Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2008, 07:30   #1001
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

U vraagt: waarom verzwijgen media en overheid UFO-informatie?

Wel, zegt u het maar: waarom?
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 21:50   #1002
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
U vraagt: waarom verzwijgen media en overheid UFO-informatie?

Wel, zegt u het maar: waarom?
awel, dat is een internationaal complot opdat dit soort discussies tot in den treure gevoerd zouden worden en we ons dan niet meer bezig zouden houden met meer belangrijke zaken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 07:58   #1003
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel, dat is een internationaal complot opdat dit soort discussies tot in den treure gevoerd zouden worden en we ons dan niet meer bezig zouden houden met meer belangrijke zaken
Het kan nooit kwaad zich vragen te stellen over deze zaak. En volgens mij zeer terechte vragen.

Laatst gewijzigd door system : 12 september 2008 om 07:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 01:57   #1004
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het kan nooit kwaad zich vragen te stellen over deze zaak. En volgens mij zeer terechte vragen.
bah neen, da's waar
maar die vragen zijn al 1001x gesteld...
en telekens blijkt het zo dat men om de stelling enigsinds haalbaar te houden men zich nog méér en méér moet gaan verdiepen in de meest waanzinnige complottheorieën
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 05:00   #1005
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Larry King spendeert weeral eens aandacht in zijn show aan het UFO fenomeen. Dit is al de zoveelste keer in een korte periode. Het valt op dat er in de mainstream media meer en meer aandacht wordt gegeven aan UFO's.
Dat is op zich natuurlijk een interessant fenomeen. Iets voor gedragswetenschappers zou ik in de eerste plaats denken. Is er geen correlatie tussen sociale en economische tendensen en gebeurtenissen en UFO waarnemingen? Wat is er te leren uit de verdeling van de UFO waarnemingen over de aardbol?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 12:06   #1006
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is op zich natuurlijk een interessant fenomeen. Iets voor gedragswetenschappers zou ik in de eerste plaats denken. Is er geen correlatie tussen sociale en economische tendensen en gebeurtenissen en UFO waarnemingen? Wat is er te leren uit de verdeling van de UFO waarnemingen over de aardbol?
Het zou te ver gaan, om bij iedere "waarnemer" tevens diens medische/psychische (familie-)anamnese te publiceren.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 19:31   #1007
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zou te ver gaan, om bij iedere "waarnemer" tevens diens medische/psychische (familie-)anamnese te publiceren.
Mja, het zou toch interessant kunnen zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 19:39   #1008
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mja, het zou toch interessant kunnen zijn.
Misschien zou daaruit blijken dat die waarnemers volkomen fris zijn en slechts de UFOs gestoord.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 19:52   #1009
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien zou daaruit blijken dat die waarnemers volkomen fris zijn en slechts de UFOs gestoord.
Misschien, wie zal het zeggen ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 02:29   #1010
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel, dat is een internationaal complot opdat dit soort discussies tot in den treure gevoerd zouden worden en we ons dan niet meer bezig zouden houden met meer belangrijke zaken
Voor mij is het al dan niet bestaan van buitenaardse intelligentie als nieuws pas echt belangrijk. Niet te overziene zware en directe gevolgen voor alles en nog wat: godsdienst, ethiek, geopolitiek, technologie, cultuur, noem maar op. Dat is waar ik in geinteresseerd ben. Anticiperen op wat mogelijks gaat komen en hoe de maatschappij op zeer korte tijd zeer zware veranderingen zal ondergaan.

Het "gewone" dagelijks nieuws dat gij en ik ook belangrijk vinden, lezen en horen we allemaal elke dag opnieuw. En in mijn geval rollen de hoofdlijnen permanent over mijn schermen, elke seconde. Het zijn altijd dezelfde hoofdlijnen van dezelfde bronnen en media, het is altijd hetzelfde gezeik. Zo doorzichtig en voorspelbaar wat er gebeurt en zal gebeuren, hoe het verkondigt wordt en wat de reacties altijd maar weer opnieuw zijn.

Ik zal u nu al de hoofdlijnen van morgen in uw krant voorspellen se: bv Lehman Brothers wordt failliet verklaard, nadat barcalys bank en Bank of America zich teruggetrokken hebben om de zakenbank over te nemen. De Dollar en de wereldbeurzen zullen weeral eens ratelen. De economische crisis is nog niet achter de rug zullen ze u zeggen en bla bla bla. t' Is maar 1 voorbeeld


Kijk maar naar de belgische politiek. wat een klucht. is dat onophoudelijk gebekvecht belangrijk misschien? geen mens buiten de belgische staatsgrenzen die zich daar een bal van aantrekt of dat nog wil en kan volgen. waarom zouden ze ook?

Geopolitiek. Ook altijd hetzelfde toneelstukske, VS, China, en Rusland. Moslims, de joodse kwestie. Altijd hetzelfde gezeik. En nu de komende VS verkiezingen. Denk gij nu echt dat het een betekenisvol verschil zal uitmaken of Obama of Mc Cain wint? En daar zijn 5 draden over open op subforum internationale politiek alstublieft! Ik begrijp niet dat iemand hier daar veel zinnigs over te vertellen kan hebben.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 02:40   #1011
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Geopolitiek. Ook altijd hetzelfde toneelstukske, VS, China, en Rusland. Moslims, de joodse kwestie. Altijd hetzelfde gezeik. En nu de komende VS verkiezingen. Denk gij nu echt dat het een betekenisvol verschil zal uitmaken of Obama of Mc Cain wint? En daar zijn 5 draden over open op subforum internationale politiek alstublieft! Ik begrijp niet dat iemand hier daar veel zinnigs over te vertellen kan hebben.
Het forum reflecteert dat wat mensen via de media te horen en te zien krijgen. Blijkbaar wordt europa verondersteld maanden op voorhand met die verkiezingen bezig te zijn, en dat terwijl ze zelf niet eens kunnen gaan stemmen. Arm Europa.

Citaat:
Het zijn altijd dezelfde hoofdlijnen van dezelfde bronnen en media, het is altijd hetzelfde gezeik. Zo doorzichtig en voorspelbaar wat er gebeurt en zal gebeuren, hoe het verkondigt wordt en wat de reacties altijd maar weer opnieuw zijn.
Je moet dan ook niet wachten op wat er op je scherm verschijnt. geïnformeerd zijn kost moeite. Als ik de mainstreammedia volg is het meestal om te weten wat ik verondersteld wordt te denken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2008 om 02:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 04:06   #1012
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je moet dan ook niet wachten op wat er op je scherm verschijnt. geïnformeerd zijn kost moeite. Als ik de mainstreammedia volg is het meestal om te weten wat ik verondersteld wordt te denken.
Just! Geinformeerd zijn kost enorm veel tijd en moeite. En je moet andere, alternatieve bronnen raadplegen, met alle risico's vandien, zonder enige garantie dat die bronnen min of meer betrouwbaar zijn. Je moet dus bovendien zelf een zeer kritische ingesteldheid ontwikkelen, en schiften tussen alles wat op je afkomt.

En op dat vlak sta ik echt perplex van de dwaasheid van velen hier, vooral van vele habituees op dit forum. Mensen die geacht worden toch enigszins een kritische geest en drang naar inzicht te bezitten. Nougabollen! Men lacht denigrerend als ge met andere bronnen of speciale theorien afkomt. Het moet van de mainstream zijn. En liefst niet met onderwerpen die super controversieel zijn.

How stupid can one be? Zo loopt ge toch altijd hopeloos en blind achter de belangrijkste ontwikkelingen aan.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:17   #1013
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
bah neen, da's waar
maar die vragen zijn al 1001x gesteld...
en telekens blijkt het zo dat men om de stelling enigsinds haalbaar te houden men zich nog méér en méér moet gaan verdiepen in de meest waanzinnige complottheorieën
Dat is niet zo. Het is hier al tot in den treure herhaald dat er wel degelijk veel bewijs is voor het bestaan van ufo's. Iemand die de feiten objectief bekeken heeft en nog altijd zegt dat er niets aan de hand is, is in denail. Probleem is dat de meesten de feiten niet bekijken en reageren vanuit hun "buikgevoel" dat bepaald wordt door hun wereldbeeld waarin UFO's geen plaats hebben.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:53   #1014
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dat is niet zo. Het is hier al tot in den treure herhaald dat er wel degelijk veel bewijs is voor het bestaan van ufo's. Iemand die de feiten objectief bekeken heeft en nog altijd zegt dat er niets aan de hand is, is in denail. Probleem is dat de meesten de feiten niet bekijken en reageren vanuit hun "buikgevoel" dat bepaald wordt door hun wereldbeeld waarin UFO's geen plaats hebben.
Zeggen dat er niet genoeg bewijs is voor evolutie en dan zeggen dat er genoeg bewijs is voor het bestaan van UFO's.

Hoe zot kun je zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:59   #1015
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Zeggen dat er niet genoeg bewijs is voor evolutie en dan zeggen dat er genoeg bewijs is voor het bestaan van UFO's.

Hoe zot kun je zijn.
Het is gewoon tegendraadsheid en drang om 'illuminatus' te spelen vermoed ik.

"ah, de algemene is consensus is zus, dan denk ik het tegenovergestelde".
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:48   #1016
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is gewoon tegendraadsheid en drang om 'illuminatus' te spelen vermoed ik.

"ah, de algemene is consensus is zus, dan denk ik het tegenovergestelde".
yup - "contrarianism" is een strekking die ik (met veel succes ) aanhang. Gegarandeerd gewonnen met contrarianism, altijd opnieuw.

waarom? omdat ik al lang weet dat de mensen steeds opnieuw de dezelfde onnozelste fouten begaan en puur speelbal zijn van wat de massamedia (en wie erachter zit) komen verkondigen. het is niet alleen oud nieuws, het is zodanig geconstrueerd (timing, selectie, formulering) dat gij exact dat gelooft wat men u wil doen geloven.
__________________
6666. Closing off.

Laatst gewijzigd door straddle : 15 september 2008 om 11:49.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:55   #1017
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
yup - "contrarianism" is een strekking die ik (met veel succes ) aanhang. Gegarandeerd gewonnen met contrarianism, altijd opnieuw.

waarom? omdat ik al lang weet dat de mensen steeds opnieuw de dezelfde onnozelste fouten begaan en puur speelbal zijn van wat de massamedia (en wie erachter zit) komen verkondigen. het is niet alleen oud nieuws, het is zodanig geconstrueerd (timing, selectie, formulering) dat gij exact dat gelooft wat men u wil doen geloven.
²
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:06   #1018
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Zeggen dat er niet genoeg bewijs is voor evolutie en dan zeggen dat er genoeg bewijs is voor het bestaan van UFO's.

Hoe zot kun je zijn.
Niet zo zot als gij blijkbaar.

Darwin heeft zelf gezegd dat de zwakte in zijn theorie het gebrek aan bewijzen was sedert de formulering van zijn theorie.

Elke dag erodeert de validiteit van die theorie en ze wordt stilaan verouderd. Het ontbreekt compleet aan bewijs, geen enkel botteke of splinterke bewijs is er van de meeste tussenstadia in de evolutietheorie. get your facts right.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:14   #1019
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

En er zijn bovendien 10 draden discussie over het gebrek aan bewijzen in de evolutietheorie, dus zo "zot" zijn we blijkbaar niet.

Geloof jij dat maar dat er genoeg bewijzen zijn voor uw evolutietheorie. Good luck dude! Hoe geindoctrineerd kunt ge zijn.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:33   #1020
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
En er zijn bovendien 10 draden discussie over het gebrek aan bewijzen in de evolutietheorie, dus zo "zot" zijn we blijkbaar niet.

Geloof jij dat maar dat er genoeg bewijzen zijn voor uw evolutietheorie. Good luck dude! Hoe geindoctrineerd kunt ge zijn.
het herkauwen van steeds dezelfde argumenten komende uit steeds dezelfde hoek, ongeacht deze nu bediscutieerd dan niet weerlegd werden, kan je moeilijk als maatstaf nemen voor de juistheid van een theorie.

In de post hierboven stel je dat elke dag de validiteit van de evolutietheorie erodeert. Dan lezen we toch niet dezelfde vaklitteratuur.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be