoorde Joe wil 'serene manifestatie'
BRUSSEL - In tegenstelling tot de informatie in enkele media zijn de videobeelden die gemaakt zijn van de roofmoord woensdag, wel bruikbaar. Dat heeft het Brusselse parket zondagvoormiddag meegedeeld.


Het incident is op de beelden te zien, zegt substitute Vandenhaute, die het onderzoek naar de roofmoord voert. Niet alle details zijn vastgelegd maar het is duidelijk te zien wat er aan de hand is en de feiten zijn perfect vast te stellen aan de hand van de videobeelden.

Het onderzoek wordt ook niet alleen op basis van de videobeelden gevoerd, aldus nog de magistrate. ,,We beschikken over verschillende zeer goede getuigenissen. Op basis daarvan is een robotfoto opgesteld die verspreid is onder de politiediensten. Voorlopig hebben we het nog niet nuttig geacht hem onder het publiek te verspreiden.''

Substitute Vandenhaute heeft er ook alle vertrouwen in dat de daders van de roofmoord op relatief korte termijn zullen gevonden worden.

'Waardeloos'

De bewakingscamera's in het Centraal Station in Brussel zijn zo goed als waardeloos, schreef De Zondag eerder. Volgens de krant omschreef het parket de beelden van de steekpartij woensdagavond als ,,erg vaag''.

De eerste camera's doken twee jaar geleden in de stations op. Ze zijn eigendom van de NMBS. Sommige toestellen maakt algemene beelden, andere zijn specifiek gericht op zones waar mogelijk problemen kunnen ontstaan. De NMBS zegt nooit klachten over te vage beelden gekregen te hebben.

Manifestatie

De familie van de tiener die woensdag in het station Brussel-Centraal omgebracht werd, zal geen enkele manifestatie met een geïsoleerd en partijdig karakter steunen. In een mededeling vraagt ze de voorzitters van alle [SIZE=3]democratische[/SIZE] partijen hierover te waken.

De families van de vermoorde tiener en zijn vriend verklaren ,,de deur niet te sluiten voor steun aan een open, constructieve manifestatie van jongeren en burgers, maar niet voor de begrafenis waarvan de modaliteiten de komende dagen zullen worden vastgelegd.''

,,Deze onnoemelijke daad verdient een sereen en constructief debat over de, waarschijnlijk meerdere, oorzaken, tussen alle publieke actoren die bezorgd zijn om jongeren en ouderen het elementaire recht te garanderen zich in volledige veiligheid te verplaatsen binnen en buiten de stad.''

,,Ieder geïsoleerd, partijdig iniatief dreigt dit tragisch gebeuren te kapen en bedreigt de mogelijkheden om goed doordachte maatregelen te nemen in het belang van de hele samenleving.''

Daders vinden

De twee families zijn van oordeel dat de eerste en enige prioriteit nu is om de daders van deze verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijke voor het gerecht te brengen.

Daarom ,,is het belangrijk dat de onderzoekers van de federale politie hun werk kunnen verderzetten in de best mogelijke omstandigheden, in samenwerking met alle burgers die nuttige inlichtingen kunnen aanbrengen.''

De families van Joe en zijn vriend verklaren zeer getroffen te zijn door de spontane blijken van medeleven van de reizigers in het Centraal Station en bij de bevolking in het algemeen. De vriend van Joe, ,,die eraan houdt in alle omstandigheden zijn anonimiteit te bewaren, wil formeel bevestigen dat diegene die men ’beertje’ noemde om zijn joviaal karakter, geen enkele provocerende of racistische uitlating deed tegenover zijn aanvallers''. ,,Joe was daar niet toe in staat.''
mcu, kld
Knorretje is offline  
Oud 16 april 2006, 12:35   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Is het nu de bedoeling dat alleen niet-democraten hun medeleven betuigen?
Boadicea is offline  
Oud 16 april 2006, 12:42   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De standaard

[SIZE=3]Beelden bewakingscamera's toch bruikbaar[/SIZE]

Familie vermoorde Joe wil 'serene manifestatie'
BRUSSEL - In tegenstelling tot de informatie in enkele media zijn de videobeelden die gemaakt zijn van de roofmoord woensdag, wel bruikbaar. Dat heeft het Brusselse parket zondagvoormiddag meegedeeld.


Het incident is op de beelden te zien, zegt substitute Vandenhaute, die het onderzoek naar de roofmoord voert. Niet alle details zijn vastgelegd maar het is duidelijk te zien wat er aan de hand is en de feiten zijn perfect vast te stellen aan de hand van de videobeelden.

Het onderzoek wordt ook niet alleen op basis van de videobeelden gevoerd, aldus nog de magistrate. ,,We beschikken over verschillende zeer goede getuigenissen. Op basis daarvan is een robotfoto opgesteld die verspreid is onder de politiediensten. Voorlopig hebben we het nog niet nuttig geacht hem onder het publiek te verspreiden.''

Substitute Vandenhaute heeft er ook alle vertrouwen in dat de daders van de roofmoord op relatief korte termijn zullen gevonden worden.

'Waardeloos'

De bewakingscamera's in het Centraal Station in Brussel zijn zo goed als waardeloos, schreef De Zondag eerder. Volgens de krant omschreef het parket de beelden van de steekpartij woensdagavond als ,,erg vaag''.

De eerste camera's doken twee jaar geleden in de stations op. Ze zijn eigendom van de NMBS. Sommige toestellen maakt algemene beelden, andere zijn specifiek gericht op zones waar mogelijk problemen kunnen ontstaan. De NMBS zegt nooit klachten over te vage beelden gekregen te hebben.

Manifestatie

De familie van de tiener die woensdag in het station Brussel-Centraal omgebracht werd, zal geen enkele manifestatie met een geïsoleerd en partijdig karakter steunen. In een mededeling vraagt ze de voorzitters van alle [SIZE=3]democratische[/SIZE] partijen hierover te waken.

De families van de vermoorde tiener en zijn vriend verklaren ,,de deur niet te sluiten voor steun aan een open, constructieve manifestatie van jongeren en burgers, maar niet voor de begrafenis waarvan de modaliteiten de komende dagen zullen worden vastgelegd.''

,,Deze onnoemelijke daad verdient een sereen en constructief debat over de, waarschijnlijk meerdere, oorzaken, tussen alle publieke actoren die bezorgd zijn om jongeren en ouderen het elementaire recht te garanderen zich in volledige veiligheid te verplaatsen binnen en buiten de stad.''

,,Ieder geïsoleerd, partijdig iniatief dreigt dit tragisch gebeuren te kapen en bedreigt de mogelijkheden om goed doordachte maatregelen te nemen in het belang van de hele samenleving.''

Daders vinden

De twee families zijn van oordeel dat de eerste en enige prioriteit nu is om de daders van deze verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijke voor het gerecht te brengen.

Daarom ,,is het belangrijk dat de onderzoekers van de federale politie hun werk kunnen verderzetten in de best mogelijke omstandigheden, in samenwerking met alle burgers die nuttige inlichtingen kunnen aanbrengen.''

De families van Joe en zijn vriend verklaren zeer getroffen te zijn door de spontane blijken van medeleven van de reizigers in het Centraal Station en bij de bevolking in het algemeen. De vriend van Joe, ,,die eraan houdt in alle omstandigheden zijn anonimiteit te bewaren, wil formeel bevestigen dat diegene die men ’beertje’ noemde om zijn joviaal karakter, geen enkele provocerende of racistische uitlating deed tegenover zijn aanvallers''. ,,Joe was daar niet toe in staat.''
mcu, kld
Bedankt Knorretje.
Dat volstaat.

Om het met de woorden te zeggen die in op de herdenkingsbijeenkomst vielen in Neufchateau, een jaar na de witte mars; 'de recuperatie is bezig'.

Ze zetten er wel erg veel haast achter deze keer.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 12:42   #17
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Democratische partijen ??? Ge moogt weer raden wie er de ondemocratische partijen zijn...

Als die ouders op die manier de multikul steunen, tja hard om te zeggen, maar dan zijn ze medeverantwoordelijk voor de dood van hun zoon.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de regime-media die "democratische" er weer bij hebben geflansd. Anders is mijn harde, maar eerlijke bovenstaande zin waar.

Alleen een rechts nationalistisch bewind zal korte metten maken met vreemde gespuis.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 april 2006 om 12:44.
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 april 2006, 12:47   #18
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Democratische partijen ??? Ge moogt weer raden wie er de ondemocratische partijen zijn...

Als die ouders op die manier de multikul steunen, tja hard om te zeggen, maar dan zijn ze medeverantwoordelijk voor de dood van hun zoon.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de regime-media die "democratische" er weer bij hebben geflansd. Anders is mijn harde, maar eerlijke bovenstaande zin waar.

Alleen een rechts nationalistisch bewind zal korte metten maken met vreemde gespuis.

Gevangenissen terug hervormen. Komaf maken met die luxe hotelletjes van de linksen.

Cellen terug naar de normen omzetten tot enkel een kale blok, een bed, een tafeltje en een stoel.
Een schijtemmer en een vast ingebouwde radio die enkel alleen op mag staan op bepaalde uren die bepaald word door een van dienst zijnde Cipier.

Wandelingen nog enkel in een cirkel met een zwarte kap over hun hoofd. Er mag ook niet gepraat worden tijdens de wandeling.

Er wordt ook niet meer gerookt op de cellen dus ook geen vuur in huis en hun eetbestek uit plastiek.

Gevangen laten werken zoals in de USA, wegen aanleggen enz… geen staatsgeld meer naar de gevangen en voor de gevangenen, maar er ze zelf voor laten werken voor de termijn dat ze in opsluiting zitten.

Dan kan het geld dat nu massaal van de belastingbetaler naar de criminelen wordt gedumpt naar onze bejaardentehuizen zodoende deze mensen meer zekerheid hebben voor het lange werkleven dat ze achter de rug hebben.

DAT is in mijn ogen het eerlijkst !!!

En, criminelen zullen dan ook niet meer zo hoog opgaan om in den bak te willen zitten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be