Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2008, 12:28   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

LDD zou beter eens gaan vragen waarom mensen staken, en aan de redenen iets doen. Eigenlijk zou er moeten gestaakt worden wanneer JMDD zelf in het vliegtuig zit.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 12:29   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Overigens zou er zonder stakende vakbonden niet eens een vlieghaven van Zaventem geweest zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 12:29   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ben je eigenlijk lid van een vereniging in de Vlaamse Beweging?
hoe kom je erbij dat Savatage een flamingant zou zijn? Een neoliberaal kan per definitie geen flamingant zijn.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 12 augustus 2008 om 12:30.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 12:48   #24
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hoe kom je erbij dat Savatage een flamingant zou zijn? Een neoliberaal kan per definitie geen flamingant zijn.
Neemt niet weg dat een partij als VB, N-VA, LDD, Spirit, ... zich flamingant, Vlaamsvoelend, Vlaams-nationaal, ... noemen. En ik wilde gewoon weten of Savatage ergens lid van is in die Vlaamse Beweging zodat ik weet waar ik mijn lidgeld al dan niet van vernieuw wanneer het zover is.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 12 augustus 2008 om 12:48.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 12:51   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Neemt niet weg dat een partij als VB, N-VA, LDD, Spirit, ... zich flamingant, Vlaamsvoelend, Vlaams-nationaal, ... noemen. En ik wilde gewoon weten of Savatage ergens lid van is in die Vlaamse Beweging zodat ik weet waar ik mijn lidgeld al dan niet van vernieuw wanneer het zover is.
Ik ben een ex-lid van het VB en momenteel lid van de VVB, als u het zo graag wilt weten
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 12:52   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hoe kom je erbij dat Savatage een flamingant zou zijn? Een neoliberaal kan per definitie geen flamingant zijn.
Toch spijtig te zien hoe sommigen vasgeroest zijn in het hokjesdenken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:06   #27
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
LDD zou beter eens gaan vragen waarom mensen staken, en aan de redenen iets doen. Eigenlijk zou er moeten gestaakt worden wanneer JMDD zelf in het vliegtuig zit.
Mensen staken niet. De vakbonden beslissen of er al dan niet gestaakt wordt. Meestal uit eigenbelang, of om gewoon om de baas te laten zie hoeveel macht ze hebben. Ne werkman werkt voor zijn boterhammen en fakturen te betalen.

Zoals door anderen aangehaald, als je als werkman niet tevreden bent met je werksituatie, moet je ander werk zoeken. Al de rest is zever. De vakbonden hebben afgedaan, ze zijn voor nix meer nodig.

Logica? Zeker. Als bazen hun werkvolk slecht behandelen trappen ze het af.
Degenen met ballen aan hun lijf, de rest blijft braaf doorwerken tot hun pensioen. Wat hoogopgeleiden flikken, kan ne gewone werkman ook. Managers en ICT veranderen vaker van job dan van ondergoed. Zo simpel is dat.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:09   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Mensen staken niet. De vakbonden beslissen of er al dan niet gestaakt wordt. Meestal uit eigenbelang, of om gewoon om de baas te laten zie hoeveel macht ze hebben. Ne werkman werkt voor zijn boterhammen en fakturen te betalen.

Zoals door anderen aangehaald, als je als werkman niet tevreden bent met je werksituatie, moet je ander werk zoeken. Al de rest is zever. De vakbonden hebben afgedaan, ze zijn voor nix meer nodig.

Logica? Zeker. Als bazen hun werkvolk slecht behandelen trappen ze het af.
Degenen met ballen aan hun lijf, de rest blijft braaf doorwerken tot hun pensioen. Wat hoogopgeleiden flikken, kan ne gewone werkman ook. Managers en ICT veranderen vaker van job dan van ondergoed. Zo simpel is dat.

dus iemand die al 20 jaar hetzelfde werk heeft gedaan, meer dan 40 jaar is, geen hogere diploma, een gezin te onderhouden en een hypotheek af te betalen, die kan zomaar veranderen van job?

goed, je kan wereldvreemd zijn, maar nu ook niet overdrijven hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:17   #29
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus iemand die al 20 jaar hetzelfde werk heeft gedaan, meer dan 40 jaar is, geen hogere diploma, een gezin te onderhouden en een hypotheek af te betalen, die kan zomaar veranderen van job?

goed, je kan wereldvreemd zijn, maar nu ook niet overdrijven hé.
Overdrijven??? Nee vriend, jouw voorbeeld kan dat ook. Ikzelf spreek uit ervaring. Ik ben ook ouder als 40, heb de laatste 10 jaar al 4X van baas veranderd. Uit verschillende redenen. Maar de belangrijkste reden dat ik verander is: als ik mijn job nie meer graag doe, bol ik het af. Wel eerst ander jobke zoeken hé. Maar geloof mij, wie werken wil, die vind werk. Zeker in vlaanderen.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:22   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Overdrijven??? Nee vriend, jouw voorbeeld kan dat ook. Ikzelf spreek uit ervaring. Ik ben ook ouder als 40, heb de laatste 10 jaar al 4X van baas veranderd. Uit verschillende redenen. Maar de belangrijkste reden dat ik verander is: als ik mijn job nie meer graag doe, bol ik het af. Wel eerst ander jobke zoeken hé. Maar geloof mij, wie werken wil, die vind werk. Zeker in vlaanderen.
en welk diploma heb jij? welke werkervaring heb jij?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:33   #31
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en welk diploma heb jij? welke werkervaring heb jij?
Zal ik je mijn CV sturen?? Komaan hé. Ik heb ook een gezin en heb ook lasten, maar ik zorg dat mijn lasten zelfs met eventuele dopgeld betaald kunnen worden. Ik ben een vrije man en geen slachtoffer van de consumptiemaatschappij. Mijn gezin en ik komen zeker nix tekort. Mijn wagen is al 15j oud, ma hij bolt nog prima. Mijn huis kost me 470€ per maand. Ik heb geen visakaart of andere onnodige kredietkaarten. Ik ga elk jaar op vakantie en lijd zeker geen honger.

Mijn laatste baas heb ik in december 2007 vaarwel gezegd. Sinds januari werk ik in een ander fabriek. Gewoon werkman, nix speciaals. Oh ja, ik ben niet gesyndiceerd. Die kosten mij 15€ per maand. Da zuip ik nog liever op.

Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 12 augustus 2008 om 13:34.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:36   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Zal ik je mijn CV sturen?? Komaan hé. Ik heb ook een gezin en heb ook lasten, maar ik zorg dat mijn lasten zelfs met eventuele dopgeld betaald kunnen worden. Ik ben een vrije man en geen slachtoffer van de consumptiemaatschappij. Mijn gezin en ik komen zeker nix tekort. Mijn wagen is al 15j oud, ma hij bolt nog prima. Mijn huis kost me 470€ per maand. Ik heb geen visakaart of andere onnodige kredietkaarten. Ik ga elk jaar op vakantie en lijd zeker geen honger.

Mijn laatste baas heb ik in december 2007 vaarwel gezegd. Sinds januari werk ik in een ander fabriek. Gewoon werkman, nix speciaals. Oh ja, ik ben niet gesyndiceerd. Die kosten mij 15€ per maand. Da zuip ik nog liever op.
goed, dat is jouw keuze, mogen andere mensen andere keuzes maken? ik dacht dat jij een liberaal bent?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:39   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Overdrijven??? Nee vriend, jouw voorbeeld kan dat ook. Ikzelf spreek uit ervaring. Ik ben ook ouder als 40, heb de laatste 10 jaar al 4X van baas veranderd. Uit verschillende redenen. Maar de belangrijkste reden dat ik verander is: als ik mijn job nie meer graag doe, bol ik het af. Wel eerst ander jobke zoeken hé. Maar geloof mij, wie werken wil, die vind werk. Zeker in vlaanderen.

Ik denk dat de oplossing "van werk veranderen" inderdaad door veel bekwame personeelsleden van de betrokken firma's wordt toegepast : hoe valt het anders te verklaren dat men in Zaventem schreeuwt om werknemers en.... niemand vindt ? We zouden de "wilde stakers" in feite dankbaar moeten zijn dat ze de vinger op de rottende wonde durven leggen ipv te "deserteren" en de toestand constant in de pleuris laten lopen.

Hetzelfde fenomeen deed zich ook voor bij de "wilde" staking van het rijdend personeel van de NMBS. Ook hier ging het niet exclusief over loon- en werkomstandigheden maar over de veiligheid van de reizigers ivm het niet
automatisch sluiten van de deuren bij vertrek.

We zien vaker dat de aandeelhouderss maximale winsten eisen en het maatschappelijk belang van ondernemingen hierdoor op de laatste plaats dreigt te komen - dat de onbekwame directie eens eventjes een grote stap opzij zou zetten & dat de aandeelhouders van die firma's hun verantwoordelijkheid nemen en een bekwame directie aanstelt die onnodige stakingen weet te vermijden !

Overigens is het behoorlijk functioneren van luchthavens e.d. een zaak van nationaal/federaal belang : privé-firma's die op dit gebied zodanig klungelen dat onze reputatie in het buitenland en de ganse toeristische sector in ons land geschaad wordt moeten op hun vingers getikt worden en hun licencies om op die luchthavens te mogen functioneren moeten ingetrokken kunnen worden.. Zowel werkgever, directie als personeel zou met zulke dreiging boven hun hoofd wel met meer verantwoordelijkheid in dialogg gaan.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:43   #34
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Zal ik je mijn CV sturen?? Komaan hé. Ik heb ook een gezin en heb ook lasten, maar ik zorg dat mijn lasten zelfs met eventuele dopgeld betaald kunnen worden. Ik ben een vrije man en geen slachtoffer van de consumptiemaatschappij. Mijn gezin en ik komen zeker nix tekort. Mijn wagen is al 15j oud, ma hij bolt nog prima. Mijn huis kost me 470€ per maand. Ik heb geen visakaart of andere onnodige kredietkaarten. Ik ga elk jaar op vakantie en lijd zeker geen honger.

Mijn laatste baas heb ik in december 2007 vaarwel gezegd. Sinds januari werk ik in een ander fabriek. Gewoon werkman, nix speciaals. Oh ja, ik ben niet gesyndiceerd. Die kosten mij 15€ per maand. Da zuip ik nog liever op.
& gelijk en gezond verstand heb je : liever profiteren van de lidgelden van je werkmaten, die voor jou de hete kastanjes van sociale zekerheid en betere arbeidvoorwaarden uit het vuur halen dan er zelf iets voor doen. Er komt onafwendbaar een dag dat je niet zelf opstapt, maar ontslagen wordt of dat je fabriek sluit en een vakbond nog hard zal nodig hebben. Die 10 pinten per maand kan je waarschijnlijk niet missen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:47   #35
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

@vlijmscherp,

Jongen, alle respect voor jouw keuzes en manier van leven. Ik wou even duidelijk maken dat ik ook zonder vakbond overleef en mijn plan trek, thats all. Ik klaag die stakingen van de vakbonden aan.

@verhiest,

Jij hebt ook gelijk. Maar moet ne werkman zich zorgen maken hoeveel winst zijn baas maakt? Hij ging toch akkoord met het loon dat hij zou krijgen, anders moest ie niet voor die baas gaan werken. Dus lullen over de grote winsten die de baas maakt, terwijl zijn werkvolk gebukt gaat onder de werkdruk is geen argument.

Ik herhaal, niet tevreden over je werk en loon? Zoek betere loon / arbeidsvoorwaarden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
& gelijk en gezond verstand heb je : liever profiteren van de lidgelden van je werkmaten, die voor jou de hete kastanjes van sociale zekerheid en betere arbeidvoorwaarden uit het vuur halen dan er zelf iets voor doen. Er komt onafwendbaar een dag dat je niet zelf opstapt, maar ontslagen wordt of dat je fabriek sluit en een vakbond nog hard zal nodig hebben. Die 10 pinten per maand kan je waarschijnlijk niet missen.
Ik snap wat je bedoelt. Toch drink ik liever die 10 pinten. Wat heeft de vakbond voor renault gedaan? wat voor volkswagen? wat gaan ze doen voor opel? praat eens met die ex-werknemers? ze zijn heeeeel tevreden van hun "vakbond".

Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 12 augustus 2008 om 13:50.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:18   #36
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Ze hebben net het voorstel van de directie verworpen en staken voort. Duizenden mensen zijn hun bagage kwijt. Een echte schande.

Ze zouden ze beter gewoon collectief ontslaan en mensen aannemen die WEL willen werken. Eens kijken of de stakers zoveel gelukkiger zijn ZONDER job.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 15:42   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Toch spijtig te zien hoe sommigen vasgeroest zijn in het hokjesdenken.
toch spijtig dat je geen feitelijke reactie geeft eh
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 15:44   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Mensen staken niet. De vakbonden beslissen of er al dan niet gestaakt wordt.
Wat voor zever is dat. Zijn het dan spoken die staken? Honden misschien? Robotten?

Vorige week stond er nog iets grappig in 't pallieterke: zij merkten op dat de vakbondstop helaas geen controle heeft op de lokale afdelingen (de basis dus) die veel strijdvaardiger is dan het apparaat.

Kortom het zijn de mensen die staken en de hogere echelons van de vakbond die staklingen proberen te voorkomen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:01   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Mensen staken niet. De vakbonden beslissen of er al dan niet gestaakt wordt. Meestal uit eigenbelang, of om gewoon om de baas te laten zie hoeveel macht ze hebben. Ne werkman werkt voor zijn boterhammen en fakturen te betalen.

Zoals door anderen aangehaald, als je als werkman niet tevreden bent met je werksituatie, moet je ander werk zoeken. Al de rest is zever. De vakbonden hebben afgedaan, ze zijn voor nix meer nodig.

Logica? Zeker. Als bazen hun werkvolk slecht behandelen trappen ze het af.
Degenen met ballen aan hun lijf, de rest blijft braaf doorwerken tot hun pensioen. Wat hoogopgeleiden flikken, kan ne gewone werkman ook. Managers en ICT veranderen vaker van job dan van ondergoed. Zo simpel is dat.
T'is zonneklaar, dat je geen flauw benul hebt wat vakbondswerking inhoudt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:04   #40
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aja, want voor de meeste mensen ligt het werk voor het oprapen natuurlijk.
zeker als je ouder bent dan 35, hopen werk jong!
Zoals uzelf wel weet, ligt het werk er maar men moet het ook willen oprapen iets wat voor sommige een (groot) probleem schijnt te zijn. Wat betreft ouder dan 35, hebben deze al een probleem om aan werk te raken? Ligt misschien in de oorzaak dat de bewindslieden liever 50 plussers aan het werk houden dan andere, wat denkt u?

En wat betreft deze staking, de mensen die hier de dupe van zijn geworden zijn degene die een heel jaar gewerkt hebben om dan eens een weekje of misschien twee te kunnen genieten van hetgeen hun arbeid hun heeft opgebracht, maar die dit dan weer niet worden gegund door organisatie's die zich zogezegd inzetten voor de werkende klasse en deze klasse dan liever mis(ge)bruiken om hun eisen kracht bij te zetten.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be