Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2008, 13:11   #21
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Het wordt nu wel tijd dat men aan Vlaamse zijde begint in te zien dat zonder een degelijk akkoord voor Brussel en het 'Franstalige' deel van de Vlaamse rand, men nooit tot een degelijke staatshervorming kan komen. Bij borstkanker is het wegnemen van het lichaamsdeel waar de kanker in woekert, dikwijls de enige oplossing. Misschien is het afstaan van de Franstalige kanker in de Vlaamse rand de enige mogelijkheid tot genezing...
Lijkt me een door en door racistische visie. Al wat een beetje van ons verschilt buitenkappen en we hebben weer een raszuivere toestand.

Vlaanderen heeft nu eenmaal minderheden binnen zijn grenzen en er is geen reden waarom we daar niet op een evenwichtige wijze zouden kunnen mee omgaan. Het is uitsluitend het bestaan van de Belgisch-koloniale verfransingsmachine die maakt dat dat momenteel niet kan. Eenmaal dat regime niet meer bestaat, hebben de Rand-fasco's niets meer om op terug te vallen en zal Vlaanderen eindelijk op een volwassen wijze met zijn minderheden omgaan.

U zou dus beter uw pijlen op de Belgisch-Brusselse politieke kaste richten.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 14:18   #22
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Tja...reacties zoals "onzin", "wat een ziekelijk taalgebruik", "ongelooflijk" en "blijkt evenwel dat u totaal niet snapt waarover dit, in ruimere zin, gaat" zijn mij niet bepaald een antwoord waardig.

Bovendien zijn de steeds weerkerende stellingen m.b.t. de verfransing en de onwil van de francofone kaste ook mijn mening. Maar dat neemt niet weg dat nu stilaan mag blijken dat om een uiteindelijke oplossing te vinden, men moet leren leven met 'gedane zaken die niet omkeerbaar zijn'

Aan de oorsprong van de blijvende verfransing liggen de faciliteiten die de Vlamingen zelf mede grondwettelijk hebben gebetonneerd.
Renaat Van Poelvoorde, als reacties op uw stellingen u niet bepaald een antwoord waardig zijn, waarom neemt u dan deel aan een discussieforum ?

Is uw enige bedoeling misschien dat u uw eigen wijsheden eens wil lezen op het internet ?

Andere mensen (jaja, die bestaan !) hebben soms wel eens een andere mening dan de uwe, en ook hun mening is niet zelden aandacht, overweging, en/of een reactie waard.

Misschien ziet u dat totaal anders, maar in voorkomend geval ware het zowel voor u als voor ons zinniger als u zich qua bezigheidstherapie bij sudoku zou houden.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 14:56   #23
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Hij heeft zijn blogschrijfsel ook reeds in de lezersbrievenrubriek van de GVA gepost (en ongetwijfeld andere kranten).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp untitled.bmp‎ (397,2 KB, 124x gelezen)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 14:59   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Het einde van de dialoog tussen de gemeenschappen van dit (apen)land is dus nu officieel. Dank u, Marino!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:01   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het einde van de dialoog tussen de gemeenschappen van dit (apen)land is dus nu officieel. Dank u, Marino!
hij heeft nochtans enkel en alleen maar de wet gevolgd, ik zie niet in wat hij anders zou moeten doen. Bedankt mss eerder die 3 burgemeesters en vooral het MR-FDF om de toestand hier te verzieken?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:01   #26
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Renaat Van Poelvoorde, als reacties op uw stellingen u niet bepaald een antwoord waardig zijn, waarom neemt u dan deel aan een discussieforum ?

Is uw enige bedoeling misschien dat u uw eigen wijsheden eens wil lezen op het internet ?

Andere mensen (jaja, die bestaan !) hebben soms wel eens een andere mening dan de uwe, en ook hun mening is niet zelden aandacht, overweging, en/of een reactie waard.

Misschien ziet u dat totaal anders, maar in voorkomend geval ware het zowel voor u als voor ons zinniger als u zich qua bezigheidstherapie bij sudoku zou houden.
Kijk, dit is nu wat ik net bedoel!
Ik heb het over reacties die zich beperken tot:
"onzin",
"wat een ziekelijk taalgebruik",
"ongelooflijk"
"blijkt evenwel dat u totaal niet snapt waarover dit, in ruimere zin, gaat"
en "Van Poelvoorde snapt er geen bal van. Quantité négligeable."

Dat is dus geen 'mening' maar gewoonweg, bij gebrek aan motivering, de mening van anderen afdoen als...(zoals aangehaald)
Die zijn mij uiteraard geen antwoord waardig, gezien ze dat ook niet vereisen.
Bovendien doe ik aan dat 'op de man spelen' niet mee. Wie mijn teksten 'onzin' vindt of meent dat ik "er totaal niets van snap" hoeft dus mijn (in zijn ogen 'domme' teksten niet te lezen. Ook maak ik zelf wel of ik al dan niet aan dit forum deelneem, en ontzeg ik U en alle anderen het recht om te bepalen op wie of wat ik al dan niet met antwoorden.

Als men reageert met zaken die ik helemaal niet in vraag stel, waar U, mijn inziens zich ook aan bezondigt, vindt ik het ook niet nodig om oeverloze discussies aan te gaan. Ik heb, naar mijn bescheiden mening, in mijn tekst nooit enige vergoelijking aangegeven voor de verfransing van de Brusselse rand, of het onwettelijk gedrag van de Franstalige burgemeesters. Ik geef daar enkel in aan dat men na al die tijd (veertig jaar) toch wel eens mag stellen dat er op de wijze waarop men het tot heden meende te moeten oplossen, niet werkt, en elke 'oplossing' weer nieuwe problemen doet ontstaan. Ik geef graag toe dat een stelling van 'grondgebied afstaan' niet bepaald populistisch klinkt, in tegenstelling tot de meeste 'Vlaamse' oplossingen. Hoe dan ook, om gelijk welke oplossing te krijgen moet men nu eenmaal het akkoord van beide zijden hebben. Wie (zoals velen) de illusie wekt of versterkt dat Vlaanderen, omdat het nu eenmaal de meerderheid, zijn wil kan opleggen (ook al hebben wij gelijk) doet aan volksverlakkerij. De Franstaligen doen dat misschien ook wel, maar dat is dan te danken aan de overeenkomsten die wij voorheen hebben afgesloten...

Wat als de enige haalbare oplossing is: de totaal verfranste gemeenten afstoten? Geen oplossing dan?
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be

Laatst gewijzigd door renaat6 : 25 november 2008 om 15:04.
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:03   #27
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.227
Standaard

Die niet-benoeming is correct.
Punt, amen en uit.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:06   #28
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Hij heeft zijn blogschrijfsel ook reeds in de lezersbrievenrubriek van de GVA gepost (en ongetwijfeld andere kranten).
Ja en?
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:06   #29
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Hoe dan ook, om gelijk welke oplossing te krijgen moet men nu eenmaal het akkoord van beide zijden hebben.
Onzin. Enkel de Vlaamse regering is bevoegd voor de Vlaamse gemeenten.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:06   #30
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Die niet-benoeming is correct.
Punt, amen en uit.
Ik heb nooit het tegendeel beweerd...
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:07   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Kijk, dit is nu wat ik net bedoel!
Ik heb het over reacties die zich beperken tot:
"onzin",
"wat een ziekelijk taalgebruik",
"ongelooflijk"
"blijkt evenwel dat u totaal niet snapt waarover dit, in ruimere zin, gaat"
en "Van Poelvoorde snapt er geen bal van. Quantité négligeable."

Dat is dus geen 'mening' maar gewoonweg, bij gebrek aan motivering, de mening van anderen afdoen als...(zoals aangehaald)
Die zijn mij uiteraard geen antwoord waardig, gezien ze dat ook niet vereisen.
Bovendien doe ik aan dat 'op de man spelen' niet mee. Wie mijn teksten 'onzin' vindt of meent dat ik "er totaal niets van snap" hoeft dus mijn (in zijn ogen 'domme' teksten niet te lezen. Ook maak ik zelf wel of ik al dan niet aan dit forum deelneem, en ontzeg ik U en alle anderen het recht om te bepalen op wie of wat ik al dan niet met antwoorden.

Als men reageert met zaken die ik helemaal niet in vraag stel, waar U, mijn inziens zich ook aan bezondigt, vindt ik het ook niet nodig om oeverloze discussies aan te gaan. Ik heb, naar mijn bescheiden mening, in mijn tekst nooit enige vergoelijking aangegeven voor de verfransing van de Brusselse rand, of het onwettelijk gedrag van de Franstalige burgemeesters. Ik geef daar enkel in aan dat men na al die tijd (veertig jaar) toch wel eens mag stellen dat er op de wijze waarop men het tot heden meende te moeten oplossen, niet werkt, en elke 'oplossing' weer nieuwe problemen doet ontstaan. Ik geef graag toe dat een stelling van 'grondgebied afstaan' niet bepaald populistisch klinkt, in tegenstelling tot de meeste 'Vlaamse' oplossingen. Hoe dan ook, om gelijk welke oplossing te krijgen moet men nu eenmaal het akkoord van beide zijden hebben. Wie (zoals velen) de illusie wekt of versterkt dat Vlaanderen, omdat het nu eenmaal de meerderheid, zijn wil kan opleggen (ook al hebben wij gelijk) doet aan volksverlakkerij. De Franstaligen doen dat misschien ook wel, maar dat is dan te danken aan de overeenkomsten die wij voorheen hebben afgesloten...

Wat als de enige haalbare oplossing is: de totaal verfranste gemeenten afstoten? Geen oplossing dan?
dan rest er maar 1 oplossing meer: toegeven dat een dialoog niet mogelijk is, de onafhankelijkheid uitroepen en zien waar het schip strandt. maar actief meewerken aan imperialisme, geef toe, dat doet geen enkele regio die zich ook maar een héél klein beetje respecteert.

trouwens, wat is het probleem dat die verfranst zouden zijn? in Antwerpen zijn hele wijken ook niet meer Nederlandstalig hoor, die dan ook maar afstoten? in Gent zijn hele wijken Turkstalig, ze aan Turkije maar geven?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:09   #32
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onzin. Enkel de Vlaamse regering is bevoegd voor de Vlaamse gemeenten.
mmm... daar gaat het hem niet om. Mijn teksten gaan niet over de al dan niet benoemingen, dan wel over een oplossing over de onnatuurlijkheid van de situatie. (een 80% Franstalige bevolking)
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:11   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
mmm... daar gaat het hem niet om. Mijn teksten gaan niet over de al dan niet benoemingen, dan wel over een oplossing over de onnatuurlijkheid van de situatie. (een 80% Franstalige bevolking)
wat is het probleem juist? we leven toch in een multiculturele samenleving?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:15   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij heeft nochtans enkel en alleen maar de wet gevolgd, ik zie niet in wat hij anders zou moeten doen. Bedankt mss eerder die 3 burgemeesters en vooral het MR-FDF om de toestand hier te verzieken?
Zijn wet, bedoelt u!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:17   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zijn wet, bedoelt u!
neen, de circulaire Peeters (gebaseerd op de taalwetten in de grondwet), bekrachtigd door de Raad van State.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:19   #36
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
mmm... daar gaat het hem niet om. Mijn teksten gaan niet over de al dan niet benoemingen, dan wel over een oplossing over de onnatuurlijkheid van de situatie. (een 80% Franstalige bevolking)
Mijn reactie blijft opgaan. Enkel het Vlaams Gewest is bevoegd voor de Vlaamse gemeenten. Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-O incluis. Dat heeft een zeer ruime meerderheid van Vlaamse en Franstalige volksvertegenwoordigers in verschillende staatshervormingen goedgekeurd.

De Franstalige partijen gaan hun boekje dus ver te buiten als ze zich daarmee moeien. Tussen landen is zulk een bemoeienis een casus belli.

Overigens hebben ze meer dan werk genoeg met hun eigen socio-economische toestand, dat een mens niet begrijpt waar ze nog de tijd vinden om zich met een ander te moeien.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 november 2008 om 15:20.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:20   #37
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Het fundamentele probleem is dat de Franstaligen niet bereid zijn de Belgische spelregels te aanvaarden wanneer die hen niet goed uitkomen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:23   #38
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Overigens ben ik er geen fan van om mensen (want dat zijn de Franstaligen in de Rand ook) als een "kanker" te omschrijven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:26   #39
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het einde van de dialoog tussen de gemeenschappen van dit (apen)land is dus nu officieel. Dank u, Marino!
Hoezo? Marino Keulen heeft die toch niet opgezegd? Die is daar zelfs niet bij betrokken.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 15:28   #40
renaat6
Partijlid
 
renaat6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2008
Berichten: 240
Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Overigens ben ik er geen fan van om mensen (want dat zijn de Franstaligen in de Rand ook) als een "kanker" te omschrijven.
Het zijn niet de mensen die ik als een 'kanker' omschrijf, dan wel het probleem op zich.

Tevens geef ik bij deze ook mee dat men zich toch eens moet afvragen wat het verschil is tussen een onwillige Franstalige burgemeester, en (diezelfde) onwillige Frantstalige 1ste schepen met de bevoegdheden van een burgemeester? (behalve zijn vergoeding dan)
__________________
Renaat Van Poelvoorde
Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be
renaat6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be