Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2020, 14:05   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 januari 2020 om 14:06.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 14:06   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 14:17   #43
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de laatste 60 jaar bedoel je...
De eerste decennia deed ik nog cadeau. Men kon toen nog niet goed weten wat men binnen had gehaald. Maar inderdaad, met 20 jaar ben ik nog vriendelijk voor onze politici.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 14:51   #44
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus er zijn ook minwaardemigranten?
Hij duidde ze al met naam en toenaam.
Voor mij hoort daar onder andere het zichzelf als Islam gangsta beschrijvend volk dat bij elke jaarwisseling de steden in brand zet en politie, brandweer, zieken wagens en openbaar vervoer aanvalt.
Zelfs al zijn zij van de elfendertigste generatie...
Terug naar hun geliefde roots.
Men smeekt daar om recruten... Voor de wederopbouw na de IS strapatsen bedoel ik natuurlijk.
Voor er weer over racisme gezeurd wordt zal ik het er maar bij vermelden.

Gangsters en islam die niet van hier stammen verdienen het evenmin als de onze om hier te leven. Maar in hun geval kunnen we er wél van af geraken.
Zonder haat, zonder geweld een volkomen humane repatriatie naar het aanbeden kalifaat.
Ook in naam van al die inwijkelingen die bewijzen dat het wel kan.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 18:01   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dochters... moeten die wel zo actief zijn? Mag men als vrouw nog thuis (willen) blijven?
Nog een verklaring voor de lagere activeringsgraad bij mensen met migratieachtergrond.
Zeker maar niet met een uitkering, dat is gewoon sociale fraude.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 18:03   #46
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je moet jobs zien als postjes. En aan wie denk je dat de postjes worden toebedeeld? Juist, de autochtone Greet mag filiaalmanager van Colruyt zijn, niet de allochtone Fatima. Ontkennen dat er zware discriminatie op de arbeidsmarkt is om dan op migranten te kappen, is wel heel gemakkelijk. Of denk je dat er iemand voor z'n plezier een nacht-of dagwinkel begint? Blijf maar leugens spuien maar ik weet alvast ook wat ik zelf allemaal heb meegemaakt. En dat is de realiteit.
Waar " postjes " worden uitgedeeld, is in de integratiesectoren, en nee, het is de attitude die kansen beperkt, ongeacht origine. Tenzij je allochtone winkels bedoeld waar je nooit iemand ziet werken die niet tot eigen doelgroep behoort, daar heeft u inderdaad een punt!

Laatst gewijzigd door alice : 6 januari 2020 om 18:04.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 18:27   #47
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je moet jobs zien als postjes. En aan wie denk je dat de postjes worden toebedeeld? Juist, de autochtone Greet mag filiaalmanager van Colruyt zijn, niet de allochtone Fatima. Ontkennen dat er zware discriminatie op de arbeidsmarkt is om dan op migranten te kappen, is wel heel gemakkelijk. Of denk je dat er iemand voor z'n plezier een nacht-of dagwinkel begint? Blijf maar leugens spuien maar ik weet alvast ook wat ik zelf allemaal heb meegemaakt. En dat is de realiteit.
Integendeel. Er is positieve discriminatie. Allochtonen krijgen alle kansen maar er schort zowat van alles aan de islamitische opvoeding. Jongens ontsporen en meisjes.. Tja we kennen de rol die hen wordt toebedeeld.
Wat de nieuwkomers betreft.. Die komen naar hier omdat ze weten dat we de OCMW van de wereld zijn. Ze zijn bovendien slecht tot niet opgeleid. Zie islamitische opvoeding.
Kansenparels.. Zo worden ze genoemd. Of in de media soms gewoon 'jongeren'
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 19:35   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen van mensen die niet eens migrant zijn.
Idd best zwijgen want offtopic in deze draad.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 19:38   #49
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je moet jobs zien als postjes. En aan wie denk je dat de postjes worden toebedeeld?
Is gesubsidieerde relnicht ook een postje?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 20:07   #50
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Hij duidde ze al met naam en toenaam.
Voor mij hoort daar onder andere het zichzelf als Islam gangsta beschrijvend volk dat bij elke jaarwisseling de steden in brand zet en politie, brandweer, zieken wagens en openbaar vervoer aanvalt.
Zelfs al zijn zij van de elfendertigste generatie...
Terug naar hun geliefde roots.
Men smeekt daar om recruten... Voor de wederopbouw na de IS strapatsen bedoel ik natuurlijk.
Voor er weer over racisme gezeurd wordt zal ik het er maar bij vermelden.

Gangsters en islam die niet van hier stammen verdienen het evenmin als de onze om hier te leven. Maar in hun geval kunnen we er wél van af geraken.
Zonder haat, zonder geweld een volkomen humane repatriatie naar het aanbeden kalifaat.
Ook in naam van al die inwijkelingen die bewijzen dat het wel kan.
Het is het één of het ander. Moslims mogen van de westerlingen helemaal niet rustig hun kalifaat opbouwen. Anders had bv. IS misschien net wél veel westerse moslims kunnen aantrekken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 januari 2020 om 20:07.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 12:50   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is het één of het ander. Moslims mogen van de westerlingen helemaal niet rustig hun kalifaat opbouwen. Anders had bv. IS misschien net wél veel westerse moslims kunnen aantrekken.
U provoceert graag, spijtig genoeg wel door u te beklagen over het kalifaat van IS wat geen toekomst kreeg van het Westen...een kalifaat met seksslavinnen, onthoofde mensen, verkochte kinderen en vrouwen, op de slavenmarkt, en dan vraag iemand nog of er verschil is tussen migranten?
Wie uw mentaliteit heeft reken ik dus niet tot een meerwaarde in een Westers land.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 20:13   #52
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U provoceert graag, spijtig genoeg wel door u te beklagen over het kalifaat van IS wat geen toekomst kreeg van het Westen...een kalifaat met seksslavinnen, onthoofde mensen, verkochte kinderen en vrouwen, op de slavenmarkt, en dan vraag iemand nog of er verschil is tussen migranten?
Wie uw mentaliteit heeft reken ik dus niet tot een meerwaarde in een Westers land.


Pas op, ze is uit op wraak.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 20:23   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U provoceert graag, spijtig genoeg wel door u te beklagen over het kalifaat van IS wat geen toekomst kreeg van het Westen...een kalifaat met seksslavinnen, onthoofde mensen, verkochte kinderen en vrouwen, op de slavenmarkt, en dan vraag iemand nog of er verschil is tussen migranten?
Wie uw mentaliteit heeft reken ik dus niet tot een meerwaarde in een Westers land.
Zoals Trump die gratie verleent aan zijn US oorlogsmisdadigers?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...-gek~b61787fc/

Citaat:
Mariniers van deze elite-eenheid noemen hem ‘kwaadaardig’, ‘venijnig’ en iemand die het ‘volstrekt oké vond om te schieten op alles wat bewoog’ – ook kinderen. In hun getuigenissen, waarover de krant dit weekeinde publiceerde, tonen de militairen zich geschokt en beschaamd.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 januari 2020 om 20:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 00:08   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De meerwaardemigranten bestaan al zeer lang.
Zij komen naar hier om onze pensioenen te betalen.


De hardcore VB achterban zal graag lezen / horen wat Filip Dewinter daar zegt.
Wat is het probleem?

Niets.

Er is niets tegen een Roemeense verpleegster die hier komt werken en een bijdragen levert aan de opbouw van onze maatschappij. Er is niets tegen een Iraanse professor die aan de KUL gaat werken en aldus een bijdrage levert aan ons wetenschappelijk onderzoek.

Enzovoort.

Dat zijn inderdaad echte "meerwaardemigranten".

Dat soort migranten zoeken landen als bijvoorbeeld Australië, Nieuw-Zeeland en Canada. Desnoods met quota en doelgerichte aanwervingscampagnes in het buitenland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 01:18   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het probleem?

Niets.

Er is niets tegen een Roemeense verpleegster die hier komt werken en een bijdragen levert aan de opbouw van onze maatschappij. Er is niets tegen een Iraanse professor die aan de KUL gaat werken en aldus een bijdrage levert aan ons wetenschappelijk onderzoek.

Enzovoort.

Dat zijn inderdaad echte "meerwaardemigranten".

Dat soort migranten zoeken landen als bijvoorbeeld Australië, Nieuw-Zeeland en Canada. Desnoods met quota en doelgerichte aanwervingscampagnes in het buitenland.
Het fijne is dat die mensen (ik ken zo een aantal) niks maar dan ook niks moeten hebben van uw soort. Ze zijn vaak hooggeschoold, cosmopolitain, rijk(er) en meertalig. De Vlaamse boerkes die hun scheef aankijken voor hun huidskleur, hun taal, hun hoofddoek, enz...daar hebben ze geen boodschap aan. Ik heb een collega die effectief door zijn naam en huidskleur geen appartement kon vinden, toen heeft de firma maar eentje gehuurd via een stroman. Wegens racisme.

Ik moet ze dan altijd vertellen dat wij ook ons "bergvolk" hebben, zoals een Turkse professor ooit zei tegen mij over de Erdogan aanhangers, bergturken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 07:03   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dochters... moeten die wel zo actief zijn? Mag men als vrouw nog thuis (willen) blijven?
Nog een verklaring voor de lagere activeringsgraad bij mensen met migratieachtergrond.
Natuurlijk mogen vrouwen thuis blijven.
Mijn vrouw heeft ook maar hel even gewerkt in haar leven, een keuze die we bewust gemaakt hebben.

Maar …………

……….. maar, mij vrouw kreeg geen uitkering.

Geen dopgeld, geen ziekte uitkering, niets , nada, notting, ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 07:06   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is het één of het ander. Moslims mogen van de westerlingen helemaal niet rustig hun kalifaat opbouwen. Anders had bv. IS misschien net wél veel westerse moslims kunnen aantrekken.
Stop toch gewoon met die pedofiel te aanbidden.
Jullie lopen 500 jaar achter op onze westerse cultuur en waarden.

Ooit trokken de Cristenen, als kruisvaarder, de wereld rond om mensen te bekeren, net wat jullie nu doen.

Wij hebben ondertussen ingezien dat het kruisvaardersverhaal totaal verkeerd was.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 07:08   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het probleem?

Niets.

Er is niets tegen een Roemeense verpleegster die hier komt werken en een bijdragen levert aan de opbouw van onze maatschappij. Er is niets tegen een Iraanse professor die aan de KUL gaat werken en aldus een bijdrage levert aan ons wetenschappelijk onderzoek.

Enzovoort.

Dat zijn inderdaad echte "meerwaardemigranten".

Dat soort migranten zoeken landen als bijvoorbeeld Australië, Nieuw-Zeeland en Canada. Desnoods met quota en doelgerichte aanwervingscampagnes in het buitenland.
Denken de VB-ers allemaal zo?

Ik denk het niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 07:20   #59
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Denken de VB-ers allemaal zo?

Ik denk het niet.
U stoorde de aanblik van allochtonen op de Ford terwijl ze daar aan het werk waren, zeur dus niet over vb´ers die ook zo denken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 07:56   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk mogen vrouwen thuis blijven.
Mijn vrouw heeft ook maar hel even gewerkt in haar leven, een keuze die we bewust gemaakt hebben.

Maar …………

……….. maar, mij vrouw kreeg geen uitkering.

Geen dopgeld, geen ziekte uitkering, niets , nada, notting, ...
Wat bedoelt U nu eigenlijk ? Dat allochtone gehuwde vrouwen die nooit actief zijn geweest op de arbeidsmarkt wel een uitkering ontvangen om thuis te blijven ?
Dat zullen we eens moeten vragen aan Slappe Jan
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be