Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 26 mei 2011, 09:08   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Syrië dumpt containers met lijken in Middellandse Zee

... en de gruwel blijft maar doorgaan ...



© reuters

Citaat:
Syrische veiligheidsdiensten stoppen lijken van opposanten van het regime in containers en laten die in de Middellandse Zee zinken. Dat hebben enkele Syriërs in Istanboel tegen functionarissen van de Turkse justitie gezegd. De circa dertig jonge Syriërs die in het buitenland wonen, willen bij justitie in Istanboel een klacht wegens volkerenmoord indienen tegen de Syrische president Bashar al-Assad en 58 anderen.

De veiligheidsdiensten zouden in het afgelopen weekeinde vanuit de haven van Latakia containers met lijken in kleine schepen van de marine naar zee hebben gevaren. Daar zouden ze de containers dan tot zinken hebben gebracht. Er zouden ook ooggetuigen zijn van deze gebeurtenis. Het regime zou zo voorkomen dat er massagraven worden ontdekt, zoals in de opstandige regio Deraa.

De oppositie stelt dat er achtduizend mensen worden vermist sinds de massale protesten begonnen in maart. De regering van president Assad heeft de protesten al meermaals met harde hand neergeslagen. (belga/sg)
bron
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 mei 2011, 09:10   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dit moet aangevochten worden voor het internationaal tribunaal van Den Haag, want het gaat regelrecht in tegen het dumpen van afval in de internationale wateren.
patrickve is offline  
Oud 26 mei 2011, 09:40   #3
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Propaganda?

Hebben ze meer bewijs dan het woord van "de oppositie"?
morte-vivante is nu online  
Oud 26 mei 2011, 12:58   #4
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Vooral zeer raar dat dit artikel niet in het Engels bestaat. Ik vond althans niets op Google buiten wat Nederlandse en Vlaamse kranten, waarvan we gewoon zijn dat ze al het internationaal nieuws kopiëren van Engelstalige agentschappen.

Dit had overigens ook in de al bestaande draad over Syrië kunnen gepost worden.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."
donzigschaap is offline  
Oud 30 mei 2011, 19:27   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Cool

Wat mij opvalt.
Stel dat Israel hetzelfde had gedaan ?
Dan.............vul zelf maar in.
Derk de Tweede is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:13   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Dan stemde de VS haar veto in.
Dat denk ik dus van niet.
Derk de Tweede is offline  
Oud 31 mei 2011, 08:38   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Waar zijn die containers? Zonder bewijzen is dat een opwarmertje om het volk warm te krijgen voor een nieuw oorlogje.
Met of zonder containers, Assad laat zijn leger daar elke dag mensen afslachten.

Of hebt u daar ook niets van gezien?
__________________
Antoon is offline  
Oud 31 mei 2011, 08:39   #8
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met of zonder containers, Assad laat zijn leger daar elke dag mensen afslachten.

Of hebt u daar ook niets van gezien?
propaganda dus
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online  
Oud 31 mei 2011, 09:24   #9
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met of zonder containers, Assad laat zijn leger daar elke dag mensen afslachten.

Of hebt u daar ook niets van gezien?
Is er ergens een volledige bodycount per land te vinden met de slachtoffers van de arabische lente?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 31 mei 2011, 16:03   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Het ging over containers met lijken dumpen op zee. Ik vind daar nergens sporen van, of serieuse bronnen. Misschien will de oppositie zo buitenlandse hulp verkrijgen om het regime te verdrijven. Tot dusver leugens, lijkt me.
Oh maar om aandacht te hebben hoeven ze niets uit te vinden hoor. Genoeg materiaal, zoals bijvoorbeeld dit:


...........klik hier.............
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 31 mei 2011 om 16:04.
Antoon is offline  
Oud 31 mei 2011, 23:18   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Dat maakt het containerverhaal nog niet waar. Anders had je het mijn persoonlijk Syrisch propaganda draadje moeten noemen.
U probeert gans de gruwel uit Syrië in een hoekje weg te werken met het belachelijk aandringen naar een nieuwsfeit waar u geen bewijzen voor hebt gehad. Maar het doet niet af aan de realiteit.

Feit is en blijft, en dat is de essentie, dat de zowel in Syrië als in gans de Arabische wereld de zogenaamde 'lente' aan het uitdraaien is tot een ongekend bloedige nachtmerrie. Het containerverhaal is daar een enkel stukje van.

Dit is geen propaganda, dit is gewoon realiteit. Indien u niet tegen hard nieuws en foto's kunt, klik dan niet op onderstaande foto ...

__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 31 mei 2011 om 23:20.
Antoon is offline  
Oud 1 juni 2011, 08:10   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Israel erbij sleuren gaat in dit geval niet lukken. Tal van Arabische dictators die op dit moment de bui zien hangen proberen dit ook (hebben dat altijd al gedaan). Tot zover uw statement "Ik blijf ontopic" ...

Maar het verandert niets aan het verhaal : nagenoeg alle Arabische bevolkingen hebben genoeg van de decennia dictatuur, oppressie, foltering, moord en massa-opsluiting van hun burgers en snakken naar vrijheid en democratie. Het ironische van dit verhaal is dat ze eigenlijk een maatschappij naar Israel's model wensen .

Het triestig gedeelte van het verhaal is dat de Arabische dictators geen moer geven om hun bevolkingen en ze gewoon afslachten met de hoop dat dit hen in het zadel houdt. En zelfs in de landen waar oude leiders hebben moeten wijken blijkt er niet veel te veranderen.

Met andere woorden : het lijkt er meer en meer op dat de opstand van de Arabische bevolking alleen maar tot veel massamoorden en ander gruwel leidt, om uiteindelijk met dezelfde middeleeuwse maatschappijen en bloedige regimes opgescheept te blijven.

Zielig verhaal.


Wat betreft de body dumping : het verhaal is in eerste instantie getweet door verschillende bronnen, en slechts door een beperkt aantal media overgenomen wegens tekort aan bewijs. Ik meldde het omdat de Vlaamse pers dit wel heeft meegegeven en nooit ontkend. Maar het nieuws stond ook bijvoorbeeld in de Nederlandse Pers : volkstkrant

De reden waarom het nieuws enige geloofwaardigheid heeft (wat niet betekent dat het bewezen is ) is dat dit niet de eerste keer gebeurt door de brutale overheid in Syrie. De Reform Party of Syria (oppositie) heeft reeds in 2008 gevraagd naar een onderzoek naar het verdrinken van jonge Syrische tegenstanders: bron

En ten laatste : http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=68631
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 juni 2011 om 08:38.
Antoon is offline  
Oud 1 juni 2011, 08:42   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

En ten laatste dus ....het is echt niet nodig om op de pianist te schieten en mij te verwijten dat ik dit verhaal meld, want zelfs uw Islamietische vrienden hebben hetzelfde verhaal geplaatst op een Nederlandstalige Islamietische forum : http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=68631
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 juni 2011 om 08:43.
Antoon is offline  
Oud 1 juni 2011, 10:16   #14
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit moet aangevochten worden voor het internationaal tribunaal van Den Haag, want het gaat regelrecht in tegen het dumpen van afval in de internationale wateren.
Je bent ziek Patrickve
Piero is offline  
Oud 1 juni 2011, 16:31   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Omdat dat op een islamitisch forum verschijnt maakt het dat niet meer waar.
Heb ik nooit geschreven, leer lezen.

Citaat:
Ik schiet niet op de pianist, maar het slecht gefabcriceerd lied.
Op het echte lied zie ik u in ieder geval niet veel schieten.

Hoe zielig.

Vandaag weer eens 20 onschuldige burgers afgeslacht in Syrië. Bah!
__________________
Antoon is offline  
Oud 1 juni 2011, 16:53   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Ik schiet daar wel op, maar het topic gaat over een vermeend massacre met 8000 vermisten die dan in containers in zee zouden beland zijn. Daar doe ik niet aan mee.

En zoals ik al zei stelt uw selectieve verontwaardiging geen reet voor. Het is zielig.
Er staat nergens geschreven dat er 8000 lijken in een container zijn gedumpt. Maar opnieuw, om dit te begrijpen moet u leren lezen.

U schiet nauwelijks op de massamoorden die vandaag in Syrië en elders in de Arabische wereld dagdagelijkse kost zijn. Van selectieve verontwaaridiging gesproken. Uw verontwaardiging is enkel omwille van het feit dat er over deze slachtingen wordt bericht. Niet plezant als het vriendjes zijn natuurlijk.

Mijn selectiviteit in deze draad is misschien dat het teveel gaat over de gruwel in Syrië, terwijl ze ongeveer in gans de Arabische wereld plaatsvinden.


BTW: ik hoef van u geen geloofwaardigheidslabel te krijgen, de verontwaardiging en het ongeloof over zoveel moorden en slachtingen van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen in de Arabische wereld, niet in het minst in Syrië, kan u overal ter wereld zien en lezen.

Dit was overigens het laatste antwoord op uw loze verwijten, ik zal mij eerder concentreren op het zoveel mogelijk tonen van de onmenselijkheid van deze achterhaalde maatschappijvormen en de gruwelijke taferelen die ze reeds heel lang met zich meesleuren.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 juni 2011 om 16:55.
Antoon is offline  
Oud 2 juni 2011, 13:31   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De Syrische oppositie heeft het moeilijk, vooral vanwege de zeer brutale aanpak van de Syrische overheid die maar blijft doorgaan met moorden, folteren en aanvallen op ganser dorpen en steden. Spijtig genoeg is de oppositie ook verdeeld over een aanpak, sommigen willen absoluut geen buitenlandse inmenging.

Het is te hopen dat massamoordenaar Assad en zijn regime vallen, want zo'n gruwel kan niet blijven doorgaan.

bron
__________________
Antoon is offline  
Oud 2 juni 2011, 15:18   #18
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
... en de gruwel blijft maar doorgaan ...



© reuters



bron
Wat mij hier erg ontgoochelt, is dat we nergens door Europa of door Amerika van enige strafmaatregel horen tegen Syrië. Waarschijnlijk heeft het land te weinig olie en loont het de moeite niet om het regime daar omver te werpen. Wat een schijnheiligheid allemaal.
Het Oosten is offline  
Oud 2 juni 2011, 17:34   #19
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Ik schaam me als ik zulke foto's zie:


Deze opstanden bewijzen nogmaals dat de echte vijanden van de Arabieren niet Israël of de Joden zijn, maar de regimes in hun landen.

Laatst gewijzigd door respublica : 2 juni 2011 om 17:35.
respublica is offline  
Oud 2 juni 2011, 22:11   #20
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Simpel: wat erna komt is een islamitisch bewind.
Jij zal dat wel ok vinden zo. Allah hakbar !
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be