Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 19 mei 2006, 01:04   #281
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Naar 't schijnt staat in woestgolvende letters "Aprés moi le déluge" als een lijfspreuk op de borst van blauwe Guy getatoeërd en streeft hij dit agadium hardnekkig na als zijnde een tijdloos leitmotiv en enige reden van bestaan, zijn badkamerspiegel herinnert hem er elke dag aan.
Naar 't schijnt hé !
Een beste vriend van Verhofstadt vertelde me ook dat dat waar is. Echt waar ! Nu ja... ik wil dat getuigen voor de VRT camera's maar ik ben daar niet echt zeker van, ze.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 mei 2006, 01:12   #282
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En vergeet vooral niet om een schuldgevoel te krijgen. Dat is het belangrijkste. Een schuldgevoel om wat je bent en hoe je geboren bent. Dat proberen ze ons aan te spreken.
Het door een regering met geweld opdringen van een mea culpa aan een volk, kan zover gaan dat het onverdiende schuldgevoel stilaan overgaat in een feitelijke situatie van moedwillige en systhematische achteruitstelling van en door hun eigen politiekers, een volk dat stilaan meer en meer beseft dat het, [SIZE=1]al sinds het ontstaan van dit landje[/SIZE], wordt gemuilkorfd en financieel afgeroomd door een hebzuchtige en vrijheidsbeknottende piratenbende die, ondanks het voltallige bemanningsgewicht op de regeringsketel, er niet echt in slaagt om het eigen falen door decennia-lang wanbeleid en machtspolitiek alsook de opeenvolgende schandalen en onthullingen in het bezonken roersel te houden.

Dat tegen oktober het paarse recept zal overkoken... wel, ik vermoed héél stout iets vroeger zelfs, dat een homo spiritus de vlam in de pan zal doen slaan en het deksel vroegtijdig van de kookpot zal doen kletteren.
De smurrie die dan komt opgeborreld zal nog lang naruiken op het dek en in de werklokalen van het pimpelpaarse roofvaardijschip, gewimpeld en bevlagd met de alleenheersende driekleur in de hoogste mast.
Diego Raga is offline  
Oud 19 mei 2006, 01:15   #283
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een beste vriend van Verhofstadt vertelde me ook dat dat waar is. Echt waar ! Nu ja... ik wil dat getuigen voor de VRT camera's maar ik ben daar niet echt zeker van, ze.
Als het van Slangen komt zou ik er ook niet zo zeker van zijn.
Diego Raga is offline  
Oud 19 mei 2006, 05:57   #284
The B@ron
Burger
 
The B@ron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
MAAR... Was het objectief van de dader "racisme"? Of was het "zelfdoding"? In dat laatste geval waren de doden die hij wou "meenemen" eigenlijk "accidents de parcours". Het komt me allemaal nogal tegenstrijdig over: enerzijds het beeld van de koele berekende racistische moordenaar en anderzijds zijn nogal slordige en willekeurige keuze van slachtoffers. Het komt me nogal over als iemand die in het wilde weg is beginnen schieten op �*lles wat hem zo op het eerste gezicht opviel. En in die hypothese (die niet eens zo ver van de waarheid hoeft te zijn, als we de stoet van gerechtspsychiaters en advocaten mogen geloven), moet je dat "racistische motief" toch zwaar relativeren.
Ik vraag me af waarom hij net de Zwartzusterstraat uitkoos. Als je zo graag jezelf in de annalen van de geschiedenis wil schrijven, is de Groenplaats een betere stek. En de keuze van de slachtoffers is nu ook niet bepaald iets voor een "berekende moordenaar". Dan zijn er in dit land iconen van links en de multicultuur zat. Een aanslag op hun leven zou veel meer inpact hebben dan 3 willekeurige slachtoffers. Och, voor het proces zal men wel zorgen voor de "juiste" rechters en kunnen we ons weer verwachten aan een rondje bashing van rechts. Een ideale datum zou vlak voor de volgende verkiezingen zijn. Wedden dat men het zo zal manipuleren ? Indien HVT nog een gereintje zelfrespect heeft, dat hij dan ervoor zorgt dat het niet tot een proces komt. Dit zal toch maar misbruikt worden door de overheid en de media.
__________________
~Si vis pacem para bellum~
The B@ron is offline  
Oud 19 mei 2006, 07:22   #285
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Van zodra je niet meer mag zeggen wat je denkt (je "enkele wetten") is er sprake van inperking en is er dus geen vrijheid van meningsuiting meer. Ze is ofwel absoluut ofwel onbestaande.
Dan is er nergens op deze aarbol vrije meningsuiting in belgie waar je 99?99999% kan zeggen wat je wil is er vrije meningsuiting, net zoals in de meeste andere westerse landen.



Citaat:

Poog je met dit antwoord te stellen dat de ene moord erger of minder erg is dan de andere? Indien niet: op wat slaat je "geval" dan?
Deze moord is idd erger dan sommige andere. Het gaat hier om een doodnormale jongen (weleenswaar opgevoed in een twijfelachtig millieu maar kom) die plots zonder aanduidbare reden doorflipt en besluit allochtonen af te knallen. In het proces schiet hij nog eens een 2jarig? meisje dood. Dus ja deze moord is wel zeer zeker erger dan de meeste andere

Zeg jij me eens welke moord je erger vind, of ga je afkomen met "elke moord is even erg?



Citaat:

Keur jij met je woord 'natuurlijk' dan wèl goed dat enkel dit soort misdaden politiek wordt geclaimd? Is voor jou de ene moord erger dan de andere?
Neen, ik zeg dat het label racistische op deze moord normaal is ziende dat de dader moeite deed om allochtonen neer te schieten, het is dan later door hem zelf bevestigd.

Wat ik hier wel al eens gezegd heb dat zowat iedereen (politici van alle partijen, Vb'er/allochtonen op fora hypocriet bezig is. Na het bekendmaken dat de moord op joe het werk van polen was zei iedereen "niet meer zo snel conclusies trekken" maar dat doen ze nu vlotjes terug. Veel VB'ers die de vorige keer te snel conclusies trokken zeggen nu "ho maar niet zo snel van de tak lopen het kan zijn dat .... "

[FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT]
Ooit gehoord van het CGKR? De antiracismewet? Die het uiten van een racistische mening verbiedt?
[FONT=Arial][SIZE=2]Wat iets anders is als OVER racisme praten. Over acisme praten, over allochtonen praten en al de rest is GEEN enkel probleem. Je mag je enkel niet bezondigen aan racisme. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Bedoel jij te zeggen dat de enige manier om over racisme te praten zelf racistische praat te verkondigen? Onzin natuurlijk .[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
Wat tot de vraag leidde:
"Zou het niet kunnen dat de taboesfeer rond racisme oorzaak is van de 'totaal onverwachte' (als racistisch geclaimde) uitbarsting?"[FONT=Arial][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Zeer duidelijk neen[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1 Er is geen taboesfeer rond racisme[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]2 Waarom zou de taboesfeer een autochtoon raken? Het is juist omgekeerd racisme is gericht naar allochtonen dus indien er niet over gepraat word zou die gefrustreerd raken. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]3 de uitbarsting is als racistische bestempeld door de dader zelf, en wie weet het het best? Ironisch dat jij schijnt te denken dat je het beter weet dan de dader . Ik vraag me af of je zoveel meoite zou doen voor een allochtoon? laat maar weet het antwoord al. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Die 'maar' in je 'antwoord' insinueert dat de moordenaars met andere motieven niet doordraaien. Wat blijft over: dat ze normaal gedrag vertonen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Besef je wel goed wat je uitkraamt?
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Ik kraam niks uit, en ja er zijn verschillen in moorden niet elke moord is het werk van een geschifte moordenaar. Getuige zijn de personen die vrijgesproken werden na een moord te plegen. Wat je negeert is dat deze persoon de moord met voorbedachte rade deed. Hij heeft zonder aantoonbare reden een wapen gekocht en daarmee mensen beginnen afschieten tot iemand hem stopte . [/SIZE][/FONT]
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 19 mei 2006, 14:56   #286
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dan is er nergens op deze aarbol vrije meningsuiting in belgie waar je 99?99999% kan zeggen wat je wil is er vrije meningsuiting, net zoals in de meeste andere westerse landen.
Vertel jij ons eens waarom elke peiling in de media die het VB vrijpleit niet verschijnt in diezelfde media, andersom breed uitgesmeerd.
Lezersbrieven worden vakkundig weggemoffeld, waarom? Indien paars toch zo geweldig bezig is?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Deze moord is idd erger dan sommige andere. Het gaat hier om een doodnormale jongen (weleenswaar opgevoed in een twijfelachtig millieu maar kom) die plots zonder aanduidbare reden doorflipt en besluit allochtonen af te knallen. In het proces schiet hij nog eens een 2jarig? meisje dood. Dus ja deze moord is wel zeer zeker erger dan de meeste andere
Zeg jij me eens welke moord je erger vind, of ga je afkomen met "elke moord is even erg?
Zeg jij ons eens waarom deze moord een week lang voorpaginanieuws is, die andere slachtoffers verdienen dat zeker niet?
rik47 is offline  
Oud 19 mei 2006, 15:16   #287
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard `VB is zonder meer aansprakelijk voor de racistische moorden'

`Enkele leraars op school boden een heel andere visie dan het Vlaams Belangdiscours dat ik in mijn familie hoorde. Dat was zeer inspirerend.' Het zette Stijn Baert er mee toe aan om zich los te trekken van het racistisch gekleurde gedachtegoed dat hij tot zijn vijftiende had gehoord.

BRUSSEL * `Er zijn heel veel leerlingen die amper weten wat het extreem rechtse denken werkelijk inhoudt, zegt Yves Weinberger, Baerts vroegere leerkracht geschiedenis. `Sommige leerlingen kun je tot nadenken aanzetten. Andere niet.'

Stijn Baert worstelde zich als puber uit een extreem rechts milieu

Baert stipt zelf meteen de gelijkenissen aan tussen zijn achtergrond en die van Hans Van Themsche. Ook Baert heeft een tante die mandataris is van het Vlaams Belang. Zijn grootmoeder stond op de VB-lijst. Van jongs af hoorde hij praatjes over de criminele impact van "de makakken" op familiebijeenkomsten langs moeders-zijde. En over "Hitler die wel grote kuis zou houden". Tot zijn vijftiende stelde hij zich daar naar eigen zeggen weinig vragen bij. "Ik ging mee pamfletten bussen voor de partij. Om erbij te horen. Ik hanteerde diezelfde retoriek op school."

Vandaag denkt hij er heel anders over. De discussie aangaan in zijn eigen familie noemt hij "vechten tegen windmolens". Via een opiniestuk in enkele kranten wil hij het debat naar eigen zeggen wel openen. "Duizenden jongeren groeien op in zo'n extreem rechts gedachtegoed. Ik wil waarschuwen voor de agressie die schuilgaat achter een discours waarbij migranten telkens gecombineerd worden met een bokshandschoen. Ik wil met mijn kritische visie mensen die ervoor openstaan aan het denken te zetten."

Zijn loskoppeling gebeurde als puber. "Tot dan had hoofdzakelijk mijn familie mij op politiek vlak geïnspireerd. Als puber begin je je daar voor een stuk van te ontvoogden. Je begint er zelf over na te denken. Op mijn schoolwaren er verschillende leerkrachten die heel andere visies naar voren schoven. Dat was zeer inspirerend om te horen, dat er ook een ander discours was. Nu zie ik hoe rijk de diversiteit van mensen kan zijn. De stigmatisering van één persoonlijkheidskenmerk, of dat nu een andere huidskleur, cultuur of geaardheid is, leidt tot segregatie."

Eén van die leerkrachten was Yves Weinberger, leerkracht geschiedenis aan het Sint-Lodewijkscollege. Met zijn Joodse roots maakt hij er een punt van actualiteitsthema's aan te snijden in zijn lessen. "In de geschiedenis zie je veel zaken terugkeren. Er zijn parallellen te trekken tussen de opkomst van totalitaire regimes en het Vlaams Belang. Ik doe dat ook, lok discussies uit. Ik probeer mijn leerlingen vanuit de context van de geschiedenis naar de actualiteit te laten kijken. Het Vlaams Belang teert nu ook op de angst. Ik probeer dan aan te stippen dat de angst die nu heerst voor de islam vergelijkbaar is met de angst die de Duitsers destijds hadden.

"Er is veel onwetendheid. Dan is het niet moeilijk voor partijen als het Vlaams Belang om simplistische vooroordelen wortel te doen schieten. Als jongeren het op school niet aangereikt krijgen en van thuis uit niet politiek opgevoed zijn, gaan ze nooit de context leren. Daarom is het zo belangrijk om dat als leerkracht te doen."

DOOR NATHAUE CARPENTIER - De Morgen, donderdag 18 mei

Gôh, waarom geloof ik zo iemand nu liever dan iemand die vaag over computerspelletjes gaat lopen zeveren..
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 19 mei 2006 om 15:17.
Mephisto is offline  
Oud 19 mei 2006, 15:22   #288
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Gôh, waarom geloof ik zo iemand nu liever dan iemand die vaag over computerspelletjes gaat lopen zeveren..
Waarom denk je dat die brief De Morgen haalde.....
rik47 is offline  
Oud 19 mei 2006, 17:13   #289
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het door een regering met geweld opdringen van een mea culpa aan een volk, kan zover gaan dat het onverdiende schuldgevoel stilaan overgaat in een feitelijke situatie van moedwillige en systhematische achteruitstelling van en door hun eigen politiekers, een volk dat stilaan meer en meer beseft dat het, [SIZE=1]al sinds het ontstaan van dit landje[/SIZE], wordt gemuilkorfd en financieel afgeroomd door een hebzuchtige en vrijheidsbeknottende piratenbende die, ondanks het voltallige bemanningsgewicht op de regeringsketel, er niet echt in slaagt om het eigen falen door decennia-lang wanbeleid en machtspolitiek alsook de opeenvolgende schandalen en onthullingen in het bezonken roersel te houden.

Dat tegen oktober het paarse recept zal overkoken... wel, ik vermoed héél stout iets vroeger zelfs, dat een homo spiritus de vlam in de pan zal doen slaan en het deksel vroegtijdig van de kookpot zal doen kletteren.
De smurrie die dan komt opgeborreld zal nog lang naruiken op het dek en in de werklokalen van het pimpelpaarse roofvaardijschip, gewimpeld en bevlagd met de alleenheersende driekleur in de hoogste mast.
om het simpel te stellen: je bent een rabiaat mensenhater en je bent daar fier op. Daarenboven onderken je niet dat het grootste deel van dit land je achterlijk en verfoeilijk vindt. Doe zo voort!
ericferemans is offline  
Oud 19 mei 2006, 17:14   #290
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom hij net de Zwartzusterstraat uitkoos. Als je zo graag jezelf in de annalen van de geschiedenis wil schrijven, is de Groenplaats een betere stek. En de keuze van de slachtoffers is nu ook niet bepaald iets voor een "berekende moordenaar". Dan zijn er in dit land iconen van links en de multicultuur zat. Een aanslag op hun leven zou veel meer inpact hebben dan 3 willekeurige slachtoffers. Och, voor het proces zal men wel zorgen voor de "juiste" rechters en kunnen we ons weer verwachten aan een rondje bashing van rechts. Een ideale datum zou vlak voor de volgende verkiezingen zijn. Wedden dat men het zo zal manipuleren ? Indien HVT nog een gereintje zelfrespect heeft, dat hij dan ervoor zorgt dat het niet tot een proces komt. Dit zal toch maar misbruikt worden door de overheid en de media.
Ik ben blij dat je vrijwilliger bent voor de zelfmoordcentrale maar zou je aanraden van een andere job te ambiëren dan daar.
ericferemans is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:05   #291
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
om het simpel te stellen: je bent een rabiaat mensenhater en je bent daar fier op. Daarenboven onderken je niet dat het grootste deel van dit land je achterlijk en verfoeilijk vindt. Doe zo voort!
En dat noem jij nog politiek discussieren ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:05   #292
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
om het simpel te stellen: je bent een rabiaat mensenhater en je bent daar fier op. Daarenboven onderken je niet dat het grootste deel van dit land je achterlijk en verfoeilijk vindt. Doe zo voort!
Om het ook eens simpel te stellen, beste Ferre: Uw visie over mijn persoon ontroert me in het diepst van daar waar eens m'n hart zat...
Doe zo voort !
Diego Raga is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be