Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Bekijk resultaten enquête: Gaat u ?
Ja 5 6,25%
Nee 75 93,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 12:53   #41
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ik ga
Niet verwonderd zijn als je niet zonder kleerscheuren thuiskomt.
athena is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:55   #42
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Niet verwonderd zijn als je niet zonder kleerscheuren thuiskomt.
Waarom zo negatief?

Ik woon vlakbij en ga me ergens op de kaaien aansluiten. Bye bye...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 26 mei 2006, 12:58   #43
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Langsheen het gehele parcours mogen geen auto's geparkeerd staan (beter voorkomen dan...) en er is een oproep gedaan voor 400 extra vrijwilligers, bovenop de massal voorziene politiegeleiding.... Veel Antwerpenaren verkiezen om veilig thuis te blijven...uit vrees voor rellen (die wel eens zouden kunnen uitbreken BUITEN het voorziene parcours).
Na de opruiende, gevaarlijke uitspraken van Kareltje De Gucht-De Grote (iedere Antwerpenaar die blank is en Nederlands spreekt wordt nu gestigmatiseerd) werden in Antwerpen al een paar blanke mensen die Nederlands spreken, gewoon, zonder reden op straat aangevallen: een vrouw die aan een tramhalte op de tram stond te wachten naast een zwarte vrouw kreeg ineens een zware handtas tegen het hoofd gebonkt door de zwarte vrouw, zomaar zonder enige aanleiding; elders werd een autochtone Antwerpenaar tegen een muur geslagen, weer zomaar zonder reden, zonder aanleiding...
In Rwanda werden de Tutsi's 'kakkerlakken' genoemd door hun tegenstanders, aldus gedemoniseerd en ontmenselijkt: er volgde een genocide waarbij meer dan één miljoen Tutsi's of 'kakkerlakken' het leven lieten. In '98 werd de kabinetschef van Kabila bijna voor het internationaal gerechtshof van Den Haag gedaagd omdat hij de rebellen die Kinshasa aanvielen 'vermine' noemde....
Misschien kunnen we Kareltje de Grote ook maar eens beter aanklagen voor het internationaal gerechtshof wegens het opruien en haat zaaien tegen de Vlaamse bevolking. We zullen intussen zijn kasteel in Berlare (waar hij woont) eens laten bezetten door een bus asielzoekers en Kareltje ondertusen zijn verdict laten afwachten in een rijhuis in Antwerpen-Noord.
karikaturen vormen is een gave
misschien moet je fictie verhalen beginnen schrijven en misschien verdien je nog een centje bij
maar uw ongenuanceerde uitspraken zijn ronduit belachelijk als je de realiteit wilt beschrijven
ik heb de indruk dat je de intelligentie van de mensen onderschat of het zegt iets over uw intelligentie
als ik het las dan had ik echt de indruk dat een klein kind op een simplistische manier een situatie wou beschrijven zonder achtergrond of niets
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:00   #44
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Door problemen met m'n computermuis heb ik deze poll vervalst. De werkleijke uitslag had moeten zijn:

ja: 3
nee: 54
Xenon is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:00   #45
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Kan iemand zich voorstellen dat de ouders van Joe zouden gezegd hebben:
"vreemdelingen niet welkom op de stille mars"?
Ik ook niet.
Ik heb het VB daags na de terroristische aanslag niet wetren oproepen een mars te organizeren. Naar goede gewoonte zag ik ze wel parasiteren en het verdriet van antwerpen misbruiken om hun gezicht te redden.

Wel grappig die reacties op de poll hier. Niemand staat er bij stil dat wie onderweg is naar de mars niet kan stemmen. Als ik uit het raam zie zie ik annders massas mensen zich richting kaaien begeven. Allez jongens 't amusement ik ga wat stil wezen in mijn stad en ik hoop als ik terug ben dat jullie allemaal julie valies gepakt hebben en naar een vergezten eiland ergens emigreren. Wij zijn jullie beu dus weg ermee!
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:04   #46
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Kan iemand zich voorstellen dat de ouders van Joe zouden gezegd hebben:
"vreemdelingen niet welkom op de stille mars"?
Ik ook niet.
wat een onzin kraam je nu weer uit ?
je vergelijkt appels met peren

ontkennen van eigen verantwoordelijkheid
VB is niet schuldig aan de misdaad op zich maar VB heeft wel continu een verkeerd beeld gemaakt van de werkelijkheid, een bepaalde sfeer van haat gecrieerd
en ten tweede er is duidelijk gevraagd dat geen enkele partij zou oproepen of mobiliseren om juist geen politieke mars te hebben

1 partij voelt zich weer beter dan gelijk welke andere
deze arrogante manier van zichzelf beter voelen dan anderen is eigen aan VB
steeds opnieuw voelen ze zich boven alles staan
ze spreken over democratie maar er is maar 1 partij die zich niet neerlegt bij een democratische uitspraak door een onafhankelijke macht binnen een democratie (rechtspraak) en dit is het VB

telkens hetzelfde en nog blijven sommigen blind voor deze tactiek
sorry, niemand moet nog zeggen dat deze niet weet waar VB voor staat
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:05   #47
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik heb het VB daags na de terroristische aanslag niet wetren oproepen een mars te organizeren. Naar goede gewoonte zag ik ze wel parasiteren en het verdriet van antwerpen misbruiken om hun gezicht te redden.

Wel grappig die reacties op de poll hier. Niemand staat er bij stil dat wie onderweg is naar de mars niet kan stemmen. Als ik uit het raam zie zie ik annders massas mensen zich richting kaaien begeven. Allez jongens 't amusement ik ga wat stil wezen in mijn stad en ik hoop als ik terug ben dat jullie allemaal julie valies gepakt hebben en naar een vergezten eiland ergens emigreren. Wij zijn jullie beu dus weg ermee!
Kan u niet beter wachten met de feiten te verdraaien tot binnen enkele weken, dan is iedereen die geschiedenis al vergeten en gelooft men uw leugens terug.
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:07   #48
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Door problemen met m'n computermuis heb ik deze poll vervalst. De werkleijke uitslag had moeten zijn:

ja: 3
nee: 54
Vraag aan de moderatie om dat te corrigeren?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:11   #49
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


wat een onzin kraam je nu weer uit ?
je vergelijkt appels met peren

ontkennen van eigen verantwoordelijkheid
VB is niet schuldig aan de misdaad op zich maar VB heeft wel continu een verkeerd beeld gemaakt van de werkelijkheid, een bepaalde sfeer van haat gecrieerd
en ten tweede er is duidelijk gevraagd dat geen enkele partij zou oproepen of mobiliseren om juist geen politieke mars te hebben

1 partij voelt zich weer beter dan gelijk welke andere
deze arrogante manier van zichzelf beter voelen dan anderen is eigen aan VB
steeds opnieuw voelen ze zich boven alles staan
ze spreken over democratie maar er is maar 1 partij die zich niet neerlegt bij een democratische uitspraak door een onafhankelijke macht binnen een democratie (rechtspraak) en dit is het VB

telkens hetzelfde en nog blijven sommigen blind voor deze tactiek
sorry, niemand moet nog zeggen dat deze niet weet waar VB voor staat

1.Welke onafhankelijke macht bedoelt u dan. Toch niet de politiek benoemde rechters die het Blok veroordeeld hebben?
2.Kijk eens naar ATV. 2 politiekers hebben er al een intervieuw gegeven. Toevallig 2 VLD'ers, de lijkenpikkerij gaat gewoon door.
3. Belangers voelen zich helemaal niet beter, en u weet dat best. Maar het schrijft wel leuk he, spijtig dat door zo'n onzin te schrijven de betekenis ervan gewoon verloren gaat.
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:11   #50
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Dit soort optochten is door en door politiek bepaald. Men gaat achter een vlag aan die alle mogelijke ladingen kan dekken. Er komen regelmatig mensen te overlijden die in ons leven een betekenis hebben. Onbekend komen er dagelijks kinderen te om in het verkeer, door ziekten soms door geweld. Deze kinderen, deze mensen zijn even waardevol als de slachtoffers van deze psychopathisch gestoorde moordenaar. Heel wat voorbeelden zijn mogelijk en ook daar heeft de maatschappij een morele verantwoordelijkheid.
De witte mars ging in tegen de ontmenselijking van de maatschappij. Het was een aanklacht tegen een politie en rechtssysteem waarbij fouten gemaakt werden, waarbij ambtenaren hun werk niet deden. Waarbij politieke benoemingen van rechters en magistraten belangrijker was dan hun bekwaamheid. Veel heeft het niet veranderd!
Nu zit men in een volledig politieke abstractie. Beschuldigingen, stigmatiseren, het betrekken van om het even wat om voordelen te bekomen, bekendheid via de media te verwerven en politieke tegenstanders uit te schakelen.

Rogier
het is komisch en typisch geval van projectie zoals bekend in de psychologie
je spreekt over beschuldigingen, stigmatiseren en het betrekken van om het even wat om voordelen te bekomen, je beschuldigt anderen onterecht hiervan en ziet niet dat dit juist de dingen zijn waar VB en hun aanhang zich continu schuldig aan maken

het spreekwoord : je ziet de splinter in het oog van een ander maar ziet niet de balk in eigen ogen, gaat hier wel heel duidelijk op
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:14   #51
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


het is komisch en typisch geval van projectie zoals bekend in de psychologie
je spreekt over beschuldigingen, stigmatiseren en het betrekken van om het even wat om voordelen te bekomen, je beschuldigt anderen onterecht hiervan en ziet niet dat dit juist de dingen zijn waar VB en hun aanhang zich continu schuldig aan maken

het spreekwoord : je ziet de splinter in het oog van een ander maar ziet niet de balk in eigen ogen, gaat hier wel heel duidelijk op

En geld dit ook voor u tov Belang stemmers?
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:15   #52
Ronny King
Burger
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 108
Standaard

De West-Vlaanders giet het dat het gene naam heeft. Alles richting Antwerpen. Den bruine mars gaat eindigen in nen diarreemars.
Ronny King is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:17   #53
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Een mars doet me aan oorlog denken.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:19   #54
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik heb het VB daags na de terroristische aanslag niet wetren oproepen een mars te organizeren. Naar goede gewoonte zag ik ze wel parasiteren en het verdriet van antwerpen misbruiken om hun gezicht te redden.
Als er iemand het verdriet misbruikt heeft om politieke redenen, dan waren dat wel de traditionele partijen. De dag zelf al was Verhofstadt er als de kippen bij met zijn wijzende vingertje. Ze kunnen (of willen niet) het VB op gewone electorale wijze niet bestrijden. Zielig.
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:20   #55
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Die mars is racistisch.
'Kiezers van het VB zijn niet gewenst'

Ik kom dus niet.
van Maerlant is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:21   #56
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
1.Welke onafhankelijke macht bedoelt u dan. Toch niet de politiek benoemde rechters die het Blok veroordeeld hebben?
2.Kijk eens naar ATV. 2 politiekers hebben er al een intervieuw gegeven. Toevallig 2 VLD'ers, de lijkenpikkerij gaat gewoon door.
3. Belangers voelen zich helemaal niet beter, en u weet dat best. Maar het schrijft wel leuk he, spijtig dat door zo'n onzin te schrijven de betekenis ervan gewoon verloren gaat.
Den 3e is aangekomen.( Marino Keulen )
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:23   #57
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
1.Welke onafhankelijke macht bedoelt u dan. Toch niet de politiek benoemde rechters die het Blok veroordeeld hebben?
2.Kijk eens naar ATV. 2 politiekers hebben er al een intervieuw gegeven. Toevallig 2 VLD'ers, de lijkenpikkerij gaat gewoon door.
3. Belangers voelen zich helemaal niet beter, en u weet dat best. Maar het schrijft wel leuk he, spijtig dat door zo'n onzin te schrijven de betekenis ervan gewoon verloren gaat.
denk jij nu echt dat je te doen hebt met achterlijken
telkenmale ze geen nadelige uitspraak van de rechtbank krijgen , hoor ik VB geen uitspraken doen over partijdigheid van de rechters, toevallig hoor ik dit enkel bij de negatieve uitspraken voor hen

ik heb niet gezegd dat belangers zich beter voelen als individuen , dit is een typisch probleem van mensen zoals jij dat je geen nuance verstaan, het is zwart of wit bij jou
ik bedoel dat jullie als ideologie onconsequent zijn en blind voor eigen manier van zijn en hierdoor zich eigenlijk beter voelen dan de mensen die anders stemmen
ik merk wel dat velen met een VB ideologie een probleem hebben met genuanceerd nadenken en enkel kunnen praten in slogans, kort door de bocht uitspraken en geen enkele zelfkritiek hebben en niet te vergeten steeds reageren alsof ze een slachtoffer zijn
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:25   #58
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ben aan het luistern naar ATV.
Daarnet hadden ze het over het o zo grote aantal racistische aggressieve gevallen: wat heb ik gemist?

Dan nog een triest verhaal van een allochtoonse studente die bij afstuderen geen stageplaats vond! sch�*n- d�*- lig!
Tot Bea Cantillon eerlijkheidshalve toch moest toevoegen dat betreffende racistisch zwaar gediscrimineerde persoon die amper de gelegenheid heeft gekregen om hier onderwijs te vinden, ondertussen weldegelijk werk heeft en zelfs voor een groot universitair project zal verantwoordelijk zijn!

ik ga mijn tv afzetten denk ik.


-----------

Ik GELOOF MIJN OREN NIET: Kris Merckx van PVDA vind dat allochtone jongeren moeten stoppen met criminele acties en zich aanpassen allez! ??? deden die dan iets verkeerds?

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2006 om 13:31.
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:27   #59
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
Kan u niet beter wachten met de feiten te verdraaien tot binnen enkele weken, dan is iedereen die geschiedenis al vergeten en gelooft men uw leugens terug.
wie verdraait de realiteit ?
de concentratiekampen worden steeds door een zelfde groep mensen met een bepaalde ideologie ontkent
ik krijg hetzelfde gevoel als je schrijft dat na enkele weken de geschiedenis al vergeten is en dat dan de bovenstaande mensen de geschiedenis verdraaien en leugens maken
Nicolas is offline  
Oud 26 mei 2006, 13:28   #60
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Langsheen het gehele parcours mogen geen auto's geparkeerd staan (beter voorkomen dan...) en er is een oproep gedaan voor 400 extra vrijwilligers, bovenop de massal voorziene politiegeleiding.... Veel Antwerpenaren verkiezen om veilig thuis te blijven...uit vrees voor rellen (die wel eens zouden kunnen uitbreken BUITEN het voorziene parcours).
.
Boeboe Blabla roept zijn aanhangende militie en militanten toch op om zich aan het parcours te houden?

Zo is hij ook gedekt wanneer er straks weer ruiten van joodse winkels sneuvelen en poppen in brand gestoken worden.







PollyCorrect is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be