Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2006, 21:18   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Hypocresie noemen ze zoiets je verwijt anderen wat je zelf doet.



jou wijzen op je hypocresie is genoeg.
Je mag mij hypocrisie verwijten, maar in een discussie onder normale mensen, is het ook de gewoonte om die hypocrisie daarna ook bloot te leggen en aan te tonen.
Voor je daar je tanden op stukbijt even voor jou persoonlijk verhelderen: ik klaag de recuperatie niet aan, ik klaag stigmatisatie, censuur en gedachtenpolitie aan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:19   #42
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Hypocresie noemen ze zoiets je verwijt anderen wat je zelf doet.




tja, als je het zelf maar gelooft zeker



nee hoor, jou wijzen op je hypocresie is genoeg.
hippocrazy?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:23   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
hippocrazy?
Yeah!!!
Hyppos=paard
Crazy=gek
Ik ben gek op paarden.
En op de Crazy Horse.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:23   #44
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je kan iemand die zijn gedachten verhult om wettelijke represailles te vermijden niet van antwoord dienen.
OK, maar waar stopt vrije meningsuiting dan?:

*) Wat doe je dan met gevallen zoals laster en eerroof?

*) Wat doe je dan met mensen die anderen aanzetten tot haat en misdaden, anderen het vuile werk laten doen, en zelf hun handen in onschuld wassen?

Heb je daar een in de praktijk bruikbaar antwoord op?
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:24   #45
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe moet ik dit dan interpreteren:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=13



Typerend voor wat?


Door de schuld van de media?

Dit is flagrant in tegenspraak met je vorige uitlating ('roofmoord om de 10 minuten')
Probeer je nu om mijn post in het belachelijke te trekken ofzo? Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik probeer aan te geven dat het voortdurend gemelk over een moord gepleegd door een vreemdeling niet wekenlang moet aanslepen in de media. Er zijn dagelijks toch wel belanrijker zaken te melden moet men nu slag om slinger blijven zanniken over de tegenstelling tussen allochtoon en autochtoon? Nee hiermee los je de problemen niet op hoor hierdoor vererger je ze alleen maar.
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 12 mei 2006 om 21:26.
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:26   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Er zijn zeker problemen en men heeft deze ook jaren ontkend, daar ga ik allemaal mee akkoord. Maar we dreigen de laatste jaren helemaal in het andere uiterste te vallen, precies of er zijn geen andere problemen dan die van autochtonen versus allochtonen. En de politiek doet daar natuurlijk gretig in mee (zij die er stemmen mee kunnen winnen) bijvoorbeeld het in mijn ogen belachelijk voorstel om quota's in te voeren om het aantal allochtonen op peil te houden.
Volgens mij zijn 'we' nog altijd in hetzelfde uiterste aan het vallen.
Of welke partij denk je dat er stemmen hoopt te winnen met die quota?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:27   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
OK, maar waar stopt vrije meningsuiting dan?:
Waar de mening een daad wordt.

Citaat:
*) Wat doe je dan met gevallen zoals laster en eerroof?
De eventuele objectief meetbare schade wegens lasterlijke aantijgingen doen vergoeden.

Citaat:
*) Wat doe je dan met mensen die anderen aanzetten tot haat en misdaden, anderen het vuile werk laten doen, en zelf hun handen in onschuld wassen?
De daders veroordelen, en de aanzetters enkel inzoverre ze daden pleegden om hun opinie in feiten te laten omzetten (dwang, betaling, etc.)

Citaat:
Heb je daar een in de praktijk bruikbaar antwoord op?
Zoalsblijkt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:28   #48
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waar de mening een daad wordt.
Hoe kan iemand een racistische mening hebben zonder deze telkens de kans zich voordoet om te zetten in daad?
Casca is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:30   #49
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 21:31.
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:31   #50
Vision
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mijn stelling:
De taboesfeer op racisme en verbod op meningsuiting zijn een mogelijk oorzaak van de gebeurtenissen.
Volgens mij neem je het té filosofisch op.

Ik ken de school waar de jongen gezeten heeft, die school ligt namelijk op hetzelfde domein als het college (of het Instituut Klein Seminarie). Daar zitten een aantal vreemde mensen bij. Hierbij mag ik niet gaan veralgemenen, maar er hangt daar vaak een vreemd sfeertje. Daarnaast is er in de streek ook de opkomst van de zwarte mannekes, metal-freaks, die nogal graag op de vuist gaan. Ook hier mag er wederom niet veralgemeend worden, er zijn namelijk ook normale metal-adepten (het merendeel zelfs), maar er is daar ook een aggressieve minderheid.

Daarnaast kan ik uit de verklaringen uit de pers afleiden dat de jongen nogal labiel was. Ofwel aangeslagen, ... omdat hij uit de school/het internaat zou gesmeten worden wegens roken. Die jongen is dus waarschijnlijk redelijk vatbaar voor allerlei stromingen, die nogal zwart wit zijn (en dus in het typische eerste-alinea-sfeertje vallen.)

De voedingsbodem die er nu is, is er een van haat tegenover andere groepen. Haat vanuit disrespect. Haat vanuit het feit dat men geen of te weinig positieve ervaringen heeft met vluchtelingen/allochtonen. Haat omdat het eenmaal véél simpeler is om je in een haatstroming mee te laten drijven, dan op een objectieve manier de feiten te bekijken.


Mijn mening is dat die jongen labiel was, door verschillende feiten zijn zelfcontrole verloren heeft, en daardoor zich tot deze daad heeft laten leiden. Dat is volgens mij niet omdat er een taboe is op de vrije meningsuiting (ik vind dat je écht véél te filosofisch benadert, dit moet je eerder op het psychologische niveau bekijken) is, dat deze jongen zicht tot zo'n daad heeft gestrekt. Wel is het omdat hij geprobeert heeft zijn frustraties op een zondebok te steken, een externe zondebok. En in het huidige klimaat (en het klimaat waarin hij leeft) is deze niet moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd door Vision : 12 mei 2006 om 21:32.
Vision is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:31   #51
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting?

Laatst gewijzigd door maarte : 12 mei 2006 om 21:32.
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:33   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Probeer je nu om mijn post in het belachelijke te trekken ofzo?
uw posting is op zijn minst gezegd een schoolvoorbeeld van contradictie.
Als je ze zelf als belachelijk bestempelt, wieben ik dan om jou tegen te spreken.

Citaat:
Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik probeer aan te geven dat het voortdurend gemelk over een moord gepleegd door een vreemdeling niet wekenlang moet aanslepen in de media.
Wie verplicht jou om 'wekenlang' te consumeren wat de media jou aanbieden?
Ben je niet groot genoeg om de bladzijden, beelden of websites die er voor jou teveel aan zijn over te slaan of af te sluiten?
Als je wil bepalen in hoeverre bepaalde zaken aan bod komen of verzwegen worden, dan zal je een eigen krantje moeten uitgeven, een nieuwssite ineenknutselen, of een vrije radio beginnen.

Citaat:
Er zijn dagelijks toch wel belanrijker zaken te melden moet men nu slag om slinger blijven zanniken over de tegenstelling tussen allochtoon en autochtoon? Nee hiermee los je de problemen niet op hoor hierdoor vererger je ze alleen maar.
Voel jij na de 'wekenlange' overspoeling door de media dan misschien neiging om je allochtone medemens te schofferen?
Ik mag verhopen van niet.
Acht jij je medemensen misschien niet capabel om dezelfde morele afwegingen te maken zodat ze zich onthouden van racisme en geweld, ondanks 'de massale mediabelangstelling?
Of behoor jij tot een moreel 'betere' kaste die immuun is, terwijl anderen als willoze Pavloviaanse wezens gehoor geven aan de impulsen hen door de media verstrekt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:34   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Hoe kan iemand een racistische mening hebben zonder deze telkens de kans zich voordoet om te zetten in daad?
Dat lijkt me perfect mogelijk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:34   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Probeer je nu om mijn post in het belachelijke te trekken ofzo? Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik probeer aan te geven dat het voortdurend gemelk over een moord gepleegd door een vreemdeling niet wekenlang moet aanslepen in de media. Er zijn dagelijks toch wel belanrijker zaken te melden moet men nu slag om slinger blijven zanniken over de tegenstelling tussen allochtoon en autochtoon? Nee hiermee los je de problemen niet op hoor hierdoor vererger je ze alleen maar.
De blanke 'extreem rechtse' moordenaar was anders nog niet eens ondervraagd of alle conclussies waren al door de premier en le roi getrokken.
Dik, vet voer voor de media dus. Geen wonder dat dit dus nog weken zal doorgaan.

In mijn ogen is het dus correct om te stellen dat de regering medeverantwoordelijk is voor de schepping van het klimaat, doordat ze op populistische wijze aan politiek doet, de gevoelens van machteloosheid bij de mensen aanscherpt en de schuld van het eigen falen van doorschuift naar het VB teneinde er politiek voordeel uit te halen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:36   #55
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting?
Wiens opinie wil je? De mijne of die van de modale Vuil Belanger?
schiftingsvraagje: is een vreemdeling in de coma slaan, verzuipen of afknallen een daad van vrije meningsuiting?
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:36   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting?
Zolang dit gebeurt op een plaats en omstandigheid die voor de uitgescholdene vermijdbaar is (op een vrij toegangkelijk en vermijdbaar forum als dit b.v.) zou zoiets vrij moeten geuit kunnen worden, hoe verwerpelijk we die mening ook mogen vinden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:36   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting?
Dat is hetzelfde als iemand die nog nooit iemand voor bruine aap uitschold uitmaken voor extreem-rechtse VB-er.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:37   #58
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heel de tragedie zou dus best kunnen vergeleken worden met het openbarsten van een onderhuidse zweer veroorzaakt door de censuurliefhebbers en politiek correcte zedenprekers die maar al te graag anderen de mond snoeren.
In Ter Zake sprak Van Hecke over een psychologisch onevenwichtige jongen.

Valt het creëren van een haat-klimaat onder vrije meningsuiting, en de kritiek daarop onder "de censuurliefhebbers en politiek correcte zedenprekers die maar al te graag anderen de mond snoeren."

Leve de neutraliteit?
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)
Black Cat is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:38   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision Bekijk bericht
Volgens mij neem je het té filosofisch op.
Best mogelijk.
Is dat per definitie fout?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 21:39   #60
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door maarte
Is iemand de huid vol schelden voor smerige nikker een daad van racisme of behoort dat ook tot de vrijemeningsuiting?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is hetzelfde als iemand die nog nooit iemand voor bruine aap uitschold uitmaken voor extreem-rechtse VB-er.
-Sinds wanneer word iemand als extreem-rechtse Vuil Belanger geboren?
-Is het enige kenmerk van extreem-rechtse Vuil Belangers dat ze mensen voor "bruine aap" uitschelden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 21:45.
filosoof is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be