Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2007, 18:30   #1
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard Hoe is het te verklaren dat...

... "links" communistisch Oost- en Centraal-Europa veel beter de eigenheid van hun volkeren hebben kunnen bewaren dan het "rechtse" kapitalistische West-Europa? Met eigenheid bedoel ik: minder vermenging met vreemdelingen en meer behoud van tradities. En dat ze ook veel militanter zijn in het verdedigen van hun eigenheid!

Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:24   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

West-Europa is niet "rechts", jammer genoeg.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:31   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
West-Europa is niet "rechts", jammer genoeg.
economisch wel. Economisch-rechts = minder staat, links is meer staatsinmenging.
Daarom noemt het VB zich eigelijk terecht rechts: hun uitgesproken anti-overheid houding is typisch voor deze politieke stroming. Eigelijk zijn het een stuk verdoken liberalen met een nationalistisch dekmanteltje.

(en ik weet dat gij een uitzondering zijt maar die zijn er niet veel denk ik)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 23:08   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
... "links" communistisch Oost- en Centraal-Europa veel beter de eigenheid van hun volkeren hebben kunnen bewaren dan het "rechtse" kapitalistische West-Europa? Met eigenheid bedoel ik: minder vermenging met vreemdelingen en meer behoud van tradities. En dat ze ook veel militanter zijn in het verdedigen van hun eigenheid!

Omdat er niemand binnen mocht, misschien?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:20   #5
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
economisch wel. Economisch-rechts = minder staat, links is meer staatsinmenging.
Daarom noemt het VB zich eigelijk terecht rechts: hun uitgesproken anti-overheid houding is typisch voor deze politieke stroming. Eigelijk zijn het een stuk verdoken liberalen met een nationalistisch dekmanteltje.

(en ik weet dat gij een uitzondering zijt maar die zijn er niet veel denk ik)
Ja, Europa is economisch rechts want er is ontzettend weinig staatsinmenging.

Give us a break.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:23   #6
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Omdat er niemand binnen mocht, misschien?
Aanvullend; en omdat er tot vandaag de dag vele mensen in "vuilkapitalistisch" Europa willen komen wonen omdat hun thuisland weinig biedt?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 09:21   #7
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
West-Europa is niet "rechts", jammer genoeg.
Inderdaad, maar lapidair gesteld kwam het wel neer op: kapitalistische westerse kamp dat als rechts aanzien werd/wordt, en het communistische kamp dat als links aanzien werd/wordt. Vandaar ook mijn aanhalingstekens in de openingspost.

De discussie gaat hier niet zozeer over links/rechts, wél over het feit dat het meest kapitalistische deel van Europa ook het meest schade heeft toegebracht aan de eigenheid, de identiteit van volkeren.

Wordt het dan niet eens tijd dat nationalistisch-rechts het kapitalisme gaat beschouwen als wat het is: een schadelijk iets?
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 09:38   #8
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Omdat er niemand binnen mocht, misschien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Aanvullend; en omdat er tot vandaag de dag vele mensen in "vuilkapitalistisch" Europa willen komen wonen omdat hun thuisland weinig biedt?
Aanvullend, omdat er niemand binnen wilde, misschien?
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:19   #9
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
economisch wel. Economisch-rechts = minder staat, links is meer staatsinmenging.
Daarom noemt het VB zich eigelijk terecht rechts: hun uitgesproken anti-overheid houding is typisch voor deze politieke stroming. Eigelijk zijn het een stuk verdoken liberalen met een nationalistisch dekmanteltje.

(en ik weet dat gij een uitzondering zijt maar die zijn er niet veel denk ik)

België is in ieder geval op sociaal-economisch vlak absoluut niet rechts. België kan eerder beschouwd worden als een uitkeringsdictatuur waar de brave werkende middenklasse compleet wordt leeggezogen ter financiering het moreel verwerpelijke, arbeidsattitudevernietigende, parasiterend sociaal profitariaat waaraan sociaalcriminele, werkonwillige werkbekwamen zich bezondigen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:33   #10
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
België is in ieder geval op sociaal-economisch vlak absoluut niet rechts. België kan eerder beschouwd worden als een uitkeringsdictatuur waar de brave werkende middenklasse compleet wordt leeggezogen ter financiering het moreel verwerpelijke, arbeidsattitudevernietigende, parasiterend sociaal profitariaat waaraan sociaalcriminele, werkonwillige werkbekwamen zich bezondigen.
Ah ja het gekende liedje: den dopper is een crimineel! Gelukkig dat er nog hardwerkende zelfstandigen zijn, die braafjes correct hun belastingen betalen en aandeelhouders / grootkapitalisten die voorbeelden zijn van sociale ingesteldheid en gemeenschapszin.

Weet u wie de volgende slachtoffers zijn van de ultraliberale globalisering? Uw "middenklasse"! De volgende jobs die verloren gaan zijn middenklasse-jobs door outsourcing en de invoer van ditmaal geschoolde vreemdelingen! Blijf ondertussen maar schieten op "de doppers"!
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:41   #11
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ah ja het gekende liedje: den dopper is een crimineel! Gelukkig dat er nog hardwerkende zelfstandigen zijn, die braafjes correct hun belastingen betalen en aandeelhouders / grootkapitalisten die voorbeelden zijn van sociale ingesteldheid en gemeenschapszin.

Weet u wie de volgende slachtoffers zijn van de ultraliberale globalisering? Uw "middenklasse"! De volgende jobs die verloren gaan zijn middenklasse-jobs door outsourcing en de invoer van ditmaal geschoolde vreemdelingen! Blijf ondertussen maar schieten op "de doppers"!
De middenklasse gaat tenonder aan extreme belastingsdruk en de vele duizenden wetten die het vrije handelswezen en vrij handelen beknotten.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 november 2007 om 14:42.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:56   #12
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De middenklasse gaat tenonder aan extreme belastingsdruk en de vele duizenden wetten die het vrije handelswezen en vrij handelen beknotten.
als ik u was zou ik toch even opzoeken hoeveel % van de Belgische bevolking "zelfstandige" is.

Écht doen!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:58   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
als ik u was zou ik toch even opzoeken hoeveel % van de Belgische bevolking "zelfstandige" is.

Écht doen!
En vergelijk het met het aantal ambtenaren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:02   #14
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ah ja het gekende liedje: den dopper is een crimineel! Gelukkig dat er nog hardwerkende zelfstandigen zijn, die braafjes correct hun belastingen betalen en aandeelhouders / grootkapitalisten die voorbeelden zijn van sociale ingesteldheid en gemeenschapszin.

Weet u wie de volgende slachtoffers zijn van de ultraliberale globalisering? Uw "middenklasse"! De volgende jobs die verloren gaan zijn middenklasse-jobs door outsourcing en de invoer van ditmaal geschoolde vreemdelingen! Blijf ondertussen maar schieten op "de doppers"!
Als ik spreek over de middenklasse bedoel ik in de eerste plaats de werkende loon- en weddetrekkende middenklasse wiens inkomen tot op de laatste eurocent gekend is. Ik heb mij reeds meerdere malen uitsproken om de fiscale fraude (onder meer bij de zelfstandigen) hard aan te pakken, zoals u bv. hier kunt zien.

Ook heb ik mij reeds meerdere malen resoluut uitsproken voor een zéér strikte immigratiestop (principieel ben ik zelfs nog steeds voorstander van een terugkeerbeleid), en dus ook tegen het openzetten van onze grenzen voor vreemde arbeidskrachten. Wat we nodig hebben, is een nationaalarbeidsmarkt waarbij de grenzen voor vreemde arbeidskrachten gesloten worden. Een nationaalarbeidsmarkt is op zich een serieuze correctie van de arbeidsmarkt.

In tegenstelling tot wat soms gedacht wordt, ben ik op sociaal-economisch vlak absoluut géén liberaal. Op vlak van de arbeids- en vastgoedmarkt ben ik voorstander van respectievelijk een nationaalarbeidsmarkt en een nationaalvastgoedmarkt. Ook ben ik een tegenstander van het vrije verkeer van personen binnen de Europese Unie, en een voorstander van de herinvoering van de Europese binnengrenzen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 18 november 2007 om 18:18.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:07   #15
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
als ik u was zou ik toch even opzoeken hoeveel % van de Belgische bevolking "zelfstandige" is.

Écht doen!
Irrelevant.

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:57   #16
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Irrelevant.
amai, da fotoke erbij maakt natuurlijk dat ik u moet geloven
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:07   #17
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
amai, da fotoke erbij maakt natuurlijk dat ik u moet geloven
Nee, dat maakt dat voor mij de zaak besloten is en ik geen zin heb om verdere uitleg te geven.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:49   #18
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
... "links" communistisch Oost- en Centraal-Europa veel beter de eigenheid van hun volkeren hebben kunnen bewaren dan het "rechtse" kapitalistische West-Europa? Met eigenheid bedoel ik: minder vermenging met vreemdelingen en meer behoud van tradities. En dat ze ook veel militanter zijn in het verdedigen van hun eigenheid!

Die 'eigenheid' dewelke u voor ogen heeft was dan blijkbaar toch niet belangrijk genoeg om te bewaren
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 18:40   #19
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Die 'eigenheid' dewelke u voor ogen heeft was dan blijkbaar toch niet belangrijk genoeg om te bewaren
Ja dat is dan misschien inderdaad de voornaamste betrachting van het internationalistische kapitalisme: een wereldwijde uniformisering tot een grijze massa die allen op dezelfde wijze leven en vooral produceren / consumeren. Verscheidenheid wordt aanzien als een last of een oubollig iets in plaats van een rijkdom. Ja, wie een saaie grijze wereld wil, kan de teloorgang van die eigenheid niet betreuren.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 18:50   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ja dat is dan misschien inderdaad de voornaamste betrachting van het internationalistische kapitalisme: een wereldwijde uniformisering tot een grijze massa die allen op dezelfde wijze leven en vooral produceren / consumeren. Verscheidenheid wordt aanzien als een last of een oubollig iets in plaats van een rijkdom. Ja, wie een saaie grijze wereld wil, kan de teloorgang van die eigenheid niet betreuren.


Welke wereld is grijser. België of de Sovjet Unie?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be